Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:29

sologirl schreef:
Zuid-Holland vind ik echt te beroert om naar te kijken... Boos! Wordt er echt ziek van hoe die paarden allemaal grof gereden worden en met hun zesde al in het Z zitten... Laatst mijn pony laten verzekeren en dan komt er een man kijken of je paard het wel waard is om voor dat bedrag verzekerd te worden. Hij zei tegen mij: Ik zie zoveel paarden en ze zijn allemaal stuk rond hun achtste levensjaar... Ze zijn letterlijk en figuurlijk naar het Z geplukt....

weet niet op welke huppel concourtjes jij komt maar ik vind het in deze regio wel mee vallen..........

vergeet niet dat zolang jury's punten geven voor geruk en gepluk de ruiter er mee door zal gaan

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:39

nelis schreef:
sologirl schreef:
Zuid-Holland vind ik echt te beroert om naar te kijken... Boos! Wordt er echt ziek van hoe die paarden allemaal grof gereden worden en met hun zesde al in het Z zitten... Laatst mijn pony laten verzekeren en dan komt er een man kijken of je paard het wel waard is om voor dat bedrag verzekerd te worden. Hij zei tegen mij: Ik zie zoveel paarden en ze zijn allemaal stuk rond hun achtste levensjaar... Ze zijn letterlijk en figuurlijk naar het Z geplukt....

weet niet op welke huppel concourtjes jij komt maar ik vind het in deze regio wel mee vallen..........

vergeet niet dat zolang jury's punten geven voor geruk en gepluk de ruiter er mee door zal gaan

Idd, ik vind het reuze meevallen hier hoor. Mss zie je er één in de 5 wedstrijden. (en ik moet vaak met de B losrijden omdat ik in de L zit Sigaar)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:44

ik heb in regio utrecht en regio amsterdam haarlemmermeer gewoond en daar zag ik toch echt meer dingen gebeuren als zuid holland.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:23

rij zelf B en afgelopen wedstrijd was het voor het eerst dat ik dacht van dit kan niet... vind het eigenlijk wel meevallen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:50

irene85 schreef:
rij zelf B en afgelopen wedstrijd was het voor het eerst dat ik dacht van dit kan niet...

Je praat hier over je eigen manier van rijden of zag je een ander.... ?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:52

ik zag een ander... las iemand mij zo zag rijden mochten ze mij van het paard aftrekken. Meestal ziet het in de hogere klassen er ook netter uit doordat de paarden meer ervaring hebben. In de B zie je toch vaak jonge paarden

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:32

Ik vind het een beetje rottig om alle ruiters over 1 kam te scheren! Tuurlijk zullen er vaker wat dingetjes voorvallen, maar daar zijn het dan ook Beginners voor toch? Iedereen moet het leren en we zijn helaas niet allemaal als Anky of Edward geboren!! Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik door een Z-ruiter bijna van mijn paard gereden werd, en die durfden dan ook nog een grote B*K te geven!! Dus ik denk dat er in iedere klasse wel het nodige voor zal vallen en dat je daarmee gewoon genoegen moet nemen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:53

Ik heb nou een 12 jarig meisje op mijn b pony rijden die nu b start
Ik zeg altijd tegen der rij netjes je figuren en hou goede aan leuning zorg dat je pony goed voorwaarts is en de rest komt later

Idd je ziet gewoon sommige kinderen treken en zagen maar ik denk dan laat die ouders er wat van zeggen of wie er dan ook mee gaat
Doen ze het niet weet je dat de gene die de kinderen leert paard rijden precies het zelfde doen

Pino_loverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:18

Ik vind dat het wel mee valt.
Ik op de manege rijd ik B en L springen(Het ligt eraan op welke pony ik rijd),
maar ik trek nooit hard aan de teugels en er is maar c1 pony dat soms stijgerd maar dat doet ze bij iedereen!:D

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:02

Karoliefje_ schreef:
Ik was laatst met mijn tweeling zus mee op wedstrijd, en wat mij vooral opvalt is dat de B ruiters vaak grof rijden. trekken in mond zodat paard gaat steigeren

Grappig is dat ik dit afgelopen woensdag juist zag bij een M1 ruiter. Het paard is heel goed en zo mogelijk 'op de automatische piloot' door de B en de L gehuppeld, maar nu komen er ineens oefeningen kijken die de ruiter zelf niet goed weet te rijden. Door totaal verkeerde hulpen (ook al in de voorafgaande training gegeven) deed dit brave paard niets anders meer dan steigeren. Resultaat: 141 punten en een (tweede) afgegroete proef.

