Te Dik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Te Dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:11

Maureenn schreef:
Barmat schreef:
Helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit soort opmerkingen gewoon gezegd worden....
Heb ook een protocol teruggehad waarin stond - "flitsende proef, prachtig voorgesteld, maar wat jammer van de dikke reet van de amazone" Huilen

Ons pap zei ook al, als ze dat op jou protocol zetten sleur ik ze toch de auto uit!
Geef hem groot gelijk zo iets hoor je gewoon niet te zeggen, atans niet op die manier!!

En dat kan dan wel Verward

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:13

NAJA! Dit is toch te belachelijk voor woorden!
AJB trek je hier niets van aan... ik was vroeger ook nogal stevig en heb me van dit soort commentaren altijd veel te veel aangetrokken. Het is absoluut belachelijk dat een jurylid (en ieder ander) dit zegt. Als jury moet je proffessioneel zijn!

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:20

Edit; vind het trouwens een beetje raar dat iemand zich bezig houdt met het gewicht van de ruiter (kom zeg, paarden zijn niet van suiker het moet wel héél erg zijn wil een paard er moeite mee hebben je te dragen. Ok, dik over de 120 kilo kan het paard in de weg zitten, dan alsnog moet de jury niet zo belachelijk onbeschoft doen.)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:26

Bij het examen van mn ruiterbewijs was er ook iemand, die was niet echt dik, maar gewoon n btje mollig ofzo, reed op een haflinger, zag er leuk uit

Zegt die examinatrice aan het einde dat ze geen figuur heeft om paard te rijden... Dat zei ze ook gewoon tegen dr :S

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:42

Cinzano: dat bedoelt hij niet letterlijk..

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:11

Hoe het ook is gegaan of hoe het ook is gezegd, ik vind het positief dat juryleden zich met het belang van paarden bezighouden.

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:52

Die jury's van tegenwoordig zien ze echt een beetje vliegen geloof ik. Wat een trut joh die jury.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:22

WinBinChes schreef:
Vvvalar, er staat dus letterlijk dat de amazone meer punten had gehad als ze 20 kilo lichter was geweest. Dat kan dus niet. Dan beoordeel je het figuur van de amazone ipv de proef.

In sommige gevallen kan het figuur van de amazone wel degelijk meespelen bij het uitvoeren van een oefening. Dus sluit de reden van zo'n opmerking niet direct uit. Het gaat me meer om de manier waarop zoiets gezegd wordt, kan ook met meer tact gezegd worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:31

Te dik of niet te dik, je kan het gerust zeggen op een opbouwende manier. Ik heb al een hekel aan de jurysporten in de paardensport en hierdoor krijg ik er alleen maar een slechter beeld van.

Zodra iemand dat zo tegen mij zou zeggen dan zouden ze er niet te zuinig iets van horen! Wat een onbeschofte plurken zeg!!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:22

Tallie_Ho schreef:
Te dik of niet te dik, je kan het gerust zeggen op een opbouwende manier. Ik heb al een hekel aan de jurysporten in de paardensport en hierdoor krijg ik er alleen maar een slechter beeld van.

Zodra iemand dat zo tegen mij zou zeggen dan zouden ze er niet te zuinig iets van horen! Wat een onbeschofte plurken zeg!!

Tja... en dan ben je dus net zo fout als de jury zelf..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:40

Waarom ben je dan fout? Sinds wanneer mag je je belangen niet meer verdedigen omdat er toevallig een jury (of andere official) tegenover je staat? Zijn ook maar mensen en als ze grof zijn, krijgen ze het van mij ook te horen, jury of niet. Beetje fatsoenlijk blijven tegenover elkaar moet kunnen hoor.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:42

Dat is idd niet echt netjes van de jury sommige mensen kunnen er gewoon niks aan doen..
Het is wel zo dat bij dressuur het plaatje compleet moet zijn dat is dressuur maar dat hadden ze niet zo hoeven te zeggen..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:36

Barmat schreef:
Het is inmiddels zo'n 12 jaar geleden... gezien de leeftijd van die jury toen is ie al drie keer dood en vijf keer begraven Haha!

Maar goed, leuk vond ik het toen echt niet.... ben ook gestopt met wedstrijden hierdoor....

Dan was ie vast aan aan het dementeren; kan me niet voorstellen dat een normaal denkend iemand zoiets op een coupon zou zetten. Te schandalig voor woorden. Zeker als je daarom ook nog eens gestopt bent met rijden; echt erg.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:04

[quote="VValar
In sommige gevallen kan het figuur van de amazone wel degelijk meespelen bij het uitvoeren van een oefening. Dus sluit de reden van zo'n opmerking niet direct uit. Het gaat me meer om de manier waarop zoiets gezegd wordt, kan ook met meer tact gezegd worden.[/quote]

Zorgt het figuur van de amazone ervoor dat ze maximaal een 5 kan halen op dat onderdeel omdat ze fysiek door haar overgewicht niet in staat is om de oefening beter te doen. Dan zet je dus als jury gewoon een 5 op het protocol. Eventueel met de mededeling ruiter blijft achter bij de beweging als dit tenminste echt waar is.

Maar een opmerking over overgewicht of dikke reet is altijd not done.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:02

lindsey schreef:
Zorgt het figuur van de amazone ervoor dat ze maximaal een 5 kan halen op dat onderdeel omdat ze fysiek door haar overgewicht niet in staat is om de oefening beter te doen. Dan zet je dus als jury gewoon een 5 op het protocol. Eventueel met de mededeling ruiter blijft achter bij de beweging als dit tenminste echt waar is.

Maar een opmerking over overgewicht of dikke reet is altijd not done.

Volgens mij draai je de rollen nu om. Een jury geeft echt niet standaard een 5 wanneer zij een amazone in de baan krijgt die overgewicht heeft. Een (goede) jury punt naar wat hij ziet. Als de jury ziet dat een paard dusdanig gehinderd wordt door het overgewicht vd ruiter (effect vd hulpen, houding/zit vd ruiter), en daardoor minder fijn door zijn lijf loopt, minder nageeflijk is, of de oefening onvoldoende uitvoert, dan vind ik het terecht dat daar geen voldoende voor gegeven wordt. En dan mag er imo best wat van gezegd worden. Zelfde geldt voor amazones/ruiters in het algemeen die hun paard hinderen door hun vorm van rijderij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:27

creool schreef:
Tja... en dan ben je dus net zo fout als de jury zelf..

Oke, dus als ik jou nu persoonlijk te kakken zou zetten dan zou je er niks van zeggen omdat je je dan naar mijn niveau zou verlagen? Knipoog

Dat doe je toch ook niet? Zou wat zijn zeg! Tong uitsteken Dan krijg ik nooit meer tegenspraak en kan ik iedereen tot op de schoenveters af fikken Clown

Snap je mijn punt? ( Niet dat ik je persoonlijk wil aanvallen hoor, maar even iets om wat duidelijk te maken Knipoog )

Als ik als persoon word aangevallen, heb ik het recht mezelf te verdedigen. Of het nou een jury is, de koningin of wat mij betreft God zelf.. Aanval is verdediging, zeker op de manier waarop het hier is gegaan.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:46

VValar schreef:
WinBinChes schreef:
Vvvalar, er staat dus letterlijk dat de amazone meer punten had gehad als ze 20 kilo lichter was geweest. Dat kan dus niet. Dan beoordeel je het figuur van de amazone ipv de proef.

In sommige gevallen kan het figuur van de amazone wel degelijk meespelen bij het uitvoeren van een oefening. Dus sluit de reden van zo'n opmerking niet direct uit. Het gaat me meer om de manier waarop zoiets gezegd wordt, kan ook met meer tact gezegd worden.

