Kinderen met sporen in de ring....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmie06

Re: Kinderen met sporen in de ring....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:52

CharleyT schreef:
natje93 schreef:
dan is die pony niet aan het been...
er zijn echt nog andere marnieren (oefenen oefenen en oefenen) om het op telossen... nee we trekken gelijk sporen aan!

Ja Ja, oefenen enz, maar lastige is met die kleine maar o zo slimme beestjes, die moeten ook beleerd worden, en waar vind je iedere keer een erg goed ruitertje, die kan africhten zeg maar, en die niet te groot of te zwaar is. Dat kan gewoon heel lastig zijn. En om dan zo lekker kort door de bocht te zeggen: nee we trekken gelijk.... enz. Wat nou Gelijk sporen aan, ben je dan overal bij in nederland? Het is maar een vraag hoor.

Helemaal mee eens.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:34

ik vind dat jongetje echt heel goed zitten:O
het lift er gewoon aan hoe je ze gebruikt..
ik rij zonder zweep met sporen, ik vind een zweep traumatisch als je 'm verkeerd gebruikt. Daar kun je ook zoveel over zeggen..Knipoog
Laat mensen in hun waarde.. en ga er niet dieper op in denk ik.. Er zijn blijkbaar verschillende meningen.. is toch okee??:)

Groettjes

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:19

CharleyT schreef:
natje93 schreef:
er zijn echt nog andere marnieren (oefenen oefenen en oefenen) om het op telossen... nee we trekken gelijk sporen aan!

Ja Ja, oefenen enz, maar lastige is met die kleine maar o zo slimme beestjes, die moeten ook beleerd worden, en waar vind je iedere keer een erg goed ruitertje, die kan africhten zeg maar, en die niet te groot of te zwaar is. Dat kan gewoon heel lastig zijn. En om dan zo lekker kort door de bocht te zeggen: nee we trekken gelijk.... enz. Wat nou Gelijk sporen aan, ben je dan overal bij in nederland? Het is maar een vraag hoor.

dit is mijn mening...
nee ik ben niet overal bij .....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:57

bk_lover schreef:
ik vind dat jongetje echt heel goed zitten:O
het lift er gewoon aan hoe je ze gebruikt..
ik rij zonder zweep met sporen, ik vind een zweep traumatisch als je 'm verkeerd gebruikt. Daar kun je ook zoveel over zeggen..Knipoog
Laat mensen in hun waarde.. en ga er niet dieper op in denk ik.. Er zijn blijkbaar verschillende meningen.. is toch okee??:)

Groettjes

Niet alleen een zweep kan traumatisch zijn..
Ik ken ruiters die op zich al traumatisch zijn... oef..
en 1 ervan is nu bezig paard 2 naar de knoppen te rijden....
(terwijl ze als ze "normaal" zou rijden, nog verrot goed rijden
zou ook.. maar nee... mevr. verkiest het om paarden
zo maf te krijgen, dat ze compleet in de ho, Boos! en steiger gaan...)

Mijn pony, is absoluut niet bang voor een zweep..
waarom niet.. omdat dat dier, en nooit een slechte ervaring mee heeft
gehad.. en ze mij vertrouwt..
Ik heb uiteraard een dame met karakter.. die bij onjuist zweep
gebruik ook heel goed zou laten weten, wat ze daarvan vindt!! Haha!
Ehh, mevrouw laat bij alles duidelijk weten, wat ze ervan vindt....

