M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:01

Ik ben in oktober overgegaan naar het M2. In het M1 scoorde mijn paard heel goed, moest over.
Ben iets te laat begonnen met de oefeningen voor het M2. Keertwendingen en overgang stap-galop vond hij moeilijk, snapte hij niet. In het begin hadden we ook geen winstpunt, maar ik voelde dat het wel goed kwam, want voor de rest liep ie heerlijk in de proeven. En zodra hij het snapte, kwamen de winstpunten en overwinningen. Zo goed dat we in februari reservekampioen op de regiokampioenschappen werden!

En nu rij ik hem gewoon nog even in het M2, zodat hij rustig overkan naar het Z1. Kwestie van tijd gunnen en er klaar voor zijn. Ik vind het M2 wel een beetje een scheidsrechter, als je daar niet makkelijk doorheen komt, lijkt me het Z ook nog niet aan de orde.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:16

Het heeft er ook mee te maken of je paard er klaar voor is denk ik.Of hij de oefeningen goed kent,en of ie lekker op het achterbeen loopt en blijft lopen in de proef.Ik zelf train dan ook liever thuis door,anders kost het me veels te veel geld en een periode van een paar maanden trainen zonder wedstrijdstress is voor de paarden ook lekker.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:18

Ik denk niet dat het de moeilijkste klasse is, ik denk dat de overstap het grootst is. B-L1 is makkelijk, L1-L2 ook, L2-M1 is ook nog te doen, maar van het M1 naar de M2 is wel een erg groot verschil. Zit veel meer tegen het Z aan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:36

Het scheelt ook wel dat ze de M1 proeven wel heel makkelijk hebben gemaakt. En de M2 is ongeveer hetzelfde gebleven. Daardoor is de overgang groter.

Zo had je eerst in de M1 al kwartwendingen, dus als je naar de M2 mocht, dan waren de keertwendingen al niet zo moeilijk meer.

Ik heb het idee dat er mensen zijn die pas als ze in de M1 zitten ermee beginnen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:39

Jup, zoeen ben ik er. Ik zit al vanaf t B tegen de M2 aan te hikken en ben pas met de travers en keertwendingen begonnen toen ik M2 startgerechtigd was. Daarom toen ook een wedstrijdstop ingelast.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:42

hier nog een hoor!

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:54

Ik ben M1 startgerechtigd en ga 1 juni M1 starten maar ben nu dus ook al gewoon kleine oefeningetjes aan het mee pakken zoals keertwendingen en travers enzo .. maar ik moet het allemaal nog gaan zien ! maar ik denk idd dat het niet zozeer de moeiiljkste klasse is maar de overstap idd veel groter is

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:32

Heb wel een jaar er over gedaan om 10 winstpunten te rijden in het M2, maar had in 13 wedstrijden(ongeveer) ( binnen en buiten) de 10 winstpunten. dus vindt dat wel aardig gemiddeld.
Vondt de overstap nog wel aardig groot van het m1 na het m2 toe.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:43

Ik had vandaag precies het tegenovergestelde van vorige week. Vorige week fijn gereden en geen punten, deze week een héle slechte 1e proef en een betere 2e, maar toch 2 winst en 1 eerste plaats. Zo zie je maar, je weet het nooit.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:53

Met m'n vorige pony vond ik de overgang M1-M2 wel heel erg meevallen. Ja
Ik ga nu 7 juni M2 starten.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:03

Twee weken geleden heb ik ook de 10e wp gehaald in het m1, we zijn nu bezig om de oefeningen van het m2 onder de knie te krijgen, maar dat lukt allemaal erg goed. We zitten meer te sjoemelen met de verzameling, die we toch wel nodig hebben. Het verzamelen-uitstrekken gaat bij ons nog niet helemaal super, maar ik denk dat het over het algemeen wel moet gaan lukken.
Over de overgang m1-m2 hoor je idd heel veel dat het moeilijk is, en vind het zelf ook wel.
We blijven ook nog een tijdje doorrijden in het m1, denk dat we eind juli m2 gaan starten als alles meezit. Om eerlijk te zijn durf ik niet zo heel goed haha Clown
Ben bang dat we dan een tegenslag krijgen, een dipje, nou daar hebben we eigenlijk niet zoveel zin in Tong uitsteken

lauradelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:46

de M2 is heel moeilijk ja hahha maar het is toch gelukt om binnen een half jaar in het Z te zitten met een C pony en een D pony
maar ik vind M moeilijker
want als je naar het Z gaat weet je al die oefeningen al Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:59

