Meedoen om te winnen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:56

et voila, dat bedoelde ik. Meten met anderen en dan als beste uit de bus komen *LOL*

Shirykith, waarom wil je dan wedstrijden rijden? Van mij mag je het erbij laten, mss hebben anderen wel zin om de discussie voort te ztten Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:58

Ja, je wilt toch weten hoe je ervoor staat in tegenstelling tot anderen? Wat je wilt verbeteren. Je doet mee aan een wedstrijd in de hoop dat je beter bent dan de rest, maar dat weet je nooit van te voren. Dus als je een goed gevoel hebt, heb je voor mij al gewonnen..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:59

ligt denk ook aan de klasse waar in je rijd.
ik rijd veel met jonge paarden, een over winning is dan al ontspannen door de ring sturen,en winstpunten rijden.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:00

Ja, daar ligt het ook aan.. Maar toch ben je toch blij als je met een goed gevoel gereden hebt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:02

Dus, als het om het goede gevoel gaat (eens) en niet om de rest (oneens) ben je prima tevreden als je week in week uit met 170 punten en een plek in de middenmoot thuis komt? Of met 2 balken?

Ik niet, dan baal ik als een stekker. En dan wil ik weten hoe dat kan, en wat ik eraan moet doen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-02-07 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

jasmijn78 schreef:
Ach, wat een valse bescheidenheid van die mensen die zeggen dat het ze niet om het winnen gaat. Meestal zijn het ook de mensen die eigenlijk nooit kans maken op een eerste prijs die zeggen dat het niet gaat om het winnen. Het is makkelijker om te zeggen dat het je niet gaat om het winnen dan toe te geven dat je gewoon niet goed genoeg bent om af en toe eens bovenaan te eindigen.

*kijkt rond in dr kamer*
goh in dat tijdje dat ik wedstrijden heb gereden, toch wel veel oranje lintjes en bekers verzameld
Nagelbijten / Gniffelen

Amonn

jasmijn78 schreef:
Karin schreef:
Hebben we het in dit topic dan over het behalen van die eerste plaats (dat oranje lint dus) of over 'het winnen van prijzen' in het algemeen, dus bij de bovenste 25% eindigen (zoals dat reglementair bepaald is bij de KNHS)?

Ik vind een oranje lint leuker als een groene... En ik ga in eerste instantie altijd voor het oranje. Maar afhankelijk van het deelnemersveld/aantal kan ik ook bijzonder blij zijn met een groene hoor.
Liever nog een groene dan niets...

Shirykith schreef:
Heb je mij horen zeggen dat het erg is om t willen winnen?

Daar gaat dit topic toch wel een beetje over. Het lijkt wel of er een taboe ligt op het willen winnen...

Shirykith schreef:
die prestatie puur voor hunzelf en niet om van anderen te winnen..
en als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet egt mogelijk..
..

Presteren gaat niet zonder beter te zijn dan anderen nee. Ook al presteer je voor jezelf, als het je niet gaat om van anderen te winnen dan zou je altijd tevreden zijn met een laatste plaats. En dat kan ik mij niet voorstellen. Als ik uitslagen bekijk dan zijn dat in de regel geen punten waarmee ik naar huis zou willen gaan....

Daar gaat dit topic wel over.. Ik vraag of je mij dat hebt horen zeggen..
volgens mij niet..
ja oke.. er zit ook wel een kern van waarheid in.. en wat ik probeer uit te leggen lukt niet
helemaal.. dus laat maar..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:03

absoluut, afgeopen zondag eerste start gemaakt, kwam thuis met 182 en 199 pt, ik was heel tevreden.
werd 3de en2de, erg leuk en mooi meegenomen.
maar voor mij was op dat moment het belangrijkste, dat de merrie, erg fijn te rijden was op vreemd terrein.
en tuurlijk stond ik buiten wel even te juichen.
ook om de prijs maar zeker om de winstpunten

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:04

@ lielle, tuurlijk ben ik niet blij als ik elke week met 170 punten of met 2 balken thuis zou komen. Dan zou ik eerst nog ff gaan oefenen Tong uitsteken Maar ik bedoelde meer de plaatsing. Als je voor je gevoel winstpuntwaardig hebt gereden en je krijgt geen winstpunt, dan ben je teleurgesteld. Maar als je voor je gevoel niet winstpuntwaardig en je krijgt wel een winstpunt, dan ben je natuurlijk wel blij met je winstpunt, maar dan had je liever ook een goed gevoel gehad. Zo bedoelde ik het meer...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:05

Suprice schreef:
Ja, het is gewoon leuk om je te meten met anderen..

