Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hamster

Re: Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:37

het ligt aan het paard of je gelijk overgaat of niet. Ik rij nu in de B+12 omdat de mijne het L nog net niet aan kan, na de kerstvakantie ga ik overstappen. Als hij het L gelijk aan had gekunt was ik wel met 10 overgestapt.
mijn mening over het "prijzenrijden" is een beetje dubbel, aan de ene kant, als je elke keer maar wint in de B omdat je paard al L klaar is, waarom zou je niet doorgaan en in het L proberen prijzen te winnen.
de andere kant, als je zolang aan het "vechten" bent voor een prijs en elke keer maar moeite moet doen om je winstpunten te halen, vind ik dat je wel recht heb op een prijs en deze voor de neus van een ander weg mag halen, want dat doen anderen ook bij jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:18

Ik ga over wanneer mijn paard constant loopt in de klasse, en dat is nu met mijn 4 jarige 2x snel geweest.

Van de B naar de L met 15 wp, toen liep hij de laatste 5 wedstrijden bij de eerste 2 met punten boven de 200.

Van de L1 naar de L2 met 11 wp, toen liep hij ook heel constant rond de 190.

Nu ben ik 2x weggeweest in de L2, met de eerste keer 2x 2de en afgelopen week 5de met196 en 7de 180 pnt.

Heb nu alweer 5 wp, maar omdat hij pas 4 is mag hij pas in April naar het M1. Maar we hebben ook helemaal geen haast.

We starten ongeveer 1x pm en rijden zo een klasse per seizoen.

aga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:59

Waarom heeft iedereen zo'n haast om in de volgende rubriek te komen. Ga over wanneer je paard/pony er klaar voor is. Verzin geen smoesjes om eerder over tegaan , want daar zijn de ruiters zeer vindingrijk mee , bv. hij verveeld zich in deze rubriek en gaat daarom klieren , nee je hebt het paard dus niet onder controle , zijn gedachten zijn niet bij jou enz.
Ierdereen wil maar zo snel mogelijk naar de Z2 om erbij te horen. Er owrdt wel gezegd van niet. En wie is de dupe als het niet gaat in een hogere rubriek , juist die rot knol.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:09

Ik rij zelf geen wedstrijden meer, maar ik denk dat het van allerlei dingen af hangt.
Zo had ik met mijn vorige pony al 2 jaar in de B gezeten, ja als je dan de punten hebt ga je wel over. Mijn zusje had met mn huidige pony al binnen een paar wedstrijden genoeg om over te gaan, maar ze heeft nog even door gereden in de B gewoon voor de ervaring en om thuis nog te oefenen.
Op de vereneging hebben we er een paar die meteen bij de 10 over gaan en dan gewoon veel wedstrijden rijden. Ze zitten inmiddels in de M dus op die manier kan het ook. Het is een keuze die je zelf maakt.

Meestal rijden mn zusje eerst nog de selectie uit voordat ze aan een hogere klasse beginnen, omdat het niveau op selectie's iets hoger is waardoor je een goede maatstaaf hebt of je al klaar bent voor de volgende klasse.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:38

ik vind klasse uitrijden eigenlijk belachelijk, want het kost veel geld, en wat moet je nog in het dat niveau als je 200 punten haalt? kun je net zo goed over gaan. en anders train je thuis lekker ontspannen, en ga je dan op je gemakje over. mijn ouders willen niet dat ik tot 30 punten rijd, zonde van de tijd en zonde van het geld. kan ik net zo goed thuis trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:40

Ik ga ongeveer 8 keer per seizoen weg, ongeveer 1x pm dus.

hij hoeft van mij geen klasse hoger te lopen, maar als hij constant goed in de punten loopt dan kan hij wat mij betreft best een klasse hoger aan.

