Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Vandaar dat sporen ook verplicht zijn (met dispensatie in de B en L) om te laten zien dat je kleine correcte hulpen kan geven.
Karl66 schreef:Vandaar dat sporen ook verplicht zijn (met dispensatie in de B en L) om te laten zien dat je kleine correcte hulpen kan geven.
Kinke schreef:Karl, hoe zit het dan met al die ruiters die tijdens het inrijden een half uur op hun paard zitten te "zagen"? Op de enkele wedstrijd die ik bezoek zie ik ALTIJD dat soort mensen. Als het doel van een bit is om te laten zien dat je een zachte hand hebt, waarom dat soort mensen dan niet direct van het wedstrijdterrein verwijderen? Stel dat ALLE bitloze ruiters willen verdoezelen dat ze een harde hand hebben, dan hebben zij dat recht toch net zo goed als alle "zagers" met bit??
Karl66 schreef:Kinke, het doel van de KNHS als sportbond is het verbeteren van de kwaliteit van de dressuur en de doorstroming naar de hogere klassen, niet dat ruiters op B,L of M niveau blijven. Dat veel ruiters die puur recreatief dressuur rijden daar anders over denken is een ander verhaal.
Myukii schreef:Maar, ik snap het probleem van alle 'wij-zeggen-nee-tegen-bitloos'-mensen niet. Als er mensen zijn die bitloos willen starten hebben jullie daar toch geen last van? Ik bedoel, iemand die met een bustrens rijdt, gaat toch ook niet zeuren als een ander met een watertrens rijdt? (om maar even een simpel voorbeeld te nemen).
Karl66 schreef:Niemand zegt dat alle ruiters heilig zijn, geweldig kunnen rijden en weten waar ze mee bezig zijn. Vandaar dat de meesten ook in de B en L blijven hangen.
Kinke schreef:Karl, hoe zit het dan met al die ruiters die tijdens het inrijden een half uur op hun paard zitten te "zagen"? Op de enkele wedstrijd die ik bezoek zie ik ALTIJD dat soort mensen.
Fitzroy schreef:Omdat het een hype is. Vroeger hoorde je niemand over bitloos rijden. Ja, aan een halster je paard uit het land halen.
In de wedstrijdsport wordt nu eenmaal een bepaalde optoming en een bepaald tenue -vergeet dat niet- gevraagd. Wil je dat niet ? Prima, maar blijf dan lekker recreatief rijden.
Fitzroy schreef:Ik weet niet naar wat voor wedstrijden je gaat, maar dit is wel zwaar overdreven. Natuurlijk zijn er mensen die zitten te zagen maar dat verandert echt niet door bitloos te gaan rijden.
Fitzroy schreef:Kinke, jij doet nu net over komen als of iedereen zit te zagen op het losrijterrein en dat vind ik zwaar overtrokken.
Overigens jureer ik dus ik zie genoeg.Alleen zie ik de meerwaarde van bitloos rijden echt niet.
Fitzroy schreef:Ik weet niet naar wat voor wedstrijden je gaat, maar dit is wel zwaar overdreven. Natuurlijk zijn er mensen die zitten te zagen maar dat verandert echt niet door bitloos te gaan rijden.
Fitzroy schreef:Kinke, jij doet nu net over komen als of iedereen zit te zagen op het losrijterrein en dat vind ik zwaar overtrokken.
Overigens jureer ik dus ik zie genoeg.Alleen zie ik de meerwaarde van bitloos rijden echt niet.
Fitzroy schreef:Ik heb nog nooit een boomloos zadel gezien dat er uit ziet als een normaal dressuurzadel. Heb je een plaatje voor me?
Fitzroy schreef:En dat vriendelijker waag ik nu juist te betwijfelen
Ik heb nog nooit een boomloos zadel gezien dat er uit ziet als een normaal dressuurzadel. Heb je een plaatje voor me?
Kinke schreef:Even niet dressuur gerelateerd, het is toch zo dat jij bij het springen wel bitloos mag? Wat zou daar dan de meerwaarde zijn? Dus, waarom wel bij springen en niet bij dressuur?? (als het tenminste klopt wat ik zeg)
Karl66 schreef:Kinke, het doel van de KNHS als sportbond is het verbeteren van de kwaliteit van de dressuur en de doorstroming naar de hogere klassen, niet dat ruiters op B,L of M niveau blijven. Dat veel ruiters die puur recreatief dressuur rijden daar anders over denken is een ander verhaal.