Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:18

steffiej schreef:
stel he.. je koopt bijvoorbeeld Balou.. pony heeft alles gelopen wat er te lopen valt... nooit gezeur over geweest.. je koopt dat beest voor een hoop geld, je staat er niet bij stil dat de pony groter is dan toegestaan.. hij is ingemeten in Utrecht.. heeft alles gelopen en dan zou je in Januari opeens niet meer mogen rijden met die pony... terwel het al 7/8/9 jaar wel mag!! zit je dan te kijken met een dure pony, jankend kind wat niet meer kan rijden..

Stel he.... Dat ik een pony koop die wel voldoet aan de regels...
Triest is dat dat een kind in tranen uitbarst omdat de persoon die het vertrouwd liegt en bedriegt.

De regels gelden voor alle landen, en als de meesten zich niet aan de regels houden is toch niet de reden om de regels maar aan te passen aan de deelnemers? of ben ik nu wous???

Het geeft wel een heel ander betekenis van de winnaar van een EK??? ipv tegen op kijken vanwege de prestatie is het meer neer gaan kijken omdat dat lintje "gekocht" is niet meer iets om trots op te zijn maar eerder om je voor te schamen als je succes moet kopen omdat je het anders niet kunt redden...

@Au3: Het woord ruiterkunde kun je dan splitsen in ruiter en regels kunnen omzeilen...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:18

Au3 schreef:

ja, eigen schuld
hadden ze die ponies niet moeten laten inmeten!
tis toch te erg, dat regels niet gehouden mogen worden omdat sommige mensen er dan alst van zouden krijgen..

Als jij internationale ambitites hebt, zul je ongetwijfeld die meetstok erlangs houden !
Zeker als je ook nog weet dat er op wedstrijden op gecontroleerd wordt.
Kijk naar het voorbeeld van de inentingen en paspoort bij de controle van de laatste kampioenschappen en Hippiade. Durf te zweren dat elke wedstrijdruiter nu wel gecheckt heeft of hij voldoet aan de eisen van de KNHS. Er zijn op de Hippiade 2 kampioenen gediskwalificeerd omdat er iets niet klopte, balen tuurlijk, maar dat gebeurd je niet NOG een keer !

Als jij internationale ambitites hebt, zul je ongetwijfeld die meetstok erlangs houden !
Zeker als je ook nog weet dat er op wedstrijden op gecontroleerd wordt.
Kijk naar het voorbeeld van de inentingen en paspoort bij de controle van de laatste kampioenschappen en Hippiade. Durf te zweren dat elke wedstrijdruiter nu wel gecheckt heeft of hij voldoet aan de eisen van de KNHS. Er zijn op de Hippiade 2 kampioenen gediskwalificeerd omdat er iets niet klopte, balen tuurlijk, maar dat gebeurd je niet NOG een keer !

als jij een pony koopt die alles gelopen heeft kom jij niet aanlopen met een meetstok hoor! waarom zou de pony voorheen dan wel alles gelopen kunnen hebben?
Okee iedereen wist dat dit er aan zat te komen.. maar wanneer het komt dat wist niemand! we rijden al 7 jaar zo mee...

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 14:20

[quote="steffiej
stel he.. je koopt bijvoorbeeld Balou.. pony heeft alles gelopen wat er te lopen valt... nooit gezeur over geweest.. je koopt dat beest voor een hoop geld, je staat er niet bij stil dat de pony groter is dan toegestaan.. hij is ingemeten in Utrecht.. heeft alles gelopen en dan zou je in Januari opeens niet meer mogen rijden met die pony's... terwel het al 7/8/9 jaar wel mag!! zit je dan te kijken met een dure pony, jankend kind wat niet meer kan rijden..
[/quote]

Jankende ouders!
Internationale ponysport is geen kindersport maar een sport van de ouders! Niet de kinderen maar de ouders van die kinderen zijn verantwoordelijk. Kinderen vragen echt niet om een pony van € 100.000,=.