Dat vind ik dus ook, en ik begrijp niet dat dat vaak zo'n negatieve lading heeft. Het is toch mooi als je iemand een keer verslaat die je heel goed vind? En je kunt toch even goed goede vrienden zijn als je van elkaar wint/verliest?

Suprice schreef:
Ja, je wilt toch weten hoe je ervoor staat in tegenstelling tot anderen?

En daarvoor is het ook een wedstrijd.

Suprice schreef:
Wat je wilt verbeteren. Je doet mee aan een wedstrijd in de hoop dat je beter bent dan de rest, maar dat weet je nooit van te voren.

Dat weet je nooit van te voren nee, dat is ook juist het mooie! Dat geeft juist wat spanning eraan. Niks geeft toch een beter gevoel dan wanneer blijkt dat je beter was dan de rest?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:06

Suprice schreef:
@ lielle, tuurlijk ben ik niet blij als ik elke week met 170 punten of met 2 balken thuis zou komen. Dan zou ik eerst nog ff gaan oefenen Tong uitsteken Maar ik bedoelde meer de plaatsing. Als je voor je gevoel winstpuntwaardig hebt gereden en je krijgt geen winstpunt, dan ben je teleurgesteld. Maar als je voor je gevoel niet winstpuntwaardig en je krijgt wel een winstpunt, dan ben je natuurlijk wel blij met je winstpunt, maar dan had je liever ook een goed gevoel gehad. Zo bedoelde ik het meer...

maar als ik altijd 2e zou staan, en nooit 1e baal ik daar ook van.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:08

ja ok, maar dan weet je dat je niet goed genoeg bent voor de eerste plaats, dat er steeds iemand beter rijd als jij. Dat je wel goed rijd, maar niet het beste...

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:09

jasmijn78 schreef:
Suprice schreef:
Ja, het is gewoon leuk om je te meten met anderen..

Dat vind ik dus ook, en ik begrijp niet dat dat vaak zo'n negatieve lading heeft. Het is toch mooi als je iemand een keer verslaat die je heel goed vind? En je kunt toch even goed goede vrienden zijn als je van elkaar wint/verliest?
Suprice schreef:
Ja, je wilt toch weten hoe je ervoor staat in tegenstelling tot anderen?

En daarvoor is het ook een wedstrijd.
Suprice schreef:
Wat je wilt verbeteren. Je doet mee aan een wedstrijd in de hoop dat je beter bent dan de rest, maar dat weet je nooit van te voren.

Dat weet je nooit van te voren nee, dat is ook juist het mooie! Dat geeft juist wat spanning eraan. Niks geeft toch een beter gevoel dan wanneer blijkt dat je beter was dan de rest?

Daar ben ik het mee eens.
Je doet mee om je met elkaar te meten en dan wil je beter zijn dan de anderen. Maar nee, je weet niet of dat gaat lukken en dat is het stukje spanning dat het nog leuker maakt!
Je moet je er ook bij neer kunnen leggen dat je niet altijd beter kan zijn dan de anderen.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:10

héj ik zelf maak dit niet mee.!
o ndat ik alleen clupwedstrijdjes doe!
maar meestal is het dan wel spannend of je iets wint of niet!

;; k heb een meisje op de clup die alle wedstrijden waar aan ze mee kan doen mee doet.
al is het bv 2 x achterelkaar v(niet dat het erg is).
ze rijd elke dag , en het paardje mag nooit buitenstaan omdat ze dan vies word! ..
beetje raar.
en elke wedstrijd die ze niet wint word ze zo enorm boos!
op het beesje op de voor lezer of op de parcour bouwers..!
echt niet normaal! :S..
maarja k moest het even in dit topic kwijt!
xx mei

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:13

Ah, eindelijk een paar die mijn mening delen, begon al aan mezelf te twijfelen of de wil om te winnen nog wel zo gezond was.

Wat ik al eerder heb gezegd is dat jullie mij niet wijs kunnen maken dat wanneer je het gevoel hebt dat je de beste proef ooit hebt neergezet en je geen punten en prijs hebt, je toch met een glimlach en een tevreden gevoel naar huis gaat. Dan ga je toch twijfelen, en wil je de volgende keer nog beter presteren. Of niet?

Bovendien heb ik geen zin om maandelijks tientallen euro's weg te gooien voor het "goede gevoel". Het is een hobby, maar ik heb geen zin om er geld voor weg te gooien. Daarom ga ik ook voor het winnen, om het inschrijfgeld er weer uit te halen.

Ik neem aan dat jullie allemaal les nemen, om jezelf en je paard te verbeteren. Waarom zou je dat doen, als je toch niet de ambitie hebt om te winnen. Dan kun je net zo goed met een lang teugeltje een half uur door de bak stappen, wat ook een heerlijk gevoel kan geven.

