''gewone'' bewegers steeds meer afgestrafd....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: ''gewone'' bewegers steeds meer afgestrafd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:48

Ik heb ook wel eens geschreven bij jury's, die keken idd naar de afstammeling en dan kwam de opmerking: nou dat zal wel een mooie proef worden...pfff en dan werd er gereden... om te huilen.

Tegen mij hebben ze ook wel eens gezegd, van gohh...waarom ga je fokken met jouw merrie, die heeft een blauw papier, dus pappa is bekend en de moederlijn niet, enkelt de naam van moeders.
Afijn...ik zei al tegen (mn de kakkies die enkelt naar de bloedlijn kijken) hen: man o man ik rijdt op het paard en niet op het papier.
Het gaat hier om het paard!! En wat is er uit gekomen...een super leuke merrie, met hele leuke bewegingen...Ach ze heeft alleen niet zo'n bekende vader. Nou lekker boeiend!!

Het belangrijkste en dat is in alle takken van de paardensport: heb plezier met je paard!!
Met of zonder papier!! Met of zonder belangrijke pappa's. Je moet van het dier houden om wie het is en niet om hoe en wat hij kan lopen. Tuurlijk is het mooi meegenomen, alleen ik vind het jammer dat sommige mensen het plezier vergeten...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:49

roanda schreef:
Ben toch heel benieuwd wat de rest van nederland nu van mening is.
Ik ben van mening dat in de dressuursport(basis) toch wel een beetje de boel aan het doorslaan is.
Met de boel bedoel ik dan de gewone normale, correct bewegende paarden t.o de superbewegers.
Begrijp me niet verkeerd, want het is de normaalste zaak van de wereld dat de extra bewegende paarden het winnen van de gewoon bewegende paarden!
Ik vind het ook fantastisch om een extra beweger te zien lopen, en wilde dat ik er ook zo eentje had!
Bloos
Maar wat mij eigenlijk een beetje tegen de borst stuit is dat de correct bewegende paarden hier juist op afgestrafd lijken te worden!
Afgestrafd is misschien ook niet helemaal het juiste woord, maar het gaat er steeds meer op lijken dat wanneer je met een ''gewoon '' paard de ring in rijdt en een correcte proef neer zet, niet hoog meer kan scoren. Huilen
Dat dus de van deze tijd jury leden alleen nog maar de extra bewegers willen zien.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

kan me hier wel in vinden ja, maar dat is altijd al zo geweest.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:59

crabbybitch schreef:
@ shan...als die tuiger beter beweegt dan jou san remo ,kun je gewoon bij daffodil starten hoor!!!
Zij zegt juist dat zij kijkt naar beweging en niet naar papier!!!
Wel goed blijven lezen en de boel niet gaan verdraaien!! Tong uitsteken

Jij moet goed lezen. Haha!
Ik zei dat ik blijkbaar beter met m'n tuiger bij haar kan starten dan met m'n San Remo.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:37

shan schreef:
crabbybitch schreef:
@ shan...als die tuiger beter beweegt dan jou san remo ,kun je gewoon bij daffodil starten hoor!!!
Zij zegt juist dat zij kijkt naar beweging en niet naar papier!!!
Wel goed blijven lezen en de boel niet gaan verdraaien!! Tong uitsteken

Jij moet goed lezen. Haha!
Ik zei dat ik blijkbaar beter met m'n tuiger bij haar kan starten dan met m'n San Remo.

Haha! Haha! Haha!
gelezen...en ik lees nog steeds dat het dus niet uitmaakt waar je mee start....als jij vindt dat je tuiger beter loopt,dan start je toch lekker met je tuiger... Duivel

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:48

En om het verhaal maar nog duidelijker te maken: Nee het maakt dus niet uit met wat voor paard je start, de tuiger of de San Remo, degene die zich het beste laat zien zal de hoogste punten krijgen....

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:14

en zo hoort iedereen te denken
maarja helaas

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:44

De San Remo is nog een beetje jong!
Paar jaar wachten nog. Haha!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:51

tuiger????
tuigers lopen GEWELDIG er zijn weinig paarden die zo kunnen showen en bewegen als tuigers.

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:42

daffodil schreef:
Nee jullie draaien mijn bericht nu de verkeerde kant op, dit is een topic gestart of dat gewone paarden meer afgestraft worden dan superbewegers. Ik heb daarop een reactie geplaatst dat die "superbewegers" mij afgelopen zondag juist andersom verbaasd hebben, dus dat er gewoon niets uit kwam. Dat heeft nog steeds niets te maken met waarmee je bij mij in de ring komt hoor,

Dat heb ik dus ook geschreven in de post eronder, want ik weet van mezelf dat ik wat dat betreft echt objectief bent en het geen haar uitmaakt waar mee je bij mij komt starten, sterker nog ik hou helemaal niet van vermeldingen van afstammingen op de startlijst. Volstrekt overbodige informatie in mijn ogen!
Net zo goed als dat ik niet van te voren op een coupon kijk wat voor vader het dier heeft, hoe oud het is etc.

Jij laat mij iets zien en daar wordt je op beoordeeld, nergens anders op!

nog even voor de duidelijkheid, ze worden meer afgestraft OMDAT ze geen superbeweging hebben!
(tenminste, dat bedoelde ik met dit topic)
en het gaat er idd totaal niet om welke afstammeling ze hebben, maar ik denk dat daffodil probeerd uit te leggen dat zij iig een jury is waar je dus gewoon een goeie proef moet rijden, beweger of niet!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:39

Ik zal het gaan ondervinden,ga waarschijnlijk een bloedmooie Grib starten,beestje is vreselijk moeilijk te rijden.Maar je ziet het er niet aan af,ben benieuwd of hij meer scoort door zijn uiterlijk.

Midasje: tuigers kunnen geweldig lopen ja en showen,maar niet op een manier die er graag in de dressuur gezien word.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:45

Ik heb ook een aantal keer gestart met onze tuiger, en zelfs met wat fouten in de proef zit ik nog op een winst. De middendraf die onze tuiger laat zien is echt niet wat een jury wil zien. Maarja dat zijn maar 2 onderdelen. Gewoon correct rijden, goed afgewerkt en dan zit je zo aan een winst.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:46

vind ik echt onzin, als jij een correcte proef rijd. krijg jij de punten daarvoor. hetzelfde geld voor een incorrectie proef

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:49

Ik heb niet alles gelezen, alleen maar het begin.
Zelf ben ik jury t/m de klasse Z2 en voor mij maakt het echt niet uit of het nu een paard van topafstamming is, of onbekend. Degene die zijn proef netjes rijdt en zijn paard netjes voorsteld, die verdient ook de punten.

Uit ervaring kan ik idd zeggen, dat de zogenaamde "bewegers"gemakkelijker de punten bij elkaar rijden dan "minder bewegers". Bij ons op stal is een ruiter die 1 blikvanger heeft en 1 gewoon leuk paard. Dat gewone leuke paard loopt braaf zijn proef, nagenoeg foutloos, de blikvanger is nog wel eens bang van zijn omgeving en schrikt dan. En tot nu toe........... krijgt de blikvanger veel hogere punten, ondanks de schrikreacties in de proef. Begrijp mij goed, ik jureer deze persoon niet. Ik ga altijd mee op te filmen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:10

Ik heb niets anders te zeggen dan:
Weer is het de fout van de jury...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:03

Midasje schreef:
tuiger????
tuigers lopen GEWELDIG er zijn weinig paarden die zo kunnen showen en bewegen als tuigers.

Weet ik haha en de San Remo is een halve tuiger. Haha!