Hoezo geen voorlezer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Hoezo geen voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:13

Ik vind dat mensen elkaar een beetje moeten helpen; wat is het nu voor kleine moeite om eens iemand voor te lezen?? Ik vind wèl dat ruiters de proef moeten kennen, want als de voorlezer fout gaat, dan is het altijd nog de verantwoordelijkheid van de ruiter. Je moet gewoon je proef kennen!
Ik heb meestal een vaste voorlezer mee, maar lees op wedstrijden zelf ook vaak anderen even voor. Ik kijk wel even op het losrij terein of ze kunnen rijden en ik vraag of ze de proef kennen, want anders doe ik het niet. Ik wil niet met een kluns geaccosieerd worden die fouten in de proef rijdt of op een oneerlijke manier met haar paard om gaat.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 22:02

Yvonnelind schreef:
Ik vind dat mensen elkaar een beetje moeten helpen; wat is het nu voor kleine moeite om eens iemand voor te lezen?? Ik vind wèl dat ruiters de proef moeten kennen, want als de voorlezer fout gaat, dan is het altijd nog de verantwoordelijkheid van de ruiter. Je moet gewoon je proef kennen!
Ik heb meestal een vaste voorlezer mee, maar lees op wedstrijden zelf ook vaak anderen even voor. Ik kijk wel even op het losrij terein of ze kunnen rijden en ik vraag of ze de proef kennen, want anders doe ik het niet. Ik wil niet met een kluns geaccosieerd worden die fouten in de proef rijdt of op een oneerlijke manier met haar paard om gaat.

Dus als ze te slecht zijn, lees je ze niet? Tong uitsteken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:51

Nee, inderdaad. Als ze grof zijn tegen het paard, dan zoeken ze maar iemand anders. Als ze de proef nog niet eens gelezen hebben zoeken ze ook maar iemand anders. Ik ga niet voor schut staan door zo'n kluns voor te lezen die steeds fouten in de proef rijdt. Dan is het net alsof ìk niet goed lees, nee dank je... Ik wil mijn 'goede naam' graag behouden hihi! Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:14

hihi
Moet bekennen dat ik ook heel af en toe de proef niet van tevoren gelezen heb..maar gelukkig leest mn moeder dan wel Tong uitsteken (en ach we hebben toch 3mnd nu dezelfde, dus dan ken je m vanzelf)

Maar er lopen idd soms types rond waarvan je denkt.. Scheve mond

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:30

Als een ruiter geen voorlezer heeft kunnen regelen is dat toch zijn eigen probleem?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:34

RUBYWHITE schreef:
Als een ruiter geen voorlezer heeft kunnen regelen is dat toch zijn eigen probleem?

dan kun je elkaar nog wel een beetje uit de brand helpen.
Zou me wat moois worden, nee mevrouw ik bel geen ambulance voor u. U bent toch zelf zo stom om voor die auto te stappen? Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:37

Lijkt mij wel...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:45

Ik heb er weinig mee van doen, want ik rijd geen dressuur, maar ik heb wel een mening hierover. Zoals altijd...

Er zijn zat meiden die gewoon niemand kunnen vinden die met ze mee wil om voor te lezen. Ik ken iemand die zelfs overal te voet naar toe moest. Die meid was 14 jaar, bepakte haar paard, haar rugzak en ging naar alle wedstrijden in een straal van 7 kilometer te voet, omdat ze niemand kon vinden die haar met de trailer wilde rijden. En ik zeg in één woord: RESPECT! Meiden die durven alleen naar een wedstrijd te gaan, niet wetende of ze hulp kunnen krijgen bij voorlezen of bijvoorbeeld als ze problemen met hun paard krijgen, vind ik echt respect verdienen. Dan wil je dus echt graag paardrijden en wedstrijden rijden en heb je er wat voor over.

