Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:00

Mijn zusje heeft eens meegemaakt dat een pony de ring door kwam gallopperen terwijl zij met d'r proef bezig was. Ze wist niet goed wat ze moest doen dus reed ze gewoon door maar haar pony begon wel spontaan te 'hupsen'. Gelukkig had de jury er wel begrip voor en heeft het door de vingers gezien.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:06

Of mensen die het paard gaan longeren terwijl het losrij gedeelte al klein is!...
Of mensen die uitstappen met zn 3en naast elkaar op de hoefslag binnenhoefslag en daarnaast!
En als mensen nog les moeten krijgen met losrijden!
Als je het op concours nog niet weet is het mooi te laat en kan je beter eerst nog een poosje doortrainen tot je je paard echt goed voor elkaar hebt!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:15

Ik heb ooit in een ver verleden, toen de ring alleen met bordjes was afgezet, een man met paraplu dwars door mijn ring gehad. Hij moest van de ene ring naar de andere en nam dus de kortste weg. Ik maakte dus die oefening niet goed omdat het paard schrok, kreeg ik later op mijn protocol: paard is niet L2 klaar, is te snel afgeleid. Boos!
Niet alleen irritaties tijdens het losrijden door "loslopende" instructeurs, maar zelfs in de ring. Stoom uit je oren

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:01

Dat ik me toch laat imponeren tijdens het losrijden door Beroepsruiters die hun ( mooie) handelspaarden in mijn categorie starten....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:03

Pion schreef:
Oja!

4-tal dat gaat inrijden op hetzelfde inrij-terrein, constant dat treintje wat voorbij komt. Clown
Vind het persoonlijk erg vervelend vooral als het inrijterrein wat aan de kleine kant is.

En idd mensen die vlak langs de ring galloperen oid.

Eigenlijk zijn dit best wel veel ergernissen, maar het zijn meer ´is een keer voorgekomen en ergerde me er toen aan´.

Maar die moeten ook inrijden. Wij rijden als 4tal eerst zelf los en 10 minuten van te voren achter elkaar. Je moet toch weer even de afstanden meten enzovoorts..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:05

Mensen die boven op je knallen en vervolgens gewoon lomp doorrijden Nagelbijten / Gniffelen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:25

MyWishMax schreef:
Pion schreef:
Oja!

4-tal dat gaat inrijden op hetzelfde inrij-terrein, constant dat treintje wat voorbij komt. Clown
Vind het persoonlijk erg vervelend vooral als het inrijterrein wat aan de kleine kant is.

En idd mensen die vlak langs de ring galloperen oid.

Eigenlijk zijn dit best wel veel ergernissen, maar het zijn meer ´is een keer voorgekomen en ergerde me er toen aan´.

Maar die moeten ook inrijden. Wij rijden als 4tal eerst zelf los en 10 minuten van te voren achter elkaar. Je moet toch weer even de afstanden meten enzovoorts..

Daar heb ik ook geen problemen mee, maar dit 4-tal heeft zo'n 20 minuten op het inrij-terrein achter elkaar gereden terwijl er duidelijk gezegt was dat deze in ring 1 konden gaan losrijden.
Daarbij namen ze werkelijk het héle terrein in.
Dan heb ik zoiets van: en nu wegwezen. Clown

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:40

Oww okee Clown Dan snap ik het haha!

Nog een irritatie, mensen die tijdens een wedstrijd er gewoon tussen komen rijden als je maar 1 bak hebt om in te rijden en er nog een binnenbak vrij is..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:46

marietje27 schreef:
Ik heb ooit in een ver verleden, toen de ring alleen met bordjes was afgezet, een man met paraplu dwars door mijn ring gehad. Hij moest van de ene ring naar de andere en nam dus de kortste weg. Ik maakte dus die oefening niet goed omdat het paard schrok, kreeg ik later op mijn protocol: paard is niet L2 klaar, is te snel afgeleid. Boos!

