Selecties in volle gang... Hoe staan jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:29

Effy schreef:
Gisteren m'n eerste L2 selectie gehad, kring 3 Zuid-Holland. M'n paard liep prima, geen grote fouten gemaakt, alles ging gewoon netjes. Waren 16 deelnemers dus ik had niet echt verwacht in de prijzen te zitten, maar winstpunten waren mijn proeven zeker wel waard. Heb ik 150 en 140 punten

En dat was vergeleken met sommige andere mensen (127, 133 punten) nog hoog. Wat een vage jury. Alleen maar zesjes en vijven, en als enkele uitschieter een 3 en een 2 (niet bij mij hoor). Zul je denken "meid je hebt gewoon slecht gereden", maar ik rijd nu al wel lang genoeg wedstrijd om te weten hoe ik gereden heb, en altijd ben ik het ook met de jury eens wat punten betreft, maar deze keer

Zelfs verenigingsbestuur en anderen hebben er op een gegeven moment protocollen bij gepakt, want het lage aantal punten van de eerste groep mensen viel ook hen op. Zij zijn mee gaan zitten punten, om te kijken hoeveel verschil eruit kwam met de jury. Niet zelden 15 punten verschil! De deelnemers waren over drie groepen verdeeld en in de laatste groep schoot de jury ineens omhoog met haar punten, maar werd er dan echt zoveel beter gereden dan in de eerste twee groepen? Nee.

Bleek later dat dit een zeer onervaren jurylid nog was, was één van haar eerste wedstrijden. We zullen haar inconsequente puntgedrag dan ook maar daaraan wijten. Het is alleen zo jammer dat ze net deze jury uitkiezen voor een selectiewedstrijd Het was dus een uitermate teleurstellende selectie, en niet alleen voor mij heb ik het idee. Heb in totaal 23 plaatsingspunten (was 8e en 15e), dus er moet aankomende selectie een wonder gebeuren (of gewoon normaal gepunt worden ), wil ik nog in aanmerking komen voor de kringkampioenschappen. Nou ja, van de zomer weer een kans...

idd niet slim van ze om een nog onervaren jurylid te gebruiken voor de selectie!

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:43

Ik kan nog geen lijst vinden helaas Ik weet dat er ong 30 meereden en ik denk zo 15 mensen voor de selectie.

annereijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:49

In Noord-Holland zijn ze in december en januari volgend jaar. Vorig jaar was ik er bijna bij maar helaas in het tweede proefje verknalt, dit jaar ga ik er weer voor !!

samoth

Re: Selectie's in volle gang... Hoe staan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:02

ik ga op 8 januari in haarlem schoteroog L2 kringkampioenschap starten. Maar ik verwacht er niets omdat er 3 door mogen naar regionale...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:42

Citaat:
Effy schreef:
Gisteren m'n eerste L2 selectie gehad, kring 3 Zuid-Holland. M'n paard liep prima, geen grote fouten gemaakt, alles ging gewoon netjes. Waren 16 deelnemers dus ik had niet echt verwacht in de prijzen te zitten, maar winstpunten waren mijn proeven zeker wel waard. Heb ik 150 en 140 punten

En dat was vergeleken met sommige andere mensen (127, 133 punten) nog hoog. Wat een vage jury. Alleen maar zesjes en vijven, en als enkele uitschieter een 3 en een 2 (niet bij mij hoor). Zul je denken "meid je hebt gewoon slecht gereden", maar ik rijd nu al wel lang genoeg wedstrijd om te weten hoe ik gereden heb, en altijd ben ik het ook met de jury eens wat punten betreft, maar deze keer

Zelfs verenigingsbestuur en anderen hebben er op een gegeven moment protocollen bij gepakt, want het lage aantal punten van de eerste groep mensen viel ook hen op. Zij zijn mee gaan zitten punten, om te kijken hoeveel verschil eruit kwam met de jury. Niet zelden 15 punten verschil! De deelnemers waren over drie groepen verdeeld en in de laatste groep schoot de jury ineens omhoog met haar punten, maar werd er dan echt zoveel beter gereden dan in de eerste twee groepen? Nee.

Bleek later dat dit een zeer onervaren jurylid nog was, was één van haar eerste wedstrijden. We zullen haar inconsequente puntgedrag dan ook maar daaraan wijten. Het is alleen zo jammer dat ze net deze jury uitkiezen voor een selectiewedstrijd Het was dus een uitermate teleurstellende selectie, en niet alleen voor mij heb ik het idee. Heb in totaal 23 plaatsingspunten (was 8e en 15e), dus er moet aankomende selectie een wonder gebeuren (of gewoon normaal gepunt worden ), wil ik nog in aanmerking komen voor de kringkampioenschappen. Nou ja, van de zomer weer een kans...

Ik heb ook gereden zondag en reed als allerlaatste ook ik reed twee zeer nette proeven. En kreeg helaas maar 147 en 154. Ook ik vondt het een zeer vage jury.

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:30

liza van loon schreef:
Waren er allemaal hoge punten of was er ook 130 gereden zeg maar? Maar toch heb je het niet voor niks gekregen!

zie net de lijst onder ogen..er hebben in totaal 27 combinaties gereden waarvan 140 de laagste score is. En 12 combinaties vielen in de winstpunten, dus een normale beoordeling geweest.

