Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:14

casperrr schreef:
Ik ben begin Februari dit jaar gestart, mijn doel was eind van het jaar M1 te rijden met winst.

Ik starte begin Februari in de B.
15 april reed ik mijn L1 debuut. In Mei ging ik er een maand uit.
Begin juli reed ik mijn L2 debuut.
Halverwege Augustus ging ik er een maand uit.
Om daarna weer verder te rijden.
Nu ben ik er weer een maand uit geweest.
Ik ben nu L2+6 wp, en we hopen in oktober ons M1 debuut te maken.
Op de planning staat dan op eind van het jaar M2 startgerechtig te zijn of al M2 te rijden.
Als alles naar wens gaat ben ik binnen 1 jaar van de B naar de M2 met winst!

Om hierop terug te komen. We hebben net mijn nieuwe wedstrijdplanner voor dit jaar ingevuld.
Zoals het er nu naar uitziet ben ik dan in December M2 + winst, en dan hoef ik nog niet eens is voor elke proef winst te hebben....
Als dit me gaat lukken om in December M2 + winst te zijn, is mijn nieuwe doel om het outdoor seizoen Z te starten.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:22

Nou mensen, ik spreek jullie over een jaar wel weer Doei!
Het zijn paarden hoor, geen machines die je af kunt stellen en het ene paard heeft langer nodig om iets door te krijgen (of ruiter! Laten we dat niet vergeten) dan het andere paard.. Wat dacht je van blessures, slecht weer, strenge jury's..
Je mag best doelen stellen maar om nou 2 jaar vooruit te gaan denken lijkt mij wel érg overdreven.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:31

Mosh schreef:
Het zijn paarden hoor, geen machines die je af kunt stellen en het ene paard heeft langer nodig om iets door te krijgen (of ruiter! Laten we dat niet vergeten) dan het andere paard.. Wat dacht je van blessures, slecht weer, strenge jury's..
Je mag best doelen stellen maar om nou 2 jaar vooruit te gaan denken lijkt mij wel érg overdreven.

precies, en daarbij komt nog kijken dat je onwerkelijke doelen gaat stellen die (misschien) niet te verwezelijken zijn,
je maakt het alleen maar een teleurstelling voor jezelf.

En áls het dan wel volgens 'planning' gaat, vergeet de gemoedstoestand van je paard niet, we willen natuurlijk wel een 'happy athlete'. Zie vaak genoeg dat er zo op het wedstijd rijden gefocust word,zonder naar de gemoedstoestand van het paard te kijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:40

Ik vind niet dat er iets mis is met doelen stellen. Alleen zou ik ze niet te strak zetten en er ook flexibel mee omgaan. Een blessure bij je paard kan altijd gebeuren, een flinke rijdip ook. Daardoor moet je natuurlijk niet in de put raken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:01

Strakke planning hoor TS... zelf vind ik hem een beetje te strak...

Ik ben in januari begonnen met starten. Wat ik wil bereiken is het Z met dit paard. Denk dat ieder gezond paard een Z proefje rond kan lopen. Ik ben er vanuit gegaan toen ik begon dat ik een jaar over een klasse zou gaan doen. Inmiddels start ik L1 en denk dat ik einde van dit jaar L2 zal gaan starten. Op die manier heb ik dus 2 klasses echt afgelegd in een jaar en heb ik een beginnetje gemaakt met de derde klasse. Dus al met al sneller dan ik had gepland, maar ach dan kan ik weer langer doen over andere klasses als dat nodig blijkt. Paard gaat toch niet meer weg, is nu 8 jaar dus alle tijd van de wereld. Ik rijd overigens een klasse meestal door totdat ik rond de 15 winstpunten heb behaald.

Je moet niet teveel haast willen maken met je paard. Doe rustig aan en geniet er ook een beetje van.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:15

Ik kan niet zo'n planning maken hoor, het doet er ook niet toe of ik er lang over doe of niet. Ik ben nog maar net gestart in de B dressuur paarden. Heb nu 1 wedstrijd gereden, met 1 wp winst. Mijn doel is om hem klaar te krijgen voor het B springen, aangezien het een springgefokt paard is. Dan als ik eenmaal in het B springen gestart ben ben ik al tevreden Lachen
Sinds blijf ik zo'n 1 a 2 keer per maand een dressuur wedstrijdje rijden, dus ik zie wel hoe lang we er over doen Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:31

Ik ben gestopt met een echte planning maken, heb gaat toch altijd anders. Het enige dat gepland staat bij mij is deze competitie bij de junioren starten en verder zie ik wel wat er op m'n pad komt. Ik train gewoon lekker door en gaat het heel goed, haal ik punten en gaat het niet, dan komen die punten later wel.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:39

Mosh schreef:

idd, amen..

