Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daniella

Re: Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:06

Doe ik niet !!

je moet gewoon een goeie proef rijden en dan heb je bijiedere jury wel een winstpunt bij de ene een wat mindere dan bij de ander maar als je op kampioenschappen nou zoon jury krijgt ga je dat toch ook niet afzeggen!!!
tenminste wat die jury te zeggen heeft kan ik weer op trainen ik hoef niet van die jurys die mij altijd maar een winstpunt geven ik wil gewardeerd worden!!!!

Maar dat is ieder zijn eigen mening ik ken ook genoeg mensen die dat ook doen en ik kan me er ook wel wat bij voorstellen maar toch ik doe het niet !!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:14

laborah schreef:
Zouden er ook juryleden zijn die zich afmelden als ze startlijst zien?

Soms heb ik wel eens, dat ik achteraf liever gehad had dat de organiserende vereniging een ander jurylid had gevraagd
Maar afzeggen, nee!
Pas wel een keer geaarzeld met toezeggen maar toen haalde de vereniging mij over.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:26

CGJ12 schreef:
maverick schreef:
w............( toen ik vroeg waar nou het verschil in zat, kreeg ik als antwoord: Ik houd nu eenaal niet van die gewoone kleine beestjes. .........)

Tóch wordt dit volgens de nieuwe richtlijnen de nieuwe toekomst.........
Kwaliteit van de basisgangen moet véél sterker megenomen worden (en dat gaat inderdaad vaak samen met en "beter/mooier" paard........)

helaas wel ja
maar ik vind t wel belachelijk.hoe zit het dan met het correct rijden van de proef en het correct uitvoeren van de oefeningen is dat dan strax niet meer belangrijk?
ik dat ik dan maar vast voor kerst een nieuw paard moet vragen aan paps
Hetgeen dat dan overigens wel resulteerd in, dat ik bij dat betrefende jurylid geoon een winst punt kan rijden

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:25

Ik kijk nooit welke jury ik heb.
het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.
Als ik voor mezelf weet dat ik wel goed heb gereden,
maar de jury vind van niet, dan probeer ik het de volgende keer weer

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:06

Maakt mij niet uit welke jury ik heb, ik start toch wel. Voordeel van het weten wie de jury is, dat je na een tijdje je punten redelijk kan voorspellen.

laurae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:39

Er is een jury bij wie ik weet dat iik nooit een winstpunt kan halen. En velen met mij overigens

Ach, het is ook wel een sport om zo dicht mogelijk bij de 140 te komen (dan zou ik bij iedere andere jury tegen de 170 aanzitten), en als ik lekker heb gereden is het mij allemaal best.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:41

Ik start vanaf nu ook niet meer bij 1 bepaald jury lid! Hij heeft gewoon een hekel aan het soort pony wat ik heb, ik rij gewoon een goeie proef dan heb ik nog lage punten met commentaar wat nergens op slaat!

Zonde van mn geld heb geen zin om zo de grond ingeboord te worden terwijl k een goeie proef rijd!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:10

Hebben degenen die echt zo'n 'anti-start' jurylid kennen die jury er ook weleens op aan gesproken? En zo ja, wat kreeg je toen te horen? Ben eigenlijk wel heel benieuwd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:12

nee, ik heb haar daarna niet meer gehad

Ik heb wel gezegd bij het voorval dat ik de KNHS in ging lichten, wat ik ook gedaan heb... (ging dus niet om lage punten, want dat doet me vrij weinig, zou voor mij ook geen rede zijn om niet te starten)

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:13

Wat was het dan wel, als ik vragen mag ... Lijkt me namelijk behoorlijk wat voor je het bij de KNHS gaat melden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:28

Heeft al vaak op bokt gestaan

ze zette me eruit omdat mijn paard kreupel was.
Nu ben ik iemand die zelf wel eerder stopt dan een stopsein van de jury, maar oke, dat weet zij natuurlijk niet.
Want ik ga m'n paard niet naar de knoppen rijden voor een wp (wat je toch niet haalt met een kreupele)

verder was kawa wel gespannen, liep daarom als een plank. dat geef ik direct zelf toe.
was ook al 3x zeker 2 meter in een pas opzij gesprongen. wat ze gezien moet hebben, want 1 was bij de kantine bij het binnenkomen.
En een paar keer vol in de remmen gevlogen.

