Effy schreef:Gisteren m'n eerste L2 selectie gehad, kring 3 Zuid-Holland. M'n paard liep prima, geen grote fouten gemaakt, alles ging gewoon netjes. Waren 16 deelnemers dus ik had niet echt verwacht in de prijzen te zitten, maar winstpunten waren mijn proeven zeker wel waard. Heb ik 150 en 140 punten![]()
En dat was vergeleken met sommige andere mensen (127, 133 punten) nog hoog. Wat een vage jury. Alleen maar zesjes en vijven, en als enkele uitschieter een 3 en een 2 (niet bij mij hoor). Zul je denken "meid je hebt gewoon slecht gereden", maar ik rijd nu al wel lang genoeg wedstrijd om te weten hoe ik gereden heb, en altijd ben ik het ook met de jury eens wat punten betreft, maar deze keer
Zelfs verenigingsbestuur en anderen hebben er op een gegeven moment protocollen bij gepakt, want het lage aantal punten van de eerste groep mensen viel ook hen op. Zij zijn mee gaan zitten punten, om te kijken hoeveel verschil eruit kwam met de jury. Niet zelden 15 punten verschil! De deelnemers waren over drie groepen verdeeld en in de laatste groep schoot de jury ineens omhoog met haar punten, maar werd er dan echt zoveel beter gereden dan in de eerste twee groepen? Nee.
Bleek later dat dit een zeer onervaren jurylid nog was, was één van haar eerste wedstrijden. We zullen haar inconsequente puntgedrag dan ook maar daaraan wijten. Het is alleen zo jammer dat ze net deze jury uitkiezen voor een selectiewedstrijdHet was dus een uitermate teleurstellende selectie, en niet alleen voor mij heb ik het idee. Heb in totaal 23 plaatsingspunten (was 8e en 15e), dus er moet aankomende selectie een wonder gebeuren (of gewoon normaal gepunt worden
), wil ik nog in aanmerking komen voor de kringkampioenschappen. Nou ja, van de zomer weer een kans...
idd niet slim van ze om een nog onervaren jurylid te gebruiken voor de selectie!