Of heb jij dat wel gedaan? En je zin gekregen? Gezien je opmerkingen je antwoorden en een blik in je profiel is voor jou ook alles in het werk gesteld om succes te kopen. En dat heeft zeker niet bijgedragen tot je "geestelijke verrijking"!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:21

Alane schreef:
steffiej schreef:
stel he.. je koopt bijvoorbeeld Balou.. pony heeft alles gelopen wat er te lopen valt... nooit gezeur over geweest.. je koopt dat beest voor een hoop geld, je staat er niet bij stil dat de pony groter is dan toegestaan.. hij is ingemeten in Utrecht.. heeft alles gelopen en dan zou je in Januari opeens niet meer mogen rijden met die pony... terwel het al 7/8/9 jaar wel mag!! zit je dan te kijken met een dure pony, jankend kind wat niet meer kan rijden..

Stel he.... Dat ik een pony koop die wel voldoet aan de regels...
Triest is dat dat een kind in tranen uitbarst omdat de persoon die het vertrouwd liegt en bedriegt.

De regels gelden voor alle landen, en als de meesten zich niet aan de regels houden is toch niet de reden om de regels maar aan te passen aan de deelnemers? of ben ik nu wous???

Het geeft wel een heel ander betekenis van de winnaar van een EK??? ipv tegen op kijken vanwege de prestatie is het meer neer gaan kijken omdat dat lintje "gekocht" is niet meer iets om trots op te zijn maar eerder om je voor te schamen als je succes moet kopen omdat je het anders niet kunt redden...

@Au3: Het woord ruiterkunde kun je dan splitsen in ruiter en regels kunnen omzeilen...

hoe kom jij d'r in hemelsnaam bij dat een lintje gekocht word?? omdat je met een te grote pony rijd??
als deze regel ingevoerd gaat worden.. gaat er financieel niks veranderen hoor???

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:23

steffiej schreef:
als je met de paarden een beetje leuk meewilt rijden, maar je word niet uitgenodigd op een wedstrijd.. ben je 2000/3000 euro kwijt voor een startplek bij de paarden... dan heb je ook nog een paard van een half miljoen nodig.. terwel dit bij de pony's de helft minder is! dan is het toch geweldig als je de dromen van die kinderen in vervulling kunt laten gaan?

Dit is nu precies zo'n geval waarom een cp ony , die jaaaaaaren C-z heeft gelopen nu plots in de D-z is, ja hij is ouder dan 7 m, maar toch even onder begeleiding van een int jurylid in Utrecht ingemeten.
Sorry hoor, als jij dit allemaal oke vind, dan noem ik het paardrijden geen SPORT meer.
Ik heb vroeger ook geen dikke dure pony gehad, waarom moet elke droom van je kind verwezenlijkt worden ?? Dat gaat je nooit lukken en waarvoor doet het kind dan nog mee, voor de lol van paardrijden? voor zichzelf, voor de ouders of voor de prestatie ????
Ken heel wat kinderen die onder druk van pa en ma moeten presteren, idd dat zijn de types met de dikke beurzen die hopen al hun dromen van hun kinderen (lees pa en ma) te verwezenlijke.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:24

laborah schreef:
[quote="steffiej
stel he.. je koopt bijvoorbeeld Balou.. pony heeft alles gelopen wat er te lopen valt... nooit gezeur over geweest.. je koopt dat beest voor een hoop geld, je staat er niet bij stil dat de pony groter is dan toegestaan.. hij is ingemeten in Utrecht.. heeft alles gelopen en dan zou je in Januari opeens niet meer mogen rijden met die pony's... terwel het al 7/8/9 jaar wel mag!! zit je dan te kijken met een dure pony, jankend kind wat niet meer kan rijden..

Jankende ouders!
Internationale ponysport is geen kindersport maar een sport van de ouders! Niet de kinderen maar de ouders van die kinderen zijn verantwoordelijk. Kinderen vragen echt niet om een pony van € 100.000,=.