Je hebt natuurlijk ook paarden waarbij je inderdaad beter je
zweep thuis kunt laten.. Maar een beetje ruiter weet dat uiteraard
van zijn eigen paard.. Knipoog

ohh en ik rij dus met een 1.30 m lange zweep Duivel
en sporen.. (KNHS vond dat dat moest vanaf het M)
en op wedstrijd Vork sporen met wielen.. (geen zweep,
want dat mag niet vanaf het M van de KNHS)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:15

maar das juist goed;) als je 't van je paard/pony weet, en er mee KAN RIJDEN..!!
dat begrijpen sommige mensen op mijn stal ook niet helemaal..:S
Sowieso hoe ze daar met hun paarden omgaan bevalt me niet..Boos!
Heb cursus bij Annemarie vd Toorn gehad, en het is nou moeilijk om naar andere mensen te kijken en er niks van te zeggen..
dus als het echt uit de hand loopt ga k gewoon de bak uit.. (wel dat m'n paard goed gelopen heeft hoor;))

Kusss

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:40

CharleyT schreef:
natje93 schreef:

dit is mijn mening...
nee ik ben niet overal bij zegt Natje.Voor de duidelijkheid: je mening is dat kinders nog niet zomaar met sporen moeten rijden.
Maar je BEWEERT dat er gelijk sporen aangetrokken worden, en daar weet je simpelweg niks van.
Tussen beweren wat er gebeurd en een mening over iets hebben zit een groot verschil hoor.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:26

Ik blijf er bij: sporen moet je verdienen (en dat kunnen kinderen volgens mij ook). Hoe? Door te bewijzen dat je kan rijden met een rustige beenligging en oefeningen beheerst waarbij een spoor het gepaste hulpmiddel zou kunnen zijn. Namelijk ter verfijning van de hulpen bij ingewikkeldere oefeningen.
Dus hebben sporen volgens mij nog steeds in de B niets te zoeken, of het nu om kinderen of om volwassenen gaat.
Sporen in de hogere klassen te gaan verplichten gaat mij ook veel te ver, maar dat is weer een andere discussie. Ze in de lagere klassen te verbieden lijkt mij daarentegen meer dan wenselijk. Ik heb in heel de discussie geen enkel argument gelezen dat mij mijn mening doet herzien. Luie pony's krijg je onder deskundige begeleiding op andere manieren vlot dan er met een spoor in te gaan prikken.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:27

soesita schreef:
Ik blijf er bij: sporen moet je verdienen (en dat kunnen kinderen volgens mij ook). Hoe? Door te bewijzen dat je kan rijden met een rustige beenligging en oefeningen beheerst waarbij een spoor het gepaste hulpmiddel zou kunnen zijn. Namelijk ter verfijning van de hulpen bij ingewikkeldere oefeningen.
Dus hebben sporen volgens mij nog steeds in de B niets te zoeken, of het nu om kinderen of om volwassenen gaat.
Sporen in de hogere klassen te gaan verplichten gaat mij ook veel te ver, maar dat is weer een andere discussie. Ze in de lagere klassen te verbieden lijkt mij daarentegen meer dan wenselijk. Ik heb in heel de discussie geen enkel argument gelezen dat mij mijn mening doet herzien. Luie pony's krijg je onder deskundige begeleiding op andere manieren vlot dan er met een spoor in te gaan prikken.

Amen!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:39

jullie hebben zeker zelf paarden die goed voorwaarts zijn? Mijn mening is gewoon: als je er maar goed mee om kunt gaan zie ik niet in waarom je in de B geen sporen mag dragen. er is iemand bij ons op stal die rijdt M1 dressuur met sporen maar als ik zie hoe zij iedere keer de sporen er echt inprikt dan denk ik dat sommige B ruiters beter met sporen rijden dan deze M1 ruiter

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:40

spoorgebruik heeft weinig met voorwaarts gaan te maken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:41

Mijn Perla is absoluut niet voorwaarts.
Luie donder is het Clown
Maar ook die train ik regelmatig zonder spoor!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:46

Aramis is nu ook niet wat je zou noemen het vlotste paard. Koe Tenzij het om eten gaat natuurlijk. Vork

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:46

wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat sommige M of Z ruiters minder goed met sporen kunnen rijden dan mensen die in de B rijden

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:47

en er zijn een heleboel mensen die met sporen rijden die dat doen als verfijning van de hulpen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:59