En dan moet je direct je paard sb zetten op de zijde waar de spoken zaten, nou dan kan ik je voorspellen dat een plank met weggedrukte rug dan idd niet netjes in takt loopt, maar dat is anders dan kreupel
vervolgens een appuyement, natuurlijk ook niet geweldig, ging ook weer richting spook
Maar dan de 60 meter middendraf ging weer heel goed en ook regelmatig (en dat is onmogelijk bij een kreupele).
daarna nog 2x travers, ook daar geen zware onvoldoendes.

Ik had voor de eerste 2 punten een 5, middendraf een 6, rest ook vijven
en nergens, bij geen van beide jurys de opmerking onregelmatig oid.

en toen werd er geroepen, ik moest stoppen, paard was kreupel.
Toen ik zei dat het spanning was en graag mijn proef wilde vervolgen, had ze wel wat beters te doen. (en op wat voor toon dat eruit kwam)
toen ik vroeg welk been het dan was, kon ze daar geen antwoord op geven.
ff draven aan een lange tuegel, was er ook niet bij om te kijken of hij echt kreupel was.
echt er viel niet mee te praten.

de andere jury vond hem ook niet kreupel, maar moet braaf luisteren naar de hoofdjury.

Daarna hoorde ik van de schrijfster, dat ze er nog bijna een paard uit had gezet,
hier, weer zo'n kreupele en meer opmerkingen in die trant.
Ze wilde net haar hokje uitkomen, toen dat paard door de spanning was.

fijn voor die man, minder voor mij, want met 2en hadden we toch sterker gestaan.

Dit heb ik toen ook gemeld bij de knhs, want zoiets is gewoon belachelijk en onkunde
ik had ook niet verwacht dat er echt maatregelen zouden komen, maar ik dacht, misschien melden het meer mensen, want als ze er nu al bijna 2 uit had gezet, doet ze dat wel vaker en dat word dan toch wel verdacht.
en bij zo'n ongelooflijke doos, nee, daar ga ik mijn tijd nooit meer verdoen, ook ik heb wel wat anders te doen

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:30

Het zit je nog steeds dwars, he Kawa

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:32

ja, heel stom, maar word er elke keer nog steeds kwaad om
stom hè, valt me zelf ook elke keer op

echt, ik was toen ook zo enorm kwaad, domme doos.
en nogmaals, ik respecteer anders elke jury die daar hun tijd opoffert voor ons
Maar zo iemand?
zeg dan ik heb geen tijd, zin weet ik veel en hou op met jureren

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:36

Ja, het valt mij ook op . Ik ben blij dat ik paarden altijd aan de lange teugel laat draven en de uiteindelijke beslissing aan de ruiter over laat, ik heb liever geen RK's tegenover me

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:37

haha, kan ik me voorstellen.

Ik ben gewoon zo kwaad, omdat ik na zoveel jaar mijn eigen knolletje wel ken
en ik echt wel weet dat ik er zo zuinig op ben, dat ik niet doorwals.

maar nee, zie weet het beter
zeker in een zuivere middendraf..

wat zou jij dan hebben als je zuivere middendraf ziet na wat geklooi in de sb?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:02

Snap inderdaad dat je nijdig was, het moet voor een jury toch te doen zijn om taktfouten (evt. door spanning) van kreupelheid te kunnen onderscheiden, zeker als hij stukken wél rad loopt en je aanbiedt om even aan een lang teugeltje te draven...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:06

Remember schreef:
Hebben degenen die echt zo'n 'anti-start' jurylid kennen die jury er ook weleens op aan gesproken? En zo ja, wat kreeg je toen te horen? Ben eigenlijk wel heel benieuwd

Ja, ik had gevraagd of ze er na de uitslag zou zijn voor commentaar. Ik kreeg te horen dat ze niet kon want ze moest weg en dat ik bovendien moest zorgen voor een video-opname voordat ze eea wilde toelichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:13

