Pas na 40 wp promoveren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

Re: Pas na 40 wp promoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:37

gomir schreef:
P&S van vandaag ook goed genoeg Knipoog

-5-jarigen mogen miv 1 april 2007 weer M lopen vanaf januari van het jaar dat ze 5 worden(gaat dus eigenlijk pas in op 1-1-08), de 4-jarigen mogen wel pas vanaf 1 april B/L lopen, dat blijft ook zo. (staat trouwens verkeerd in de tekst en wel goed in het blauwe kader)
-Volte om de te springen of reeds gesprongen hindernis wordt weer als weigering aangerekend.
-promoveren in het springen moet pas vanaf 40 winstpunten.
-De categorie 1 wedstrijden gaan meer ruimte krijgen in het uitschrijven van de rubrieken.
-Er verandert het een en ander aan de tijdwaarneming bij het veranderen van een hindernis tgv een weigering.

Denk dat ik zo de belangrijkste punten die iig op korte termijn ingevoerd gaan worden wel samengevat heb(P&S ligt beneden). Verder is er nog het een en ander afhankelijk van de snelheid waarmee het automatiseringssysteem aangepast gaat worden, oa het niet promoveren voor amateurs en meer vrijheid voor het starten in een lagere klasse.

Dus dit geldt alleen voor springen, en niet dressuur Knipoog

Fantasii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:51

ik vindt, als je tot 40 wp in je klasse rijdt, en heel veel wp's haalt.. dat is eigenlijk oneerlijk!
mensen die net starten hebben helemaal geen kans meer. en waarom rijdt je dan wedstrijden?
om eeuwig in de b te blijven?
rijd dan geen wedstrijden...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:29

40 winstpunten met springen heb je snel verzameld. Dat zijn 20 foutloze parcoursen. Da's een groen seizoen paard wekelijks meenemen met zo af en toe een pauze van een week. Ik kan me iig wel vinden in deze regels voor het springen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:42

Anne_GTI schreef:
40 winstpunten met springen heb je snel verzameld. Dat zijn 20 foutloze parcoursen. Da's een groen seizoen paard wekelijks meenemen met zo af en toe een pauze van een week. Ik kan me iig wel vinden in deze regels voor het springen.

Ja hallo!!!!
Elke week meenemen zit er voor MIJ niet in hoor. Ik wil ook gaan springen binnenkort, maar dan dacht ik meer 1x in de 6 weken omdat ik ook dressuur. Voor mijn paard van 9 is het totaal nieuw (en voor mij ook) dus die zal niet direkt foutloos gaan vermoed ik. Maar zelfs als het wel gelijk goed gaat . ALs ik 40 maanden B moet springen vind ik het misschien dan niet meer zo leuk.
Vaker meenemen is prima als je zelf vervoer hebt, EN zoveel geld hebt dat je ook nog het verhoogde startgeld kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:46

He gaat over moeten, niet over mogen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:47

Ik kan er niet mee zitten dat ze de bovengrens veranderen. Als ze de ondergrens maar laten zoals het is. Ik denk dat als je goed bent, je zo snel mogelijk naar boven wilt. Dan wacht je echt niet tot dat je 40 wp hebt. En mensen die wel wachten zijn denk ik minder professioneel. Maar dat moet ieder voor zich weten. Het maakt mij niet uit

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:49

runningkawa schreef:
He gaat over moeten, niet over mogen

sorry

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:49

Sizzle schreef:
Anne_GTI schreef:

Ja hallo!!!!
Elke week meenemen zit er voor MIJ niet in hoor. Ik wil ook gaan springen binnenkort, maar dan dacht ik meer 1x in de 6 weken omdat ik ook dressuur. Voor mijn paard van 9 is het totaal nieuw (en voor mij ook) dus die zal niet direkt foutloos gaan vermoed ik. Maar zelfs als het wel gelijk goed gaat . ALs ik 40 maanden B moet springen vind ik het misschien dan niet meer zo leuk.
Vaker meenemen is prima als je zelf vervoer hebt, EN zoveel geld hebt dat je ook nog het verhoogde startgeld kan betalen.