Ik heb 3 jaar in het M2 gezeten en een jaar in het Z1 dus kun je wel nagaan dat het mijn rotste klasse was ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:18

Ashley__ schreef:
rowo schreef:
Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?

Ik denk dat tegenwoordig veel mensen zo snel mogelijk het Z in willen. Ik ken ook mensen die met 10 of net iets meer wp over gaan. Ik zelf had in de B 25 wp, in de L1 24, L2 16 en nu in de M1 7. Ik ga de M1 sowieso tot 15 doorrijden Ja

Het Z is het heiligdom, dat snappen jullie toch zeker wel?

Ik ga voor 1 klasse per seizoen en ga een keer of 8 weg per seizoen. Als ik mijn punten heb voor de volgende klasse houd ik hem thuis. Hij springt namelijk ook nog en anders wordt het zo veel. Hij krijgt in de zomer zowiezo een volle maand 'vakantie' niet trainen maar lekker in de bossen.

Ik zit nu in het M1 en hij begint het erg fijn te doen, maar we hebben nog maar heel weinig aan de onderdelen van het M2 gewerkt, maar daar ga ik nu heel heel langzaam aan beginnen, dan gaat ie lekker een maand op 'vakantie' en daarna kijken we wel waar we zitten en gaan dan kijken wanneer we hem M2 klaar hebben.

Ik heb geen haast, eerst maar is lekker vakantievieren en dan kijken we verder

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:31

Ik denk dat tegenwoordig veel mensen zo snel mogelijk het Z in willen. Ik ken ook mensen die met 10 of net iets meer wp over gaan. Ik zelf had in de B 25 wp, in de L1 24, L2 16 en nu in de M1 7. Ik ga de M1 sowieso tot 15 doorrijden

Waarom zou je niet doorstarten als je paard er lekker aan staat en het goed gaat. Ik ben in alle klasses direct overgegaan en zonder problemen. Had in de L scores tot 204 pnt in de M1 tot 195 en nu in de M2 onlangs 197 en heb in 4 starts 7 winstpunten gereden en als ik geen punt reed, dan zat ik niet lager dan 175 pnt. Dus waarom moet je dan blijven hangen in een klasse als je weet dat je het in een hogere klasse ook kunt. Vind ik een beetje zonde van mn inschrijfgeld om eindeloos door te blijven rijden, dan train ik liever een tijdje thuis zodat we alles bevestigd hebben voor een hogere klasse.

En de M2 is idd iets lastiger dan de M1, maar wel een goede voorbode op de Z1.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:09

Jannekee schreef:
Met m'n vorige pony vond ik de overgang M1-M2 wel heel erg meevallen. Ja
Ik ga nu 7 juni M2 starten.

Bij mij valt het absoluut niet mee. In de M1 ging het eerst wat minder en daarna ging het super. Veel wp's en soms ook prijzen. Ik had er 15. Daarna ben ik maar na het M2 gegaan. Maar het valt allemaal nog niet mee. Heb ook niet echt geluk gehad met de jury's. Veel jury's die zelf hoger rijden dan het ZZ. En dus weten hoe het moet. Ook een keer laag in de 150 gehad. Dan denk ik echt; het zijn maar pony's. En ja, ze was wat te gespannen maar die punten waren gewoon onterecht! Ik heb me er niks van aan getrokken en gewoon lekker verder gereden. Ik weet dat straks het kwartje zal vallen en dat de wp's dan vanzelf komen. Maar ik vond de overgang toch echt wel groot.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:19

