Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Whizzard schreef:Een jurylid ben ik niet, maar als ik bij de losrij-baan gaat mijn
aandacht automatisch naar chique paarden.
asjemenou schreef:Whizzard schreef:Een jurylid ben ik niet, maar als ik bij de losrij-baan gaat mijn
aandacht automatisch naar chique paarden.
Ook als die met zijn neus in de lucht loopt, de ruiter er krom opzit en het paard shetlander gangen heeft?
en vaak laten de jury's zich daar ook een beetje op inpakken, op het "plaatje"... en dat is ontzettend jammer! WinBinChes schreef:Als je goed rijdt wordt je daar ook wel naar beoordeels. Dus als je een netjes gereden en ontspannen lichtvoetig paard ziet lijkt me duidelijk dat die de zwarte parel die gespannen en met hakken in de oren rond sjouwt voorbij rijdt.
) 

Nieke__ schreef:hmm, ja je hebt gelijk
maar als je egt kijk op paarden hebt, dan zie je achter dat lelijke plaatje het mooie van het paard
asjemenou schreef:Nieke__ schreef:hmm, ja je hebt gelijk
maar als je egt kijk op paarden hebt, dan zie je achter dat lelijke plaatje het mooie van het paard
Maar dan zie je dus ook dat het lelijke paard een goede proef laat zien!

asjemenou schreef:WinBinChes schreef:Als je goed rijdt wordt je daar ook wel naar beoordeels. Dus als je een netjes gereden en ontspannen lichtvoetig paard ziet lijkt me duidelijk dat die de zwarte parel die gespannen en met hakken in de oren rond sjouwt voorbij rijdt.
Idd, dat bedoel ik dus ook, dan is die zwarte parel geen zwarte parel meer!
(hoe doe je dat trouwens: met de hakken in de oren)

Sjolvir schreef:Starbreeze schreef:Idd, wat heeft zo iemand eraan met 2 wp naar huis te gaan als het gewoon 3x niks is? Helaas snappen sommigen dat niet, de lat ligt vaak erg laag bij deze ruiters.
He! niet schelden! Ik scheld ook niet!
Mijn lat ligt hoog zat..
Maar ik ken ook de beperkingen van
mij en mijn paard!!!
Geef ook toe dat ik er gaver uitzie op een knol van 1.80..
die ik af en toe mag lenen. En dat ie gaaf kan lopen....
Past echter niet achter mijn auto! te zwaar, en een
ander paard en een andere auto wordt wat te duur...
Bovendien heb ik al een leuk paard!!!
Mijn streven is gewoon, mijn paard zo goed mogelijk op
te leiden..... En mezelf daarbij zoveel mogelijk te leren...
Ongeacht of dat paard goren paars of geel is....
maar sloeg op het stukje van daffodil.
het zal ook niet altijd aan de jury liggen dat ze het mooie paard hoger punten, misschien loopt dat paard wel gewoon een betere proef. maar aan de andere kant kan het uiterlijk van een paard ook een grote rol spelen hoor. rayo schreef:Je moet gewoon zorgen dat je altijd netjes rijd en de ene keer krijg je je punt en van de andere jury had je hem misschien niet gekregen. da's jurysport! Wat mij erg opviel bij de uitslag van de regio dat er 2 jury's per baan zaten en dat er soms een puntenverschil van ong.20 punten tussen zat, dus zelfde ruiter/paard en zelfde proef, maar 2 verschillende jury's!
Dat bewijst maar weer "net wat de jury wil zien...'"
En toch blijven we het allemaal lekker doen omdat we het toch leuk vinden!! (waaronder ikzelf ook)