Spoeren wel of niet?? Ook ik zie met regelmaat hele kleintjes die hun benen zelf nog niet onder controle hebben met hun sporen in de pony prikken dit keur ik dus af!! Als jij je ukkepuk kunt bij brengen hoe een spoor te gebruiken oke dan is het goed. Maar nu kwam ik laatst op een onderlinge wedstrijd en daar reed een jochie van ik schat hem een jaar of 13 met sporen met wieltjes. Daar schrok ik dan van! Laat dan een ukkepuk die het aanleert omdat de pony ze anders in het ootje neemt of omdat ze anders tot vervelends toe schoppen of omdat ze amper onder hetzadel uitkomen en lees op het dekje prikken een spoortje (knopje) om doen!
Zelf ben ik ven mening dat mijn meiden eerst maar eens moeten proberen zonder..

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:14

kijk een ukkepuk van 13 jaar die zijn benen niet stil kan houden en dan ook nog met sporen met wieltjes rijdt die moeten ze terstonds van het paard aftrekken

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:15

M'n 2 dochtertjes (7 en 8jr) rijden allebei in de B (met shet en welsh) zonder sporen, mét zweepje. Zweepje wordt enkel gebruikt om ze aan 't been te krijgen, daarna gaat 't netjes weer terug achterin de auto.
Je kan wel raden wat ik van sporen bij kinderen vind ...

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:17

nee,,,,,, vertel Haha! hahahaha

Marindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:22

Ik vind het makkelijk kunnen dat kinderen met spoortjes rijden, en ik vind het eigenlijk nergens op slaan waarom het niet zou kunnen.. Ze doen er als het goed is de pony toch geen kwaad/pijn mee? Op concours zie ik niks anders en de pony's hebben er helemaal geen last van hoor. En hoe moeten die kleine kindertjes die met hun beentjes maar amper onder het zadel uitkomen hun pony dan aansporen? En dan begint iedereen natuurlijk weer over dat je dan je pony maar voor het been moet hebben, maar dat snappen die kleintjes toch helemaal niet? Hier zal ik wel commentaar op krijgen maar dat is gewoon mijn mening..

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:24

Marindaa schreef:
Ik vind het makkelijk kunnen dat kinderen met spoortjes rijden, en ik vind het eigenlijk nergens op slaan waarom het niet zou kunnen.. Ze doen er als het goed is de pony toch geen kwaad/pijn mee? Op concours zie ik niks anders en de pony's hebben er helemaal geen last van hoor. En hoe moeten die kleine kindertjes die met hun beentjes maar amper onder het zadel uitkomen hun pony dan aansporen? En dan begint iedereen natuurlijk weer over dat je dan je pony maar voor het been moet hebben, maar dat snappen die kleintjes toch helemaal niet? Hier zal ik wel commentaar op krijgen maar dat is gewoon mijn mening..

Tja, misschien heb je wel gelijk, het is ook wel zo , maar als ze er niet mee om kunnen gaan?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:26

Marindaa schreef:

*LOL* vind ik ook:D

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:27

janouke schreef:
Marindaa schreef:

*LOL* vind ik ook:D

Misschien toch eens beter gaan kijken en dan niet alleen tijdens concoursen. Knipoog

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:29

whhaa ja inderdaad.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:30

Ik vind het heel goed dat Fieke zonder sporen rijd! Ik heb ze thuis ook niet nodig soms doe ik ze er even om, zodat ik op wedstrijd geen protest krijg. Want daar heb ik ze wel om omdat ze doordat ze het spannend vind, minder aan het been is in de ring

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:32

knabbelgirl schreef:
Ik vind het heel goed dat Fieke zonder sporen rijd! Ik heb ze thuis ook niet nodig soms doe ik ze er even om, zodat ik op wedstrijd geen protest krijg. Want daar heb ik ze wel om omdat ze doordat ze het spannend vind, minder aan het been is in de ring

Vind ik ook Knipoog als die het een beetje eng vindt kan je het t beste wel doen, maar niet altijd want anders raakt die er aan verslaafd.