Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
WowAmigo schreef:Sorry! Maar dat valt bij mij eigenlijk ook onder rijkunst. Dus eigenlijk bedoelen we hetzelfde dan
Ok !!!
remsy schreef:Ik vindt het erg jammer zoals sommigen over hengsten denken
De hengst waar ik op rijdt gaat komend jaar naar de hengstenkeuring, en daarbuiten vinden wij het zonde om hem maar voor alles af te schermen, en hem als sieraad te houden, terwijl hij in de sport zou kunnen presteren![]()
En voor diegenen die fokken willen toch ook graag weten hoe een hengst het onder het zadel doet(te lezen aan diverse topics hier op bokt), en ook die moeten ergens beginnen.
En het isoleren van de hengst waarover men praat is dus ook niet nodig bij elke hengst, veel staan dagelijks in de wei, en sommige hebben gezellig een maatje in de wei, je hoeft ook niet voor elke hengst een stal te hebben met gewapend beton ect..
remsy schreef:Ik vindt het erg jammer zoals sommigen over hengsten denken
De hengst waar ik op rijdt gaat komend jaar naar de hengstenkeuring, en daarbuiten vinden wij het zonde om hem maar voor alles af te schermen, en hem als sieraad te houden, terwijl hij in de sport zou kunnen presteren![]()
En voor diegenen die fokken willen toch ook graag weten hoe een hengst het onder het zadel doet(te lezen aan diverse topics hier op bokt), en ook die moeten ergens beginnen.
En het isoleren van de hengst waarover men praat is dus ook niet nodig bij elke hengst, veel staan dagelijks in de wei, en sommige hebben gezellig een maatje in de wei, je hoeft ook niet voor elke hengst een stal te hebben met gewapend beton ect..
) KiWiKo schreef:ik snap zowizo niet........ hoe braaf ook, dat mensen hengsten hengsten laten als het dier niet goedgekeurd is voor de dekdienst......... alsof je het paard er een plezier mee doet
shan schreef:KiWiKo schreef:ik snap zowizo niet........ hoe braaf ook, dat mensen hengsten hengsten laten als het dier niet goedgekeurd is voor de dekdienst......... alsof je het paard er een plezier mee doet
Probeer ze dat maar eens aan hun verstand te praten, misschien een kwestie van wijsheid komt met de jaren.
en issie misschien opeens niet meer zo lief. Als je L2 hebt gereden heb je iig bewezen dat je al aardig wat concourservaring hebt en is het voor jou en andere veiliger.shan schreef:KiWiKo schreef:ik snap zowizo niet........ hoe braaf ook, dat mensen hengsten hengsten laten als het dier niet goedgekeurd is voor de dekdienst......... alsof je het paard er een plezier mee doet
Probeer ze dat maar eens aan hun verstand te praten, misschien een kwestie van wijsheid komt met de jaren.
shan schreef:Ik las net over iemand z'n hengst (weet niet meer wie) dat hij ozo braaf is, maar erg brult.
Denk je nou werkelijk dat je zelfs maar in het B een winstpuntje rijdt met een brave maar brullende en afgeleide hengst.
KiWiKo schreef:heerlijk, fijn hengst zijn......... geen sociale contacten, nooit met andere paarden naar buiten kunnen..... op je falie krijgen als je een keer laat zien dat je vent bent......
komplete onzin om een hengst, hengst te laten....... echt!
ik vind het een pure ego kwestie
shan schreef:KiWiKo schreef:ik snap zowizo niet........ hoe braaf ook, dat mensen hengsten hengsten laten als het dier niet goedgekeurd is voor de dekdienst......... alsof je het paard er een plezier mee doet
Citaat:ik ben het er mee eens dat je paarden niet dagen achtereen moet gaan opsluiten in een donker hokje dat krijg je etters of het nou een merrie, hengst of ruin hebt.
maar het spijt me zeer mijn hengst staat 24/7/365 buiten kwam ook op keuringen dus oh oh wat is ie zielig
maar hoe je het ook draait of keert mensen blijven verschillende meningen hebben en ik vind het een foute regeling in het wedstrijd gebeuren.
en als jullie castereren omdat ze anders zogenaamd niet bij anderen kunnen dan is dat jullie keuze
ik doe dat niet blijkt het uiteindelijk toch nodig dan doe ik het ook maar als het even kan blijft hij gewoon hengst en als ik daar geen wedstrijden mee kan rijden omdat ze zo'n belachelijke regel hebben die mijn niks bewijst ga ik wel andere dingen zoekken om te kunnen laten zien wat ik mijn aap heb kunnen leren.
het is jammer dat mensen niet anderen in hun waarde laten en alles over 1 kam scheren
shan schreef:
Ik las net over iemand z'n hengst (weet niet meer wie) dat hij ozo braaf is, maar erg brult.
Denk je nou werkelijk dat je zelfs maar in het B een winstpuntje rijdt met een brave maar brullende en afgeleide hengst.
Ik weet niet hoe oud de betreffende hengst is, maar straks is het voorjaar en dan beginnen de hormonen flink op te spelen, bij hengsten en merries. Hoe braaf is hij dan op een wedstrijdterrein vol hengstige merries?
Citaat:een hengst vergt toch een andere benadering/stalling...... en dat is niet in het voordeel van het paard.......
maargoed wat wil je van een vent die niks mag met zijn hormonen