Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:48

Ik ben wel eens naar de verkeerde manege gereden, waren 2 maneges in die plaats en ik was overtuigd dat het bij de ene was, daar aangekomen bleek het wel erg stil en de mensen keken vreemd op. Met een beetje navraag bleek de wedstrijd op de andere manege te zijn.

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:10

het is niet echt een blunder meer een beetje vaag Clown
ik was deze zomer op de kampioenschappen en ik moest dmv een rechtsomkeert een stukje contra rijden. dus ik dat netjes gedaan, valt mijn paardje (tja niet altijd even snugger) over bordje E,... dus struikel struikel.. maarja nog wel een paar galoppasjes eruit geperst.
het cijfer voor de overgang voor H of K (ik weet niet meer welke) een 0... "niet uitgevoerd" . blijkbaar heb ik de rest van de proef vrolijk in contragalop doorgereden Vork
verder gingen we een keer opwedstrijd, (mijn vader rijdt mij) en hij wil bijna richting snelweg rijden. zeg ik: "zullen we nan ook nog even meenemen? Knipoog " "ohja Clown "

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:11

Mijn 1e wedstrijd, nieuw paard op de manege die M gesprongen had.
En ze hadden de grote bak afgezet met hindernissen op 1.10 hoog zoiets.
Ik braaf me proef rijden, moest aangalloperen in de hoek, ik braaf aangalloperen.
Alleen gallopeerde je dan richting die hindernissen, beestje versnelt ineens pakt het bit vast en toen wist ik al dat het te laat was.
Beestje spring zo over de hindernis.. ik achter het jury hokje langs weer hindernis over de ring weer in.
Ben toch nog wel 2e geworden, maar kreeg wel als commentaar of ik de volgende keer in de ring wou blijven of wou gaan springen.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:09

Mijn sporen vergeten en dan mijn moeder als 'n gek naar huis rennen met 'n vriend van ons ROFL en 4 seconden voor dat ik erin mocht snel de moeder van mijn vriendin en mijn moeder mn sporen aangedaan ROFL

En als ik nu op concour kom, vraagt iedereen: "heb je je sporen bij?"

die vergeet ik niet meer *LOL*

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:11

hoop dat de wedstrijd dan wel dicht bij was voor je moeder Nagelbijten / Gniffelen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:14

ik ben in wedstrijd er af gevallen i nde ring ik moest afwenden en middendraf doen en er zat een kuil daar struikelde ze en vloog ik er af

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:15

mm tja haha met transportbeschermers nog om de losrij bak ingaan.
ja was een beetje dom

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:30

Mn eerste springwedstrijd in de L, was ergens begin dit jaar.
Had net mn nieuwe zadel, ging er voor de eerste keer mee op concours.
Was foutloos, over de finish, Bijou wou/gaat links en Marit wou/ging rechts Schijnheilig
Haha donder ik er mooi af Haha!. mocht gelukkig nog de barrage rijden omdat het óver de finish heen was *LOL*

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 01:48

Niet echt een blooper maar wel schattig....
Ik als klein meisje voor het eerst naar wedstrijden kijken en maar niet snappen dat er een auto naast de bak staat!
Dat is toch niet handig?? Hoe kunnen ze daar parkeren? En nog beter hoe moeten ze zo wegrijden? Al die drukte! En ze zitten er leuk in met papier en pennen! Boos!
En iedereen me in de waan laten dat het gewoon verkeerd geparkeerde auto's waren Huilen
Jaren later kwam ik er pas achter dat dat de jury was Ach gut

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 02:39

Marjo_x schreef:
hoop dat de wedstrijd dan wel dicht bij was voor je moeder Nagelbijten / Gniffelen

haha ja, de manege was toen nog 100 meter van ons vandaan Knipoog

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:08

Er zijn wel leuke bij! Haha!

Mijn blunders die ik zo snel kan bedenken:

- Eerste stuk van de proef ging goed, tot het afwenden bij E en het halthouden. Mijn paard ging achteruit en hij hield er maar niet mee op. Totdat we in de andere ring zaten en bokkend en al weer terug gingen naar onze eigen ring.

