Jippie mijn punten voor het M2 binnen . Al wel een oefenwedstijdje M2 gereden, maar daar wachten we toch nog even mee om officieel te starten, vind de M1 proeven wel even pittig genoeg.
Ik ben momenteel vooral bezig om de oefeningen wat meer achter elkaar te plakken. Alles los gaat prima. Heb me in elk geval weer ingeschreven.
Maaike_Ma
Geplaatst: 23-04-16 19:52
nou ons debuut (met de nieuwe proeven haha) is geweest
Contra thuis flink geoefend ging goed, en wat gebeurd er weer... helaas in beide proeven op beide kanten weer overspringen Wordt er ondertussen een beetje erg moe van dat het nog steeds niet wil lukken
Ik had vandaag ons M1 debuut. Ik viel bij de contra er te vroeg uit. Hield hem teveel terug in het tweede gedeelte. Verder lekker gereden en ik hoefde zijn sokken een keer niet te wassen. Hij staat net een paar dagen op de wei en dankzij het natte gras waren ze mooi wit. Ik had 180 en 180,5.
Hoi allemaal, Ik ben nog maar net L2 (+3) gestart dus ik lees nu nog alleen maar mee maar dan kan ik jullie verhalen en tips over de proeven alvast oefenen mocht het dit outdoor seizoen lukken om nog paar proefjes te rijden ga ik misschien wel over naar het M1.
Ik ga zondag weer voor het eerst in ruim 9 maanden. Ben heel benieuwd!
Galeo
Geplaatst: 07-05-16 17:31
Vandaag heel onverwachts wedstrijd gereden. Vrijdag las ik dat er een M1 plek vrij was en de eigenaar wou ruilen voor zondag dus ik moest hem toch rijden.
De 1e proef had hij last van de pollen en ik was te gespannen: 175,5. Tweede proef ging super, een eerste plek met 191
Hier vanmorgen ook weer gestart . Warm phoee maar wel erg fijn gereden . Beloond met 182 en 185,5. Nu moeten we nog even gaan verfijnen , thuis gaat dat goed maar nu nog op wedstrijd
Ik ben gisteren weer gestart 1e proef ging wel fijn , 2e wat te veel spanning. Maar met 2x een 3e plek met 195 en 175 dik tevreden!
silby
Geplaatst: 15-05-16 09:22
Ik kom me hier ook melden! Zal ons eerst even voorstellen... Ik ben Marinda en rij met mijn haflinger ruin Amino in de sport Amino is 8 jaar en zo rond 1.56m
Gisteren ons M1 debuut gereden,man wat was ik zenuwachtig Me vooral proberen te concentreren op ontspanning,maar daardoor ook iets te voorzichtig gereden... Maar mocht toch een winstpuntje mee naar huis nemen! Eerste proef 183,tweede proef 168... tweede proef vond ik wel erg laag gepunt maar goed ik ben tevreden
Voor nu houden we even een wedstrijd stop,we zijn zo hard gegaan afgelopen winter dat we er allebei een beetje moe van zijn daarbij is starten op gras niet zo ons ding....
Zoooo hier weer een puntje erbij. 190,5 en 11e voor de selectie (van 28). Niet geod, niet slecht.. 2e proef niet eens winst, daar was ik wel wat verbaast over, had best fijn gereden met wat sloridgheidsfoutjes en krijg gewoon 175, ik had eigenlijk wel 10 punten hoger verwacht. Maargoed, heel de ring was vrij lag gejureerd, kan gebeuren.
Dit was ook een selectie waar hier in de kring (Eindhoven de kempen) wel echt veel geode ruiters/amazone's met echt geweldige paarden aan mee doen.. Sta af en toe te kwijlen naast de ring .
Maar even kijken hoe de volgende selectie gaat, anders toch eens stiekem denken aan de overgang naar M2, nu met het flixibel starten wil ik het gewoon eens proberen.
Ik ben net nog gestart 193,5 en eerste prijs en 184.
Galeo
Geplaatst: 22-05-16 16:26
Netjes Renee. Selecties lijken mij ook leuk om eens te rijden Jij gaat snel met de punten Yvank!
Vanmorgen wedstrijd gehad. Ik verwachtte er niks van aangezien de concurrentie toch wel hele mooie paardjes hadden (hobbel ik ertussen ) en de M1 & M2 was bij elkaar gedaan voor de prijzen. Toch 2e en 1e geworden met 189 & 185,5 punten (van de 9 combinaties).
Maar het maakt toch niets uit of je een koudbloed hebt? Ik start ook een fjord en merk geen verschil hoor. Jury wil gewoon een goedgaand paard zien en of dat nou een totilas of fjord is zal ze een worst zijn.
Nee klopt, weet ik maar toch soms bij het losrijden ben ik dan en beetje ontmoedigd. Ik weet wel dat we het kunnen maar ik kijk teveel naar de andere en ga er dan wat onzekerder door rijden.
Tot nu toe ongeveer 2/3 jury's gehad die duidelijk wat tegen koudbloeden hadden. Maargoed alle andere waren enthausiast, en ze moeten er toch 2 proeven tegenaan kijken , of ze nou willen of niet haha
Wij hebben gisteren weer wedstrijd gehad. Onze vijfde in het M1 en we hebben nu de punten binnen voor het M2!
Gisteren reed ik 185,5 en een tweede prijs en 188,5. Hij was heel braaf en ik heb fijn kunnen rijden en daar was ik heel blij mee. Dat vond ik eigenlijk het belangrijkste. We gaan voorlopig nog niet over. De nopjes voor het M2 zitten er nog lang niet allemaal op. Daarnaast wil ik toch ook graag een keer twee winstpunten per proef rijden voor ik over ga.