Duur!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Duur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:36

mandy13 schreef:
dat is een beetje dubbel aan de ene kant: ze moeten hindernissen, ringen, prijzen, mensen en alles hebben. maar aan de andere kant: je hebt heel veel vrijwilligers. op 1 dag starten er minstens 100 mensen 2x (denk ik wel zo) jury's zijn ook niet zo duur en met het eten en drinken, daar krijgen ze ook weer geld voor, maar waarschijnlijk zijn er nu nog duizend dingen die ik niet weet/opnoem Tong uitsteken

Als je een accomodatie huurt, dan krijg je de opbrengsten uit de kantine niet als vereniging, dus vergeet het maar die winst.
Ik heb even snel gerekend wat onze vereniging heeft uitgegeven aan de laatste wedstrijd:

uitgaven
Huur accomocatie: € 140,00
Afdracht (KNHS): € 11,00
Behandeling coupons: € 27,25
Jury(6x € 15,00): € 90,00
Reiskosten jury's: € 142,44
Bedankjes jury: € 40,00
telefoonkosten: € 10,00
bureaukosten: € 25,00
consumpties/lunchpak. etc: € 150,00 ( verplicht inkopen bij de verhuurder van de accomodatie)
prijzen:
18 bekers 1e plaats: € 108,00
8 bekers 2e plaats: € 40,00
8 bekers 3/4/5 plaats: € 32,00
Rozetten: 34x 1,25: 42,50
Reservering vervanging wedstrijdmateriaal: € 50,00 ( is eigenlijk te weinig)
Bij elkaar opgeteld:
€ 908,19

Inkomsten:
130 starts, waarvan 20 ponyruiters
74 paardenstarts van andere verenigingen: 74 x 7,50: € 555,00
16 paardenstarts van eigen vereniging: 16 x 6,50: € 104,00
40 ponystarts ( gem. startgeld 5,50 ): 40 x 5,50: € 220
Bij elkaar opgeteld:
€ 879,00

Dat is dus een verlies van: 908,19-879=€ 29,19

Wat ik nog niet heb meegerekend: de onderhoudskosten van ons wedstrijdmateriaal, de bedankjes voor de vrijwilligers eens per jaar , de vergaderkosten voor de organisatie en zo kan ik nog wel wat bedenken. Wij organiseren 6 wedstrijden per jaar, dus dat is al een verlies van € 150,00 als ze allemaal vol zitten. Als er ook nog ruiters afmelden en er gaten ontstaan, hebben we meer verlies.
We hebben de goedkoopste accomodatie uit de regio, bij de buren betaal je bijna 500 euro. Sponsors zijn voor dergelijke kleine wedstrijden niet te vinden, ja voor de bedankjes voor de jury of de prijzen van de Z ring.
En nu jullie weer Knipoog

Celinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:38

erleyne schreef:
mandy13 schreef:
dat is een beetje dubbel aan de ene kant: ze moeten hindernissen, ringen, prijzen, mensen en alles hebben. maar aan de andere kant: je hebt heel veel vrijwilligers. op 1 dag starten er minstens 100 mensen 2x (denk ik wel zo) jury's zijn ook niet zo duur en met het eten en drinken, daar krijgen ze ook weer geld voor, maar waarschijnlijk zijn er nu nog duizend dingen die ik niet weet/opnoem Tong uitsteken

Als je een accomodatie huurt, dan krijg je de opbrengsten uit de kantine niet als vereniging, dus vergeet het maar die winst.
Ik heb even snel gerekend wat onze vereniging heeft uitgegeven aan de laatste wedstrijd:

uitgaven
Huur accomocatie: € 140,00
Afdracht (KNHS): € 11,00
Behandeling coupons: € 27,25
Jury(6x € 15,00): € 90,00
Reiskosten jury's: € 142,44
Bedankjes jury: € 40,00
telefoonkosten: € 10,00
bureaukosten: € 25,00
consumpties/lunchpak. etc: € 150,00 ( verplicht inkopen bij de verhuurder van de accomodatie)
prijzen:
18 bekers 1e plaats: € 108,00
8 bekers 2e plaats: € 40,00
8 bekers 3/4/5 plaats: € 32,00
Rozetten: 34x 1,25: 42,50
Reservering vervanging wedstrijdmateriaal: € 50,00 ( is eigenlijk te weinig)
Bij elkaar opgeteld:
€ 908,19

