Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:11

Maar le beledigd mij ook hoor, ik heb 2 van die ordinaire gevlekte paarden Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:12

ik rijd ook op een ordinair gevlekt paard Clown

*rolt omver van het lachen*

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:12

Ook getekend. Ja

Ook al iemand met zo'n ordinair beest Haha!

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:13

door mijn opmerking dwalle we af van het onderwerp Tong uitsteken

Anoniem

ik heb het ook op FW gezet (fjordenforum) Haha!

MISTRAL94

paljoeka schreef:
door mijn opmerking dwalle we af van het onderwerp Tong uitsteken

Maar je hebt hem nu wel door iig toch? Tong uitsteken Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:14

is wel te hopen Tong uitsteken
ik heb het ook op de topics gezet waar ik altijd op zit en die hadden getekend Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:15

Nu nog in het onderschrift Casperrr

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:15

jawis, moest wer even dwars dwaan..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:17

MISTRAL94 schreef:
Nu nog in het onderschrift Casperrr

wat zei je? Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:27

MissQ schreef:
Als iedereen die lid is van een vereniging af en toe een vrijwilligersdag zou draaien dan worden de kosten voor een wedstrijd organiserende vereniging lager en hoeft het startgeld ook niet zo hoog te zijn. Dit geldt trouwens ook voor de lidmaatschapskosten.

Ik ga op 'ons' concours zitten schrijven (ik ben dan net 2 weken lid van de vereniging geloof ik Haha! ), mag ik dan dit jaar overal korting? Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:28

hmm.. dan wil ik ook wel korting Tong uitsteken
je moet is weten hoeveel dagen ik wel niet heb zitten schrijven/ringmeesteren/poep ruimen (we hebben een achterberg arena en daar mag geen mest blijven liggen)
/hindernissen opruimen/verhogen en alles!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:29

super gedaan casperrr Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:29

MISTRAL94 schreef:
super gedaan casperrr Haha!

Haha!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:42

MissQ heeft gelijk.

Verdiep je eens in het kasboek van je vereniging. Levert het startgeld voldoende op om een wedstrijd te organiseren?
De kosten (afdrachten, bakhuuur waar meer BTW bijkomt, "vrijwilligers" die tegenwoordig betaald moeten worden e.d.) voor de vereniging worden ook steeds hoger. Logisch dat ze dat doorberekenen.

Of organiseer zelf eens wedstrijd en kijk of je er financieel uitkomt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:44

Vrijwilligers die betaald moeten worden?
Dat elk jaar alles omhoog gaat is te begrijpen maar dit is wel extreem, ik vond de proeven altijd al aan de prijs maar nu bereik je er alleen maar mee dat de mensen met lage inkomens of studenten niet meer kunnen starten. Al met al daar komt het woordje elite alweer in beeld Vork
Want de mensen met centen zat, hebben hier geen moeite mee!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:50

10 euro!! die zijn gek
laten ze dan het prijzengeld ook maar omhoog doen

**maarja dan moet je het wel eerst winnen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:54

Don_Marcello schreef:
MissQ heeft gelijk.

Verdiep je eens in het kasboek van je vereniging. Levert het startgeld voldoende op om een wedstrijd te organiseren?
De kosten (afdrachten, bakhuuur waar meer BTW bijkomt, "vrijwilligers" die tegenwoordig betaald moeten worden e.d.) voor de vereniging worden ook steeds hoger. Logisch dat ze dat doorberekenen.

De verenigingen in onze kring komen rond zónder het max. aan inschrijfgeld te vragen, bij de meeste verenigingen is het inschrijfgeld €7,- ipv €7,50. Mocht het allemaal zo heel krap zijn zouden ze absoluut die €0,50 erbij doen hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:00

Don_Marcello schreef:
MissQ heeft gelijk.

Sorry maar dat vind ik flauwekul. Ik rij nu 7 jaar wedstrijden in 2 verschillende landen, heb via 5 verenigingen gestart en binnenkort dus via de 6e en tot dusver waren het altijd gewoon de leden die opgeroepen werden als schrijver/ringmeester/parkeerwacht/hoe-noem-je-het-als-je-de-accomodatie-klaar-moet-maken?/ etc. en daar is nooit een vergoeding voor gegeven. Vaak stond het zelfs in de reglementen dat je verplicht was om X keer per jaar mee te helpen bij de concoursen (en daar heb ik ook geen probleem mee). Dus om het nu ineens op het gebrek aan vrijwilligers te gooien vind ik ronduit flauw. Dan moeten die verenigingen hun leden maar eens aan hun shirt trekken.

