mandy13 schreef:dat is een beetje dubbel aan de ene kant: ze moeten hindernissen, ringen, prijzen, mensen en alles hebben. maar aan de andere kant: je hebt heel veel vrijwilligers. op 1 dag starten er minstens 100 mensen 2x (denk ik wel zo) jury's zijn ook niet zo duur en met het eten en drinken, daar krijgen ze ook weer geld voor, maar waarschijnlijk zijn er nu nog duizend dingen die ik niet weet/opnoem
Als je een accomodatie huurt, dan krijg je de opbrengsten uit de kantine niet als vereniging, dus vergeet het maar die winst.
Ik heb even snel gerekend wat onze vereniging heeft uitgegeven aan de laatste wedstrijd:
uitgaven
Huur accomocatie: € 140,00
Afdracht (KNHS): € 11,00
Behandeling coupons: € 27,25
Jury(6x € 15,00): € 90,00
Reiskosten jury's: € 142,44
Bedankjes jury: € 40,00
telefoonkosten: € 10,00
bureaukosten: € 25,00
consumpties/lunchpak. etc: € 150,00 ( verplicht inkopen bij de verhuurder van de accomodatie)
prijzen:
18 bekers 1e plaats: € 108,00
8 bekers 2e plaats: € 40,00
8 bekers 3/4/5 plaats: € 32,00
Rozetten: 34x 1,25: 42,50
Reservering vervanging wedstrijdmateriaal: € 50,00 ( is eigenlijk te weinig)
Bij elkaar opgeteld:
€ 908,19
Inkomsten:
130 starts, waarvan 20 ponyruiters
74 paardenstarts van andere verenigingen: 74 x 7,50: € 555,00
16 paardenstarts van eigen vereniging: 16 x 6,50: € 104,00
40 ponystarts ( gem. startgeld 5,50 ): 40 x 5,50: € 220
Bij elkaar opgeteld:
€ 879,00
Dat is dus een verlies van: 908,19-879=€ 29,19
Wat ik nog niet heb meegerekend: de onderhoudskosten van ons wedstrijdmateriaal, de bedankjes voor de vrijwilligers eens per jaar , de vergaderkosten voor de organisatie en zo kan ik nog wel wat bedenken. Wij organiseren 6 wedstrijden per jaar, dus dat is al een verlies van € 150,00 als ze allemaal vol zitten. Als er ook nog ruiters afmelden en er gaten ontstaan, hebben we meer verlies.
We hebben de goedkoopste accomodatie uit de regio, bij de buren betaal je bijna 500 euro. Sponsors zijn voor dergelijke kleine wedstrijden niet te vinden, ja voor de bedankjes voor de jury of de prijzen van de Z ring.
En nu jullie weer

maar los van dat is het nog wel duur, maar anders hebben we geen wedstrijd dus alles in het geheel.. ja echt moeilijk. ik had niet verwacht dat ze VERLIES zouden maken.. weet ook niet of dat wel overal is
Onze wedstrijden zijn ook erg drukbezocht en ik meestal een ellenlange wachtlijst. Maar eigenlijk moeten de startgelden omhoog, want zo trekken we het niet lang meer.
dat is wel jammer! Een voorbeeld:
Dat paard IS beter en hoort dus te winnen. Het gaat om de combinatie en niet de ruiter. Met springen gaat de 1e prijs toch ook niet naar het paard met de 2e tijd, omdat degene die het snelste was nu eenmaal Ratina heet
dus daar klopt niks van