paard voor getalenteerde ruiter

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:34

Tja, ik denk inderdaad niet dat een jonge getalenteerde ruiter kan verwachten dat een kant en klaar ZZ-paard ter beschikking wordt gesteld. Ik denk dat je je eerst moet bewijzen door zelf paarden van groen/basis-niveau, naar dat niveau te rijden.

Leerpaarden zijn erg duur en goed te verkopen... Die komen slechts sporadisch beschikbaar. Maar als je je met getalenteerde jonge paarden in de kijker kunt rijden op jonge paarden wedstrijden, zoals Pavo-cup, en andere jonge paarden kampioenschappen, dat je vanzelf gevraagd wordt door fokkers die ook paarden langer aanhouden, of hun paarden graag verder willen laten rijden dan alleen naar sport-predikaat...

Maar als die paarden als jonge paarden niet goed gereden worden door die getalenteerde ruiters, met goede begeleiding, dan zullen ze inderdaad ook nooit op GP niveau komen... Onontdekte talenten bij gebrek aan goede ruiters die dat talent er uit kunnen rijden...
Vergis je niet in mogelijke kwaliteiten die onbenut bij fokkers staan, of gereden worden door ongetalenteerde ruiters bij gebrek aan beter...

Als onbekende ruiter zul je toch echt eerst zelf moeten investeren in tijd en evt. geld om jonge getalenteerde paarden te zoeken en door te mogen rijden... De beperking van paarden ligt toch heel vaak in de ruiter hoor...

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:41

LDRD: Dan houdt ik het er maar op dat die van ons niet DE getalenteerde zijn waar het nu over gaat, het is wat lastig om daar over verder te gaan omdat mijn paarden hier op bokt amper gezien zijn onder de man/vrouw.

Wie en wanneer kan er beoordeelt worden of dat een paard geschikt is voor de GP?

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 11:53

De GP'er zelf zal dat moeten bepalen natuurlijk. Overigens vel ik geen oordeel over jouw paarden hoor Krackertje, ik ken ze niet, dus kan er ook niks zinnigs over zeggen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:00

Een GP`er weet dat vaak ook niet, toevallig afgelopen week nog gesproken met een GP`er die een paard nu in de GP rijdt maar heel lang heeft gedacht dat hij het niet was ( gekocht om t/m de M te rijden en dan verkoop)

Mijn inziens kun je daar pas wat meer over zeggen wanneer de onderdelen van de LT aan bod gaan komen in de training en wel omdat dan het karakteraspect ook meer mee gaat spelen ( doen ze het wel of niet) dus los van lichamelijke aanleg.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:45

Krackertje, helemaal eens hoor, maar je moet ergens vanuit gaan, een kant en klare GP'er onder het zadel krijgen is nagenoeg ondenkbaar.
Het karakter speelt naar mijn idee altijd een doorslaggevende rol op dat niveau en daar komt je pas achter als het allemaal wat lastiger gaat worden of ze blijven aanpakken.

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:54

Maar hoe weet jij dat jou paard GP waardig is
Hoe oud is hij nu? Wat loopt hij nu?
Zoeveel mensen die denken een topper te hebben, maar dan is het na de Z2 of net ZZ-L toch gedaan met de kwaliteiten Lachen

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:58

runningkawa schreef:
Maar hoe weet jij dat jou paard GP waardig is
Hoe oud is hij nu? Wat loopt hij nu?
Zoeveel mensen die denken een topper te hebben, maar dan is het na de Z2 of net ZZ-L toch gedaan met de kwaliteiten Lachen


Waarom denkt iedereen steeds dat ik mijn paard wil uitbesteden? Is niet aan de orde en heb ik ook nergens gezegd. Mijn paard is allang op de plaats van bestemming.

Ik vraag me alleen af waarom het voor sommige talentvolle mensen zo moeilijk is om een dito paard langdurig ter beschikking te krijgen. Ja, geld, maar niet iedereen gaat daarvoor of ben ik nu naief Knipoog .

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:04

Ook al gaat het niet op jou paard, dan blijft de vraagstelling hetzelfde.
Mensen menen zelf heel vaak dat ze een echte topper hebben...maar echte toppers zijn er nog niet zoveel Lachen

Ik denk dat je naief bent Tong uitsteken
De wereld is materialistisch en draait om geld voortaan.
Leuk nee, maar helaas wel vaak waar denk ik

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:07

Oke, naief dan maar Bloos Tong uitsteken .

