Paardensport is volkssport?50%=verliespunt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Met 50% verliespunt

Poll eindigt op

Ik ben het eens me de nieuwe verliespuntenregeling
Geen stemmen
IK ben het niet eens met de nieuwe verliespuntenregeling
Geen stemmen
Geen mening
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Suzanne F.

Re: Paardensport is volkssport?50%=verliespunt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:16

Bettine schreef:
CGJ12 schreef:
Dat vind ik op zijn tijd nog wel weer eens leuk. Leuker dan combinaties met alleen vijfen en zessen...........

Dan heb ik toch liever combinaties van 8en en 9ens

Helaas zijn die zeldzamer dan de 3en en 4en combinaties..

Die heb ik nog nooit gehad helaas.
Maar als die verliespuntenregeling komt mag ik wel een bodyquard meenemen op concours naast mn schrijfster. Of een grote neger als schrijver...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:18

Ik zie het al staan in een blad

Gevraagd
bodyGuard, om te schrijven bij landelijke dressuur wedstrijdjes
er kan met zwepen geslagen worden, door woedende ruiters of ouders

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:34

FlairS, jij hebt het nu wel over een luxe bak om in te rijden enzo, maar ik rij ook maar gewoon in een modderige bak die niet eens van mezelf is, en anders rij ik gewoon in de wei. Krijg je niks van hoor, want ik ben bijna Z. Je kunt nog zo'n mooie eb- en vloedbodem hebben, je zult het toch echt zelf moeten doen. En met in de wei rijden gaat dat prima, voor mij dan. Als je 's winters door slechte weersomstandigheden weinig kan trainen, dan moet je ook geen wedstrijden rijden. Dat scheelt een hoop geld en dan kun je je thuis een beetje gaan richten op het buitenseizoen, zodat je daar goed kan presteren.
En dan van die 50 % = verliespunt is best wel streng ja, maar in de B dressuur geldt het systeem van verliespunten niet, dus voor de beginnende wedstrijdruiter met een 'gewoon' paard is dat nog geen probleem.
Ik hoor nu pas voor t eerst van deze regel, gaan ze deze echt invoeren dan?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:08

ik heb net de regels voor het springen eens opgezocht.

Daar kun je dus wel gewoon degraderen naar het B, en uitsluiting is gewoon 2 verliespunten (muv verkeerd parcours en vrijwillig de ring verlaten). Dat is al zo lang als ik rijd zo, en ik heb daar nog nooit commentaar op gehoord dat het paard rijden tot een elitesport zou maken.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:34

Op zich ben ik er niet op tegen, als de juryleden dan maar wel eerlijk punten en proberen het positieve uit de proef te halen.

Offtopic: de KNHS klaagde in de Paardenkrant dat het aantal leden afneemt. Dat vind ik dus niet gek. Iemand die dit leest kan wel eens schrikken en daar komt nog eens bij dat de kosten dit jaar flink omhoog gaan. Wij als vereniging betaalden eerst 81 euro en nu iets van 131 euro. Mijn startkaart is ook een stuk duurder geworden, enz. Nee ik vind het niet gek als mensen hun lidmaatschap opzeggen als alles maar duurder en duurder wordt.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 00:01

Ik neem aan dat een jury wel het verschil ziet tussen een combinatie die totaal niet op het niveau thuis hoort of een proef die door omstandigheden de mist in gaat maar waar wel goede stukken in zaten. Net als nu zullen er denk ik niet veel meer verliespunten gegeven worden. Of je moet erg slecht met je paard omgaan.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 10:51

Yoghurt schreef:
FlairS, jij hebt het nu wel over een luxe bak om in te rijden enzo, maar ik rij ook maar gewoon in een modderige bak die niet eens van mezelf is, en anders rij ik gewoon in de wei. Krijg je niks van hoor, want ik ben bijna Z. Je kunt nog zo'n mooie eb- en vloedbodem hebben, je zult het toch echt zelf moeten doen. En met in de wei rijden gaat dat prima, voor mij dan. Als je 's winters door slechte weersomstandigheden weinig kan trainen, dan moet je ook geen wedstrijden rijden. Dat scheelt een hoop geld en dan kun je je thuis een beetje gaan richten op het buitenseizoen, zodat je daar goed kan presteren.
En dan van die 50 % = verliespunt is best wel streng ja, maar in de B dressuur geldt het systeem van verliespunten niet, dus voor de beginnende wedstrijdruiter met een 'gewoon' paard is dat nog geen probleem.
Ik hoor nu pas voor t eerst van deze regel, gaan ze deze echt invoeren dan?

Ik rijd samen met mijn klanten ook gewoon in een soms modderige ,soms stuivende buitenbak dus in weer en wind en ben ook geen B gebleven(en mijn klanten trouwens ook niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:43

Suzanne F. schreef:
Maar als die verliespuntenregeling komt mag ik wel een bodyquard meenemen op concours naast mn schrijfster. Of een grote neger als schrijver...

Ik zou voor de neger gaan

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:05

Als je toch niet kan degraderen, worden de B en L1 alleen maar voller............