Eens in de 6 weken zet niet echt zoden aan de dijk, dan krijg je niet echt een lekker wedstrijdritme. Dan kan je er beter voor kiezen om een maand intensief te starten (bv 4x achter elkaar en dan weer een poos thuis te houden)
Maar goed, da's een heel andere discussie.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:00

Ik ben er wel blij mee kan ik nog ff wat langer ervaring op doen in het L. Want, ik heb de 30 wps bijna en dat haast elke keer alleen maar foutloos gesprongen en dan ben je er toch wel super snel door heen. Maar, dan ga ik meestal wel ong. 2 keer in de maand naar springconcour. En in de zomer gaat helemaal super snel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:05

Anne_GTI schreef:
Eens in de 6 weken zet niet echt zoden aan de dijk, dan krijg je niet echt een lekker wedstrijdritme. Dan kan je er beter voor kiezen om een maand intensief te starten (bv 4x achter elkaar en dan weer een poos thuis te houden)
Maar goed, da's een heel andere discussie.

Tuurlijk zou het prettig zijn om vaker te gaan, maarja als je geen auto kunt betalen ben je afhankelijk van anderen die je af en toe willen brengen. Aangezien ik ook 1x in de maand buitenaf start in de dressuur kan ik niet mensen lastig blijven vallen. Dan heb je ook meteen een punt wat betreft de wp verhoging. Nu begrijp ik dus dat dit de vrijblijvende grens is, dus is er geen probleem. Maar als het zou gaan om verhoging van de promotiegrens (dat geldt in de dressuur nog meer) krijgen mensen die hun paard gewoon thuis goed voorbereiden en dan goed starten maar niet zo vaak minder kans dan mensen die elk weekend concoursen afjakkeren en op die manier punten sprokkelen.

Antheaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:29

Opzich fjin, kun je veel langer trainen en toch wedstrijden blijven rijden natuurlijk.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:54

Ja en Nee als het niet goed gaat dan kun je doorgaan tot het wel goed gaat. Maar er zijn ook mensen die alleen voor de prijzen gaan en gewoon tot 40 wp in de B of L blijven om alles te winnen en geven anderen geen kans...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:39

irene85 schreef:
Dan kun je dus eindeloos in een klasse blijven rijden en de prijzen voor anderen die wel net beginnen voor hun neus weg rijden...

Denk dat ik met Wis mooi heel 2007 in de B blijf dan, kan ik dat dure startgld tenminste terugverdienen Nagelbijten / Gniffelen

haha nee zonder gekheid, ik reed de klasse eerst altijd uit tot het max aantal wp's
ga nu denk ik nogsteeds gewoon over rond de 20 wp & als t paard er klaar voor is Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:17

Ik ben wel blij met die nieuwe regel tot de 40 wnstp. Dan kan ik de klasse iig rustig uitrijden. De meeste mensen stappen toch super snel over naar de volgende klasse en wachten niet tot die 40. Ik heb zo'n idee dat ze het gedaan hebben voor de jonge paaarden die vaak veel te snel promoveren. Als je een beetje een goede hebt en vaak foutloos, dan zit je zo aan de punten....

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:53

Ramonalover schreef:
Ja en Nee als het niet goed gaat dan kun je doorgaan tot het wel goed gaat. Maar er zijn ook mensen die alleen voor de prijzen gaan en gewoon tot 40 wp in de B of L blijven om alles te winnen en geven anderen geen kans...

Er zijn weinig mensen die dat doen. Lachen

Bijna iedereen wil graag het paard een klasse hoger starten omdat dat leuker is of omdat het paard dan beter verkoopbaar is.

I.m.o. heb je van zulke ruiters er weinig, en al zijn die er: ze kunnen toch maar 5 wedstrijden langer doorrijde, dat zijn er niet schrikbarend veel. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:07

Volgens mij klopt jou informatie niet. ze moeten het nu niet 2 keer binne 1 jaar veranderen. ik vind het nu wel goed... als dat zou zijn vind ik het ook nogal een beetje overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:09

Flugel schreef:
Ramonalover schreef:

Er zijn weinig mensen die dat doen. Lachen

Bijna iedereen wil graag het paard een klasse hoger starten omdat dat leuker is of omdat het paard dan beter verkoopbaar is.

I.m.o. heb je van zulke ruiters er weinig, en al zijn die er: ze kunnen toch maar 5 wedstrijden langer doorrijde, dat zijn er niet schrikbarend veel. Nagelbijten / Gniffelen

Die heb je idd weinig. ik ree alleen nog maar 1 seizoen in het B omdat ik het zomer seizoen nogineens had gereden (alleen de laatste selectiewedstrijd en nog een paar) en omdat ik graag naar de bk mag. ik had wel al lang over gekunnen.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:27

Ik rijd altijd zelf me klasse helemaal vol hoor. Ik vind dat gewoon fijner voor mijn ervaring en voor het paard. Ik heb dan wel nu alle parcoursen in het L bijna foutloos gesprongen dus gaat het toch wel snel hoor naar de 30 toe.