Momenteel ben ik B ruiter (heb met mijn vorige paardje hoger gereden), maar sjorren en plukken aan mijn paard? Not done en dat zou mijn lieve Groninger in ruil voor zijn noeste arbeid ook echt niet pikken.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:56

Nouja vandaag was ik op wedstrijd, en er werd inderdaad nogal wat gesjord en geplukt aan de teugels.. Bloos!
Of het B ruiters waren weet ik niet, want dat stond niet op het sjabrak ofzoo.. Haha! en ik kende ze niet.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 29-07-06 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:58

miriamrocky schreef:
Ik heb nou een 12 jarig meisje op mijn b pony rijden die nu b start
Ik zeg altijd tegen der rij netjes je figuren en hou goede aan leuning zorg dat je pony goed voorwaarts is en de rest komt later

Idd je ziet gewoon sommige kinderen treken en zagen maar ik denk dan laat die ouders er wat van zeggen of wie er dan ook mee gaat Doen ze het niet weet je dat de gene die de kinderen leert paard rijden precies het zelfde doen

Ja dat zou eigenlijk wel moeten hea.. Scheve mond maarja, dat gebeurt helaas bijna nooit.. OF omdat de ouders er zelf geen verstand van hebben, OF omdat ze niet willen inzien dat hun kind gewoon heel erg verkeerd bezig is.. Scheve mond vaak zitten dat soort kinderen dan ook nog op de mooiste en duurstje pony's.. Vork

Ik ben zelf ook geen heilig boontje, maar ik trek of schop mijn paard toch echt niet zomaar in elkaar op concours.. Bloos Nergens trouwens, ook niet thuis in de bak.. En zeker andermans paarden niet. Mijn eigen paard krijgt nog weleens goed op zn donder als hij het voor de zoveelste keer vertikt, maar als je een paard rijdt voor de eigenaar moet je toch opletten wat je doet vind ik..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:38

Een paard op z'n plek zetten moet kunnen, maar ook ik heb combinaties gezien waardoor ik het liefst de andere kant op keek....Een keer heb ik er eens wat van gezegt, nog niet zo zeer lang geleden. Ik was op mijn oude manege aan het kijken, het toeval wilde dat daar ook nog eens een wedstrijd gaande was...Er was een meisje schandalig aan het rijden (op haar eigen paard, dat was denk ik ook de reden dat niemand er wat van zei). Ik heb het hele spektakel zo'n 20 minuten bekeken terwijl ik vanaf de eerste minuut al op 180 graden zat (een wonder dat ik niet eerder wat zei...). Op gegeven moment werd het alleen nog maar erger (ja, jullie hadden dit niet willen zien hoor) en zei ik er dus wat van. Op een kalme manier zei ik haar dat ze haar paard eens wat meer ruimte moest geven (om mee te beginnen Knipoog ). Ik kreeg natuurlijk een grote bek van haar, evenals van een vriendin die aan de kant stond, gelukkig kwam de eigenaresse van de manege er meteen aan en beaamde alles wat ik had gezegd...

Toen ik terug reed dacht ik nog even bij mezelf: 'Honderd grietjes die een moord doen voor een eigen paard, zij heeft er een en behandeld hem zo....' Boos!

Iedereen moet leren rijden en de een is verder dan de ander, maar als jij jezelf omhoog wilt werken door zagen, schoppen en het afbluffen van je paard mag je wat mij betreft er meteen mee kappen.....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:54

ik had laats een wedstrijd. en ik moest even wachten tot ik mijn proef moest rijden. en toen zag ik ene meisje haar pony letterlijk omlaag trekken.. je zag hem met zijn hoofdo mhoog gaan en vol werd er weer getrokken zodat ie weer nagaf.. en echt zo gign dat de hele preof door! maar inprincipe zie ik B ruiters ertussen waarvan je dentk zoo die zijn al klar voor de klasse hoger, maar in een proef is alles een stukke frustrerender. ik had dodnerdag wedstrijd. en ik ahd voor geen proppen vanwege los ijzer, en ik ben eerlijk gezget niet heel zachtjes in de mond geweest. heb niet hard getrokken ofzo, maar ik was soms te bruut zeg maar wanneer hij niet door de bocht ging bij de hekjes omdat hij niet goed door de bocht ging. en dat is ook in in mijn protocal gezet. en tsja dan ben ik het er voledig mee eens. maar inprincipe ik ben een B ruiter maar ik wil samen met mijn paard rijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 06:34