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:02

bromfiets schreef:
Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering? Waardoor zijn deze ruiters ineens speciaal?


[***] schreef:
Ik ben het om te beginnen eens met bromfiets, koop zelf een paard, ik moet het als niet getalenteerde ook allemaal betalen.


Ik heb niet het hele topic doorgelezen en eerlijk gezegd kan ik geen antwoord geven op de vragen van de TS Bloos
Maar ik wilde toch even op bovenstaande berichten reageren. Daar kan ik me namelijk echt mateloos aan irriteren.

Ik heb me zelf voorgenomen dat als ik ooit nog eens in de financiële positie verkeer om meerdere paarden aan te houden, dat er een getalenteerde pony komt om een getalenteerde ruiter/amazone die zelf van huis uit de middelen niet heeft de mogelijkheid te geven om de paardensport te beoefenen. Dan gaat het wel echt om een talentvol kind dat ook écht daadwerkelijk van huis uit niets mee krijgt, van mijn part woont hij/zij drie hoog achter in de Bijlmer of als dat tegen die tijd de yuppenbuurt is, dan is er vast wel een andere achterstandswijk. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet de mogelijkheid om zelf een paard te kopen en te onderhouden, maar die mogen dan ook gelijk de sport helemaal niet beoefenen terwijl ze er wel gruwelijk talent voor hebben? Wat een walgelijk arrogante elitaire houding!

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 08:55

Goddank, ben niet de enige mafkees Haha! .

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:06

LDRD schreef:
Krackertje, je heb getalenteerde paarden en getalenteerde paarden. Een paard met GP potentie is wat een GP'er nodig heeft. Daar zijn er weinig van en het blijkt niet mee te vallen om ze ter beschikking te krijgen, zonder dat gezwicht wordt voor het grote geld.



Ja maar die worden toch ook gefokt? Nadat het dier 3 jaar is, is het wat een gek er voor geeft. Gewoon een goede merrie aanschaffen en na kennis van fokken een goede hengst laten dekken.
Een vriendin van mij fokt en die heeft soms wat moois er tussen, die paarden hebben zeker wel de potentie en met de juiste scholing gaat het wat worden. 2 ervan zijn al heel goed bezig.

Ook Ankie zoekt haar paarden, pas als ze bij haar op stal gestaan hebben, gaat de kassa rollen. Voorheen geeft ze er geen extra nullen voor uit.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:21

Russel, ik jij suggereert dat potentiele GP paarden voor het opscheppen liggen, maar niets is minder waar. Aan een GP paard moet alles kloppen tot aan het karakter toe, sterker dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste en komt pas goed naar voren op het moment dat het allemaal wat lastiger wordt.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:41

LDRD schreef:
Goddank, ben niet de enige mafkees Haha! .


Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:45

LDRD schreef:
Russel, ik jij suggereert dat potentiele GP paarden voor het opscheppen liggen, maar niets is minder waar. Aan een GP paard moet alles kloppen tot aan het karakter toe, sterker dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste en komt pas goed naar voren op het moment dat het allemaal wat lastiger wordt.

En dan nog iets heel belangrijks, ze moeten het qua gezondheid allemaal volhouden. En zijn op 6 jarige leeftijd nog best een hoop beesten die voldoende aanleg hebben om GP te lopen maar als ze eenmaal de juiste leeftijd hebben om de ring in te gaan zijn er nog maar bar weinig over.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:52

Inderdaad, er moet niks stuk gaan, want dan ben je heel vlot klaar Tong uitsteken .

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:49

TAO-->WD-V

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:34

Aimee schreef:
bromfiets schreef:
Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering? Waardoor zijn deze ruiters ineens speciaal?


[***] schreef:
Ik ben het om te beginnen eens met bromfiets, koop zelf een paard, ik moet het als niet getalenteerde ook allemaal betalen.


Ik heb niet het hele topic doorgelezen en eerlijk gezegd kan ik geen antwoord geven op de vragen van de TS Bloos
Maar ik wilde toch even op bovenstaande berichten reageren. Daar kan ik me namelijk echt mateloos aan irriteren.