- Bij de laatste keer afwenden voor het groeten stond ik al bij de X stil en ging ik doodleuk groeten. Mama maar roepen bij G!!! De jury groette ook al terug. En toen reed ik weer naar voren en groette zowel jury en ik nog een keertje bij G. Dus toen lagen zowel jury als ik in een deuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:11

Op de lange zijde een kaarsrechte lijn rijden, waarna je buiten de ring beland omdat ze ring niet recht was. Huilen van het lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:12

Bij 1 van mijn eerste manege wedstrijden had ik met losruijden mijn handschoentjes in mijn broek gestoken. Toen ben ik zo de proef ingegaan, en pas bij het uitstappen kwam ik daar achter... Nagelbijten / Gniffelen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:20

ben tijdens de barrelrace tijdens de western experience eens met zadel en al in de tribune gevlogen..
dat krijg je ervan als je niet zelf gezadeld hebt...

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:52

Ja het was niet mijn blunder maar die van mijn zus.
Zij ging een F-proefje rijden op een paard waar ze helemaal nooit op reed. (geen idee waarom eigenlijk) Clown ..
Najah je voelt hem al aankomen het was echt apart, ze had niet ingereden want ik had daarvoor een proef op dat paard gereden.
Ze was tijdens de proef echt vanalles kwijtgeraakt, haarnetje, plastron Haha! ..en dat paard kreeg ze ook nog niet in galop..mijn moeder(was aan het voorlezen) en ik hebben staan lachen tijdens de proef Tong uitsteken ...en m'n zus nog het hardst. Knipoog
Dat was eigenlijk best leuk..

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:58

Met afgroeten.. tsja wel genant. Ik pak mooi mijn zweep in mijn rechterhand en ga ook met rechts groeten. Geef ik per ongeluk ponylief een tikje. Pony is hartstikke braaf dus die stapt mooi weg. Toen ben ik maar lopend gaan groeten. Clown

oeh nog 1. Wil ik opstappen op mijn hengstige merrie ga ik natuurlijk weer achter het zadel zitten. Ponylief gaat automatisch met haar achterhand naar beneden. Clown

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:05

laatst een keer in de proef moet je dan bij e afwenden bij b en dan op de linkerhand en ik ga e afwenden b rechterhand Huilen van het lachen ik had het gelukkig wel bijna glijk door dus nog niet echt een super grote blunder maar nu weet ik wel wat links en rechts is Huilen van het lachen en bij een vaan mijn 1e wedstrijden met buiten concours in de ring naast je gaan rijden Huilen van het lachen

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:06

Dat mijn pony,toen ik moest groeten ging plassen Clown

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:32

De grootste blunder moeten we ws nog krijgen, tot nu toe wel kleintje gehad

- links en rechts niet uit elkaar kunnen houden (tot 10x aan toe in verschillende proeven...)
- in de oude L2 proeven, middendraf over de lange zijde ipv de diagonaal, 3 keer achter elkaar fout gedaan (en dan elke zaterdag op cc geweest...)
- entingsboekje vergeten terwijl de jury er om vroeg, gelukkig was het een thuiswedstrijd, dus even vlug het hek over om bij ons uit de garage het boekje te halen en weer terug rennen alsof je het uit de auto hebt gehaald Knipoog

Verder weet ik zo gauw niets meer, als ik een blooper maak kom ik wel weer terug Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:36

Binnenkomen- groeten en maar meteen weer afgroeten omdat ik niet vooruit kwam Bloos Clown

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:30

Hmm degene die ik mij nog herinner..