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:25

miriamrocky schreef:
Idd je ziet gewoon sommige kinderen treken en zagen maar ik denk dan laat die ouders er wat van zeggen of wie er dan ook mee gaat

Als ik ongeduldig wordt (en dat ben ik vrij snel) staat mijn mamma altijd aan de kant om me er meteen op te wijzen (ergste is nl ook nog dat ik het zelf vaak helemaal niet door heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:31

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 22:21

Uums schreef:
Karoliefje_ schreef:
Ik was laatst met mijn tweeling zus mee op wedstrijd, en wat mij vooral opvalt is dat de B ruiters vaak grof rijden. trekken in mond zodat paard gaat steigeren

Grappig is dat ik dit afgelopen woensdag juist zag bij een M1 ruiter. Het paard is heel goed en zo mogelijk 'op de automatische piloot' door de B en de L gehuppeld, maar nu komen er ineens oefeningen kijken die de ruiter zelf niet goed weet te rijden. Door totaal verkeerde hulpen (ook al in de voorafgaande training gegeven) deed dit brave paard niets anders meer dan steigeren. Resultaat: 141 punten en een (tweede) afgegroete proef.

Momenteel ben ik B ruiter (heb met mijn vorige paardje hoger gereden), maar sjorren en plukken aan mijn paard? Not done en dat zou mijn lieve Groninger in ruil voor zijn noeste arbeid ook echt niet pikken.

precies, Mijn paard wil altijd veelste snel, loopt onder me weg omdat ik iets heel simpels van haar vraag. gewoon de BASIS. maar ik ga echt niet trekken. Als moeder sla je je kind toch ook niet als die iets fout doet. Als je van je paard houdt. ga je er niet zo mee om alsof het een speelgoeddier is.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:33

waar slaat dat allemaal op ? ik ben ook net een half jaartje uit de B en ik had er helemaal geen last van... ik ga gewoon zelf rijden en zorgen dat ik zelf zo netjes mogelijk als ik kan rij...
dus... waar maken jullie je druk om Haha!
Ga gewoon lekker zelf rijden en de dingen die je fout doe verbeteren... aan de mensen die grof rijden kan je tog niks aan veranderen hoor... die blijven wel grof rijden...
ik vind het niet erg veel op slaan dat jullie zich nu druk maken over die mensen...
laat ze lekker .. ze komen tog niet verder Lachen
zo denk ik erover .......

MERTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:19

Ik vind dat juist allemaal wel meevallen. Knipoog
Z Ruiters/Amazones rijden altijd overdreven vlakbij en snijden je vlak voor je neus af Scheve mond

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:17

waarom in Bold? en wie heeft het hier over de Z ruiters?
Dit topic gaat over B ruiters die grof zijn voor het paard.

Niet over ruiters die hun paard losrijden en daarbij jou "altijd" in de weg rijden. Misschien kun je het beter omdraaien als dat jou "altijd" overkomt, dus dan rij jij de Z ruiters in de weg!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:36

iedereen moet niet zo arrogant tegen elkaar doen gewoon Tong uitsteken
iedereen rijdt altijd iedereen maar in de weg...
het gebied waar je inrijd wordt gebruikt door meer mensen dan alleen jij of ik.. daar moet je tog gewoon mee samen doen met dat terrijn Tong uitsteken .... iedereen moet gewoon opletten waar je rijdt en zo min mogelijk bij elkaar in de weg lopen... ik vind dit echt geteut allemaal... met in de weg rijden dit dat doe gewoon eens even sportief zeg...

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:24

Je kan je wat van die B riters aantrekken maar je kunt er ook niets van aantrekken en dan heb je dit probleem niet,.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:31

precies Lachen !!!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:23

Inderdaad. Als het je niet bevalt, kijk er dan niet naar en maak je er niet druk om. Natuurlijk zijn er zat ruiters die grof rijden, maar zitten die allemaal in de B? Ik zie soms in de L, M en Z ook dingen gebeuren die niet helemaal koosjer zijn.
Je kan je eraan ergeren, maar dat is wat mij betreft je eigen probleem. Het is niet jouw taak om die mensen paardrijles te geven. Trouwens, ruiters die grof rijden komen zichzelf op een bepaald punt wel tegen.