Oneerlijke uitslag dressuur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verania

Re: Oneerlijke uitslag dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:40

zou het helpen als er 2 jury's zouden zitten.

de punten delen en klaar.

zal wel lastig worden aangezien het soms lastig is om 1 jury te vinden.

gr

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:10

mireya schreef:
Voor de 100ste keer!! het gaat niet over mij!!! lees toch eens wat beter... En ik vroeg wie dit ook gezien heeft! Met andere reacties kunnen jullie opzouten! Het gaat erom dat ik het gezien heb bij een ander meisje en dat ik dat sneu vind!

Een beetje minder kan ook wel. Als je geen tegengas wenst te krijgen moet je geen topic openen en al helemaal niet over zo'n eenzijdig belicht onderwerp. Je mag dus wel uithalen naar al die gemene partijdige juryleden die zielige deelnemers hun punten niet geven maar juryleden mogen niet hun kant van het verhaal vertellen. Blijkbaar ben jij nog niet toe aan Bokt.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:27

bla bla bla bla
keb gewon geen zin om elke keer hetzelfde te horen

pvandenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:32

Jeetje...wat een ge-OH zeg.

Altijd prutsmuts over scheidsrechters en jury's en parcourbouwers. Als je er niet tegenkan: ga dan lekker dammen of schaken, alhouwel....dan zijn er natuurlijk wel weer anderen te vinden die je storen, afleiden etc...

Hou eens op met het gezeur en ga gewoon eens lekker rijden!

pvandenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:36

mireya schreef:
Voor de 100ste keer!! het gaat niet over mij!!! lees toch eens wat beter... En ik vroeg wie dit ook gezien heeft! Met andere reacties kunnen jullie opzouten! Het gaat erom dat ik het gezien heb bij een ander meisje en dat ik dat sneu vind!

Ik neem aan dat jij jezelf wél uitermate deskundig en objectief vindt?

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:39

mireya schreef:
Hey, ik zie vaak bij wedstrijden dat de jury niet eerlijk is met dressuur. Iemand rijd super en word bijna laatste. En dan word de persoon die goed bevriend met de jury is eerste terwijl ze niet zo super als de andere reed. Dit valt me erg op. Hebben jullie het wel eens gezien of zelf mee gemaakt?
Groeeeetjuuuuuz...

wat word er toch heftig op gereageerd mensen.

ik zie hier niet meer staan dan of jullie ook wel een opmerken dat er iets niet klopt aan het jureren,

Vind het een normale vraag.

vind je het niet reageer dan niet!! en klik op X of ga dammen

pff reageren of antwoorden wat ze niet vraagt is pas een hoop ge-OH.

ik heb het in het verleden ook wel eens opgemerkt idd ook vaak geschreven en bij een enkele jury merkte ik een niet eerlijke handelswijze, let wel een enkele.

Heb ook vaak zat bij jury's geschreven die wel eerlijk zijn,

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:44

Dankjewel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:47

mireya schreef:
bla bla bla bla

en hoe denk je dat de juryleden hier daarover denken? Je bent bepaald niet de eerste met een dergelijk topic en helaas wsl ook niet de laatste.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:53

Lielle schreef:
mireya schreef:
bla bla bla bla

en hoe denk je dat de juryleden hier daarover denken? Je bent bepaald niet de eerste met een dergelijk topic en helaas wsl ook niet de laatste.

nee idd niet de 1e en ook niet de laatste,
dat zie je metmeerdere dingen op bokt.

en wat juryleden hierover denken geen idee zijn nu eenmaal dingen die blijkbaar gebeuren, en dat wil niet zeggen dat daar niet over geproken mag worden,

dit is nu eenmaal een discussie / vragen toppic

als er maar geen namen genoemd worden.

gr

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:58

zie het bij ons op de manege vaak genoeg degene die het meeste aan de toog hangen hebben de beste kans om clubkampioen te worden, maakt niet uit hoe hun paard loopt. Of toevallig op een onderlinge wordt het nichtje van de jury eerste en derde en de beste vriendin vann dat nichtje tweede, terwijl dat nichtje niet echt super goed gereden had.
Maarja wat kan je er aan doen. Een beetje gaan klagen komt zo weer over alsof je jaloers bent dat zij wonnen en niet jezelf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:59

dit is geen discussietopic, dit is moddergooien naar een groep mensen. Als je een discussie wil voeren, moet je met een onderbouwde mening en met argumenten komen, en niet met wat losse flodders.

