Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
roanda schreef:Ben toch heel benieuwd wat de rest van nederland nu van mening is.
Ik ben van mening dat in de dressuursport(basis) toch wel een beetje de boel aan het doorslaan is.
Met de boel bedoel ik dan de gewone normale, correct bewegende paarden t.o de superbewegers.
Begrijp me niet verkeerd, want het is de normaalste zaak van de wereld dat de extra bewegende paarden het winnen van de gewoon bewegende paarden!
Ik vind het ook fantastisch om een extra beweger te zien lopen, en wilde dat ik er ook zo eentje had!
![]()
Maar wat mij eigenlijk een beetje tegen de borst stuit is dat de correct bewegende paarden hier juist op afgestrafd lijken te worden!
Afgestrafd is misschien ook niet helemaal het juiste woord, maar het gaat er steeds meer op lijken dat wanneer je met een ''gewoon '' paard de ring in rijdt en een correcte proef neer zet, niet hoog meer kan scoren.![]()
Dat dus de van deze tijd jury leden alleen nog maar de extra bewegers willen zien.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
crabbybitch schreef:@ shan...als die tuiger beter beweegt dan jou san remo ,kun je gewoon bij daffodil starten hoor!!!
Zij zegt juist dat zij kijkt naar beweging en niet naar papier!!!
Wel goed blijven lezen en de boel niet gaan verdraaien!!
shan schreef:crabbybitch schreef:@ shan...als die tuiger beter beweegt dan jou san remo ,kun je gewoon bij daffodil starten hoor!!!
Zij zegt juist dat zij kijkt naar beweging en niet naar papier!!!
Wel goed blijven lezen en de boel niet gaan verdraaien!!
Jij moet goed lezen.![]()
Ik zei dat ik blijkbaar beter met m'n tuiger bij haar kan starten dan met m'n San Remo.
daffodil schreef:Nee jullie draaien mijn bericht nu de verkeerde kant op, dit is een topic gestart of dat gewone paarden meer afgestraft worden dan superbewegers. Ik heb daarop een reactie geplaatst dat die "superbewegers" mij afgelopen zondag juist andersom verbaasd hebben, dus dat er gewoon niets uit kwam. Dat heeft nog steeds niets te maken met waarmee je bij mij in de ring komt hoor,
Dat heb ik dus ook geschreven in de post eronder, want ik weet van mezelf dat ik wat dat betreft echt objectief bent en het geen haar uitmaakt waar mee je bij mij komt starten, sterker nog ik hou helemaal niet van vermeldingen van afstammingen op de startlijst. Volstrekt overbodige informatie in mijn ogen!
Net zo goed als dat ik niet van te voren op een coupon kijk wat voor vader het dier heeft, hoe oud het is etc.
Jij laat mij iets zien en daar wordt je op beoordeeld, nergens anders op!
Midasje schreef:tuiger????
tuigers lopen GEWELDIG er zijn weinig paarden die zo kunnen showen en bewegen als tuigers.