[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:53

Hier een hele enthousiaste amazone. Vanavond met Ruby op dressuurwedstrijd geweest en ze liep zo fijn . Mooi relaxt, kon er fijn aan blijven rijden voor de verandering en ze werd niet heet. In de eerste proef 2de met 196, achter mijn grote dressuur neef die even asociaal 207 reed haha. En in de 2de proef 4de met 176 :') . Weer achter mijn neef die 3de werd met 179 en de nummer 1 had 184. Erg bijzonder. Had in de 1e proef voor mijn middendraf een 8, in mijn 2de een 5 omdat ze meer moest zakken van achter. Maar al met al supersupersuper tevreden over Ruby! Was een heel ander paard vergeleken met de week ervoor. *\o/*

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:24

Wauw gefeliciteerd 196 in de M2 is echt knap hoor! Ik had eens 195 in de M2 dus echt net aan haha maar ik was ook super blij! Wel een verschil in punten waren het twee verschillende juryleden? Dat hebben ze vaak bij outdoor

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:39

Ja waren verschillende juryleden! Maar commentaar klopte ook niet bij mijn tweede coupon. Die proef ging ook minder (wat kleine foutjes) maar paard bleef wel heel stabiel en relaxt voelen en daar was ik al super blij mee. Maar een 7 op een overgang naar draf krijgen terwijl ze daar super mooi aan galoppeerde haha. En dus 5'en op je middendraf terwijl je in de andere proef 8en had.

Mijn neef had in die proef een 7en op de gebrokenlijn 10 m in contragalop. Nou hij reed amper een gebrokenlijn want hij had een storing krijgt hij een 7en. Heel apart :Y)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:44

Evony: 196 in de M2, netjes hoor! Zonde van die 2e proef, maar ach, jurysport he! Gelukkig had je zelf een goed gevoel en bleef je paard relaxed!

Hoe doen jullie het trouwens met middendraf-uitgestrekte draf? Ik herinner mij nog van de M2 met mijn andere paard (2 jaar geleden) dat als ik mijn middendraf voluit reed ik een 9 kreeg en dan een 6 op uitgestrekte met het commentaar dat het te weinig verschil was met de middendraf. Maar als ik de middendraf "inhield" zodat mijn uitgestrekte beter tot zn recht kwam, kreeg ik een 5 op de middendraf omdat het ingehouden was, of te weinig in vergelijking met het uitgestrekte :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:22

Ik rij ze alle 2 op maximale kunnen haha.
Hou niet echt rekening met het verschil en juryleden ook niet echt volgens mij.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:31

Ik rijd ze ook bijde voluit :)) hij begint de laatste tijd pas echt te veruimen dus een 6 of een 7 vind ik voldoende, meer komt er (tot nu toe) toch niet uit :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:31

@evony: super goed gedaan!! :)

Jammer van het puntenverschil tussen de 2 proeven maar je eigen gevoel is het belangrijkste!

Qua middendraf/uitgestrekte draf rijd ik ze beide voluit, meestal 7ens en vaak 8en voor :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:41

Ik krijg er vaak een 5 of 6je voor heeel soms een 7 als ze wat verruimd. Ze vindt het moeilijk. Knieën kan ze tot haar neus optrekken maar dat verruimen.... (fries) haha

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:24

Jeetje Evony wat goed!! Ik ben erover uit. Ik ga volgende week gewoon M2 starten. Mijn les eergisteren ging wel heel goed! Maar gisteren liep ze niet fijn. Ze was drammerig... Mis van de spierpijn?

Ik ga me even omzetten naar het M2!! Hihi

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:53

KB goed zo, gewoon gaan +:)+
En dat even mee nemen, dus de dag voor de wedstrijd gewoon lekker los werken als ze de volgende dag makkelijk last heeft. Zodat ze bij je wedstrijd topfit en super los is!

(geen M2 dressuur, maar heb met Beat gister voor de 2de keer M springen gestart en ze was foutloos in basisparcours en 1 balkje, wat mijn fout was, in de barrage *\o/* )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:09

Ik en mijn fjordje vinden die midden en uitgestrekte draf best pittig.
Heel anders als mijn vorige kwpner daar kon ik achten mee scoren op wedstrijd.
Met Bo moet ik blij zijn met een zes.

Gelukkig vanavond les. Want Bo springt de wissel in ene op de slangevolte

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:18

Askim, heb je dan wel voldoende stelling buiging en ook je handen correct?
Die van mij springt heel makkelijk wissels (als ik aan een wissel denk heeft ze er al 4 gesprongen bijwijze van) maar als ik mijn stelling/buiging goed hou, mooi om mijn binnen been buigen en met mijn buitenbeen mee neem, heb ik geen last van wissels meer.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:31

Evony schreef:
Askim, heb je dan wel voldoende stelling buiging en ook je handen correct?
Die van mij springt heel makkelijk wissels (als ik aan een wissel denk heeft ze er al 4 gesprongen bijwijze van) maar als ik mijn stelling/buiging goed hou, mooi om mijn binnen been buigen en met mijn buitenbeen mee neem, heb ik geen last van wissels meer.

Het is een beetje wat jij zegt. Ik ben bang voor een wissel dus dan gebeurd het ook. Het is alleen op rechts en op die kant moet de stelling en buiging nog even net iets beter. Vanavond gelukkig les :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:30

Ik heb vandaag weer een heerlijke les gehad met April :D :D :D .
Alles ging zo fijn en met zoveel soepelheid en verzameling :) Heerlijk genoten.
De appuyementen in stap en draf gaan vloeiend, zelfs de zigzagappuyementen dus nu zijn we begonnen met de appuyementen in de galop.
De eenvoudige wissels gingen ook top en ook de travers is inmiddels erg goed aan het worden :)
De lengtebuiging mag op de rechterhand nog iets beter maar op dit moment loopt ze de travers in ieder geval voor een voldoende.