Dat de KNHS de kosten omhoog gooit kan ik me voorstellen, de prijzen voor de startkaart ed zijn ook schandalig ver omhoog gegaan in die paar jaar. Maar net als wij nu protesteren kunnen ook de verenigingen protesteren ipv de startende ruiters weer de sjaak te maken!

7 jaar geleden betaalde ik 15 gulden voor 2 proeven, nu moet ik straks ineens starten voor 20 Euro=44 gulden voor 2 proeven dus. Dat wordt boterhammen meenemen en een koelbox of thermoskan drinken ipv de bar van de desbetreffende vereniging spekken. Gaan ze ook niet blij mee zijn waarschijnlijk, maar je moet wat.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:02

Ik wil best actievoeren hoor, maar dan wil ik wel eerst weten hoe de feiten zijn, voor wie dit precies geldt en of dit al vaststaat.
Wie heeft er connecties bij de KNHS? Vork
Of misschien gewoon even wachten tot er een officieel bericht van de KNHS zelf komt?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:22

Een dressuurwedstrijd kan maar net uit als je alle kosten van alle inkomsten aftrekt... Wij rekenen 8 euro inschrijfgeld in de klasses B t/m MII per proef uiteraard en daar staat dan een prijzenschaal van 1 op 4 tegenover met geldprijzen: 35,- 27,- 20,- 13,- en alle volgprijzen ook 13 euro. Je inschrijfgeld heb je er dus ruim uit. Voor de ZI/ZII rekenen wij 10 euro met een prijzenschaal van 45,- 35,- 27,- 20,- en volgprijzen 13 euro. Daarbij komen nog de kosten van de jury's 12,50 per dagdeel + reiskostenvergoeding. Natuurlijk zoek je de jury's in de buurt maar dat lukt nu eenmaal ook niet altijd, of je hebt weer eens een zieke en dan moet je uit nood weer iemand bellen die verder woont... Alle medewerkers willen op zo'n dag ook graag wat eten en drinken en alle jury's + schrijfsters krijgen een presentje mee zodat ze ook nog eens een keer terug willen komen. Alle leden willen natuurlijk alleen maar wedstrijden rijden maar helpen, HO MAAR!!!

Voorbeelden die ik heb gezien met 7,50 inschrijfgeld en 15 euro voor de 1e plek vind ik dan weer echt niet kunnen en dat mág volgens de reglementen volgens mij niet eens... Eerste prijs moet volgens mij minimaal 5 keer het inschrijfgeld zijn...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:27

Gitta1977 schreef:

Voorbeelden die ik heb gezien met 7,50 inschrijfgeld en 15 euro voor de 1e plek vind ik dan weer echt niet kunnen en dat mág volgens de reglementen volgens mij niet eens... Eerste prijs moet volgens mij minimaal 5 keer het inschrijfgeld zijn...

Dat is bij ons in de kring, en voor die €7,50 mogen ze net zo goed een plastic bekertje geven met een lintje erbij, dus ik maak me absoluut niet druk om de prijzengeldschaal dan ! Misschien dat het zo is dat wanneer het inschrijfgeld de '7 1/2 euro grens' niet overschrijdt je niet vast zit aan de prijzengeldschaal, omdat je niet verplicht bent prijzengeld uit te keren. Al met al, ik heb voor €7,50 liever €15,- als ik 1e ben dan een bekertje met oranje lintje *LOL*!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:28

heb meteen getekent en een mailtje rond gestuurd met de link.
vind het echt idioot ik krijg van mijn ouders een bepaald bedrag per maand waar ik van mag paardrijden (dat is dus voor als ik in de binnenbak wil rijden enzo) daar hou ik wel wat van over maar zometeen als het duurder wordt kan ik dam nog maar 1 x in de maand starten tenzij ik niet meer in de bak ga rijden maar dat is ook geen doen altijd maar het bos in.
vind het echt belachelijk.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:29

Volgens mij is die grens 12,50 en zit daar geen minimum aan... Boven de 12,50 ben je weer een andere prijzenschaal verplicht...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:36

Gitta1977 schreef:
Volgens mij is die grens 12,50 en zit daar geen minimum aan... Boven de 12,50 ben je weer een andere prijzenschaal verplicht...

De grens ligt nu bij €7,50.

Inschrijfgeld < €7,50 = bekers/linten, gebruiksvoorwerpen, waardebonnen, geld, etc. etc naar eigen inbreng van de vereniging.
Inschrijfgeld > €7,50 = geld+lint, evt. aangevuld met wat anders, je zit vast aan de schaal van de KNHS.