Extreem doen in toekomst met je Kür?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Re: Extreem doen in toekomst met je Kür?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:12

Ik heb een hele gave kür. Gedurfd, zeker voor mij.
Ik heb hem alleen helaas in februari voor het eerst en laatst kunnen rijden, dus ik hoop aankomende februari weer en dan moet hij al weer aangepast aan de nieuwe eisen in april.
Welke muziek weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar wel muziek waar ik al kippenvel van krijg ls ik het gewoon op de radio hoor.
Ik ga dus voor muziek die ik graag wil, en niet wat de jury's willen, want winnen doe ik toch niet. Ik maak er dus een feestje voor mezelf van. Ik vind het gewoon geweldig om t doen!!
En gelukkig staat Eyes van bokt me ook bij, terwijl die ook zijn tijd kan steken aan mensen die wél potentiele winnaars zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:09

Goh Sjuimpje, denk je dat Triumph het kan doen op Land van Maas en Waal?

Jippie: briljant antwoord op Horsedances, niets meer aan toe te voegen. Het enige waar ik me wel bij Theo aansluit is dat ik ook vind dat sommige mensen wel erg "blikkerige" muziek uitzoeken. Dan hoor ik ook liever een uitvoering van LSO als ik dan mag kiezen. Ik vind het altijd nog jammer dat mensen over het algemeen weinig gebruik maken van de prachtige instrumentale stukken die je uit de normale uitvoeringen of de extended versions van veel populaire muziek kunt halen. En ik ken ook enkele prachtige klassieke werken waar ik wel eens wat mee zou willen doen.

Ik denk dat je op het moment dat je muziek pakt waar je zelf wat mee hebt en die de combinatie past, je de mogelijkheid hebt wat extra "ziel" in je proef te leggen. Iedereen zal zich Anky's song sung blue kür kunnen herinneren. Daar zat net dat beetje extra in. En dat is juist het mooie van een kür, je kunt er een combinatie mee aanvullen.

Zondagavond kwamen er ook heel verschillende muziekstijlen voorbij en ik vond het erg leuk om te zien hoe creatief sommige combinaties waren geweest, met zowel hun muziek als de lijnen in de proef.

Kan niet wachten tot ik weer ga starten

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:20

Citaat:
Het enige waar ik me wel bij Theo aansluit is dat ik ook vind dat sommige mensen wel erg "blikkerige" muziek uitzoeken.

Een heel goede uitdrukking "blikkerig"

En dat was nu juist mijn hoofpunt, naast natuurlijk het feit dat er zo ontzettend veel op dezelfde muziek gereden wordt. Was het lang geleden War of the Worlds en een paar jaar geleden Riverdance, zo is het nu Pirates of the Carribeans. De volgende hype zie ik al aankomen Shrek

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:25

Zep schreef:
Goh Sjuimpje, denk je dat Triumph het kan doen op Land van Maas en Waal?

Dat hoop ik toch niet...

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:05

Wat is nu eigenlijk gek doen of wat kan er wel en wat kan er niet.
Wat mij betreft kan er heel erg veel. Het is juist leuk om eens op wat andere muziek te gaan rijden. Uiteraard moet het wel in het plaatje passen en moet je wel gewoon goed rijden, anders scoor je nooit.
Je merkt gewoon dat mensen steeds meer gaan vragen naar nieuwe dingen, muziek die niet instrumentaal te krijgen is of nu eens niet in een klassiek orkest uitvoering.
Waarom niet eens een stevige rock kür? echte drums en wat meer muziek met ballen. Niet alles is zo leuk om te horen als het met een orkest sausje is overgoten.
Synthesizers? mag dat niet in de dressuursport? is het nu echt zo onetisch? echt niet!
(en wie bepaald dat)

Kortom durf eens lekker wat anders te doen, loop niet altijd achter de massa aan en wees creatief.
Het is zo leuk om te horen dat er ook in de muzikale tak van de dressuursport een ommezwaai aan de gang is.
Riverdance of schrek? no way, doe ons maar eens Joan Jett met "I Love Rock and roll" , Smartlappen, Boney M of Jean Michell jarre met zijn hele santemekraam aan synthesizers.

