Klopt inderdaad Boukje, geld is soms zo lastig
'T is niet dat ik dingen voor m'n paard niet kan betalen, maar alles tegelijk is dan weer net wat veel 
Grondwerk vind ik ook leuk Anne, heb na die dag bij m'n instructrice laatst voor haar opleiding ook weer helemaal inspiratie gekregen, merk dat ik nu simpel longeren ook weer anders doe dan voorheen
Sowieso doet m'n instructrice ook veel grondwerk ivm met probleempaarden, gister nog een sessie meegemaakt van een trekpaard die panisch was voor afspuiten, zo gaaf te zien hoeveel je kunt bereiken door eerst met grondwerk de basis te leggen en dat vervolgens eigenlijk alles simpelweg met timing heeft te maken 
Kirsten balen is dat he, zo'n terugslag. Wat dat betreft vind ik het wel een hele goede ontwikkeling dat de meesten verder kijken wanneer het paard anders dan anders is, waar ze vroeger gewoon als vervelend of stout werden bestempeld. Maar 't is wel lastig waar precies de grens ligt, en soms moet je juist ook even wat doorpakken om ze ergens weer doorheen te rijden, kleine lichamelijke ongemakken kunnen natuurlijk ook rijtechnisch opgelost worden.
Burana lijkt gelukkig wat beter te gaan, even lekker 2 daagjes rust gegeven en gister even gelongeerd, zie liep niet meer met overdreven contrastelling op rechts, en kon d'r ook wel wat uitnodigen om wat in te buigen aan de longe. Heb ook m'n stretch- en massage oefeningetjes van de osteopaat er weer bijgepakt, zo kan ik d'r zelf ook al wat losser krijgen. Vandaag even lekker koppie leegmaken in het bos, en morgen stap ik er weer even op in de bak om weer rustig te voelen. Hopelijk kunnen we dan volgende week weer lekker fanatiek aan de slag