Of heb jij dat wel gedaan? En je zin gekregen? Gezien je opmerkingen je antwoorden en een blik in je profiel is voor jou ook alles in het werk gesteld om succes te kopen. En dat heeft zeker niet bijgedragen tot je "geestelijke verrijking"!
[/quote]

een kind vraagt niet om een pony van 100.000 euro, als een kind op weg is naar de top maar een goede pony onbreekt.. dan word daar naar gevragen! dat die ponys voortaan zo duur zijn... daar kan het kind wat graag ek wil rijden en dat rijtechnisch ook kan niks aan doen!

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:24

@ laborah, ben het helemaal met je eens, een kind kan daar niet omvragen, die zijn door de ouders gecreerd

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:27

Au3 schreef:
steffiej schreef:
als je met de paarden een beetje leuk meewilt rijden, maar je word niet uitgenodigd op een wedstrijd.. ben je 2000/3000 euro kwijt voor een startplek bij de paarden... dan heb je ook nog een paard van een half miljoen nodig.. terwel dit bij de pony's de helft minder is! dan is het toch geweldig als je de dromen van die kinderen in vervulling kunt laten gaan?

Dit is nu precies zo'n geval waarom een cp ony , die jaaaaaaren C-z heeft gelopen nu plots in de D-z is, ja hij is ouder dan 7 m, maar toch even onder begeleiding van een int jurylid in Utrecht ingemeten.
Sorry hoor, als jij dit allemaal oke vind, dan noem ik het paardrijden geen SPORT meer.
Ik heb vroeger ook geen dikke dure pony gehad, waarom moet elke droom van je kind verwezenlijkt worden ?? Dat gaat je nooit lukken en waarvoor doet het kind dan nog mee, voor de lol van paardrijden? voor zichzelf, voor de ouders of voor de prestatie ????
Ken heel wat kinderen die onder druk van pa en ma moeten presteren, idd dat zijn de types met de dikke beurzen die hopen al hun dromen van hun kinderen (lees pa en ma) te verwezenlijke.

van C-Z naar D-Z is een kwestie van paspoort/meetbewijs kwijt raken en een nieuwe aanvragen! de mensen profiteren van de onoplettendheid van het KNHS! een pony van 5 jaar mag ook geen lichte tour lopen.. maar omdat ze op concours zo goed opletten heb ik eindhoven gereden met een pony zonder afgestempeld fei paspoort die 5 jaar oud was! daar heeft het rijden met te grote pony's dus niks mee te maken, maar het knhs dat eens beter om moet letten!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 14:42

steffiej schreef:
van C-Z naar D-Z is een kwestie van paspoort/meetbewijs kwijt raken en een nieuwe aanvragen! de mensen profiteren van de onoplettendheid van het KNHS! een pony van 5 jaar mag ook geen lichte tour lopen.. maar omdat ze op concours zo goed opletten heb ik eindhoven gereden met een pony zonder afgestempeld fei paspoort die 5 jaar oud was! daar heeft het rijden met te grote pony's dus niks mee te maken, maar het knhs dat eens beter om moet letten!

Bedankt voor inkijk in de wereld van de "top-ponysport". Ik wist dat deze verrot was, maar zo erg?
En dat bedenkt natuurlijk een kind allemaal.

Ik hoop voor je dat je nog eens komt te "vallen" en dat je met beide voeten weer op aarde terrecht komt want volgens mij ben je alle realiteit inmiddels uit het oog verloren.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:45

Ik ken het wereldje ook, en het is vaak wel triest. Ik vond het ook niet erg om op mijn twaalfde al gedeeltelijk bij de paarden te gaan rijden.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:48

laborah schreef:
steffiej schreef:

Bedankt voor inkijk in de wereld van de "top-ponysport". Ik wist dat deze verrot was, maar zo erg?
En dat bedenkt natuurlijk een kind allemaal.

Ik hoop voor je dat je nog eens komt te "vallen" en dat je met beide voeten weer op aarde terrecht komt want volgens mij ben je alle realiteit inmiddels uit het oog verloren.

mwa zal wel meevallen Knipoog zelf ben ik sinds vanochtend ook gestopt met springen.. dus eigelijk kan het me geen barst meer schelen! Ik zou er een moord voor doen om weer op de pony's te kunnen hoor!