Ik dacht ook met Ushi eind dit jaar M2 met winst te zijn!
Maar ben pas M1+5, en rij lekker deze winterselecties in de M1 door end an ga ik daarna naar de M2 en dan wanneer ie klaar is start ik Z1, het kan nou eenmala niet alitjd meezitten, Ushi heeft een flinke peesblessure gehad o.a en ik ben afgelopen zomer vanaf juni t/m september maar 1x op concour geweest n dat waren de Kampioenschappen.
Gaat hard zat zo, drie keer M1 gestart, waren drie selecties en mochten meteen door dus ben echt blij zoals het gaat!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:07

ik had altijd als droom om voor mijn 18e Z1 te zijn met mijn pony. Die droom begon ongeveer 2 jaar geleden. Vanaf toen ben ik aan het trainen gegaan, en nu iets minder dan 2 jaar later heb de Z1 gehaalt met mijn pony Lachen De ene klasse wat sneller als de andere, en er zaten voordurend stops tussen om echt de puntjes op de I te zetten. Ik ben nu 15, en ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Dat was eerst ook helemaal neit de bedoeling, maar als je eenmaal de punten krijgt en je je er klaar voor voeld en je pony er aan toe is ga je toch maar over. Maar ik vinden plannen zo dom, want je moet er zelf klaar voor zijn en je paard en dat gaat niet altijd zo snel als je zelf had gepland!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 08:32

Zo jij wilt wel hard zeg. Haha! (TS)
Wat Urielle ook al zegt, de enige mensen die ik ken die binnen no time in de Z zitten doen dat met een paard dat al een keer Z heeft gelopen.

Ik ga met mijne vandaag voor het eerst B starten. Paard heeft nog nooit een dressuurproefje gelopen en we zitten in een gigantische dip. Vork Ga er ook niet vanuit dat we winst rijden vandaag.
Mijn doel op dit moment is om in februari 2008 L te gaan starten. Dan heb ik ongeveer 4 maanden voor de B.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:54

Rytm schreef:
Zo jij wilt wel hard zeg. Haha! (TS)
Wat Urielle ook al zegt, de enige mensen die ik ken die binnen no time in de Z zitten doen dat met een paard dat al een keer Z heeft gelopen.
Ik ga met mijne vandaag voor het eerst B starten. Paard heeft nog nooit een dressuurproefje gelopen en we zitten in een gigantische dip. Vork Ga er ook niet vanuit dat we winst rijden vandaag.
Mijn doel op dit moment is om in februari 2008 L te gaan starten. Dan heb ik ongeveer 4 maanden voor de B.

Dat is niet helemaal waar, in mijn omgeving ken ik zo al 3 mensen die een 6jarige int Z starten, en gewoon in de B als 4 jarige zijn begonnen. Ikzelf heb bijvoorbeeld al een wat 'ouder' (8) paard, maar heeft voor mij ook niet hoger als L gelopen.
Wat mij dan wél weer opvalt, zijn de mensen die ervaren paarden kopen die Z/ZZ hebben gelopen, en genoodzaakt zijn het dier te verkopen aan een ervaren iemand, omdat ze er zelf niet mee overweg kunnen.

En je ziet het wel, maar de berijders hebben dan vaak óók al ervaring op niveau

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:29

Ik wil de mijne niet eens voor zijn 7e in het Z hebben. Dat is 1 ding wat vast staat. Voor de rest zien we wel hoe het loopt. Van mij hoeft het niet zo snel. Als het maar goed gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:36

Kaitlin schreef:
En je ziet het wel, maar de berijders hebben dan vaak óók al ervaring op niveau

Dat scheelt, die hebben de handigheid om een paard goed door een proef te loodsen. Maar volgens mij is die ervaring bij TS nog niet aanwezig gezien de planning Haha!

