Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
katiavl schreef:Waarom niet als ze gewoon die dispensatie verlengen zonder ernaar te kijken.
Maroush schreef:katiavl schreef:Waarom niet als ze gewoon die dispensatie verlengen zonder ernaar te kijken.
Daar heb je gelijk in, niet aan gedacht. Maar dan nog blijft het vreemd dat jury's er nooit wat over hebben gezegd.
Heidi2, dat zij ik toch juist?
Heidi2 schreef:Ik begrijp de hetze/moeilijkdoenerij van de KNHS hieromtrent gewoon niet. Als mensen zich niet veilig voelen zonder bit (dat is onzin maar goed) dan rijden ze uberhaupt niet zonder bit. Dus dat het tot oncontroleerbare wantoestanden leidt is ook onzin. Wat denken ze nou dat als er een dispensatie verleend wordt dat de rest van Nederland ook ineens zonder bit wil rijden. Duh, niet dus. Het zal waarschijnlijk een klein groepje blijven. Ik vind het gewoon vreselijk autoritair om zulke belachelijk strakke regels te hanteren. Het hoofdstel ziet er uit als een gewoonhoofdstel daar ligt he took niet aan. Ze zijn bang dt er niet uitziet namelijk.
Heidi2 schreef:Ze zijn bang dt er niet uitziet namelijk.
switchx schreef:Heidi2 schreef:Ik begrijp de hetze/moeilijkdoenerij van de KNHS hieromtrent gewoon niet. Als mensen zich niet veilig voelen zonder bit (dat is onzin maar goed) dan rijden ze uberhaupt niet zonder bit. Dus dat het tot oncontroleerbare wantoestanden leidt is ook onzin. Wat denken ze nou dat als er een dispensatie verleend wordt dat de rest van Nederland ook ineens zonder bit wil rijden. Duh, niet dus. Het zal waarschijnlijk een klein groepje blijven. Ik vind het gewoon vreselijk autoritair om zulke belachelijk strakke regels te hanteren. Het hoofdstel ziet er uit als een gewoonhoofdstel daar ligt he took niet aan. Ze zijn bang dt er niet uitziet namelijk.
Jah maar juist met dit soort dingen zijn er strakke regels nodig want als de één het wilt, willen de andere het ook en dat sommige regels niet helemaal begrijpbaar zijn en soms zelfs totaal nutteloos?
Dat hou je altijd. Het zou een lekkere bedoening worden zonder regels.
Heidi2 schreef:Nee dat zijn wel degelijk argumenten geweest in de discusise met de KNHS.
ten eerste zou mijn paard onbestuurbaar zijn. Het zou geen Engelse optoming zijn wat wel moet volgens de eisen. En hier wordt telkens aangedragen dat dan iedereen wel gaat aanvragen. Dat lijkt mij dus niet.
Misschien nutteloos maar ga me er niet zomaar bij neer leggen. Is nu eenmaal aard van het beestje.
ThePast03 schreef:Heidi2 schreef:Nee dat zijn wel degelijk argumenten geweest in de discusise met de KNHS.
ten eerste zou mijn paard onbestuurbaar zijn. Het zou geen Engelse optoming zijn wat wel moet volgens de eisen. En hier wordt telkens aangedragen dat dan iedereen wel gaat aanvragen. Dat lijkt mij dus niet.
Misschien nutteloos maar ga me er niet zomaar bij neer leggen. Is nu eenmaal aard van het beestje.
Dan heb je met een vreemd persoon zitten te discusseren.
De knhs bepaalt deze regels namelijk helemaal niet zelf, dat doet het overkoepelende orgaan en daar heeft het knhs zich gewoon aan te houden.
En de klassieke dressuur is al heel oud en heeft altijd al een bepaling gehad dat er met bit gereden moet worden.
Ben je het daar niet mee eens prima, dan is klassieke dressuur gewoon niets voor jou en ga je op zoek naar iets wat dat wel is.
leandros schreef:oke nu zal ik de vraag eens andersom stellen als jou paard/pony onbestuurbaar is of het bit niet kan verdragen maar je wilt wel wedstrijden rijden, wat zou jij dan doen?
ThePast03 schreef:ik ga in ieder geval niet zeuren dat ik niet aan een tak van sport mee kan doen die al eeuwenlang zo is dat er gewoon een bit gebruikt moet worden.
Castello schreef:En er zijn blijkbaar genoeg mensen die bitloos willen starten kijk maar naar dit topic
JK
Maroush schreef:Dat lijkt me toch júist een reden om het wél toe te staan?