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:48

steffiej schreef:
Au3 schreef:

Nee het heeft idd niks met te grote pony's te maken, maar ook zo'n voorbeeld dat zoveel mensen de regels aan hun laars lappen. Tuurlijk moet de KNHS beter controleren, maar als bv FEI dat begint te doen, begin jij te schreeuwen dat geen enkele pony een EK mag lopen. Ze moeten ergens beginnen met het handhaven van regels en aan jouw reacties te zien, liever vorig jaar dan morgen !
En de rijke mensen die een ton uitgeven aan een pony, kunnen ook nog wel een ton missen voor eentje die wel aan alle eisen FEI voldoet.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

[quote="steffiej]
mwa zal wel meevallen Knipoog zelf ben ik sinds vanochtend ook gestopt met springen.. dus eigelijk kan het me geen barst meer schelen! Ik zou er een moord voor doen om weer op de pony's te kunnen hoor!
[/quote]

Voor hoelang, tot mogen vroeg zeker....
En anders weer een paar jankende ouders erbij

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

Au3 schreef:
Au3 schreef:

Nee het heeft idd niks met te grote pony's te maken, maar ook zo'n voorbeeld dat zoveel mensen de regels aan hun laars lappen. Tuurlijk moet de KNHS beter controleren, maar als bv FEI dat begint te doen, begin jij te schreeuwen dat geen enkele pony een EK mag lopen. Ze moeten ergens beginnen met het handhaven van regels en aan jouw reacties te zien, liever vorig jaar dan morgen !
En de rijke mensen die een ton uitgeven aan een pony, kunnen ook nog wel een ton missen voor eentje die wel aan alle eisen FEI voldoet.

jaa dan voldoet ie aan de eisen en kan dochterlief er niet meer op.. Ach gut

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:52

Au3 schreef:
Voor hoelang, tot mogen vroeg zeker....
En anders weer een paar jankende ouders erbij

Gelukkig heeft me vader niet alleen mij waar die naar kan kijken op wedstrijd.. zou dan wel rampzalig worden Haha!
Morgen vroeg ga ik een dressuurpaard proberen.. dus het zal allemaal wel meevallen he Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:39

steffiej schreef:

.. .. Ik weet niet van welke planeet jij komt, het hele gedoe met regels werkt andersom, regels zijn er niet om te overtreden maar om je eraan te houden zodat je een zo 'eerlijke' concurentie creeerd.

steffiej schreef:
hoe kom jij d'r in hemelsnaam bij dat een lintje gekocht word??
omdat je met een te grote pony rijd??
omdat men koste wat het kost winnaar moet worden... rgels worden gebroken/overtreden ed... en dat noem ik 'gekocht' want dat heeft niets met winnen te maken.

steffiej schreef:
als deze regel ingevoerd gaat worden.. gaat er financieel niks veranderen hoor???

nee, maar waarschijnlijk wel een iets eerlijker concurentie, en is het meetbriefje niet alleen iets waar de eigenaar over kan zeuren zodat een pony ingemeten wordt op welke manier dan ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:54

Ik denk dat ze gewoon moeten gaan meten bij de eerste keuring van een EK. Te groot is naar huis. Dan leert men het snel af. Sneu voor een kind, maar bij volwassenen kunnen ze ook heel streng zijn.
Kijk maar naar Alice Naber. Paard had zich gekwalificeerd en daar zou het om gaan en niet om een combinatie.
Zij wordt gevraagd dit paard te rijden op het WK jonge eventingpaarden en het blijkt niet te mogen.
Ze kan mooi weer naar huis. Zoiets is voor een volwassen ruiter ook zuur, dus bij de pony's moet het ook mogelijk zijn.

En wat betreft de C pony's.Volgens mij heeft Rodger vd Aerbosch gewoon als Ctje verscheidene EK gelopen. (sgw) Ik dacht op zijn 22ste voor het laatst.

spikey06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:12

Pony is pony en paard is paard. Ook geldt dit voor EK pony's vind ik.
maar helaas is dit hier in nederland niet zo schijnt. 20 jaar geleden was het al zo, ik reed bij de pony's voorselecties voor het EK en mijn pony was 145 cm. Ik stond opgesteld in de lange rij voor de uitslag en toen zag ik al wat er gebeurde. Toen was er nog geen E-pony maat maar de eerste 10 die geplaatst waren, waren duidelijk te groot. Toen zeiden we al, het zijn pony's met paardengangen. Daarna is de E-pony gekomen.