Inkomsten:
130 starts, waarvan 20 ponyruiters
74 paardenstarts van andere verenigingen: 74 x 7,50: € 555,00
16 paardenstarts van eigen vereniging: 16 x 6,50: € 104,00
40 ponystarts ( gem. startgeld 5,50 ): 40 x 5,50: € 220
Bij elkaar opgeteld:
€ 879,00

Dat is dus een verlies van: 908,19-879=€ 29,19

Wat ik nog niet heb meegerekend: de onderhoudskosten van ons wedstrijdmateriaal, de bedankjes voor de vrijwilligers eens per jaar , de vergaderkosten voor de organisatie en zo kan ik nog wel wat bedenken. Wij organiseren 6 wedstrijden per jaar, dus dat is al een verlies van € 150,00 als ze allemaal vol zitten. Als er ook nog ruiters afmelden en er gaten ontstaan, hebben we meer verlies.
We hebben de goedkoopste accomodatie uit de regio, bij de buren betaal je bijna 500 euro. Sponsors zijn voor dergelijke kleine wedstrijden niet te vinden, ja voor de bedankjes voor de jury of de prijzen van de Z ring.
En nu jullie weer Knipoog

Kijk.,.. dan heb je wel weer gelijk Tong uitsteken Nee,.. het is gewoon heel erg dubbel! Paardrijden is gewoon niet te vergelijken met een andere sport qua prijs dan...Knipoog

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:43

sommige wist ik niet en de prijs van de bekers ook niet, eigenlijk wel aardig van verenigingen dat er wedstrijden zijn Bloos maar los van dat is het nog wel duur, maar anders hebben we geen wedstrijd dus alles in het geheel.. ja echt moeilijk. ik had niet verwacht dat ze VERLIES zouden maken.. weet ook niet of dat wel overal is Knipoog ligt denk ik ook een beetje aan het startgeld en wát voor bekers je hebt en dat soort dingen..

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:44

wat bedoel je eigenlijk met bureaukosten? Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:46

Als je geen sponsors hebt, dan draai je verlies. Of je moet bijvoorbeeld de inkomsten uit de kantine gedeeltelijk mogen houden, maar dat is echt bijna nergens. Je kan nergens meer bekers vinden onder 5/6 euro. Jaren was onze max. prijs voor bekers 4 euro, maar daar koop je niks meer voor tegenwoordig.
Bureaukosten: wat denk dat het kost om 130 protocollen uit te printen, startlijsten en vraagprogramma's te verzenden ( postzegels!),startlijsten te lamineren ( het kan immers regenen) er gaan aardig wat nietjes, pennen, paperclips, etc. doorheen. Allemaal van dat kleine grut, maar het tikt wel aan Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:54

@ Marietje, ik neem aan dat die eigenaar met zijn pension en handelsstal daar al zijn onderhoud van kan betalen. Die wedstrijden zijn bij zo'n grote professionele stal echt een extra'tje. Meestal ligt een locatie er niet puur voor de wedstrijden. Als je mijn post goed had gelezen had je gezien dat ik weleens meeloop op een wedstrijd.
@ erleyne; Jullie organiseren dus ook geen dure wedstrijden, top! Over zulke wedstrijden en inschrijfgelden hoor je mij ook niet klagen. En voor eigen leden 1€ goedkoper, is dat standaard? Ik betaal gewoon altijd het normale inschrijfgeld.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:57

Ja, alle leden krijgen 1 euro korting per proef. Extra service Haha! Onze wedstrijden zijn ook erg drukbezocht en ik meestal een ellenlange wachtlijst. Maar eigenlijk moeten de startgelden omhoog, want zo trekken we het niet lang meer.
Dit jaar moesten wel helaas één wedstrijd aflassen vanwege het slechte weer, dus dat is echt een flinke schadepost voor ons. Dat soort dingen hakt er echt in.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:04

coupons uitprinten?? die besteld iedereen zelf via de KNHS hoor, of bedoel je de proeven zodat er geen coupon word verbruikt? dan zou ik zeggen: eigen schuld, iedereen koopt coupons omdat ze punten en commentaar op moeten schrijven en dan hoeft vereniging dat niet uit te printen (ALHOEWEL HET WÉL FIJN IS) maar als je daardoor verlief draaid dan dnek ik: echt super leif van jullie, maar print dan geen papiertjes uit Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:18

