Shirykith, waarom wil je dan wedstrijden rijden? Van mij mag je het erbij laten, mss hebben anderen wel zin om de discussie voort te ztten
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

jasmijn78 schreef:Ach, wat een valse bescheidenheid van die mensen die zeggen dat het ze niet om het winnen gaat. Meestal zijn het ook de mensen die eigenlijk nooit kans maken op een eerste prijs die zeggen dat het niet gaat om het winnen. Het is makkelijker om te zeggen dat het je niet gaat om het winnen dan toe te geven dat je gewoon niet goed genoeg bent om af en toe eens bovenaan te eindigen.
jasmijn78 schreef:Karin schreef:Hebben we het in dit topic dan over het behalen van die eerste plaats (dat oranje lint dus) of over 'het winnen van prijzen' in het algemeen, dus bij de bovenste 25% eindigen (zoals dat reglementair bepaald is bij de KNHS)?
Ik vind een oranje lint leuker als een groene... En ik ga in eerste instantie altijd voor het oranje. Maar afhankelijk van het deelnemersveld/aantal kan ik ook bijzonder blij zijn met een groene hoor.
Liever nog een groene dan niets...Shirykith schreef:Heb je mij horen zeggen dat het erg is om t willen winnen?
Daar gaat dit topic toch wel een beetje over. Het lijkt wel of er een taboe ligt op het willen winnen...Shirykith schreef:die prestatie puur voor hunzelf en niet om van anderen te winnen..
en als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet egt mogelijk..
..
Presteren gaat niet zonder beter te zijn dan anderen nee. Ook al presteer je voor jezelf, als het je niet gaat om van anderen te winnen dan zou je altijd tevreden zijn met een laatste plaats. En dat kan ik mij niet voorstellen. Als ik uitslagen bekijk dan zijn dat in de regel geen punten waarmee ik naar huis zou willen gaan....
Maar ik bedoelde meer de plaatsing. Als je voor je gevoel winstpuntwaardig hebt gereden en je krijgt geen winstpunt, dan ben je teleurgesteld. Maar als je voor je gevoel niet winstpuntwaardig en je krijgt wel een winstpunt, dan ben je natuurlijk wel blij met je winstpunt, maar dan had je liever ook een goed gevoel gehad. Zo bedoelde ik het meer... Suprice schreef:Ja, het is gewoon leuk om je te meten met anderen..
Suprice schreef:Ja, je wilt toch weten hoe je ervoor staat in tegenstelling tot anderen?
Suprice schreef:Wat je wilt verbeteren. Je doet mee aan een wedstrijd in de hoop dat je beter bent dan de rest, maar dat weet je nooit van te voren.
Suprice schreef:@ lielle, tuurlijk ben ik niet blij als ik elke week met 170 punten of met 2 balken thuis zou komen. Dan zou ik eerst nog ff gaan oefenenMaar ik bedoelde meer de plaatsing. Als je voor je gevoel winstpuntwaardig hebt gereden en je krijgt geen winstpunt, dan ben je teleurgesteld. Maar als je voor je gevoel niet winstpuntwaardig en je krijgt wel een winstpunt, dan ben je natuurlijk wel blij met je winstpunt, maar dan had je liever ook een goed gevoel gehad. Zo bedoelde ik het meer...
jasmijn78 schreef:Suprice schreef:Ja, het is gewoon leuk om je te meten met anderen..
Dat vind ik dus ook, en ik begrijp niet dat dat vaak zo'n negatieve lading heeft. Het is toch mooi als je iemand een keer verslaat die je heel goed vind? En je kunt toch even goed goede vrienden zijn als je van elkaar wint/verliest?Suprice schreef:Ja, je wilt toch weten hoe je ervoor staat in tegenstelling tot anderen?
En daarvoor is het ook een wedstrijd.Suprice schreef:Wat je wilt verbeteren. Je doet mee aan een wedstrijd in de hoop dat je beter bent dan de rest, maar dat weet je nooit van te voren.
Dat weet je nooit van te voren nee, dat is ook juist het mooie! Dat geeft juist wat spanning eraan. Niks geeft toch een beter gevoel dan wanneer blijkt dat je beter was dan de rest?
CarmN schreef:Je doet mee om je met elkaar te meten en dan wil je beter zijn dan de anderen. Maar nee, je weet niet of dat gaat lukken en dat is het stukje spanning dat het nog leuker maakt!
Je moet je er ook bij neer kunnen leggen dat je niet altijd beter kan zijn dan de anderen.
.
beauty05 schreef:als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.
beauty05 schreef:als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.
Soniador schreef:beauty05 schreef:als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.
Zo denk ik er ook over.
Volgens mij ben je ook alleen maar geconcentreert op "ik wil winnen".
Soniador schreef:beauty05 schreef:als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.
Zo denk ik er ook over.
Volgens mij ben je ook alleen maar geconcentreert op "ik wil winnen".
Sannum schreef:beauty05 schreef:als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.
Natuurlijk niet. Door mijn wil om te winnen ben is gemotiveerd om ontzettend m'n best te doen, en m'n paard ook. Dit uit zich door een ontzettend goed gevoel wat ik krijg als ik merk dat het goed gaat. Waarom kun je niet en willen winnen en genieten?
Mensen met de wil om te winnen worden een beetje afgestempeld als harteloze mafkezen, die geen enkele band hebben met hun paard. Wat een onzin.