Duurt het allemaal wat langer, dan is dat ook goed.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:41

ik rijd minimum 2 keer per maand wedstrijd, oplopend tot 6 keer per maand Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:43

lotjj92 schreef:

pfff dat vind ik echt veel te veel.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:46

ik wil graag mijn punten voor de B voordat ik moet stoppen vanwege drachtigheid, en tja ben gewoon fanatiek. en jara vind het altijd wel leuk op wedstrijden, dus die lijkt er niet zoveel problemen mee te hebben,

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:51

Ik reed wedstrijden en heb alle klasses uitgereden
B1 B2 L1 L2 M1 M2 en toen de Z (niet uitgereden niet eens winst)

Ik had een moeilijke pony en ging naar de grote wedstrijden en allerlij kampioenschappen.
Ik had geen haast om sneller hoger te kunnen en mijn pony leerde niet zo snel helaas was het wel zo als we startte dat we altijd winst hadden.
ik weet nog goed dat de M uitvloog terwijl ie nog lang niet klaar was voor de M2.

Heb er nooit spijt van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:51

lotjj92 schreef:
ik wil graag mijn punten voor de B voordat ik moet stoppen vanwege drachtigheid, en tja ben gewoon fanatiek. en jara vind het altijd wel leuk op wedstrijden, dus die lijkt er niet zoveel problemen mee te hebben,

maar als je 6x in de maand start heb je je punten toch super vlug bij elkaar?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:54

klopt, en dan stop ik ook Bloos , nog 4 punten en dan gaan we rustig aan doortrainen voor de L1. en kan ze rustig bevallen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:02

lotjj92 schreef:
ik vind klasse uitrijden eigenlijk belachelijk, want het kost veel geld, en wat moet je nog in het dat niveau als je 200 punten haalt? kun je net zo goed over gaan. en anders train je thuis lekker ontspannen, en ga je dan op je gemakje over. mijn ouders willen niet dat ik tot 30 punten rijd, zonde van de tijd en zonde van het geld. kan ik net zo goed thuis trainen!

Waarom belachelijk? Ik doe het ook wel! Ik heb geen ambities om mega snel naar de Z te rijden. Vind de B en L net zo leuk. Dus ik blijf net zo lang in de klasse tot ik het idee heb dat ik over kan en ook direct mee kan rijden in de volgende klasse. Ik ga niet op concours om steeds in de middenmoot te staan en net 180 punten te halen. Dan blijf ik liever thuis.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:15

vonneke schreef:
lotjj92 schreef:

Imo zijn 2 proefjes rijden minder zwaar voor een paard dan een flinke training of les. Tenminste, die zwarte gaan we in de lessen nu meer vragen dan wat ie op wedstrijd hoeft te doen. Hij lijkt er veel plezier in te hebben en lijkt het leuk te vinden om op wedstrijd te gaan. Zodra je merkt dat je paard een week moet bijkomen als ie 2 of 4 proeven in een weekend in de benen heeft, dan moet je gas terug nemen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:05

rowo schreef:
lotjj92 schreef:

Waarom belachelijk? Ik doe het ook wel! Ik heb geen ambities om mega snel naar de Z te rijden. Vind de B en L net zo leuk. Dus ik blijf net zo lang in de klasse tot ik het idee heb dat ik over kan en ook direct mee kan rijden in de volgende klasse. Ik ga niet op concours om steeds in de middenmoot te staan en net 180 punten te halen. Dan blijf ik liever thuis.

jou punt snap ik wel, alleen daar liggen de gemiddelde principes nit van een wedstrijd ruiter. 180 punten tot en met 185 vind ik waardeloos, ben ik nooit echt tevreden. ben pas tevreden met punten boven de 190 Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:07

Kit_for_ever schreef:
vonneke schreef:

Imo zijn 2 proefjes rijden minder zwaar voor een paard dan een flinke training of les. Tenminste, die zwarte gaan we in de lessen nu meer vragen dan wat ie op wedstrijd hoeft te doen. Hij lijkt er veel plezier in te hebben en lijkt het leuk te vinden om op wedstrijd te gaan. Zodra je merkt dat je paard een week moet bijkomen als ie 2 of 4 proeven in een weekend in de benen heeft, dan moet je gas terug nemen.