Comming soon to a arena near to you.....................!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:26

oot123 schreef:
Waarom niet eens een stevige rock kür? echte drums en wat meer muziek met ballen.

over extreem:

Ik wed dat ik de enige ben met een kur die aan het eind op de uitgestrekte galop een live ingespeelde drum solo van maar liefst 6!! maten heeft

Mijn hele kur is trouwens live ingedrumd

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:33

Let's rock'n roll

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:17

Ik vind het jammer dat ik vandaag de dag nog steeds "mijn" kur (of gedeeltes hieruit) hoor langskomen die 10 jaar geleden ooit voor me is gemaakt. Kennelijk is deze kur niet zo uniek als hij behoort te zijn...

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:50

Tyrza schreef:
Kennelijk is deze kur niet zo uniek als hij behoort te zijn...

Dat is eigenlijk geeneen kur. Of je moet er een copyright op maken ofzo.

oot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:10

Suzanne F. schreef:
Tyrza schreef:

Wij geven nooit maar dan ook nooit een kür die voor iemand is gemaakt weg aan een ander, ook niet voor 1x.
Wat iemand met zijn eigen kür doet dat is een andere zaak.
Het past ook nooit bij een andere combinatie qua tempo en lijnen.
Mensen betalen niet voor niets geld voor hun kür en zeker niet om later dezelfde muziek weer bij een ander terug te horen, ik zou daar razend om worden.
Ik zou mijn küren nooit weggeven als ik ruiter was!

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:33

oot123 schreef:
Wij geven nooit maar dan ook nooit een kür die voor iemand is gemaakt weg aan een ander, ook niet voor 1x.
Wat iemand met zijn eigen kür doet dat is een andere zaak.
Het past ook nooit bij een andere combinatie qua tempo en lijnen.
Mensen betalen niet voor niets geld voor
hun
kür en zeker niet om later dezelfde muziek weer bij een ander terug te horen, ik zou daar razend om worden.
Ik zou mijn küren nooit weggeven als ik ruiter was!

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen een kur van een ander gebruiken, of het echt ooit net zo goed wordt als voor de persoon waar de kur eigenlijk voor is geschreven is een ander ding. Als je budget klein is, of helemaal geen budget hebt kom je natuurlijk al snel bij kuren van anderen uit.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:35

Tyrza schreef:
Ik vind het jammer dat ik vandaag de dag nog steeds "mijn" kur (of gedeeltes hieruit) hoor langskomen die 10 jaar geleden ooit voor me is gemaakt. Kennelijk is deze kur niet zo uniek als hij behoort te zijn...

Bij wie was hij gemaakt dan Tyrza?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:28

Ik heb nog nooit mijn hele kür terug gehoord bij een ander
Kleine stukjes wel, welliswaar dan iets bewerkt of in een iets ander ritme, maar daar ontkom je denk ik niet aan.
Sommige muziek nodigt gewoon uit om kür op te rijden en bij houden of iemand anders die al heeft is (bijna) geen doen.
Ik heb wel een keer gehad dat iemand op een wedstrijd hetzelfde nummer voor de galop had. Andere kürmaker, kon niemand wat aan doen. Ik was wel blij dat ik voor diegene startte en niet erna, dan had ik me toch wat ongemakkelijk gevoeld.
Maar ik heb küren genoeg liggen, dus kan altijd op het laatste moment nog een ander uit de auto trekken, moet ik alleen wel de choreografie nog weten.

En ik heb een keer gehad dat Eyes op héél korte termijn een Z1 Hippiadekür moest maken, en de drafmuziek die het beste bij die combinatie paste...had ik al. Eyes heeft toen netjes aan mij gevraagd of ik het erg vond, als hij die muziek wat aanpaste voor de Hippiade combinatie. Zij mocht hem dan alleen dan rijden, verder zou de muziek weer helemaal voor mij zijn. En aangezien dit om een Z1 kür ging en ik Z2 rij, zag ik daar geen enkel probleem in, en zo is het ook gegaan.
Ik rij met mazzel 3 a 4 küren per jaar, dus als de combinatie met die muziek kans maakt op de Hippiade, wie ben ik dan om te zeggen dat ik het niet wil hebben? Ik heb er geen problemen mee, als we elkaar maar niet in dezelfde rubriek tegenkomen en de muziek niet al volledig uitgemolken is.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn op 18-01-06 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:30

Dat is nu eenmaal het nadeel van werken met CD's, iedereen kan aan die muziek komen dus je kunt het altijd tegenkomen in de kur van een ander. En er zijn ook kurmakers die met cd's werken die 1 stuk muziek voor meerdere kuren gebruiken heb ik al wel gemerkt.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:37

Ja dat is het nadeel van werken met bestaande muziek. Laten we het maar niet over de voordelen hebben.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:04

Anoukie schreef:
Dat is nu eenmaal het nadeel van werken met CD's, iedereen kan aan die muziek komen dus je kunt het altijd tegenkomen in de kur van een ander. En er zijn ook kurmakers die met cd's werken die 1 stuk muziek voor meerdere kuren gebruiken heb ik al wel gemerkt.

Klopt ja. Ik probeer het zelf te vermijden, maar soms dan komt er iemand die perse een bepaald nummer in zijn of haar kur wil hebben. En ja; klant is koning

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:10

Voor ons is dat niet zo moeilijk, want dan komt het nummer erin maar dan in een speciale/andere uitvoering . Dat is het voordeel van zelf arrangeren .

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:14

Andere uitvoering; met keyboards ter afwisseling van de synthesizers?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:17

Suzanne F. schreef:
Tyrza schreef:

Nee dat begrijp ik... maar die stukken muziek werden wel constant door dezelfde "producer" gebruikt...

Overigens ben ik nog steeds heel trots op de kur die Eyes afgelopen jaar voor mij en Tol heeft gemaakt. Het is onze afscheidsdans geworden

Als Tol officieel 20 jaar is, 4 april, dan laat ik deze kur nog eens op Bokt zien

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:30

sanne_ schreef:
Andere uitvoering; met keyboards ter afwisseling van de synthesizers?

Ik zou zeggen, zeg dan niets als je er (blijkbaar) toch geen verstand van hebt of er niets zinnigs aan toe te voegen hebt .

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:42

Wat bedoel je?
En waarom een knipoog?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:46

Je reactie is duidelijk spottend bedoeld (niets zinnigs) en als je er verstand van had hoe wij werken, had je die opmerking niet gemaakt (geen verstand van). De knipoog is omdat je dat vast ook zelf al wel had bedacht .

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:58

Mijn reactie was bedoeld als een knipoog naar de eerder genoemde waarderingen van synthesizer muziek. Om dit te accentueren heb ik zelfs gebruik gemaakt van een emoticon, waarvan ik nu denk dat je hem niet of niet goed hebt gezien.
Ik weet hoe jullie werken, ik weet wat de alternatieven zijn. Ik heb daarover zo mijn waardering en jullie ook. Prima toch?
Hoef je écht niet aan te komen met conclusies als dat ik er geen verstand van zou hebben. Vind ik niet aardig van je.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:03

Ik vond jouw opmerking ook niet aardig en heb dat op een heel fatsoenlijke manier verwoord . Jouw smiley was alles behalve een knipoog, tenzij mijn ogen mij bedriegen . Het is toch ook helemaal geen schande dat je niet weet hoe wij werken? Alleen vind ik het dan niet zo netjes als je daar een spottende opmerking over maakt.

Afijn, mocht je dit nog verder willen bespreken, stel ik voor dat we dat per pm doen ipv in dit topic .

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:39

Anoukie schreef:
Voor ons is dat niet zo moeilijk, want dan komt het nummer erin maar dan in een speciale/andere uitvoering . Dat is het voordeel van zelf arrangeren .

Dat komt bij mij ook nog wel, maar nu nog even niet
Is inderdaad veel handiger en je hebt ook veel meer mogelijkheden.
Maar ach, ik kom net kijken