Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

KirstenFranc schreef:runningkawa schreef:Het mag wel alleen bij de paarden, niet bij de pony's
daar ben ik dan mooi klaar mee als ik straks ga starten met een pony die geen poot verzet in een bak als ik niet mijn sporen om heb
Charos schreef:KirstenFranc schreef:
daar ben ik dan mooi klaar mee als ik straks ga starten met een pony die geen poot verzet in een bak als ik niet mijn sporen om heb
Tja daar ben je inderdaad mooi klaar mee, zou nog een paar lessen nemen als ik jou was
idd hij heeft zo te merken veel respect voor je been
saaraah schreef:Maar wat is dan de maximum lengte van sporen in de L1 bij pony's?

Citaat:Artikel 145 Hulpmiddelen
Voor pony's zijn alleen stompe sporen en knopsporen-eventueel in zwanenhalsuitvoering- toegestaan waarvan de spoortand een maximale lengte van 3 cm heeft (zwanehalsspoor horizontaal gemeten) en een minimale diameter van 0,5 cm.
Internationaal mag de tand van de (stompe) spoor bij ponyruiters een maximale lengte hebben van 1,5 cm.
Puera schreef:saaraah schreef:Maar wat is dan de maximum lengte van sporen in de L1 bij pony's?
Is te vinden in het Disciplinereglement Dressuur.Citaat:Artikel 145 Hulpmiddelen
Voor pony's zijn alleen stompe sporen en knopsporen-eventueel in zwanenhalsuitvoering- toegestaan waarvan de spoortand een maximale lengte van 3 cm heeft (zwanehalsspoor horizontaal gemeten) en een minimale diameter van 0,5 cm.
Internationaal mag de tand van de (stompe) spoor bij ponyruiters een maximale lengte hebben van 1,5 cm.
runningkawa schreef:Maar als je in de B al sporen en zweep moet omdat hij het vertikt, dan is er toch echt heel wat loos met de basis africhting.
Zweep moet weg in de M, wat dan?