het bericht hierboven is weer een mooi voorbeeld. Daar valt toch niet over te discussieren?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:05

Ik heb dit niet (duidelijk) meegemaakt, maar ik denk dat jury's gewoon ook hun voorkeuren hebben. Zo zien ze soms liever een KWPN'er dan een koudbloed. Tja, moet je maar respecteren denk ik. Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:08

mireya schreef:
Hey, ik zie vaak bij wedstrijden dat de jury niet eerlijk is met dressuur. Iemand rijd super en word bijna laatste. En dan word de persoon die goed bevriend met de jury is eerste terwijl ze niet zo super als de andere reed. Dit valt me erg op. Hebben jullie het wel eens gezien of zelf mee gemaakt?
Groeeeetjuuuuuz...

ik zie deze vraag niet als moddergooien eigenlijk,
meer een vraag hebben jullie daar ook ervaringen mee of valt het meerdere mensen op.

en losse flodders ook niet .

sommige antwoorden weer wel, maar goed vind het nog steeds netjes hier.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:09

Renee__ schreef:
Ik heb dit niet (duidelijk) meegemaakt, maar ik denk dat jury's gewoon ook hun voorkeuren hebben. Zo zien ze soms liever een KWPN'er dan een koudbloed. Tja, moet je maar respecteren denk ik. Knipoog

zou niet zo moeten zijn eigenlijk,

maar ja het gebeurt nou eenmaal blijkbaar

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:13

Het is en blijft een jurysport. Maar volgens mij is het helemaal niet erg als de ene jury meer op andere dingen let dan de andere. Juist daar kan je van leren omdat je op verschillende dingen commetaar krijgt en daar leer je het meeste van.

Ja en voor dat meisje van 6 die dacht dat ze een superproef gereden had: jammer dan. was toch waarschijnlijk niet zo,

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:14

zou het dan geen uitkomst zijn om 2 jury's te plaatsen, dan moeten ze wel normaal jureren, zou raar zijn als de een voor een onderdeel en 4 geeft en de ander een 7.

gr

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:16

verania schreef:
zou het dan geen uitkomst zijn om 2 jury's te plaatsen, dan moeten ze wel normaal jureren, zou raar zijn als de een voor een onderdeel en 4 geeft en de ander een 7.

gr

Maar als de een dan bijvoorbeeld bij een middendraf heel erg gefocust is op een goede achterhand en de andere meer op goede bodemdekking. Bedoel er niet mee te zeggen dat twee verschillende juryleden ook compleet andere cijfers geven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:19

mireya schreef:
Tja jou mening. Maar je weet ook niet het hele verhaal he? Vork
Maar ik vind het ook gewoon sneu voor die meiden die zo hun best doen.

wat heeft een dergelijke reactie nu met een discussie te maken (en dan heb ik de blabla reactie nog niet eens gequote). Er wordt inhoudelijks helemaal niets gemeld, dan valt er toch niet te discussieren? Maar als het alleen maar bedoeld is om gezellig samen te klagen, ipv eens er echt over te denken en ook de andere kant van het verhaal te beluisteren, is het natuurlijk prima. Wel zo makkelijk Pling Maar dat is dus wat ik als losse flodder betitel, net als die opmerking over de jury die 5 seconden bij de springtijd optelt Lips are sealed

Verania, ook dat komt voor. En dat valt ook nog wel eens te verklaren ook. Lengtebuiging in schouderbinnenwaarts is op de lange zijde een stuk makkelijker te beoordelen dan vanaf C, om maar een voorbeeld te noemen. De ene jury hecht veel waarde aan een stabiele aanleuning en straft iedere verstoring af, de andere jury let heel sterk op impuls. Dat zou niet zo mogen zijn, maar dat is een andere discussie Knipoog En alleen je best doen is nu eenmaal niet garantie voor een wp, anders konden ze iedereen wel meteen Z2 met wp maken bij het aanvragen van een startkaart.