Net als startlijsten plastificeren, heel veel verenigingen hangen die niet eens op, laat staan geplastificeerd. Ik print ze expres altijd zelf uit. Ik begrijp die wachtlijsten wel.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:44

Celinee schreef:
Het klopt wel een beetje wat ze zegt hoor! Er zijn bepaalde vooroordelen Clown dat is wel jammer! Een voorbeeld:

Stel je bent jury... en er komt een prachtige KWPN'er de bak in rijden. Goed gebouwd enz. De proef gaat niet geweldig, maar het ziet er toch wel spectaculair uit. Vervolgens komt er een schimmel van een onbekend ras binnen. Hij is sprankelend wit, maar de bouw is wat .. umm jaa... minder fijn Clown .
Ook deze proef gaat niet geweldig, ongeveer net zo als de vorige. Wie zou JIJ dan hoger geven? En dan moet je niet kijken naar wat hierboven geschreven is, maar puuuuuurrr naar wat jij op het moment dat jij voor beide proeven zou geven.
Ga zelf is bij een wedstrijd in de buurt van een jury zitten. Bekijk de verschillende paarden en stel een lijstje op, welke van jou mogen winnen. En DAN kijken wat de officiële uitslag van de wedstrijd is.

Ik weet dat sommige mensen het hier niet mee eens zijn, maar zo zie ik het dan.. Knipoog
-x- Céline

Zo als jij het beschrijft hoort het gewoon!
Zo zijn de regeltjes, bij dezelfde proef wint het betere paard, dat leer je ook op de jurycursus.

Als je een minder paard hebt moet je gewoon zorgen dat je beter/netter rijdt dan de betere paarden! Dan win je er echt wel van.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:34

Fleurtje100, sommige accomodaties bij ons in de buurt bestaan alleen uit een binnenbak en kantine, van verenigingen dus en zonder pensionpaarden. Deze verenigingen verhuren de binnenbak ook aan anderen zodat ze daar wedstrijden kunnen houden, dus moet er huur betaald worden. Ik had al begrepen dat je weleens mee liep op een wedstrijd, misschien kun je eens achter de schermen kijken wat er allemaal bij komt kijken, men is alleen maar blij met leden die ook, zoals jij, meehelpen op zo'n dag, dus vinden het vast niet erg als je het eens vraagt.
Het lijstje van erleyne geeft wel een duidelijk beeld. Een vereniging met heel veel leden kan daar winst op maken, maar eentje met niet zoveel leden moet het ook van de wedstrijden hebben om een beetje reserve op te bouwen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:56

Voor de ruiter is het idd vrji duur. Maar ik ken een stalling die wel eens wedstrijden organiseert, en die houden er echt niets aan over hoor. Al het kwijt gaat weg aan parkeermogelijkheden, accomodatie, jury, mensen die willen schrijven, parkeerregelaars, enz.

Ik denk niet dat ze er veel winst op zullen maken.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:33

bij ons moet iedereen dienst draaien! zo niet, dan krijg je een bekeuring. dus wij hoeven geen schrijvers/schrijfsters te betalen.

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:53

mandy13 schreef:
bij ons moet iedereen dienst draaien! zo niet, dan krijg je een bekeuring. dus wij hoeven geen schrijvers/schrijfsters te betalen.

Dit vind ik echt belachelijk Nagelbijten / Gniffelen
Je mag toch nog altijd zelf weten of je wilt schrijven of niet?
Bij onze club vragen ze gewoon de ponyruiters, die willen in principe altijd wel. er zijn er zoveel, dus die 10 schrijfsters zijn zo gevonden, vrijwillig.

Een boete,hoeveel moet je dan betalen per x dat je niet wilt schrijven Clown

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:55

Ik rij wedstrijd op een manege met een manege paard en ben niet lid van die manege dat is 5 euro dus dat valt wel mee

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:56

Florentine_ schreef:
mandy13 schreef:

Dit vind ik echt belachelijk Nagelbijten / Gniffelen
Je mag toch nog altijd zelf weten of je wilt schrijven of niet?
Bij onze club vragen ze gewoon de ponyruiters, die willen in principe altijd wel. er zijn er zoveel, dus die 10 schrijfsters zijn zo gevonden, vrijwillig.