Dan zou ik dus meteen stoppen met mijn proef, die man aanspreken op zijn belachelijke gedrag en aan de jury vragen of je weer opnieuw met dat onderdeel mag beginnen. Als je gestopt bent in de proef moeten ze dat wel goedkeuren.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:15

Als je op een pensionstal wedstrijd rijdt en de klanten die niet wedstrijdrijden gaan er tussendoor rijden als je al met 7 combinaties aan het losrijden bent in een 20 x 40 baan. Gezellig!!
Heb het ook eens meegemaakt dat er een meisje op een ponietje zonder zadel heen en weer aan het galopperen was en ze er in de bochten zowat naast hing. Ik was meer bezig met dat kind, dan met m'n eigen paard. Overigens is er een regel dat eigen manegeklanten niet mogen rijden als er wedstrijd is, maar vaak gebeurt dit toch. Heb destijds wel een melding gemaakt van dat meisje zonder zadel, maar er wordt alleen gereageerd met "maar ze rijdt toch niemand in de weg"?? Dus ik heb het opgegeven.....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:26

Talonius schreef:
Als je op een pensionstal wedstrijd rijdt en de klanten die niet wedstrijdrijden gaan er tussendoor rijden als je al met 7 combinaties aan het losrijden bent in een 20 x 40 baan.

Ik reed altijd een paard van iemand en op wedstrijden waren wij altijd degene die last hadden van de wedstrijdruiters. Wij hadden de binnenbak voor ons zelf, zodra het maar een beetje ging miezeren kwamen ze ineens allemaal naar binnen, werder daar zo maar ineens hindernissen opgezet en wij werden met z'n alle buiten gezet...

Al heb ik daar zelf geen last meer van want kom er niet zo veel meer Haha!

Mijn irritaties:
- Moeders die goedbedoelde opmerkingen over het gehele terrein schreeuwen naar hun kind (al zijn ze niet altijd zo goed bedoeld... "heb geen grote mond tegen mij je doet wat ik zeg of je krijgt een klap met de zweep!" Meisje kwam met haar B-pony'tje vrolijk de ring uit, ouders: "en nu zat je wéér te trekken, en je reed die volte weer verkeerd, en wat zei ik je nou over die middendraf? kan je soms niet luisteren? " Allemaal leuk en aardig als je dat hoort onder het inrijden....

-Mensen die zich niet houden aan de bakregels en gewoon doorrijden. Helaas voor hun houd ik me eigen strikt aan de regels Haha! Als ik voorrang heb, mooi dat ik dan niét aan de kant ga, al moet ik je overhoop rijden Haha!

-mensen die heel de tijd hun paard schoppen en slaan en er tegen schreeuwen (heb ik vaak meegemaakt dat ik niks anders hoorde als "stomme rotknol, rotbok die je bent.." Scheve mond )

-Als ik de bak binnenkom kijken ze altijd naar mij van ow een fries Scheve mond ... blijf die nog altijd komisch vinden Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:18

bij de pensionstal waar ik kom, kan alleen de binnenbak worden gebruikt tijdens het losrijden omdat ze buiten maar 1 bak hebben voor de proef. Dus de pensionklanten mogen alleen rijden voor of na de wedstrijd en eigenlijk niet tijdens.
Heb zelf ook een bloedhekel aan mensen die hun paard afrossen op wedstrijd, of net voor je neus op de rem trekken. Nu heb ik een hengst en als tie de kans krijgt duikt hij er maar al te graag op, ook al is het een ruin. Dus vaak schrik ik ze daar mee af!
Toch leuk een fries? Ik heb zelf een groningerhengst en mij wordt altijd gevraagd wat het voor ras is en de mensen die echt geen verstand van rassen hebben zeggen vaak dat het een fries is met afgeknipte manen en sokken. Nu zie ik die vergelijking niet zo erg, maar oké..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:20

ow ik vind een fries wel leuk, want ik kom er met 1 op wedstrijd Haha!
Maar die blikken van sommige zijn echt hilarisch om te zien als ik die bak in kom! Ik heb er genoeg die me van top tot teen bekijken met zo'n verwaande blik.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:53

