Zep schreef:Okee, je hebt de kern van wat ik opschreef over beter voorbereid je proeven ingaan dus totaal niet meegekregen...
Maar goed, eigenlijk ging dit topic daar niet over. Dit topic ging over gefrustreerd de ring uitkomen. Ik ben er van overtuigd dat je lol op concours, en of je nou voor de prijzen gaat of niet,
alles te maken met je eigen instelling. Lovely brengt dat heel mooi onder woorden.
Als ik sommige mensen op concours gefrustreerd zie doen en zie/hoor afgeven op de jury, hun paard, hun trainer, hun ouders, Grand Prix ruiters, goede paarden... als je al die energie nou eens in je eigen proeven steekt... sinds ik dat ontdekt heb is wedstrijd rijden ineens een stuk leuker geworden en zijn mijn resultaten enorm de lucht in geschoten!
Jij bent de enige die invloed heeft op je eigen resultaten.
Tja wat is beter voorbereid?? Ik rij pas sinds 3 jaar landelijk en moet het allemaal zelf doen en betalen. Ik heb geen pony verleden waar ik iedere week op concours ging met pappie en mammie. Het is er bij mij niet op jonge leeftijd ingerammeld door een dure instructeur. Ik heb les ik train hard genoeg doe me oefeningen enz.. thuis gaat het goed alleen moet ik gewoon het meer DOEN om meer zelfverzekerd te zijn in me proeven.
Ik heb dressuur nooit echt leuk gevonden maar om verder te komen met springen heb ik het nodig. MAAR ik doe het wel met een goede inzet anders heeft het geen zin. Ik rij geconcentreerd er kan een bom naast me afgaan ik hoor alleen me voorlezer helaas ziet Leys wel alles.
Wees blij dat ik weet waar het fout gaat en dat ik dat op ook wel accepteer. Maar idd waar het in dit topic omging is dat de jury's op dit moment een stuk strenger zijn dan een jaar geleden. Sorry of dat nu ligt aan de kwaliteit of de splitsing maar als ik me proeven naast elkaar leg weet ik genoeg.
Daarnaast heb ik een verschrikkelijke heet hoofd die alles met 300% inzet doet en dat is vaak nadelig in je proef

Mijn doel is voornamelijk hem zo dressuur matig top te krijgen voor het springen en daarom moet ik gewoon proeven rijden zodat het ook in de springring beter gaat. Wees blij dat ik dat inzie en doe. Want bij het springen in de B en L zie je echt een hoooooop puin.