Was aan het inspringen totdat mn trainer ineens zegt dat ik moet gaan stilstaan en daarna mn beschermer omdraait ..
Had blijkbaar dus achterstevoren aangedaan :p Toch blijf ik erbij dat ik hem denk niet vast genoeg had gedaan en die is gedraaid Clown

De voor mij schaamtelijkste ooit :p : Heel de dag op wedstrijd van het gewest alleen .. Heel de dag maar denken en zeggen dat er precies zo weinig volk is . In de tent aankomen en ineens denk je hmm toch wel veel mensen, drinken halen en met terugwandelen wil je zo vriendelijk zijn om schuin een pas te doen omdat er allemaal mensen aankwamen en dan recht op je gezicht gaan omdat je sporen achter elkaar blijven haken !(MET glas vol drinken nog in de hand! ) tussen alle mensen! Moet zeggen : Mn glas was nog heel ! de inhoud lag er jammergenoeg naast Knipoog Ik dacht dit subtiel op te lossen Tong uitsteken Ik dacht : mss heeft niemand dit gezien dus wees stil en sta heeeeel voorzichtig op en wandel weg Knipoog ik kijk heel voorzichtig op waarna ik besef dat het doodstil is en iedereen me aankijkt Knipoog Man man als ik er nu aandenk schaam ik me nog steds dood!

Laatste nog bekende blunder :
Mn 1ste echte wedstrijdpony hield enorm van springen , maar kon heel venijnig stoppen (volle gas op hindernis en opt laatste moment met kop tss de knieen duiken) moest mn parcour gaan springen met 2 heel moeilijke en ook best enge hindernissen.. Ze zeiden nog tegen mij, als je daar over bent mag je ervanuit gaan dat je foutloos bent! (was bijna niemand foutloos! )
Zo gezegd , zo gedaan ..
Hup ik het parcour in, begin te springen , 1ste moeilijke hindernis : erover ! paar anderen, toen kwam de 2de en ik maar been geven omdat ik schrik had dat ze zou stoppen :p Ze sprong dus wel mar door mijn overactiefheid was zij dat ook geworden :p en ik kon haar niet meer houden en toen ik uit de bocht kwam sprong ze over de achterkant van een andere hindernis en zodus nog uitgebeld! Tong uitsteken

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:32

Ik was een proefje aan het rijden en toen kwam er een moter langs. Mijn pony schoot ervan doorr! de jury moest heel hard lachen!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:38

hahaha, zie dat jury's ook maar mensen zijn... die ook emoties hebben...
Ik weet nog dat ik met een heel groot, lomp paard een wedstrijd reed... En ze hadden dus een caravan bij wijze van juryhokje.
Ik paard ervoor gezet..
"brave alex, goedzo jongen het is niet eng, zie je wel? en niet ervan schrikken, net als in m'n vorige proef."
Duwt het lompe beest zo zijn neus vol tegen de ruit (halve ruit beslaat) alsof ie er nooit bang voor is geweest...
Jury: ''Rij maar door, volgens mij is hij er niet bang voor."
Wil ik aandraven na het groeten, staat ie opeens stil: ''Helllup het is engg."

grrrr ik kon hem egt wel ........
afijn....

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:18

Er staan hierboven wel leuke tussen! Haha!

Ik ben vroeger al wel zo vaak verkeerd gereden, of dingen (lees: haarnetjes, plastrons en zelfs eens een zadelbontje) kwijtgeraakt onderweg.

Maar mijn grootste blunder is toch wel: dat ik op de Regio Kampioenschappen finale in het Z2 mocht rijden en halverwege de heenweg al terug moest voor m'n jasje en hoedje.
Vervolgens was ik net op tijd om los te rijden.
Voor aanvang van de proef rijd ik nog 2 maal rond de baan en viel het me al op dat de juryleden zo naar me zaten te kijken. Tot slot rijd ik binnen om tijdens het groeten al uitgebeld te worden. Verward

Was vergeten de peesbeschermers af te doen.... Frusty

(tegenwoordig rijd ik met witte beschermers. Dan is er altijd wel iemand zo alert om me te waarschuwen) Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:21

Eigenlijk best banketstaaf dat niet een van de juryleden je ervoor al op wijst, als ze er zo raar naar keken.