Dat was dus ook mijn gedachte Remember

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:26

Ik heb zelden dezelfde juri gehad. En die juri die ik vaker gehad heb, wil ik nog wel vaker hebben. Echt slechte ervaringen heb ik niet met jurileden.
Ja, een tijdje terug was er een miep. Maar dat vond ik geen vreemde juri vanwege mijn punten (ook al vond ik het niet helemaal terecht) maar zij wilde de losrijbak overzien terwijl ze de proef jureerde. Allemaal leuk een aardig dat ze op het losrijden wil letten. Maar op beide tegelijk letten lijkt me knap. Maar ik weet niet meer hoe ze heet, ik zou het op kunnen zoeken op coupon, maar ik zou me er nooit voor afmelden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:25

De betreffende jury in mijn geval kwam na de prijsuitreiking zelf naar me toe. Ze vond dat ik geen prijs had mogen rijden Ik reed, zij gaf punten Daar was ze dus zelf debet aan. Erg leuk (niet) als je daar staat met je lintje en je enveloppie en je wordt verteld dat je de volgende keer maar gewoon weer moet gaan springen. (reed met springzadel dressuur, had geen tijd gehad om zadels te veranderen ivm barage en uitlopende tuigpaarden rubriek)

Ik heb gereageerd met de woorden: u heeft de punten uitgedeeld, daar kan ik niets aan veranderen. (heel diplomatiek, kom het mens al 20 jaar tegen op concoursen en heb ook weleens bij haar in de auto zitten schrijven) Heb er dus wijselijk verder geen woorden aan vuil gemaakt.

Blijkbaar was ze toch gekrenkt ofzo want sindsdien rijd ik bij haar standaard 150-155 punten. Winst kan ik wel vergeten. Aangezien ik geen zin heb om benzine te verbruiken voor een voorspelbare uitkomst blijf ik dan liever thuis en bespaar me alle moeite.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:39

daffodil schreef:

Dit is een vraag die ik per mail krijg:
ik heb een vraagje maar kan ik er nog op voor aan staande wetstrijd ik sta al op de zondag maar zou dan 0owk graag op zaterdag willen.

A: Kan ik het niet lezen, want ja de jeugd schrijft heel apart tegenwoordig??
B: Mail ik terug, jahoor dat is goed, ik zet je er op zaterdag ook bij, neem extra coupons mee
C: Komt ie doodleuk zaterdag niet opdagen voor zijn eigen proef maar wel met die van iemand anders mee en zegt dan: ooooh niet meer gezien dat ik op de lijst stond......
D: Zegt dan ook nog doodleuk, nee morgen kan niet hoor, we zijn aan het verhuizen dus dat red ik niet!

Snap je dan dat ik giftig word?? Ik hou op twee dagen dus startplekken bezet voor zo'n joch, en uiteindelijk zit ik met een gat op de wedstrijddag zelf! Tegelijk zijn er mensen beledigd die niet kunnen starten omdat ik geen plek heb, maar dan wel naderhand zien dat ze tóch hadden kunnen starten.....

Maar...dit topic ging eigenlijk over hoe mensen omgaan met namen van jury's wel of niet op de lijst, en voorlopig zie ik alleen maar heeeeel veel redenen om ze er dus niet op te zetten.

goh dat herken ik nou ook
Laatst bijgewerkt door _Natasja_ op 13-12-05 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:44

Maar na aanleiding van dit topic heb ik de proef op de som genomen.

Ik heb na de belavond, de jury's op de startlijsten vermeld. [doe ik normaal nooit!]
Ik heb nog nooit zoveel wegblijvers gehad.
Ik heb mijn les hieruit getrokken, ik zet nooit.
Maar dan ook nooit meer jurynamen op een startlijst.
En daar hebben die allerbeste starters het zelf naar gemaakt.
Je moet bij elke jury kunnen rijden, kun je dat niet?
Stop dan met wedstrijdrijden, het is en blijft een jury sport.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:57

Ik kan ook bij elke jury rijden, vind het alleen zonde van mn geld

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:58

En als een jury zelf zegt, ik heb wel wat beters te doen, dan weet ik dat ik in het vevolg ook wel wat beters heb te doen

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:00

Precies, ben ik t helemaal met je eens