"ZZGP stopt per 1 januari"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

Re: "ZZGP stopt per 1 januari"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:14

CGJ12 schreef:

Niks overname....... gewoon opzijgezet en genegeerd.

Ehm, opzijgezet maar met gebruikmaking van hun techniek en systeem? Ik vind dat een overname.

Hoe dan ook, met name wat betreft het wíllen en kúnnen organiseren sla je de spijker op zijn kop Huilen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:27

Wàs het maar een overname...
Het enige dat overgenomen gaat worden is het idee...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:52

Dan zit je dus met twee problemen... Organisaties die het wel willen organiseren maar waar geen kip komt om het niveau J*******d niet echt uitnodigend werkt voor de groep ruiters ZZl-GP en de groep die het wel wíl organiseren maar er financieel aan kapot gaat...

Lang leve de KaNHetlekkerSelf... Knipoog

Op gras valt ook prima te rijden CGJ... Al zat er in Hoogezand in de Z ring een gat waar je paard meeeer dan kreupel van geworden was als ie op een plek zat waar je langs moest (wat dus bijna gebeurde toen de ring werd verkleind naar 20x40 voor de LI...).

Maar goed, we'll see...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:07

Kitty schreef:
Wàs het maar een overname...
Het enige dat overgenomen gaat worden is het idee...

Diefstal of plagiaat dus???

Erg triest dat het allemaal zo moet lopen... De ruiters/amazones zullen wel weer de dupe zijn.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:44

De prijzenschaal van het ZZL begint bij 75 Euro, Die van het ZZZ bij 90 euro, de LT bij 115 euro (zo uit mijn hoofd). Dus afhankelijk van de rubrieksgrootte is het omschrijfgeld nóóit dekkend voor het prijzengeld.
Reken daar even bij dat er ook een flinke extra afdracht naar de KNHS moet, en dat er twee jury's per rubriek van gemiddeld 100 Euro per stuk bij moeten zitten.
Een volle ZZL/ZZZ-rubriek kost de organisatie volgens mij minstens 250 euro per ring/proef........ (en niet volle ring kost nog meer).

Goeie grutten, Gestoord nee dat kan de secretariaatspot helemaal niet bekostigen. Dan is de dagopbrengst van de hele dressuurwedstrijd met de andere klassen de geldprijs van onze enigste ZZL ruiter....
Alleen bij sponsoring van de knhs Lachen

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:50

en hoe zit het met de junioren en young riders? dit werd/wordt ook door de ZZGP geregeld...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:14

Die krijgen een speciaal plekje binnen de KNHS, worden op handen gedragen, sponsored by Rabobank, perfecte begeleiding en mogelijkheden, komen niks te kort. Immers, de jeugd heeft de toekomst. (en van de ZZ-licht knuppels hebben we er genoeg)

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:42

Eynav schreef:
De prijzenschaal van het ZZL begint bij 75 Euro, Die van het ZZZ bij 90 euro, de LT bij 115 euro (zo uit mijn hoofd). Dus afhankelijk van de rubrieksgrootte is het omschrijfgeld nóóit dekkend voor het prijzengeld.
Reken daar even bij dat er ook een flinke extra afdracht naar de KNHS moet, en dat er twee jury's per rubriek van gemiddeld 100 Euro per stuk bij moeten zitten.
Een volle ZZL/ZZZ-rubriek kost de organisatie volgens mij minstens 250 euro per ring/proef........ (en niet volle ring kost nog meer).

Goeie grutten, Gestoord nee dat kan de secretariaatspot helemaal niet bekostigen. Dan is de dagopbrengst van de hele dressuurwedstrijd met de andere klassen de geldprijs van onze enigste ZZL ruiter....
Alleen bij sponsoring van de knhs Lachen

dat valt wel mee, er is alleen prijzengeld als de rubriek gesponsord wordt.
vaak is het alleen zilverwerk.

Ik ben benieuwd wat de knhs ervan gaat maken...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:57

Nistria schreef:
dat valt wel mee, er is alleen prijzengeld als de rubriek gesponsord wordt.
vaak is het alleen zilverwerk.

Ik ben benieuwd wat de knhs ervan gaat maken...

Per 1 januari wordt die prijzenschaal verplicht op ELK concours. Vandaar dat de ZZGP er mee gaat kappen.
Dat geintje kost ze anders 2 tot 3 TON PER JAAR....... Nagelbijten / Gniffelen

En op die geldprijzen zit het gros van de ZZL/ZZZ-ruiters niet te wachten. Die komen gewoon voor een winspunt..... net als simpele B en L ruiters...... Ja

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:07

Echt??
nou dan zal het startgeld en de startkaarten/coupons ook wel weer flink omhoog gaan..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:09

simpele oplossing: Alle ZZGP wedstrijden voortaan als kringwedstrijd organiseren! Kost je 30 euro per jaar en je krijgt alleen een hand, lintje en coupon met evt WP retour!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:00

amondi schreef:
simpele oplossing: Alle ZZGP wedstrijden voortaan als kringwedstrijd organiseren! Kost je 30 euro per jaar en je krijgt alleen een hand, lintje en coupon met evt WP retour!

Ik ben bang dat Gert Naber daar niet mee akkoord is.
Volgens mij vallen deze wedstrijden in de categorie 2 (ik kan het mishebben; ik heb me daar nog niet in verdiept)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:37

Het nadeel van kringwedstrijden lijkt me ook dat ze alleen in de kring verreden kunnen worden. Volgens mij heb je in onze kring hooguit 2 ZZL/Z ruiters, wordt snel saai lijkt me...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:41

rommie schreef:
Het nadeel van kringwedstrijden lijkt me ook dat ze alleen in de kring verreden kunnen worden. Volgens mij heb je in onze kring hooguit 2 ZZL/Z ruiters, wordt snel saai lijkt me...