Maar ik doelde dus op een ruiter die zijn eerste paard uit gaat brengen. Ik ken eigenlijk niemand die zijn eerste paard dat ook nog groen was en geen wedstrijdervaring had in anderhalf jaar van B naar Z heeft gereden.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:41

nee oke, op die manier heb je absoluut gelijk, maar het aankopen van een Z/ZZ paard bij een onervaren ruiter/amazone zie ik in mijn omgeving jammergenoeg vaak fout gaan.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:55

Ik start met mn 4 jarige a.s 7oktober ons B debuut...

Ik heb mn ventje vanaf zijn geboorte,, (wij zijn samen opgegroeid Lovers )

Ik zou graag HEEL GRAAG in de toekomst(hetzij over 1 jaar hetzij over 6 jaar)Z2 willen berijken.. Knipoog

MAAR wie droomt daar nu niet van..

Ik start 7 oktober ons B debuut en wij gaan er heen om te leren/wennen/ ervaren hoe het gaat Pling
Ik vind het erg belangrijk dat mn paard het leuk vind en blijft vinden dus vandaar dat ik er voor gekozen heb deze 3 maanden paar wedstrijden te starten PUUR voor de ervaring..

Als mn paard het allemaal aankan(drukte/ander terrein/vreemde paarden en dingen)en het ook leuk vind.. dan starten we het jaar 2008 B met het doel L1 startgerechtigd behalen Knipoog(en maakt mij niet uit of we daar 1 maand over doen of 1 jaar)

Foto van ons Pling
Afbeelding

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:11

Springen gaat sneller, met juiste training, pony/paard en ruiter vlieg je (zeker in het begin) door de B en L klasse zo heen..... Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:54

Urielle schreef:
Maar ik doelde dus op een ruiter die zijn eerste paard uit gaat brengen. Ik ken eigenlijk niemand die zijn eerste paard dat ook nog groen was en geen wedstrijdervaring had in anderhalf jaar van B naar Z heeft gereden.

Mag ik dan de 1e zijn? Haha! *LOL*

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:11

casperrr schreef:
Urielle schreef:

Bespeur ik hier enige vorm van arrogantie? Nors opkijken Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:14

Born2BCrazy schreef:
casperrr schreef:

Nee hoor, ben een harde amazone he Haha!
"I'm not Arrogant, I'm just happen to be right!"
*LOL*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:24

casperrr schreef:
Urielle schreef:

Je hebt het makkelijkste gedeelte gehad, nu de rest nog...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:25

KarinvdM schreef:
casperrr schreef:

Je hebt het makkelijkste gedeelte gehad, nu de rest nog...

Niet alles te serieus nemen Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:26

casperrr schreef:
Born2BCrazy schreef:

Nee hoor, ben een harde amazone he Haha!
"I'm not Arrogant, I'm just happen to be right!"
*LOL*

ow op die manier Gaaaap

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:33

Born2BCrazy schreef:
ow op die manier Gaaaap

Húh?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:35

casperrr schreef:
Born2BCrazy schreef:
ow op die manier Gaaaap

Húh?

wordt daar een beetje moe van..vandaar Clown

Maarre laten we ontopic blijven, voordat dit leuke topic dicht moet Pling

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:51

Pff wat gaan jullie allemaal snel zeg!!

Ik heb mijn paard nu anderhalf jaar. Hij had niks gelopen toen ik hem kocht en zelfs de galopknopjes waren nog niet bevestigd. Ik ben zelf voor hem eerder gestart met een bijrijpaard en heb dat bijrijpaard gereden tot b+11. Ik ben begonnen met starten op 1 oktober 2006 en had 1 keer per maand een wedstrijd. In 5 wedstrijden waren we l1 startgerechtigd. Ik heb de regiokampioenschappen indoor meegedaan in de b. Toen ben ik er een half jaar uitgeweest wegens een blessure. Na de blessure ben ik meteen l1 gaan starten, omdat ik dit jaar graag orun wil doen. Ik had de eerste wedstrijd (onze eerste outdoor) geen punten, tweede wedstrijd 1 winstpunt en derde wedstrijd weer niks. Vervolgens kreeg paardje een klap op het land en heb ik weer een maand niet gestart. 7 oktober gaan we het weer proberen. Planningen maak ik dus niet! Heb wel een doel voor ogen, wil graag voor 2008 l2 startgerechtigd zijn. Wil niet zeggen dat ik meteen overga naar de l2.
Laatst bijgewerkt door Liaan op 02-10-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt