Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bramblerose schreef:Waarom begin je niet met die ervaring als ze 6 zijn en laat je ze andere leuke ervaringen op doen die ook belangrijk zijn?
, voor de goede paarden zijn de dressuurproeven een lachertje, die ze met twee hoeven in de neus uit de losse pols schudden
KiWiKo schreef:voor de goede paarden is dit geen presteren![]()
![]()
, voor de goede paarden zijn de dressuurproeven een lachertje, die ze met twee hoeven in de neus uit de losse pols schudden
Lida schreef:Deze meneer is 39 geworden met de bij ons geldende gouden regel
alles op z'n tijd.
Needje schreef:KiWiKo schreef:voor de goede paarden is dit geen presteren![]()
![]()
Helaas zijn er niet heel veel van zulke paarden, en als ze er zijn, zijn ze voor de meeste amateurs al niet te betalen. Die moeten het doen met een "huis, tuin en keuken paard". En juist zulke mensen willen per se meedraaien op het hoogste niveau. En daar gaat t imo fout. Die moeten wel keihard trainen om ergens te komen. En slaan dan soms een beetje door. En ik denk dat die mensen het dus verpest hebben voor de paar goeien.
CGJ12 schreef:Ik denk trouwens dat de jonge paarden in de "jonge-paarden-proeven" meer te verduren krijgen dan in een standaard Z-proefje.
Bij die jonge-paarden-proeven loopt het geheid weer uit op een aantal ronden zo-spectaculair-mogelijk draven. Groot én snel als het even kan..........
Zo'n mooie opgeilende "nog-nét-niet-passage-draf bij een 4-jarige. Want dergelijke rubriekjes worden namelijk gespot door de heren (en vrouwen) dressuurpaarden handelaren.........
Bettine schreef:@Needje: Precies, die komen zichzelf vanzelf wel tegen. Maar niet in het Z.
Met die paarden heb ik meer medelijden dan met een 5 jarige die op zijn sloffen het Z loopt hoor!
KiWiKo schreef:Ik ook ........... met alle macht proberen een strijkplank zo te buigen dat ie een stukje schouderbinnenwaards laat zien....... is imo veel erger dan een elastiekje een eenvoudige wissel laten springen

Bramblerose schreef:Tja KiWiKo, we kunnen elkaar niet 'overhalen', ik blijf toch ook echt bij mijn mening. Ik zie in je profiel dat jij ook je paarden met slof rijdt, vind ik ook jammer als je paardje pas 3,5 is. Maar ja, ook daar zijn de meningen over verdeeld...