Wat versta jij trouwens onder 'normaal jureren'? Mss komen we dan toch nog tot een echte discussie.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:20

Zou wel een handig idee zijn... de ene geeft een 6 en de ander een 8... is samen 14:2=7
Maar dat kost veel tijd en meer geld...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:21

silfie35 schreef:
verania schreef:

gr

Maar als de een dan bijvoorbeeld bij een middendraf heel erg gefocust is op een goede achterhand en de andere meer op goede bodemdekking. Bedoel er niet mee te zeggen dat twee verschillende juryleden ook compleet andere cijfers geven.

naar mijn weten gaat het toch om het totaal plaatje van de oefening (let wel ik ben geen jury)

en idd kost meer geld en tijd maar je moet er wat voor over hebben om een eerlijke uitslag te krijgen, ik zou er dan best iets meer voor gaan betalen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:22

Lielle schreef:
mireya schreef:
Tja jou mening. Maar je weet ook niet het hele verhaal he? Vork
Maar ik vind het ook gewoon sneu voor die meiden die zo hun best doen.

wat heeft een dergelijke reactie nu met een discussie te maken (en dan heb ik de blabla reactie nog niet eens gequote). Er wordt inhoudelijks helemaal niets gemeld, dan valt er toch niet te discussieren? Maar als het alleen maar bedoeld is om gezellig samen te klagen, ipv eens er echt over te denken en ook de andere kant van het verhaal te beluisteren, is het natuurlijk prima. Wel zo makkelijk Pling Maar dat is dus wat ik als losse flodder betitel, net als die opmerking over de jury die 5 seconden bij de springtijd optelt Lips are sealed

Verania, ook dat komt voor. En dat valt ook nog wel eens te verklaren ook. Lengtebuiging in schouderbinnenwaarts is op de lange zijde een stuk makkelijker te beoordelen dan vanaf C, om maar een voorbeeld te noemen. De ene jury hecht veel waarde aan een stabiele aanleuning en straft iedere verstoring af, de andere jury let heel sterk op impuls. Dat zou niet zo mogen zijn, maar dat is een andere discussie Knipoog En alleen je best doen is nu eenmaal niet garantie voor een wp, anders konden ze iedereen wel meteen Z2 met wp maken bij het aanvragen van een startkaart.

Wat versta jij trouwens onder 'normaal jureren'? Mss komen we dan toch nog tot een echte discussie.

Naar mijn mening is dat juist heel goed. En als je dan op de vorige wetstrijd hele goede punten had en dat er gecomplimenteerd word voor je impuls en de volgende die straft het af dan kan je gewoon naar de jury lopen en het verhaal uitleggen.

Daar kan je ongeloofelijk veel van leren.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:24

aan de andere kant meer tijd valt denk wel mee

stel 1 jury geeft 180 punten de andere 190 = 370 / 2 = 185 niet zo heel veel werk
koste mij nu ehm pak hem beet met de rest van dit verhaal erbij typen 1,5 minuut

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:25

mireya schreef:
Zou wel een handig idee zijn... de ene geeft een 6 en de ander een 8... is samen 14:2=7
Maar dat kost veel tijd en meer geld...

Daar krijg je geen eerlijke jurering van.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:28

onder normaal jureren versta ik dan geen voortrekkerij wat blijkbaar gebeurt.

maar goed ik denk dat dit blijft en het niet veranderen zal,

en daarbij zoveel last had ik er niet van, ik zag het wel eens gebeuren maar goed.

lijkt me ook vreselijk om te jureren want ze doen het nooit goed,

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:29

verania schreef:
onder normaal jureren versta ik dan geen voortrekkerij wat blijkbaar gebeurt.

maar goed ik denk dat dit blijft en het niet veranderen zal,

en daarbij zoveel last had ik er niet van, ik zag het wel eens gebeuren maar goed.

lijkt me ook vreselijk om te jureren want ze doen het nooit goed,

Inderdaad! Laten we blij zijn met juryleden en ze niet constant afzeiken.