Wél weer een mooie grote kans op een oranje lint......... Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:06

En het is juist de bedoeling dat meer mensen de overstap wagen naar het ZZ licht! Eigenlijk vind ik het wel een goed idee worden...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:14

CGJ12 schreef:
rommie schreef:

Wél weer een mooie grote kans op een oranje lint......... Tong uitsteken

Nou, als de prijzen 1 op 4 blijven win je nooit meer wat Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:18

amondi schreef:
En het is juist de bedoeling dat meer mensen de overstap wagen naar het ZZ licht! Eigenlijk vind ik het wel een goed idee worden...

Dat is juist NIET de bedoeling.
Volgens het KNHS-kader gaan TEVEEL mensen over naar de ZZL......... (wel even je klassiekers kennen graag..... )
Daarom zijn de Z2 proeven nu ook bijna hetzelfde als een DS-7 (Intermediaire 1 niveau), maar dan zonder de beide series en pirouettes ....... Nagelbijten / Gniffelen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:17

rommie schreef:
Nou, als de prijzen 1 op 4 blijven win je nooit meer wat Clown

Hoezo? Ik vind 50% toch een behoorlijke kans...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:33

Kitty schreef:
Hoezo? Ik vind 50% toch een behoorlijke kans...

......... waarschijnlijk wordt er op gedoeld dat de ZZGP zélf altijd 5 prijzen uitkeert, ook als er maar 5 deelnemers zijn....... Knipoog

En 50% is minder dan 100%....... Haha!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:38

Oh dat de ZZGP altijd 5 prijzen uitkeert wist ik niet. Ik bedoelde te zeggen dat bij wedstrijden onder ZZL over het algemeen een 1/4 prijzenbeleid (ofzoiets) hebben. Dus als er 20 deelnemers zijn zijn er 5 prijzen. Als je maar 2 deelnemers hebt krijg je dus nooit een prijs.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:40

rommie schreef:
Oh dat de ZZGP altijd 5 prijzen uitkeert wist ik niet. Ik bedoelde te zeggen dat bij wedstrijden onder ZZL over het algemeen een 1/4 prijzenbeleid (ofzoiets) hebben. Dus als er 20 deelnemers zijn zijn er 5 prijzen. Als je maar 2 deelnemers hebt krijg je dus nooit een prijs.

De regel is : minimaal 1 op 4.....
Dus bij twee deelnemers altijd minimaal 1 prijs wijsneus........ Knipoog

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:42

Oh... Ok Haha!

Nou, het blijft saai met maar 2 deelnemers in een klasse die je dan ook nog elke wedstrijd weer tegen komt Zij zijn groot en ik is klein!

vond calimero hier toch meer op zijn plaats

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:46

rommie schreef:

Je eerste stukje klopt, je laatste stukje niet.
Als er 20 deelnemers zijn, zijn er 5 prijzen.
Als er 21 deelnemers zijn, zijn er 6 prijzen.

(daarom zie je ook veel ringen met 28 starts en bijna geen enkele met 29 starts. Is duurder voor de organisatie)

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:01

amondi schreef:
Zeg, die jostiband vergelijking, die kwam in eerste instantie toch helemaal niet van CGJ? ( niet schieten ik heb nog een LP van die band!)

Maar goed, het punt is duidelik, in Oosterwolde liep ook de hele jurykaravaan vast omdat er geen hulp bij de doorgangen naar de banen was....

afgeven op de vrijwilligers is wel erg makkelijk, ze doen het toch maar. Helaas kan ik dat de veelal drukbezette (met eigen zaken) dressuurnufjes niet zeggen Pling Als zij ook eens wat regelmatiger de handjes uit de witte handschoentjes zouden halen, zou een en ander makkelijker en efficienter georganiseerd kunnen worden Ach gut

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:25

leonora2 schreef:
amondi schreef:
Zeg, die jostiband vergelijking, die kwam in eerste instantie toch helemaal niet van CGJ? ( niet schieten ik heb nog een LP van die band!)

Maar goed, het punt is duidelik, in Oosterwolde liep ook de hele jurykaravaan vast omdat er geen hulp bij de doorgangen naar de banen was....

afgeven op de vrijwilligers is wel erg makkelijk, ze doen het toch maar. Helaas kan ik dat de veelal drukbezette (met eigen zaken) dressuurnufjes niet zeggen Pling Als zij ook eens wat regelmatiger de handjes uit de witte handschoentjes zouden halen, zou een en ander makkelijker en efficienter georganiseerd kunnen worden Ach gut

Maar dat gaat niet want de dressuurnufjes willen juist de handjes in de witte handschoentjes houden *LOL* .. laat de springmaniakjes maar helpen die hoeven niet te wassen in te vlechten en die zijn als het meezit in 3 minuten klaar met hun parcourtje Haha!
Maar goed ik baal er ook wel van dat de ZZGP er mee stopt, dat is gewoon altijd goed geregeld, je starttijd is gewoon je starttijd, dus je weet waar je aan toe bent en hoeft niet nog eens uren met je paard rond te stappen omdat het weer eens uitloopt.. en dat zilverwerk is ook altijd leuk om te krijgen Knipoog en je hoeft je niet te melden bij de jury, je hebt gewoon een nummer op je dekje en dan kan de jury en alle omstanders Vork zien wie je bent..