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:17

Ik zei al, de laatste helft mensen ging ze ineens omhoog met punten. Er is bij eerdere mensen echt niet slechter gereden dan bij mensen die later reden. Maar dat valt alleen te constateren als je de proeven daadwerkelijk gezien hebt, dat is niet van een lijst af te lezen. Ik snap dat een lijst voor het gros van de mensen eerder wordt aangenomen dan 'het gezeur' van een benadeelde, en ik vind het best. Ik weet dat ik veel en veel beter gereden heb dan de punten die ik gekregen heb, en ik vind het flauw dat anderen die slechter, maar later reden wel die winstpunten kregen. Maar zo is het nu eenmaal, en daar heb ik me allang bij neergelegd. Ik had ook niet verwacht dat mensen hier direct zouden geloven dat mijn waarheid de absolute waarheid is, doe ik immers ook niet direct als iemand beweert dat hij/zij goed gereden heeft en vervolgens met 140 punten thuiskomt

Degenen die erbij waren kunnen mijn verhaal bevestigen, anderen hebben aan een puntenlijst genoeg. So be it. Ik was teleurgesteld en wilde het alleen even van me af schrijven. Verder zal het mij een zorg zijn, er zijn nog zoveel andere wedstrijden.

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:44

zondag avond de tweede selectie alweer..
me instructeur had het van de week erover met een paar mensen dat het niet zo slim was om de tweede selectie meteen .. week na de eerste selectie te houden hij zij: mensen die de eerste selectie super goed hebben gereden en het paard in een super vorm was dat die waarschijnluk de weekerop weer goed kunnen scoren en mensen waarbij de eerste selectie slecht is gegaan dat hun niet genoeg tijd hebben om het helemaal in orde te maken!
ik ben opzicht wel beetje eens met me instructeur! mijn paardje was niet echt in topvorm maaaarrr we zullen zondag weer eens zien
*mensen wel duimen voor me eh zondag om zes uur *

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:19

ik zal duimen!! jij ook voor mij he.. 11 dec!!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:33

OemmiejO schreef:
ik zal duimen!! jij ook voor mij he.. 11 dec!!

zal ik doen duimen we voor ons bijde want 11 dec heb ik me tweede selectie springen

Nikki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:04

bij ons is de selectie afgelast voor aankomende zondag, vanwege sneeuw, sneeuwt hier hele dagen, met wind,
echt k*t weer!

Jollybollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:15

Ik had de 20e selectie kring 3. Ik was 4e en 8e en heb dus 12 plaatsingspunten. Jammer genoeg staan de uitslagen (nog) niet online dus kan ik niet zien hoe de rest gereden heeft (was nameljik verdeeld in 2 groepen).

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:22

Eqfan schreef:
bij ons is de selectie afgelast voor aankomende zondag, vanwege sneeuw, sneeuwt hier hele dagen, met wind,
echt k*t weer!

ja dat is idd echt k*t, iedereen heeft nu voor niets getraint

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:47

ik hoop dat het morgen voor ons wel doorgaat..
me pony loopt nu echt HEEERLLIIJKK! nja afawachten maar stomme sneeuw

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:58

En ? is het doorgegaan? en hoe ging het?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:51

Vandaag weer een springselectie gereden.
Ging wel goed, had alleen een balkje gaf iets te veel been waardoor hij niet helemaal goed uitkwam en dus heel vroeg afzette..
Verder wel tevreden

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:40

weet je hoeveelste je staat

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:00

ik had net als viefdepief 2e springselectie.. had balkje en 1 voor tijd balkje kwam meer doordat ik net voor de hindernis harder ging rijden omdat me mams zei sneller en toen trapte hij een balk deraf

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:43

pff pony liep egt super jury was er niet soo blij mee volgens mij.. ik had 151 punten ..

loes14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:45

ik ben kringkampioen :P ben egt super blij!
ik was vorige selectie 1ste met 172 punten
en vandaag was ik 1ste ex-eco maar dat andere meisje doet niet mee met de selectie dus ik ben 2x eerst geworden!! ik rijd trouwens m1
in januarie mijn laatste selectiewedstrijd!!

lhOveSs_siDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:48

wij hebbe ze allemaal al gehad !! heb 1,2,3,5 gestaan

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:56

loes14 schreef:
ik ben kringkampioen :P ben egt super blij!
ik was vorige selectie 1ste met 172 punten
e n vandaag was ik 1ste ex-eco maar dat andere meisje doet niet mee met de selectie dus ik ben 2x eerst geworden!! ik rijd trouwens m1
in januarie mijn laatste selectiewedstrijd!!

JAAAAAA ik ben egt TROTS OP JOU LOES ! gefeliciteerd meisje!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:31

@ loes14...
gefeliciteerd!! voor welke regio ga je nu rijden??

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:19

Ik weet nog niet precies hoeveelste ik sta. Deden er een stuk of 28 mee in de L-D waarvan er uiteindelijk 11 in de barrage zaten ofzo.
Maar weet niet of die allemaal voor de selectie meededen. Laat het nog wel horen als ik weet hoeveelste ik sta

@ Loes14 gefeliciteerd hoor

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 01:43

Loes14: Gefeliciteerd! zie je op de Gelderse!