Als je er klaar voor bent dan is het niet zo'n probleem.Er zit alleen veel verschil tussen de jury's. De 1 die vind het goed genoeg en de ander kijkt een beetje met een halve blik op het Z gericht en dan is het wat minder.
Persoonlijk vind ik de L1 de grootste rot klasse.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:03

Bij mij ging het ook niet goed ofzo in de M2, maar in de M1 eigenlijk ook niet Bloos,
en mn pony zou verkocht worden daarom wou ik nog wel graag M2 starten.
Ik haalde in de M2 vaak achterin de 170 terwijl er echt grote fouten inzaten (galop bij keertwendingen, overspringen in de contra enzo...).
Maar ik ben maar een paar concoursen M2 gestart, toen was de pony verkocht.
Pony die ik nu heb loopt veel fijner, pakt de M2 oefeningen heel goed op en in de M1 halen we de laatste tijd regelmatig 190>.
We hebben meer wp gehaald dan proeven gereden, zit nu ook al op 22 wp dus ben niet 'bang' voor de M2... Tong uitsteken
En ook al gaat het een paar keer wat minder, is ook niet erg Lachen

Mariekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:09

M1 is best wel makkelijk.. maar M2 is in het begin wel moeilijk.. maar je leerd daar al veel dingen in voor de Z1.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:55

ik ben een paar weken geleden ook voor het eerst M2 gestart. als ik 10 winstpunten heb in een klasse ga ik gelijk over. ik vind het niks om er maar in blijven te hangen, ik wil gewoon verder! ik kon vrij weinig van m2 en had direct 2 proeven. ze gingen allebei wel redelijk er zaten dingen tussen die grandioos fout gingen, maar ik ging gewoon voor te oefenen. en wonder boven wonder had ik in de travers proef 182 punten Lachen best wel tevreden. in de andere proef had ik 175. valt opzich ook nog wel mee. ik heb nu tenminste iets om goed aan te oefenen. wat ik het lastigste vind zijn de keertwendingen en de overgang galop-verzamelde stap
ik heb nog nooit Z1 gestart maar ik hoop dat niet veel moeilijker is Tong uitsteken

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:26

Oeh, hoop niet dat dat de moeilijkste klasse is. Bloos

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:37

van de landelijke klassen vind ik de Z2 toch nog altijd het stengst gejureerd

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:52

Ik heb mijn M2 debuut verplaatst.
Pony nam me vandaag voor de zoveelste keer in de maling tijdens de proef. M2 naar M1 laten overzetten en 1e proef HC even het zweepje mee. Lachen

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:28

Ik ben wel redelijk snel overgegaan van M1 naar M2, geloof met 13 winstpunten. Ik reed gelijk weer winstpunten in het M2, maar ik train mijn paard thuis ook veel op hoger niveau zodat ik voorkom dat ik vast blijf `hangen` in een bepaalde klasse. Ik ben in januari M2 voor het eerst gestart en ben er nu al uit. Na (ik geloof) 9 wedstrijden.
Ik snap persoonlijk ook niet dat mensen pas bij Z1 +8 winst eens gaan denken aan de wissels, net als mensen pas met travers en keertwendingen beginnen als ze al bijna 10 winstpunten hebben in het M1.
Ik vindt dat je dat al veel eerder spelenderwijs moet invoeren tijdens de trainingen. Zo kan je paard en jij in de oefening groeien en steeds verder uitbouwen zodat het tijdens de wedstrijden tenminste bevestigd is.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 06:45

ik train myn pony ook altyd veel hoger thuis.
maar ik heb toch wel echt anderhalf seizoen in de M2 gezeten.
ik ben inmiddels wel z ( net 3x gestart) .
De M1 ben ik doorgevlogen. dat was toch wel zo makkelijk. mar die M2.. Er werden bij ons gewoon gen punten gereden zo heb ik 5 wedstrijden achter elkaar gehad dat ik 1e was maar by lang en na geen winstpunt. het toppunt was toch wel 1e worden met 167. ( ja gewoon de nieuwe proeven)
dusja ben blij dat ik nu in het Z zit, ik vind het veel makkelijker namelijk.