Casperrr± heb net je profiel zitten lezen en het is echt een mooie fries zeg! Jij bent zo de L2 uit!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:54

dank je wel Bloos

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:09

Wow wat een verhalen zeg!
Ik heb vroeger bij de ponies wedstrijden gereden en vond het toen alleen nog maar spannend.
Nu wil ik waarschijnlijk volgend jaar wedstrijden gaan rijden, maar als ik dit lees is dit niet echt voor mij weggelegd!
Oef ik denk dat ik ga vloeken en schelden als mij dit soort dingen zal over komen!
Maar gewoon recreatief blijven rijden, denk ik Knipoog Of misschien alleen de kleine wedstrijden..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:23

Het valt reuze mee hoor! Als jij zelf rekening met een ander houdt, doet diegene dat (meestal) ook. De uitzonderingen heb je hierboven al kunnen lezen! Laat je hierdoor niet uit het veld slaan..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:22

De schreeuwende moeder/vader op het inrijterrein. Nagelbijten / Gniffelen

Wat er soms geschreeuwd wordt, dat is gewoon niet normaal. Scheve mond

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:42

Blacknestor schreef:
Wow wat een verhalen zeg!
Ik heb vroeger bij de ponies wedstrijden gereden en vond het toen alleen nog maar spannend.
Nu wil ik waarschijnlijk volgend jaar wedstrijden gaan rijden, maar als ik dit lees is dit niet echt voor mij weggelegd!
Oef ik denk dat ik ga vloeken en schelden als mij dit soort dingen zal over komen!
Maar gewoon recreatief blijven rijden, denk ik Knipoog Of misschien alleen de kleine wedstrijden..

wel nee joh Haha! gewoon karren met die hap!

Noortje_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:18

Ik vind het erg jammer dat mensen zo weinig rekening met elkaar houden. Kijk voor je en zie waar ruimte is.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:29

Op buitenwedstrijden: een hele meute mensen die mee is supporten met iemand en doodleuk voor de ingang van de ring gaan staan terwijl jij bij A wilt gaan binnenkomen.

Mensen die het inrijterrein midden over steken met kinderwagen en paraplu.

Ruiters die de voorrangsregels niet kennen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:06

Niet echt irritant (had er zelf niet zo'n last van), maar wel heel raar vind ik:
Een Z ruiter gaat in een afgesloten bak losrijden. Alleen de ingang van de bak is open (ong. 1 meter breed). Haar begeleider gaat midden voor de ingang staan met een zweep horizontaal ervoor.
Want stel je voor dat de ruiter het (zeer brave paard) niet kan houden en dat het paard dan de bak uit rent....

Lips are sealed Sorry, maar als je Z2 rijdt dan kun je vast wel je paard zo besturen dat hij niet de bak uit rent.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:05

Ik zie hier ook nog altijd iemand die Z2 rijdt aan de longe richting losrijterrein gaan en ook weer richting trailer Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:33

ellen82 schreef:
Ik zie hier ook nog altijd iemand die Z2 rijdt aan de longe richting losrijterrein gaan en ook weer richting trailer Clown

Je bedoelt dat zij erop zit en iemand hem aan de longe vasthoudt? Dan mag je je weleens gaan afvragen waarom je Z2 rijd...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:43

Ik kreeg vandaag van 2 dames te paard flink wat snauwen omdat beide rijdieren van deze dames niet gecharmeerd waren van bonte Tinkers.
Werkelijk waar, ik maakte nog een grapje van "goh.. zo kun je de concurrentie ook uitschakelen he?" maar oooohh ooh als blikke konden doden en dat dit niet grappig was. Nou, sorrie hoor, ik kan er toch ook niets aan doen dat die beesten flippen? zulke dingen vergallen het rijden soms ontzettend
Ik ben dan ook gewoon doorgereden en heb zeker niet zoals normaal rekening gehouden met die 2 door erbij uit de buurt te blijven ( dat doe ik meestal als ik zie dat een paard de mijne niet zo leuk vind)maar ben gewoon stug doorgegaan.
Als ik zo word aangesproken op zoiets, krijg je ook geen respect terug van mij.