Nee, maar in dat geval is daar dus geen sprake van. Als het paard daardoor niet goed voorgestels is kan ik me voorstellen is het logisch dat je minder punten hebt, maar zeg dan tegen de ruiter: Het is voor je paard beter als je wat af gaat vallen en niet dat je dan meer punten had gekregen, dat vindt ik niet kunnen. De jury hoort gewoon de proef te beoordelen en als het paard last heeft van het gewicht dan zal dat ook wel uit de punten blijken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:47

VValar schreef:
Volgens mij draai je de rollen nu om. Een jury geeft echt niet standaard een 5 wanneer zij een amazone in de baan krijgt die overgewicht heeft. Een (goede) jury punt naar wat hij ziet. Als de jury ziet dat een paard dusdanig gehinderd wordt door het overgewicht vd ruiter (effect vd hulpen, houding/zit vd ruiter), en daardoor minder fijn door zijn lijf loopt, minder nageeflijk is, of de oefening onvoldoende uitvoert, dan vind ik het terecht dat daar geen voldoende voor gegeven wordt. En dan mag er imo best wat van gezegd worden. Zelfde geldt voor amazones/ruiters in het algemeen die hun paard hinderen door hun vorm van rijderij.

en dat bedoelde ik dus te zeggen. Daar is in dit geval dus gene sprake van. Dame in kwestie heeft minder punten gekregen omdat de jury haar te dik vondt en niet omdat door het overgewicht de proef waardeloos ging

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:34

Dit kan gewoon niet. STraks heeft de ruiter of amazone een ziekte.. moet je nagaan hoe erg je iemand kwetst..

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:14

ik vind het zowieso erg kwetsend, als je bouw zo is dan kan je er niks aan doen, ik ben namelijk ook best (om het ff bij zijn naam te noemen) breed/dik gebouwd (vind ik zelf) maar als iemand mij ook maar beledigd dan wordt mijn vader hardstikke boos op diegene, Lachen en toch het is niet zo dat je als jury overal over mag zeuren en zo je snuit open kan trekken over alles wat je niet aanstaat over de ruiter of het paard, zoals bij een vriendin van mij, zeggen ze zo tegen haar: 'ja, je reed heel mooi maar jouw paard is niet zo mooi, misschien de volgende keer op een andere???' terwijl ze toen op haar eigen paard reed, dat vind ik wel zooo brutaal!

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:15

ik geloof dat de jury nou denkt dat ze alles zonder pardon kunnen zeggen!

LoveEddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:57

Dat kan dus echt niet hé..!
Wat heeft dat er nou mee te maken..!

Eliza16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:00

Ik vind zulke juryleden echt belachelijk.
Als je vriendin wat steviger is als de rest daar heeft die jury niks mee te maken.
Ze moeten gewoon kijken na de proef en neit van die domme opmerkingen maken.
Dat is hetzelfde met juryleden die zeggen: wat doe je eigenlijk op concour? Hier hoor jij niet thuis?
Er is echt geen oefendressuur zoals met springen een oefenparcour.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:59

het gaat er toch om hoe je rijd?? en niet hoe je eruit ziet!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:28

Eliza16 schreef:
Dat is hetzelfde met juryleden die zeggen: wat doe je eigenlijk op concour? Hier hoor jij niet thuis?
Er is echt geen oefendressuur zoals met springen een oefenparcour.

Hoezo geen oefendressuur?? Er zijn heel verenigingen die dat organiseren.

On topic
Wat ik wel grappig vind is dat er ook een topic over te dikke paarden loopt. De reacties op de te dikke paarden staan haaks op die van te dikke mensen. Bloos Terwijl het in mijn optiek toch echt op hetzelfde neerkomt, neemt niet weg dat ik niemand veroordeel (tis tenslotte een eigen keuze), maar ik word niet goed van het goed praten van te dik zijn.