Ik heb me zelf voorgenomen dat als ik ooit nog eens in de financiële positie verkeer om meerdere paarden aan te houden, dat er een getalenteerde pony komt om een getalenteerde ruiter/amazone die zelf van huis uit de middelen niet heeft de mogelijkheid te geven om de paardensport te beoefenen. Dan gaat het wel echt om een talentvol kind dat ook écht daadwerkelijk van huis uit niets mee krijgt, van mijn part woont hij/zij drie hoog achter in de Bijlmer of als dat tegen die tijd de yuppenbuurt is, dan is er vast wel een andere achterstandswijk. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet de mogelijkheid om zelf een paard te kopen en te onderhouden, maar die mogen dan ook gelijk de sport helemaal niet beoefenen terwijl ze er wel gruwelijk talent voor hebben? Wat een walgelijk arrogante elitaire houding!


Dan raad ik je toch aan om ook de rest van het topic door te lezen... Als je mij ergens niet van kan beschuldigen is het een walgelijk arrogante elitaire houding Lachen
Bovendien heb ik het in die post niet bepaald over mensen uit achterstandswijken die de mogelijkheid niet hebben om een paard te kopen. Ik doel meer op mensen die er niet hard voor willen werken...

P.S. Waar pluk je dat "maar die mogen dan ook gelijk de sport helemaal niet beoefenen terwijl ze er wel gruwelijk talent voor hebben?" vandaan? Heb ik niet geschreven....
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 25-08-07 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:43

bromfiets schreef:
Dan raad ik je toch aan om ook de rest van het topic door te lezen... Als je mij ergens niet van kan beschuldigen is het een walgelijk arrogante elitaire houding Lachen
Bovendien heb ik het in die post niet bepaald over mensen uit achterstandswijken die de mogelijkheid niet hebben om een paard te kopen. Ik doel meer op mensen die er niet hard voor willen werken...

P.S. Waar pluk je dat vandaan? Heb ik niet geschreven....


Oh jawel hoor. Staat gewoon op de eerste bladzijde van dit topic en is écht een quote van jou.

Niet hard voor willen werken Verward Dat is imo een ander onderwerp en heeft niets te maken met het ter beschikking stellen van een goed paard aan een talentvolle ruiter die zelf de mogelijkheid niet heeft om een goed paard aan te schaffen en te houden. Zo'n ruiter zal alleen het eigen talent kunnen ontwikkelen mits een paard ter beschikking wordt gesteld en zal er dus automatisch hard voor (moeten) werken.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:54

Ik heb inmiddels geëdit, ik was een stukje vergeten. De p.s. ging dus niet over de quote.

De eigenaar van onze stal heeft meerdere malen paarden beschikbaar gesteld. Mijn ervaring is dat mensen heel veel willen, maar er weinig voor willen doen. Er is hier een dame geweest die helemaal gek was op een merrie, ze wou hem dolgraag uitbrengen op wedstrijden, maar dan moest ik hem inrijden en naar de L rijden. Dat bedoel ik met niet hard er voor willen werken, mensen die dus alleen de leuke dingen willen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 03:46

Bromfiets: klopt een hele hoop ruiters/amazones willen niet meer investeren in een jong paard, vinden ze het nog gek dat als wij als fokkers die onze paarden hebben laten opleiden naar een bepaald niveau ( nationaal of hoger ) ook niet meer in de '' mood '' zijn om diezelfde ruiters/amazones te betalen ( er worden gigantische bedragen geboden op dressuurpaarden door het buitenland en geloof mij dat is echt lastig )
Op dat moment hebben ze al wel wat laten zien en mogen ze blij zijn met een getalenteerd paard.
Ik concludeer bij deze dat een talentje van zeg maar Z2 of nationaal er meer geld aan rijdt in de eerste paar jaar dan het zogenaamde talent wat er op door borduurt en dan is er al interesse vanuit het buitenland.