mijn paard lijkt het zelfs leuk te vinden, vooral niet altijd thuis te trainen. ze is ook nooit echt bezweet na een wedstrijd, alleen op de trailer is geen probleem. heel veel spanning komt er ook niet bij kijken. ben wel lichtelijk gespannen maar ze blijft er heel koel onder. ik heb gewoon het idee dat het voor haar leuk is om even ergens anders te zijn, ze wil heel graag presteren. heel raar, had mijn andere paard nooit ! inderdaad les rijden is voor een paard veel zwaarder en komt veel meer bij kijken. en inprincipe is een B proef niet zoveel Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:09

ik rij nu b met een 4 jarige fries hebben 4 winst in 7 wedstrijden tijd. heb zoiets tegen de tijd dat we genoeg punten hebben en hij is er klaarvoor gaan we gewoon over zo niet dan blijven we nog even hangen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:46

Ik hou mijn paard niet thuis als ik 10 winst heb. Ik vind namelijk dat je juit in dat wedstrijdritme moet blijven.
Ik ben alleen in de M1 met 10 winst overgegaan. De rest allemaal bijna 20 winst en de M2 heb ik tot in de 20 winst uitgereden.

Ik heb meer de regel voor mezelf; Je moet minimaal 2 keer ornd de 2 winst gezeten hebben om over te mogen, bij verschillende jury leden.

Zo bewijs je imo dat je dit niveau voldoende beheerst. Thuis oefen ik meestal 2 niveau's hoger.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:56

ik wil mijn paard liever niet uit het ritme halen, maar ik heb haar nog maar 5 maanden. en ze is ook pas 4. ze beheersd het wijken nog niet voldoende, en ze komt nog niet lekker terug. dus ik vind het dan niet eerlijk om haar de L1 in te rijden, ik zal er toch een paar maanden uitliggen met het veulen.

xEmkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:12

ja dat vind ik ook.. als het paard of misschien de ruiter er nog niet klaar voor is zou ik ook niet over gaan... mijn zusje is nou 10 en is net gestart in de B en als ze zo nog 1 wedstrijd rijd kan ze al over..maar kom op ze is nog 10 ze is nog helemaal niet klaar voor de L.. dus rijd ze nog gewoon een tijdje B..

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:54

Ik heb de B t/m 30 winst uitgereden ivm kampioenschappen
L1: 12 winst
L2: 15 winst
en nu M1+15
en rijd deze klasse sowieso uit.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:09

Persoonlijk rijd ik tot 10 winstpunten en maak mn paard dan verder thuis klaar voor de volgende klasse.. Alleen als een paar heel angsitg is op vreemd terrein rijd ik nog wat wedstrijden door. Anders vind het te kostbaar om "zo maar" op wedstrijd te gaan terwijl mn punten voor de volgende klasse al binnen zijn. Je betaald toch gauw 10 to 12 euries per proef....

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:42

Hindo: Ik weet niet waar jij woont, maar hier is 8 euro toch wel het maximum. 12 euro voor een proef vind ik wel veel geld!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:27

lotjj92 schreef:
jou punt snap ik wel, alleen daar liggen de gemiddelde principes nit van een wedstrijd ruiter. 180 punten tot en met 185 vind ik waardeloos, ben ik nooit echt tevreden. ben pas tevreden met punten boven de 190 Bloos

Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik ook een tijd gehad hoor... Maar verder toch ieder zijn ding? De 1 gaat direct bij 10 over de ander pas bij 30.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:54

rowo schreef:
lotjj92 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik ook een tijd gehad hoor... Maar verder toch ieder zijn ding? De 1 gaat direct bij 10 over de ander pas bij 30.

precies, ben ik met je eens hoor Knipoog