Het is niet eerlijk vind ik, en ook nu zie je het weer gebeuren. Zoals je zegt: moet je er veel voor betalen? Ik denk dat het wel zo werkt. "Meet m er maar in, anders in het maar een kleine E of klein C-tje enz. Zelf hebben we nu een kleine C voor mijn dochter. Stom, had verkeerd op de meetstok gekeken. We hebben m nu en zijn er harstikke blij mee, maar had m graag als grote B gewild. Ze zijn toch iets minder waard of het moet een hééééle goeie zijn. Zo zit het ook met de D en E pony's. Worden ze eruit gemeten zakken ze in waarde en dat kan een EK pony niet gebruiken. Die willen ze graag in een team houden anders is het afgelopen met m. Het is niet fair, maar wat is wel fair? Knipoog
Je hebt volkomen gelijk hoor maar volgens mij doen wij er niets aan. De grote heren regelen het wel voor iedereen en dan vooral voor mensen die er hun voordeel mee halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:51

steffiej ik vind jou nu heel onsportief uit de hoek komen.

Overigens meen ik dat wanneer het om een sport gaat, en zeker om zo'n mooie sport als de paardensport, dat degene die deze beöefenen ook sportief horen te zijn, en verantwoordelijk. (dat hoor je sowieso al te zijn als je met levende wezens sport!) en deze verantwoordelijk is ook het kopen van een pony die voldoet aan de eisen, en geen te grote pony kopen die je volgend jaar niet meer kan gebruiken, dan moet je niet janken want dan heb je het helemaal zelf gezocht Knipoog

Leuk he, die kleintjes die huilen omdat ze hun verdiende punten met hun d'tje niet gekregen heb omdat jij met je e erbij reed en de beker die dat kleintje met haar d'tje eigenlij het meeste verdiend had voor haar neus weg grijpt! Dat jij je nooit schuldig gevoelt hebt

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:52

Steffiej jou opvattingen slaan echt nergens op sorry dat ik het zeg. Je lapt alle regeltjes maar aan je laars en je bent er nog trost op ook! Je komt jezelf hierdoor vroeg of laat tegen?
Ik vind het echt werkelijk nergens op slaan! Er zijn genoeg mensen die zich netjes aan de regels houden met een pony die goed gemeten is en de E.K. ook halen.
Zoals jij de sport opvat daar wordt inderdaad de sport corrupt van.. Ik heb een paar jaar op internationaal niveau bij de pony's meegereden maar zulke mensen heb ik daar niet ontmoet!!!

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:54

Nog een voorbeeldje "Milkshake"kleine D pony maar heeft toch al een paar EK's verdienstelijk meegelopen!! Dat vind ik nou klasse!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:56

inderdaad Menk!
Hoe groot is Power and paint eigenlijk?

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:11

Nou mijn pony was met ijzers onder precies 1.48m en als ik naar Power and Paint reed was die een heel stuk groter, ik zou het niet durven schatten maar als ze die goed gaan meten was het dit jaar ook zijn laatste EK.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:43

Volgens der profiel is steffiej nog maar een jong meisje. De 1 is op die leeftijd wat volwassener dan de ander Knipoog al vindt ze zichzelf wsl erg stoer.
Ik begrijp niet waarom je er anders zo over loopt te snoeven

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:22

Ik denk dat ze haar "gelijk" krijgt van haar ouders... Die leren haar dat er regels zijn om te overtreden, dat regels er zijn om je te pesten, je tegen te werken etc. tis maar net wat je ouders je mee willen geven... ...
En er is niets mis dat de ene een paard/pony van een ton krijgt van de ouders, maar wel wat het kind meekrijgt van de ouders en dat is wat ik hier lees niet alleen goede dingen (om het mild uit te drukken)... ...