Het is niet altijd een kwestie van niemand willen regelen, maar of het je ook lukt en dan toch op wedstrijd gaan. Is het niet voor velen juist een luxe dat er altijd iemand klaar staat om te rijden met de trailer en voor te lezen, een halve of soms hele dag voor jou op te offeren? Heb eens een beetje respect voor diegene die het wat minder heeft en die alles zelf moet regelen. En heb eens wat voor een ander over. Als iemand dus geen voorlezer heeft kunnen regelen, maar wel wedstrijden komt rijden, dan heeft die persoon er juist veel voor over in mijn ogen. Elkander een beetje helpen is ook een kunst, blijkbaar.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:50

als iemand me vraagt of ik wil voorlezen doe ik dat met alle plezier, als ik er teminste tijd voor heb Lachen
Zelf heb ik áltijd mn vader mee die super kan voorlezen Haha!
tevens weet ik mn proef uit mn hoofd, dus is het ook geen ramp als hij een x niet kan voorlezen, maar als hij niet mee kan, gaat de hele wedstrijd vaak niet door.
Ik zou zelf behoorlijk in de stress schieten als ik op wedstrijd geen voorlezer zou hebben. Ik ben een perfectionist op het gebied van voorbereiding van wedstrijden, dus dat gaat bij mij niet Haha!.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:54

Urielle schreef:
RUBYWHITE schreef:

dan kun je elkaar nog wel een beetje uit de brand helpen.
Zou me wat moois worden, nee mevrouw ik bel geen ambulance voor u. U bent toch zelf zo stom om voor die auto te stappen? Clown

Precies Haha! Maar bij een ongeluk liggen mijn prioriteiten anders dan bij iemand die geen voorlezer heeft kunnen regelen Knipoog

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:57

zit idd wel een groot verschil tussen Haha! Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:58

@ Duke
Op die leeftijd fietste ik ook elke dag 18km naar mijn verzorgpaard en regelde ik zelf hoe ik op mijn wedstrijden kwam. Als ik geluk had kon mijn verzorgpaard met een mee op de trailer of vrachtwagen, bij pecht (in de meeste gevallen) kon ik ook rijdent erheen. Ik leerde mijn proefjes altijd uit mijn hoofd omdat mijn instructrice destijds daar altijd op hamerde. Jij hoort de proef te kennen, een voorlezer is slechts een geheugensteuntje...ik had geen voorlezer nodig. Dus ik verdiende dan ook je respect Haha!

Ik wil best iemand helpen met voorlezen, maar na de laatste keer is dat zo mal verlopen dat ik zoiets heb "sorry maar ik doe het niet meer" (mijn verhaal staat wel eerder vermeld op pag 2 geloof ik) Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:02

Duke schreef:
Ik heb er weinig mee van doen, want ik rijd geen dressuur, maar ik heb wel een mening hierover. Zoals altijd...

Er zijn zat meiden die gewoon niemand kunnen vinden die met ze mee wil om voor te lezen. Ik ken iemand die zelfs overal te voet naar toe moest. Die meid was 14 jaar, bepakte haar paard, haar rugzak en ging naar alle wedstrijden in een straal van 7 kilometer te voet, omdat ze niemand kon vinden die haar met de trailer wilde rijden. En ik zeg in één woord: RESPECT! Meiden die durven alleen naar een wedstrijd te gaan, niet wetende of ze hulp kunnen krijgen bij voorlezen of bijvoorbeeld als ze problemen met hun paard krijgen, vind ik echt respect verdienen. Dan wil je dus echt graag paardrijden en wedstrijden rijden en heb je er wat voor over.

Het is niet altijd een kwestie van niemand willen regelen, maar of het je ook lukt en dan toch op wedstrijd gaan. Is het niet voor velen juist een luxe dat er altijd iemand klaar staat om te rijden met de trailer en voor te lezen, een halve of soms hele dag voor jou op te offeren? Heb eens een beetje respect voor diegene die het wat minder heeft en die alles zelf moet regelen. En heb eens wat voor een ander over. Als iemand dus geen voorlezer heeft kunnen regelen, maar wel wedstrijden komt rijden, dan heeft die persoon er juist veel voor over in mijn ogen. Elkander een beetje helpen is ook een kunst, blijkbaar.