Vergeet ondertussen niet dat het aantal inschrijvingen bepalend is voor het aantal prijzen! Dus al die 'beroerde' ruiters zorgen er wel voor dat er meer prijzen te vergeven zijn

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:15

Kun je dan ook verliespunten in de B rijden na 1 april? Nu kan dat niet, en eigenlijk vind ik dat dat moet blijven. Ook kun je nooit lager halen dan L1+0 en dat vind ik ook iets dat moet blijven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:38

fabienne schreef:
Als je toch niet kan degraderen, worden de B en L1 alleen maar voller............

Vergeet ondertussen niet dat het aantal inschrijvingen bepalend is voor het aantal prijzen! Dus al die 'beroerde' ruiters zorgen er wel voor dat er meer prijzen te vergeven zijn

Jaaa?? Dan durf ik ook een keer mee te doen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:04

Suzanne F. schreef:

Joh, vraag je gewoon Sander mee... die doet dat wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:24

Aimee schreef:
Suzanne F. schreef:

Joh, vraag je gewoon Sander mee... die doet dat wel

Zo eentje die met zijn hoofd tegen het dak aan zit..

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:33

ik vind het raar dat jullie het allemaal hebben over beroerde ruiters die wegblijven. Ik ben een van de beroerdste ruiters allertijde (noujah ik heb nog nooit beneden de 130 gezeten) en wat maakt mij het nou uit dat die regeling aangepast wordt, ik blijf meedoen hoor. en jullie overdrijven ook over dat trainen,, als ik een week niet kan trainen (bv als k ziek ben) dan ga ik daarna nog net zo vrolijk op wedstrijd ..
IK ga namelijk voor de LOL

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:39

Van dat trainen vind ik eerlijk gezegd ook grote onzin

Ik kan door ziekte regelmatig niet oefenen
en zag mijn concours dan vaak maar als een mooie oefen gelegenheid en in de winter nog eens mooi binnen ook.
En inschrijfgeld is maar een beetje duurder dan zo een bak huren en met wat mazzel heb jeje bak huur ook nog eens terug ook

En als jeje basis er wat fatsoenlijk in hebt zitten, dus niet meteen een klasse hoger als je net je wp's bij alkaar gesprokkeld hebt, maar over gaat als het beter bevestig is, scoor je ook nog steeds niet zo'n lage punten als je een week niet traint.

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:05

Waar het om gaat is, dat men in feite neerkijkt op de mensen die zo 'beroerd' rijden, dat ze meer dan de helft van de tijd geen winstpunten rijden en soms nog erger........so what.

Wat geeft de zogenaamd 'betere' ruiters het recht, om te vinden dat deze mensen maar thuis moeten blijven?
De basis bestaat voor het grootste deel uit amateurs; iedereen draagt zijn financiele steentje bij aan zowel de KNHS als aan de organiserende vereniging, en in die zin vind ik ook dat iedereen gewoon moet mogen starten. Verliespunten of niet.

Mensen zijn nou eenmaal verschillend, en niet iedereen gaat met hetzelfde doel voor ogen met de sport om. Ik vind dan ook dat je iedereen in zijn waarde moet laten.

Met de 50% regeling heb ik op zich helemaal geen moeite; ik vind wel dat mensen die in de hogere klassen rijden, en dan geen 50% kunnen rijden hiermee geconfronteerd mogen worden.

Ik vind niet dat ze dan maar thuis moeten blijven..............

Een andere kant ervan is het nadeel voor jonge paarden die rijtechnnisch thuis wel voor elkaar zijn, maar op wedstrijd zo veel spanning opbouwen, dat ze aanvankelijk geen fatsoenlijke proef kunnen lopen. Maar goed......die kan je altijd nog een poosje Hors Concours starten!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:14

Wat mij betreft heeft iedereen het volste recht om te starten, maar ik vind niet dat je moet lopen zeuren als je geen wp rijdt, en dat ook niet hebt verdiend. Natuurlijk werkt een wp motiverend, maar als altijd S. Klaas jureert kun je ook iedereen Z2+10 maken bij aanvraag van een startkaart.

PS ik bedoel niemand persoonlijk, geldt in zijn algemeenheid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:15

Ik zal vast blond zijn of er overheen gelezen hebben

Wie zegt dat er iemand thuis moet blijven?
Als mensen graag starten met de weet dat ze misschien niet veel punten scoren, wat de rede daar ook van is, moeten dat toch lekker gaan doen?

Maar dan moet je niet gaan mopperen, jury dit, jury dat
Dat is als er eenmalig iets raars gebeurd
Als je wekelijks slecht scoort, kun je er igg wel vanuit gaan dat het beeld wat je hebt van jezelf als combi, niet uitstraalt naar buiten toe.

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:54

Kawa, dat is toh duidelijk uit de verschillende reaties af te leiden!

Lielle schreef:

IMO heeft het ook totaal geen zin om op wedstrijd te gaan als je niet verwacht boven de 130 te gaan scoren, dan kun je dat startgeld beter op zak houden en gaan lessen

Amondi schreef:

Ik zou het heerlijk vinden als er alleen paarden aan de start kwamen waarvan de basis bij ruiter en paard in orde is. die in ieder geval zouden snappen hoe je een paard correct traint. Of het altijd lukt is een tweede maar zo als het nu gaat is de omgekeerde wereld.

