Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Maar hoe weet jij dat jou paard GP waardig is
Hoe oud is hij nu? Wat loopt hij nu?
Zoeveel mensen die denken een topper te hebben, maar dan is het na de Z2 of net ZZ-L toch gedaan met de kwaliteiten
en heb ik ook nergens gezegd. Mijn paard is allang op de plaats van bestemming.
. 

. bromfiets schreef:Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering? Waardoor zijn deze ruiters ineens speciaal?
[***] schreef:Ik ben het om te beginnen eens met bromfiets, koop zelf een paard, ik moet het als niet getalenteerde ook allemaal betalen.

. LDRD schreef:Krackertje, je heb getalenteerde paarden en getalenteerde paarden. Een paard met GP potentie is wat een GP'er nodig heeft. Daar zijn er weinig van en het blijkt niet mee te vallen om ze ter beschikking te krijgen, zonder dat gezwicht wordt voor het grote geld.
LDRD schreef:Goddank, ben niet de enige mafkees.
LDRD schreef:Russel, ik jij suggereert dat potentiele GP paarden voor het opscheppen liggen, maar niets is minder waar. Aan een GP paard moet alles kloppen tot aan het karakter toe, sterker dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste en komt pas goed naar voren op het moment dat het allemaal wat lastiger wordt.
. Aimee schreef:bromfiets schreef:Waarom wil iedereen die ook maar denkt dat die goed kan rijden ineens een superpaard in de schoot geworpen krijgen? En dan heb ik het niet speciaal over de TS.
"Gewone" ruiters moeten ook betalen om de beschikking over een paard te hebben. Wat maakt de uitzondering? Waardoor zijn deze ruiters ineens speciaal?[***] schreef:Ik ben het om te beginnen eens met bromfiets, koop zelf een paard, ik moet het als niet getalenteerde ook allemaal betalen.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en eerlijk gezegd kan ik geen antwoord geven op de vragen van de TS
Maar ik wilde toch even op bovenstaande berichten reageren. Daar kan ik me namelijk echt mateloos aan irriteren.
Ik heb me zelf voorgenomen dat als ik ooit nog eens in de financiële positie verkeer om meerdere paarden aan te houden, dat er een getalenteerde pony komt om een getalenteerde ruiter/amazone die zelf van huis uit de middelen niet heeft de mogelijkheid te geven om de paardensport te beoefenen. Dan gaat het wel echt om een talentvol kind dat ook écht daadwerkelijk van huis uit niets mee krijgt, van mijn part woont hij/zij drie hoog achter in de Bijlmer of als dat tegen die tijd de yuppenbuurt is, dan is er vast wel een andere achterstandswijk. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet de mogelijkheid om zelf een paard te kopen en te onderhouden, maar die mogen dan ook gelijk de sport helemaal niet beoefenen terwijl ze er wel gruwelijk talent voor hebben? Wat een walgelijk arrogante elitaire houding!

bromfiets schreef:Dan raad ik je toch aan om ook de rest van het topic door te lezen... Als je mij ergens niet van kan beschuldigen is het een walgelijk arrogante elitaire houding
Bovendien heb ik het in die post niet bepaald over mensen uit achterstandswijken die de mogelijkheid niet hebben om een paard te kopen. Ik doel meer op mensen die er niet hard voor willen werken...
P.S. Waar pluk je dat vandaan? Heb ik niet geschreven....
Dat is imo een ander onderwerp en heeft niets te maken met het ter beschikking stellen van een goed paard aan een talentvolle ruiter die zelf de mogelijkheid niet heeft om een goed paard aan te schaffen en te houden. Zo'n ruiter zal alleen het eigen talent kunnen ontwikkelen mits een paard ter beschikking wordt gesteld en zal er dus automatisch hard voor (moeten) werken. LDRD schreef:Inderdaad, er moet niks stuk gaan, want dan ben je heel vlot klaar.
Katja schreef:LDRD schreef:Russel, ik jij suggereert dat potentiele GP paarden voor het opscheppen liggen, maar niets is minder waar. Aan een GP paard moet alles kloppen tot aan het karakter toe, sterker dat laatste is eigenlijk nog het belangrijkste en komt pas goed naar voren op het moment dat het allemaal wat lastiger wordt.
En dan nog iets heel belangrijks, ze moeten het qua gezondheid allemaal volhouden. En zijn op 6 jarige leeftijd nog best een hoop beesten die voldoende aanleg hebben om GP te lopen maar als ze eenmaal de juiste leeftijd hebben om de ring in te gaan zijn er nog maar bar weinig over.
russel schreef:Tja woon in NB, zitten ook de meeste kopstukken, misschien vandaar.
.