Ook is er interesse vanuit het buitenland in jonge paarden die gefokt zijn door ons Nederlanders en dat voor leuker geld dan wat de gemiddelde Nederlander wil betalen die niet ziet dat het gaat om een talentvol paard ( er zijn veel mensen die het niet zien ).
De keuze is dus of voor een flink bedrag verkopen aan het buitenland of laten rijden door amazones/ruiters in ons eigen landje maar dan voor weinig tot niets en wel omdat de risico´s ook voor de eigenaar zijn en niet voor die leuke amazone/ruiter die niet te vergeten ook vaak een leertraject doorloopt met diezelfde paarden en er dus zelf ook wat van opsteekt maar ja daar mogen wij het als eigenaar vaak niet over hebben.

Diezelfde ruiters/amazones begrijpen niet dat het hebben van een getalenteerd paard al begint bij de aanschaf van de merrie en dan de juiste partnerkeuze, ik heb het dan nog niet over het lange traject van veulen naar het moment van het klaar zijn voor meer werk.
Als diezelfde amazones/ruiters het zo goed weten en zo veel waard zijn dan moeten ze maar eens laten zien wat ze foktechnisch waard zijn, ik ben bang weinig tot niets, wij hebben een veulen in een merrie ziiten waarvan de hengstenkeuze bepaald is door zo`n amazone/ruiter en ik geloof er niet echt in omdat er niet gekeken is naar de erfelijke aspecten.
Als er volgend jaar een goed veulen uit deze combi geboren wordt dan zal ik direct mijn woorden inslikken en ook hier op Bokt.
Als het niets wordt ben ik een jaar kwijt van mijn allerbelangrijkste merrie en dat zal zuur smaken en wel omdat wij haar als serieuze fokkers ook in de sport willen zien lopen en dus maar een paar veulens uit haar zullen kunnen bekomen.

Wat is nu eigenlijk een amazone/ruiter waard, een leuk talent t/m uiterlijk het nationaal of de alom geprezen zware tour ruiters/amazones.
In de portomonaie kun je beter diegene hebben die uiterlijk Nationaal rijden en wel omdat die de meeste euries er aan rijden als het gaat om verkoop naar het buitenland.
Als je idealistisch bent dan is het leuk om ze zwaarder op te laten leiden maar dan is het vaak meer een gevoelskwestie dan een financieel verhaal.

Terwijl ik dit hier zo neerkalk schrik ik eigenlijk van mijn recente kijk op deze materie, ik wist niet dat ik er nu zo cynisch tegenaan keek, ervaringen vormen de mens zullen we dan maar concluderen.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 04:15

LDRD schreef:
Inderdaad, er moet niks stuk gaan, want dan ben je heel vlot klaar Tong uitsteken .


Het risico van het stuk gaan loop je meer bij een zwaardere amazone/ruiter dan bij een lichter geklasseerder iemand en wel omdat de zwaarder geklasseerde zich in de kijker moet blijven rijden en de lichter geklasseerde de underdog is en het moet hebben van de bereidwilligheid van de eigenaar om zo de kansen te behouden, ik denk dat de zaak dan meer in evenwicht is.
Beide partijen lopen dus een risico en hebben belangen.

Ik heb het dan nog niet over het zakelijke deel wat vaak te voorschijn komt en wel een groot aantal paarden wat een ruiter kan hebben staan en de tijd die er maar zit in een etmaal, waar wordt er voor gekozen diegene die trainingsgeld betaald en een leukere naam heeft of diegene die weinig of niets betaald ( toch een getalenteerd paard ) en geen zware naam.
Ach ja het is toch een commercieel/financieel verhaal en het is beter om dat te accepteren.

Concluderent, ja het is een financieel gebeuren jammer genoeg, het is de kunst om daar je weg in te vinden.

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 06:44

Leuke topic waar ik graag op wil reageren. Mijn vraag is met welke ogen bekijk je het, is dat de ogen van de ruiter, is dat met de ogen van de fokker of is het met de ogen van een eigenaar die paarden als hobby heeft.

Dan komt er nog een ander verhaal bij in welk traject zit het paard op dat moment. Zit het paard in het traject jong paard of zit die al in het volwassen traject.

Volgende vraag is wat het doel is wat de eigenaar wil met het paard. Wil die een jong paard laten opleiden en verkopen of wil die door met dat paard. Wat is de financiële situatie van de eigenaar.

