Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnnemiekvM schreef:Ik heb dat wel eens gezien. Een vrouw die echt heel zwaar was op een iel paard. Het paard drukte zin rug weg en had er weinig plezier in. Maar hij liep niet kreupel en was ook niet gediskwalificeerd. Hoe rot het er dan ook uitziet, het mag wel. Maar er zijn zo veel dingen in de paardensport die niet kunnen (vind ik) en aan veel dingen kun je niets doen helaas.
endorable schreef:runningkawa schreef:en gewoon antwoord geven hoort er ook bij...
nogmaals
een man van 1.90 lang weegt als snel 80 kg.
En dan is het een slanke man.
een vrouw van 170 en die 80 kg weegt is te zwaar.
En owee als ze een patatje eet
Waarom mag die man zonder vooroordelen op zijn paard stappen en is de vrouw op datzelfde paard een mishandelaar??
Want ja...je ziet het duidelijk hoor...zo'n vet mens hoort er niet op thuis...
even een vraagje terug,
Heb je wel eens een man van 1.90 op een pony van 1.40 gezien.
En ik denk dat het daar hierom gaat. Het gewicht van de ruiter moet in evenwicht zijn met het gewicht en grote van de pony.
Het ging hier over een vol persoon op een pony, en niet op een groot paard wat naar mijn idee wel zou kunnen.
SanneKyla schreef:En al die reacties van jou Levy die geven ook meteen een compleet beeld over jou!
Urielle schreef:een kreupel paard mag ook uitgesloten worden.
Maar de vraag is: het paard is niet kreupel. Hoe stel je dan als jury vast dat het paard last heeft van het gewicht van de ruiter (in objectieve maatstaven)?

)
) en een vooroordeel weer te leggen.
endorable schreef:Urielle schreef:een kreupel paard mag ook uitgesloten worden.
Maar de vraag is: het paard is niet kreupel. Hoe stel je dan als jury vast dat het paard last heeft van het gewicht van de ruiter (in objectieve maatstaven)?
juist daar heb je de goede vraag,
Daarom had ik het er ook juist in gezet bij een kreupel paard want dan is het pas effect en ojectief zichtbaar dat het paard er last van heeft.
Verder kan het ook aan de manier van lopen van het paard of aan de manier van rijden liggen.
(trouwens is dit pas de eerste goede discusie vraag die ik in dit topic lees:) )
(ik noem maar iets geks)
) endorable schreef:runningkawa schreef:en gewoon antwoord geven hoort er ook bij...
nogmaals
een man van 1.90 lang weegt als snel 80 kg.
En dan is het een slanke man.
een vrouw van 170 en die 80 kg weegt is te zwaar.
En owee als ze een patatje eet
Waarom mag die man zonder vooroordelen op zijn paard stappen en is de vrouw op datzelfde paard een mishandelaar??
Want ja...je ziet het duidelijk hoor...zo'n vet mens hoort er niet op thuis...
even een vraagje terug,
Heb je wel eens een man van 1.90 op een pony van 1.40 gezien.
En ik denk dat het daar hierom gaat. Het gewicht van de ruiter moet in evenwicht zijn met het gewicht en grote van de pony.
Het ging hier over een vol persoon op een pony, en niet op een groot paard wat naar mijn idee wel zou kunnen.

Levy schreef:Wanneer een paard kreupel is, zou dat dat in een dergelijk geval, bij uitstek komen doordat de ruiter/amazone te zwaar is?
Misschien heeft de hoefsmid hem wel vernageld(ik noem maar iets geks)
Urielle schreef:in mijn ogen niet Levy. Overigens oogt je paard ook een stuk groter op de foto, ik vind jullie een mooie combinatie.
(Heb jij kilo's teveel)
Femke_L schreef:Levy! Mooie foto, het geeft mij in iedergeval geen verkeerd beeld!
Maar ik moet zeggen, ik heb net wel een net antwoord gegeven endaar word niet op gereageerd. Wat ik dan weer een beetje jammer vind.
Want je zegt dat je graag reacties wilt en niet die niets met het onderwerp te maken hebben, zou je dan misschien ook niet beter op die reacties kunnen letten en niet op de reacties die je toch niet wilt?
Urielle schreef:Levy schreef:Wanneer een paard kreupel is, zou dat dat in een dergelijk geval, bij uitstek komen doordat de ruiter/amazone te zwaar is?
Kreupelheid op zich is sowieso geen issue.
Een kreupel paard hoort niet op wedstrijd, en dan vind ik het niet boeiend of hij vernageld is, last van de ruiter heeft, een rugprobleem heeft, zich heeft aangetikt, teugelkreupel is of wat dan ook. Enige uitzondering is een paard dat onregelmatig gaat van spanning, daar moet je ooit een keer door op wedstrijd. Hors concours dan maar
Urielle schreef:Levy schreef:Wanneer een paard kreupel is, zou dat dat in een dergelijk geval, bij uitstek komen doordat de ruiter/amazone te zwaar is?
Kreupelheid op zich is sowieso geen issue.
Een kreupel paard hoort niet op wedstrijd, en dan vind ik het niet boeiend of hij vernageld is, last van de ruiter heeft, een rugprobleem heeft, zich heeft aangetikt, teugelkreupel is of wat dan ook. Enige uitzondering is een paard dat onregelmatig gaat van spanning, daar moet je ooit een keer door op wedstrijd. Hors concours dan maar
Levy schreef:Ik ben het ook helemaal met je eens Endorable, echter C’est le ton qui fait la musique.
je laatste post geeft heel duidelijk de situatie weer zonder mensen daarbij af te vallen (leuke woordkeuze) en een vooroordeel weer te leggen.
Ja, ik heb ook wat kilo's te veel, en voila een van mijn paarden meet slechts 1.59 m.
Maar ondervindt hij daar hinder van???