Je hebt hier wel een punt..
soms is het idd gewoon niet anders..En die mensen willen idd wel graag!
Zo zat ik eerder zonder vervoer..en kon ik ook maar weinig starten..ging idd of te voet..of bij de club..of met een ander meerijden..maar gelukkig heb ik nu wel alles voor mekaar.. Haha!

En het gaat ook niet of je mekaar wilt helpen, tis idd maar een kleine moeite..
Maar meer een beetje om de manier waarop..
Zo vroeg mij iemand laatst of mijn voorlezer/moeder haar ook voor wou lezen..ik zo um wanneer moet je dan? Hier na.. (na degene die op dat moment in de bak zat)
Ik zo um ze wil het vast wel, maar zit nu in de kantine en kan haar dus niet roepen..sorry..
Voelde me nog schuldig ook.. Bloos
Dan heb ik het nog niet eens over die wanpraktijken van een aantal pagina's eerder..

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:12

wij hebben twee paarden op stal en gaan dus ook altijd met z'n tweeen op wedstrijd, en lezen dan elkaar voor,
maar het gebeurt ook welleens dat we tegelijk moeten inrijden of dat ze vlak na mij moet,
dan kunnen we elkaar dus niet voorlezen en moeten we ter plekke iemand vinden maar ik vind dat niet zo erg er zijn altijd wel mensen die je willen voorlezen, ik heb nog nooit gehad dat niemand mij voor wou lezen.
maar ook als dat zou gebeuren dan rij ik wel zonder voorlezer want ik leer mijn proeven toch van te voren uit m'n hoofd

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:48

RUBYWHITE schreef:
@ Duke
Op die leeftijd fietste ik ook elke dag 18km naar mijn verzorgpaard en regelde ik zelf hoe ik op mijn wedstrijden kwam. Als ik geluk had kon mijn verzorgpaard met een mee op de trailer of vrachtwagen, bij pecht (in de meeste gevallen) kon ik ook rijdent erheen. Ik leerde mijn proefjes altijd uit mijn hoofd omdat mijn instructrice destijds daar altijd op hamerde. Jij hoort de proef te kennen, een voorlezer is slechts een geheugensteuntje...ik had geen voorlezer nodig. Dus ik verdiende dan ook je respect Haha!

Ik wil best iemand helpen met voorlezen, maar na de laatste keer is dat zo mal verlopen dat ik zoiets heb "sorry maar ik doe het niet meer" (mijn verhaal staat wel eerder vermeld op pag 2 geloof ik) Knipoog

Ja, jij verdiende ook respect Haha! (dat meen ik echt!)

Ik heb dus niet alle pagina's gelezen Bloos (bij lange discussies lees ik altijd de eerste en laatste pagina en haak daarop in), dus van wanpraktijken weet ik niets. Zoals ik al zei: zelf rijd ik geen dressuur, maar ik wilde het voorbeeld wat ik gaf toch even hier plaatsen. Soms kan het gewoon niet anders en ben je afhankelijk van andermans hulpvaardigheid en bereidheid.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:52

Uit je hoofd leren... ben je van niemand afhankelijk...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:57

een voorlezer regelen op het wedstrijdterrein is voor mijn meestal geen probleem,door de jaren heen leer je zoveel mensen kennen dat er altijd wel iemand is die voor wil lezen,mits ze weten wanneer jij daar loopt ze ook op je kunnen rekenen dus is het een wisselwerking,ook al ben je in de ring elkaars concurenten daarbuiten hoor je elkaar te helpen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:59

PERENBOOMPIE schreef:
een voorlezer regelen op het wedstrijdterrein is voor mijn meestal geen probleem,door de jaren heen leer je zoveel mensen kennen dat er altijd wel iemand is die voor wil lezen,mits ze weten wanneer jij daar loopt ze ook op je kunnen rekenen dus is het een wisselwerking,ook al ben je in de ring elkaars concurenten daarbuiten hoor je elkaar te helpen.

idd, helemaal mee eens Lachen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:04

Duke schreef:
Ja, jij verdiende ook respect Haha! (dat meen ik echt!)