Ik zit nog een wolk nu :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:47

Wat fijn Tamaramt! Vind je paard ook echt een super knappe merrie om te zien trouwens :D
Travers blijft bij ons ook nog een moeilijk puntje, die liep ze van de week wel goed in de lb maar weer te weinig impuls.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:12

wat fijn Tamarant!

Ook hier blijft de travers een moeilijk puntje vooral linksom! Ik heb gister flexchair training gehad, eerst op de stoel daarna op het paard, op de stoel gaat het nu goed maar op het paard ow ow wat moeilijk! ik ben een behoorlijke bovenbeenklemmer en dan het liefst iets achterover hangend haha! Nu moest ik ood haar ding laten doen, lees speelde voor giraffe :P en ik mocht alleen maar op mezelf letten ow wat was dat moeilijk!

Maar uiteindelijk ging dat best goed, ga nu ook 1x per maand bij haar ''zit'' les volgen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:37

@evony; Dank je :) Ik vind haar zelf ook heel knap, hihihihi :)

@annika_s; lijkt me heel leerzaam en interessant zo'n flexchair training. Dat zou ook goed voor mij zijn.
Mijn paard kan zo mega draven en in de middendraf/uitgestrekte draf kan ik het gewoon niet uitzitten en ga dan ook teveel klemmen waardoor paard erop terugkomt..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:49

Hmm dan heb ik dus steeds gewoon vreemde juryleden gehad. Met allebei op maximaal haalde ik 8/9 op middendraf en 6/7 op uitgestrekt met als commentaar te weinig in verhouding met middendraf :+

Was wel minimaal 2 jaar geleden, dus ben benieuwd hoe het nu met mn andere paard zal gaan!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:49

Hier ook weer voor het eerst na haar blessure op pad geweest, ze was erg braaf maar gewoon een paar slordige foutjes door de zenuwen :) uiteindelijk 173/175. Al met al erg tevreden

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:42

annika_s schreef:
Hier ook weer voor het eerst na haar blessure op pad geweest, ze was erg braaf maar gewoon een paar slordige foutjes door de zenuwen :) uiteindelijk 173/175. Al met al erg tevreden

Netjes!
Ik blijf ook altijd wat zenuwachtig hihi.

Ik heb vrijdag les gehad en even de puntjes Doorgenomen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:52

Super Annika! Die winstpunten komen vanzelf wel weer! Je zit er al super dicht bij.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:18

Zo een tijdje niet meer op Bokt geweest.. Lees goede resultaten en de andere op naar de volgende keer!!

Afgelopen vrijdag laatste x M1 gestart met U.fo goed afgesloten met een erg fijne proef wat goed was voor 199 punten en een 4e prijs. Aankomende vrijdag ons M2 debuut tevens ook nog maar onze 6e of 7e wedstrijd :D. Paard heeft het al een keer gelopen dus die kan het, ik zelf heb de klasse nog niet gereden dus geen flauw idee wat winstpunt waardig is etc :P Spannend dus haha!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:44

Super punten Evony!
Spannend Tsplendid! Dikke punten in de M1, dus tijd voor de volgende stap :D

Er zijn een boel die een fijne les hebben gehad, top! :D Ik heb a.s. donderdag weer les, en dat hebben we nodig ook ~~}>

Ik heb vandaag de 2de M2 wedstrijd gehad met Duuk. En het was één groot fiasco :+ Hij was met het losrijden al erg gespannen, 1 brok dynamiet die op het punt van ontploffen stond. Heb em na kort stappen maar even lekker voorwaarts laten galopperen om er wat spanning af te laten vloeien.
De 1ste proef begon hij zich weer op te pompen. De 1ste onderdelen gingen ook niet fijn, hij verbrak de verbinding totaal, waardoor ik eigenlijk weinig tot niets meer te zeggen had. Bij het galop aanspringen ontplofte hij dan ook, bij de 3de rodeobok vloog ik er met een boog af :+ Ik was er nog nooit afgevallen dus ik stond gelijk op om m'n paard te zoeken, want ik wist niet hoe die zou reageren, maar die stond verschrikt gras te eten _-:( Ik mocht van de jury de rest van de proef nog verder rijden, ook al telden de punten niet meer mee. Hij was nog steeds wat gespannen, maar het ging al beter. Voor mijn val had ik 4en/5en, en na de val 7ens en 8en :+ Als ik er op was blijven zitten, had ik nog 184 punten gehad.

In de 2de proef begon hij weer te spoken, totaal afgesloten van mijn hulpen, en vervolgens inhouden en omhoog komen. Toen hij recht voor de jury op 2 benen stond, besloot ik maar om af te groeten. Op het losrijterrein nog wel even verder gereden tot hij wat rustiger was, om de rit in elk geval goed af te sluiten.

Beide jury's gaven nog wel aan het een erg leuk paard te vinden die goed kan lopen, maar dat het wel erg jammer was van zijn apenstreken :') Helaas pindakaas, aankomende week les, en hij gaat weer wat vaker mee op concours ~~}>

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:00

Yes, mn debuut gehad vandaag...

195 punten en 2e prijs :-)
2e proef was flut... hihi
165.. Paard werd hyper...

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:06

Doerakje; Ontzettend jammer inderdaad van de streken!

Tinkels; Net debuut! Gefeliciteerd!