Je hebt een paard en dus ga je op wedstrijd. Desnoods oefen je 30 keer achter elkaar de proef, want dat is trainen. Over aan het been zijn of het bit aannemen, willen ze niks horen, ze zijn Anky niet. Kom nou we gaan voor de lol!

Doe mij een lol, en blijf dan thuis. Of organiseer, als vereniging onderlinge wedstrijden, voor de lol en een klein prijsje. Maar zorg dat alleen correct getrainde paarden en ruiters naar de wedstrijden gaan.

Stennisje schreef:

Misschien dat deze combinaties thuis blijven als er een groter risico op verlies is en misschien gaan ze zichzelf wel afvragen waarom het niet gaat en pakken ze het rijden anders (hopelijk beter) aan.

Voordeel hiervan is dat het niveau in de sport niet meer omlaag wordt getrokken door combinaties die nog niet klaar zijn voor een klasse en dat er vooral in het drukke winterseizoen meer plaats is voor combinaties die wel klaar zijn voor hun klasse

MacavityL schreef:

Ik vind dat er vaak toch al te laconiek over de wedstrijdsport gedacht wordt. Wanneer je dit hobbymatig uit wilt voeren, prima- doe dit op onderlinge wedstrijden, daar zijn ze voor. Of start desnoods HC. Sport is sport en daar moet je je voor de volle 100% voor willen inzetten. Ik zeg niet dat dit met een duur paard moet of met de faciliteiten van een 5* accomodatie, maar binnen de grenzen van je mogelijkheden zou je er het uiterste uit moeten willen halen.

Lijkt me duidelijk dat deze mensen vinden dat je dan thuis moet blijven

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:59

Ik wou net zeggen, ik had bezwaar tegen de overvolle banen, wachtlijsten etc. En mensen die al starten voordat hun paard goed en wel zadelmak is.

Maar niemand hoeft voor mij thuis te blijven, als je nou van te voren kunt aangeven of je wedstrijd- of recreatieklasse wilt starten? Is dat een idee? Eigen promotie regelingen en eventueel overstappen als je dat wilt en er aan toe bent.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:04

Lielle schreef:
Wat mij betreft heeft iedereen het volste recht om te starten, maar ik vind niet dat je moet lopen zeuren als je geen wp rijdt, en dat ook niet hebt verdiend.

Ik heb absoluut geen problemen met de gedachte dat ik met een jong paard of een stuiterbal geen winstpunt rijd, die concoursen komen op het lijstje 'We hebben weer wat meer ervaring opgedaan en een heleboel gezien.'

Ik heb er wel problemen mee dat ik met zulke paarden een grotere kans maak op een verliespunt. Dat werkt gewoon ontzettend demotiverend. Ik vind dat zeker de klasse B 'verliespuntvrij' moet blijven en liever de L1 ook, want veel paarden worden hun eerste concoursen tenslotte ook al gelijk in het L1 gestart.

Ik hoop dat jury's idd het verschil gaan zien tussen een slecht gereden proef en een proef die an sich goed gereden is maar waar het paard gewoon nog ontzettend veel moet zien en leren. Ik hoef voor die proeven dus geen winst, maar om nu een hele dag op pad te zijn voor een verliespunt trekt me ook niet echt aan.

Een oplossing zou zijn om idd eerst HC te starten, veel eigenaren zullen daar echter denk ik minder blij mee zijn en het is zonde om HC te starten en dan wel met hele goede punten je ring uit te komen omdat je paard zich die keer netjes gedroeg...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:09

Nu je het quote heb ik het wel gelezen Fabienne, maar een geheugen als een zeef
Maar je hebt gelijk als ik dat zo lees

Maar ik heb wel een vraag aan mensen die altijd dan rond die punten rijden, is de lol er dan niet snel af, ook al is het hobby?
Altijd laatste worden, lijkt me ook een keertje flauw worden namelijk

Idd, als je met een jong paard, dan ga je toch al niet voor winst
En zou dat verlies zijn (wat ik nog steeds denk dat je dat zo vlug niet scoort) jammer dan. Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen.

En idd, van te voren eens wat op vreemde plekken gaan rijden en eens HC of onoficieel starten doet wonderen

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:15

Hihi ik ken iemand, die reed jaren geleden ook wedstrijden, en ik geloof dat ze niet eens ooit wp reed in de B.

Ze vond het geweldig om op wedstrijd te gaan, ondanks dat ze nooit een wp reed........

Persoonlijk zou ik er ook niet aan moeten denken hoor.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:19

Zo iemand ken ik ook
altijd, jaren op een rij, tussen de 145 en 150
Met een sinterklaas jury eens een wp en dan was ze bijv 19e van de 25 en dan hadden er 20 een wp

Ik moet zeggen dat ik wel een enorm respect had voor haar doorzettingsvermogen, ik was echt allang gestopt.
En het erge, een paard met verschrikkelijk goede potentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:24

Wat is HC ?