Ik heb dus niet alle pagina's gelezen Bloos (bij lange discussies lees ik altijd de eerste en laatste pagina en haak daarop in), dus van wanpraktijken weet ik niets. Zoals ik al zei: zelf rijd ik geen dressuur, maar ik wilde het voorbeeld wat ik gaf toch even hier plaatsen. Soms kan het gewoon niet anders en ben je afhankelijk van andermans hulpvaardigheid en bereidheid.

Herkenbaar Bloos

Eerder in dit topic schreef ik het volgende:

RUBYWHITE schreef:
Zelf ben ik vaste voorlezer van 2 wedstrijd ruiters (Z2 en M2) dus ik loop geregeld met een boekje rond. Er gaat geen wedstrijd voorbij dat ik niet gevraagd wordt om een onbekende voor te lezen Bloos Ik heb een keer één voorgelezen die ik via via kende, omdat haar voorlezer niet kwam opdagen. Ze kende de proef (Z1) totaal niet uit haar hoofd en ik herhaalde alles 2, soms zelfs 3x. Terwijl ik bij diegene waar ik normaal voorlees alles 1x zeg, aangezien zij de proef uit hun hoofd kennen. Was er achteraf wel irritatie. De jury riep haar na de proef bij zicht dat ze 2 oefeningen niet gereden had en dat werd mij verwijt dat ik het niet voorgelezen had als concurrentie beding Haha! Yeah right! Sindsdien wijs ik iedereen af die me ervoor vraagt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:08

Ik had het al opgezocht RubyW, en ik geef je gelijk daarin. Het moet wel fatsoenlijk gaan natuurlijk. Ooooh als ik dit lees, kan ik het niet helpen me te ergeren aan de mentaliteit van sommigen... tjongejonge stank voor dank. Dit soort gedrag gaat tenkoste van de meiden die ik bedoel dus. Die wel graag hulp willen en daar dankbaar voor zijn.

Edit: Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en moet het toch even aan je vragen: Wat is er over 52 dagen?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:19

Aagje Tong uitsteken Over 52 dagen is mijn merrie uitgerekend van haar 1e veulen Haha!

Als een vriendin of een van de rijvereniging een keer omhoog zit met een voorlezer ga ik ook graag mee, dat maakt mij helemaal niet uit. Maar je hebt er wel types bij zitten hoor Bloos

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:50

Ik ben een ruiter die meestal helemaal alleen op pad gaat, alleen rijd ik mijn proeven uit mijn hoofd. Meestal is het maar 1 proef (voor sgw is het zelfs 1/2 jaar dezelfde proef) en mocht ik al een keer een dressuurwedstrijd hebben, 2 proeven kan ik ook makkelijk uit mijn hoofd rijden. Heb ik ook altijd met mijn pony gedaan.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:16

K vind n proefjes uit mn hoofd leren niet echt moeilijk, laten we zeggen makkelijk. Als k strax wedstrijden ga rijden (als..zucht) zal k ook alles zelf moeten regelen, netzoals k nu zelf over de weg naar mn les moet. De eigenaar van mn vzpaard heeft niet voor niets een verzorger genomen, heeft t druk genoeg met der werk en andere paardje. Dat wordt dus lopend of hopen dat k via de rijvereniging met iemand mee kan als t verder weg is.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:36

Duke schreef:

Inderdaad, heb er niks meer aan toe te voegen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 07:33

Ben ook een tijd lang als voorlezer meegegaan met een vriendin, maar ik vond het teveel tijd die ik kwijt was. Zij is ook iemand die nu vaak alleen op pad gaat. Ze is altijd vriendelijk en vrolijk, en bedankt de voorlezer altijd netjes met een kopje koffie of zo.
Zelf heb ik ook genoeg vreemden voorgelezen in die tijd, had ik geen problemen mee, ik was daar toch en moest meestal behoorlijk wat tijd overbruggen. Heb altijd leuke en positieve reacties gehad, zelfs keren dat ik aan het stotteren was omdat ik bijna verkeerd las.