Een boete,hoeveel moet je dan betalen per x dat je niet wilt schrijven Clown

wij hebben een hele grote rijvereniging! en iedereen moet even veel doen! dat kan je wel belachelijk vinden maar het is niet als je wilt schrijven dan doe je dat en anders niet, want dan kan iedereen zo afhaken en worden andere mensen de dupe! als je bij een vereniging zit moet je daar wat voor doen, punt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:33

asjemenou, precies. Een beter paard met dezelfde proef wint van een minder paard. Een beter paard met een mindere proef verliest van een minder paard met een betere proef.

Celine, ik was zelf jurylid (niet meer ivm tijdgebrek), ik weet echt wel hoe het werkt.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:03

Kan maar een ding zeggen is wel duur maar dat weet je als je er aan begint. Lachen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:24

maar van het beste paard vind ik best oneerlijk, want eigenlijk is het dan dus een FEIT dat die worden voorgetrokken, ik vind het niet echt eerlijk maar dat is mijn mening. bv die Nanoeska (zie profiel) die zag er gewoon niet zo uit als een sportpaard, maar ik had toen MINSTENS zo goed als dat andere meisje gereden en dat bedoel ik ermee: hij hield het gelijk Knipoog niet van: oh die pony is veel mooier, dus die heeft een grotere kans enzo Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:00

Dat is toch niet voortrekken Verward Dat paard IS beter en hoort dus te winnen. Het gaat om de combinatie en niet de ruiter. Met springen gaat de 1e prijs toch ook niet naar het paard met de 2e tijd, omdat degene die het snelste was nu eenmaal Ratina heet Verward

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:36

Lielle schreef:
asjemenou, precies. Een beter paard met dezelfde proef wint van een minder paard. Een beter paard met een mindere proef verliest van een minder paard met een betere proef.

Lielle schreef:
Dat is toch niet voortrekken Verward Dat paard IS beter en hoort dus te winnen. Het gaat om de combinatie en niet de ruiter. Met springen gaat de 1e prijs toch ook niet naar het paard met de 2e tijd, omdat degene die het snelste was nu eenmaal Ratina heet Verward

je spreekt jezelf tegen! een beter paard word wel voorgetrokken! als de proeven gelijk zijn, wint het beste paard! dat is niet eerlijk want het paard is mischien wel beter, maar heeft het niet beter gedaan! Boos! dus daar klopt niks van Bloos

gr

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:36

Het is wel eerlijk!
Alleen kunnen sommige mensen er gewoon niet tegen!

Dus eigenlijk is het ook niet eerlijk dat Anky steeds wint, want Salinero is gewoon een goed paard!
Die torenhuis van de grond kan piafferen en passageren, maar ja, dat talent en die aanleg daarvoor daar mag je niet naar kijken!
Want dat is zielig voor de rest die met een ezel in de GP probeert mee te komen!
Die doen toch ook net zo goed hun best?
(sarcatisch bedoeld)

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:46

nou ik vind het zeker niet eerlijk Boos! als dat betere paard een betere proef neerzet mag die absoluut winnen! maar als de punten gelijk zijn moeten ze altijd gaan kijken bij ik geloof de eerste cijfers wie er dan het hoogst scoort, die is dan eerste, het zou gewoon niet zo mogen zijn: oh gelijke punten, hmmmmmmm dan is dat paard maar eerste. wat dat betreft vind ik dressuur ook zo'n onzin! het scheeld dat ik kan/durf/mag springen, want dressuur is thuis en zo nu en dan een wedstrijd is ook heel erg leuk! maar alleen richten op de dressuur... bah Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:03

Ik denk niet dat je het hele princiepe van dressuur begrijpt..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:19

Mandy, de punten worden altijd door het secretariaat gecontroleerd. Als er 2 zijn met hetzelfde puntentotaal dan is er een systeem voor om te beslissen wie er eerste is. Het secretariaat heeft de proeven niet eens gezien en kijkt niet naar de gegevens van het paard, de jury doet dit wel vaak omdat het ook gewoon leuk is om te weten wie de vader van het paard is.
Ik begrijp je frustratie wel maar er veranderd toch niets. De meesten ( ik ook) zien liever een flitsend paard met mooie bewegingen dan een lelijke knol met matige bewegingen.
Jij moet gewoon lekker blijven springen (niet rottig bedoeld hoor), jij hebt een pony die super kan springen, daar kan een ander weer jaloers op worden.
Maak je er verder niet meer druk om en geniet lekker van het springen.