Ik ben iemand die wil winnen, en als ik niet win, baal ik niet, maar heb ik wel weer motivatie om het de volgende keer nog beter te doen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:16

CarmN schreef:
Je doet mee om je met elkaar te meten en dan wil je beter zijn dan de anderen. Maar nee, je weet niet of dat gaat lukken en dat is het stukje spanning dat het nog leuker maakt!
Je moet je er ook bij neer kunnen leggen dat je niet altijd beter kan zijn dan de anderen.
.

Precies. En het hangt echt gewoon helemaal van jezelf af hoe je het willen winnen ervaart... Als ik er een keer niet bijzit, vind ik dat jammer. Maar ik zal de schuld nooit bij mijn paard neerleggen en ik kan net zo goed heel blij zijn voor degene die wint hoor!
Maar thuis ga ik wel bloedfanatiek aan de gang om te zorgen dat ik er de volgende keer wel bijzit.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:22

Ja, daar ben ik het mee eens Jasmijn!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:44

Er zijn inderdaad best veel mensen die er gewoon voor uitkomen dat ze willen winnen, en ik vind dat ook gezond, anders waren wedstrijden ook allang uitgestorven denk ik Tong uitsteken

Ik denk zelfs dat als ik nooit meer wedstrijden zou kunnen rijden, ik minder lol aan het rijden zou hebben. De wedstrijden zijn elke keer weer een mooi doel, je hebt echt een datum om naar toe te werken.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:41

Ik rij geen wedstrijden voor de winst.
Ik doe het voor mezelf en voor mijn pony.
Ik wil dan gewoon kijken of ik vooruitgegaan ben..
en dan proberen gewoon steeds hogere punten te halen..
en dan over naar een volgende Klasse..
Ook gaat het mij gewoon om mijn eigen gevoel wat ik heb
over mijn gereden proef.. maar als ik een goed gevoel
over mijn gereden proef heb, dat ik vond dat hij heel goed ging
en als ik dan weinig punten krijg.. tsjaah dan ben ik natuurlijk wel
teleurgesteld..

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:58

als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:05

beauty05 schreef:
als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.

Zo denk ik er ook over.
Volgens mij ben je ook alleen maar geconcentreert op "ik wil winnen".

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:05

beauty05 schreef:

Natuurlijk niet. Door mijn wil om te winnen ben is gemotiveerd om ontzettend m'n best te doen, en m'n paard ook. Dit uit zich door een ontzettend goed gevoel wat ik krijg als ik merk dat het goed gaat. Waarom kun je niet en willen winnen en genieten?

Mensen met de wil om te winnen worden een beetje afgestempeld als harteloze mafkezen, die geen enkele band hebben met hun paard. Wat een onzin.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:07

Soniador schreef:
beauty05 schreef:

Zo denk ik er ook over.

Dus jou gaat het helemaal niet om het winnen?? Dan spreekt je onderschrift je wel een beetje tegen, waaruit blijkt dat je toch wel zeer blij bent met je winst..

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:24

Soniador schreef:
beauty05 schreef:

Zo denk ik er ook over.

Dus jou gaat het helemaal niet om het winnen?? Dan spreekt je onderschrift je wel een beetje tegen, waaruit blijkt dat je toch wel zeer blij bent met je winst..[/quote]

Hier heb ik het toch helemaal niet over.Omdat je niet voor winst gaat en dan toch wint,mag je dan niet blij zijn ofzo ?
Ik ga ook voor een zo goed mogelijke plaats en zo hoog mogelijke punten.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:29

Sannum schreef:
beauty05 schreef:

Natuurlijk niet. Door mijn wil om te winnen ben is gemotiveerd om ontzettend m'n best te doen, en m'n paard ook. Dit uit zich door een ontzettend goed gevoel wat ik krijg als ik merk dat het goed gaat. Waarom kun je niet en willen winnen en genieten?

Mensen met de wil om te winnen worden een beetje afgestempeld als harteloze mafkezen, die geen enkele band hebben met hun paard. Wat een onzin.

Het is toch niet omdat je het doet om te winnen dat wij jou een mafkees vinden.Hier is geen verkeert woord over gezegt.
En zonder de wil om te winnen kan je ook erg je best doen en ook een goed gevoel hebben tijdens een wedstrijd.
Natuurlijk hoop je ergens wel te winnen.Dat hoopt iedereen denk ik.Maar mij gaat het meer om de punten en als ik winst haal dan kan mijn geluk niet meer op.Dan kan ik ook eens zeggen dat ik me heb bewezen tegenover al die andere.