Daarbij komt nog dat een paard in de eerste vijf jaar van zijn opleiding niks of nauwelijks iets opbrengt en in de sport alleen maar geld kost. Na 8 jaar kan een paard wat verdienen aan wedstrijden en dan moet die daar wel het talent voor hebben.

Hoeveel paarden hebben daadwerkelijk het talent op door te stoten naar de top? Daarbij komt nog eens dat er ook niet zoveel ruiters zijn die de top halen want het is een hele opgave en investering om daar te komen en vooral te blijven.

Een fokker zou het altijd zo bekijken dat als er een goede koper langs komt hij het paard simpelweg verkoopt. want de schoorsteen moet roken en zijn fokproducten moeten eten. Hij zou zijn merries naar de keuring sturen en eventueel een sport predicaat laten halen. De ruiters die erop rijden zijn opleidingsruiters die gewoon betaald worden of een percentage krijgen van de opbrengst.

Eigenaren of paardenhouders
Deze zullen hun hobby uitbuiten en hun paard laten rijden door een pro ruiter als het paard daarvoor talent heeft. Hun belang hangt af van het doel waarmee het paard is gekocht. Reclame en marketing kan een doel zijn of het werkt status verhogend. Dan is er ook nog een groep die gewoon een paard koopt om er geld aan te verdienen. Die huren een ruiter in en het merendeel van het prijzengeld gaat naar de eigenaar die het vervolgens weer investeert in andere paarden.

Voor echt getalenteerde ruiters zijn er ook goede paarden beschikbaar. Verkoop zou er altijd blijven zeker met buitenlanders want die investeren veel meer en vaak is het prijzengeld op lager niveau ook hoger. Kijk naar de hunterklasse in Amerika, prijzengeld van tussen de 800 en 1500 dollar voor de (gewone) amateur. Ik ken een KWPN paard dat daar een miljoen dollar bij elkaar heeft gelopen. Dan wordt een prijs van 100.000 dollar voor een paard toch even anders uitgelegd.

Wij rare Nederlanders zijn op dit kleine stukje land in de wereld een van de grootste op het gebied van paarden fokken. Wij zullen altijd proberen het beste te fokken en te verkopen. Wij hebben een goede naam in de wereld dat wij eerlijke en betrouwbare sportpaarden verkopen. Door onze kijk op de wereld en de verkoop van paarden proberen wij elke keer ons resultaat te overtreffen en dat is wat ons sterk maakt dus verkoop is niet erg het geef ons een goede reputatie en vooruitgang in de fokkerij en sport.

Anoniem

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:56

Katja schreef:
LDRD schreef:
Russel, ik jij suggereert dat potentiele GP paarden voor het opscheppen liggen, maar niets is minder waar. Aan een GP paard moet alles kloppen tot aan het karakter toe, sterker dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste en komt pas goed naar voren op het moment dat het allemaal wat lastiger wordt.

En dan nog iets heel belangrijks, ze moeten het qua gezondheid allemaal volhouden. En zijn op 6 jarige leeftijd nog best een hoop beesten die voldoende aanleg hebben om GP te lopen maar als ze eenmaal de juiste leeftijd hebben om de ring in te gaan zijn er nog maar bar weinig over.



Nee ze liggen niet voor het opscheppen, maar hier zitten mannen met het grote geld en die hebben wel de middelen, kan zo enkele namen uit de mouw schudden, doe het niet vinden ze niet leuk, die gaan wel voor paarden met potentie, maar moeten wel iemand hebben zie ze kunnen rijden en dat probleem is groter voor ze dan het kopen van zo een kapitaal paard. Zit ik dan toevallig in die hoek of zo? Tja woon in NB, zitten ook de meeste kopstukken, misschien vandaar.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:10

russel schreef:
Tja woon in NB, zitten ook de meeste kopstukken, misschien vandaar.


Kunnen we elkaar de hand schudden Knipoog .

Er zijn ook getalenteerde ruiters die niet voor dat soort mensen rijden wil, simpel om de reden dat zo iemand altijd voor het geld zal gaan en jij als sporter dan wel (opnieuw) GP ambities kunt hebben, maar er geen reet mee opschiet als je net lekker bezig bent dat het paard de plas over gaat voor het grote geld.
En die situatie doel ik dus op, die eigenaar van een talent die hem nu eens wél aanhoudt.