Selectie? wie doet er mee in Zuid Holland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:39

jemig, bij mij (Z2 kring 4) mogen er maar 2 door, das ook niet veel zeg, ik heb mijn eerste selectie op 4 december geloof ik, iig rond die datum en die week erna, zaterdag en zondag in schoonhoven heb dr wel zin in, is weer eens even wat anders

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:20

Ik wou jou ook alvast je starttijden doorgeven, kom ik toch tot de onzalige ontdekking dat je niet op de startlijst staat!! Ik ga dat even aanpassen, Z2 is zaterdag middag vanaf twee uur en zondag ochtend vanaf 08.30 uur. Je ziet jezelf er ongeveer eind vd week wel tussenstaan!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:29

daffodil schreef:
Ik wou jou ook alvast je starttijden doorgeven, kom ik toch tot de onzalige ontdekking dat je niet op de startlijst staat!! Ik ga dat even aanpassen, Z2 is zaterdag middag vanaf twee uur en zondag ochtend vanaf 08.30 uur. Je ziet jezelf er ongeveer eind vd week wel tussenstaan!

okeej zondag zo vroeg, whhaaa jemig, weet je hoe vroeg ik mn bedje uit moet dan helluppp dan ga ik slapend mn paard op
zaterdag wordt wel lekkere tijd trouwens, fijn de je de tijden al zo vroeg hebt echt heel positief, waren we wel anders gewend he

frunnik

Re: Selecie....?? wie doet er mee zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:47

Ragne schreef:
Volgens mij zijn dat er minder dan vorig jaar omdat er toen dacht ik 24 deelnemers per klasse waren (muz de Z). Dacht ik tenminste!

Klopt, vorig jaar mochten er 24 naar de regiokampioenschappen

Er mogen er bij ons in het M1 maar 2 door, terwijl er echt wel een hoop goede combinaties meedoen. Balen dus, want ik denk niet dat het hem wordt. Mijn paard is momenteel zo aan het puberen dat hij hoogstens geschikt is voor de gehaktmolen

Ik moet volgende week pas mijn eerste selectie rijden, dus misschien is hij dan spontaan over zijn puberteit heen, weinig kans ben ik bang

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:50

bij ons bij de pony's zijn er zeeeer weinig deelnemers, alleen ik kan niet helemaal duidlijk opmaken, bij de M1 zijn de D/E samen toch? maar zijn de M1 en de M2 nou in handicap, wat ik kan opmaken uit de tabel van wie er door mogen?

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:21

Ik denk idd dat als er zo weinig deelnemers zijn dat t M1 en M2 dan in handicap is, wat ik wel heeeel oneerlijk vind maarja...

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:22

xjessx schreef:
Ik denk idd dat als er zo weinig deelnemers zijn dat t M1 en M2 dan in handicap is, wat ik wel heeeel oneerlijk vind maarja...

Waarom is dat oneerlijk? Bedoel je dat diegene die M1 rijden makkelijkere proeven hebben? Ja dat is zo, maar het is ook zo, dat mééstal diegenen die M2 rijden wel meer ervaring hebben en vaak ook een betere pony.

Het is echt niet per definitie zo dat de M1 combinatie zal winnen.

Vorig jaar indoor was bij kring 6 ook de M1 en M2 ponys bij elkaar en toen was het zo verdeeld:
M1
M2
M1
M2

Dus niet beide M1 combi's bovenaan.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:40

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in haha

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:05

Ik snap het wel hoor, ergens vind ik het ook niet eerlijk, maar als je er heel objectief naar kijkt, is het wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:21

frunnik schreef:
Ragne schreef:
Volgens mij zijn dat er minder dan vorig jaar omdat er toen dacht ik 24 deelnemers per klasse waren (muz de Z). Dacht ik tenminste!

Klopt, vorig jaar mochten er 24 naar de regiokampioenschappen

24 deelnemers uit 1 kring? Wat veel??
Bij ons waren er 6 geselecteerd van de 145, en dan moest je ook nog eens een voorselectie rijden voor de daadwerkelijke kampioenschappen. En daarvoor had je natuurlijk ook al de nodige selecties gereden om een plaatsing te krijgen.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:39

nee 24 per klasse. bij de outdoor is het 40 per klasse naar het regiokamp en indoor, omdat er minder ruimte is 24. dus alle kringen leveren een aantal deelnemers afgeleidt aan het aantal geklasseerde starters in die klasse

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:40

Minder ruimte is binnen bedoel je

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:28

Michelle77 schreef:
nee 24 per klasse. bij de outdoor is het 40 per klasse naar het regiokamp en indoor, omdat er minder ruimte is 24. dus alle kringen leveren een aantal deelnemers afgeleidt aan het aantal geklasseerde starters in die klasse

ja en nu dus nog maar 20...maar goed, bij die 20 zullen vast wel de goede zitten

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:11

xjessx schreef:

ik vind het wel een beetje onzin dat ze de M2 en de M1 in handicap doen, het zijn toch twee andere klasses, dat kan je toch niet vergelijken met elkaar

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:21

Nou ik heb de startlijst gezien en in onze kring rijden er 14 in het M1, waarvan er 2 door mogen (paarden) en 3 in het M2 waarvan er ook 2 doormogen. Kunnen ze bij ons het M1 en M2 ook niet in handicap doen en er dan 4 doorlaten, dan hoor je mij niet klagen

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:27

nou ik begrijp het wel, want er zijn heel weinig deelnemers, maar echt logisch vind ik het niet, want ik vind dat je dat niet kan vergelijken, iemand die in de M2 rijdt, rijdt toch hoger, dus dat is dan toch niet eerlijk

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:46

Ja, maar als je hoger rijdt moet je ook weer moeilijkere oefeningen doen. Over het algemeen is het niet zo dat als er 1 jury jureert dat dan de M1 combinaties altijd meer punten hebben.

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:58

nou ja ik zie wel hoor... waarschijnlijk zal ik toch niet winnen dus

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:23

@ frunnik, dan hebben de M2 ruiters mazzel dus! Het ligt er maar net aan hoeveel starters in je kring M1 geklasseerd zijn hoeveel er door mogen. Hoe meer geklasseerde ruiters hoe meer er door mogen. En tja, als dan toevallig opeens heeeel veel M1 ruiters meedoen...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:05

frunnik schreef:
Nou ik heb de startlijst gezien en in onze kring rijden er 14 in het M1, waarvan er 2 door mogen (paarden) en 3 in het M2 waarvan er ook 2 doormogen. Kunnen ze bij ons het M1 en M2 ook niet in handicap doen en er dan 4 doorlaten, dan hoor je mij niet klagen

Nou dat is dus grappig, want op mijn startlijst is het precies andersom: ik heb er 12/13 in het M2 en op zondag slechts 3 in de M1.....en zo heft het elkaar dus weer op!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:33

Zo Daphne wat een giga-startlijst! dat wordt een lange dag voor je.
Als je kijkt naar de lijst van dit weekend Capelle, scheelt het wel wat ruiters. Maar jullie hebben natuurlijk 2 dagen selecties, handig voor de thuisruiters .

Die M2-bulk bij ons is wel te verklaren, we rijden al jaren met een grote groep ruiters selectie en iedereen promoveert op hetzelfde moment. Wel gezellig trouwens

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:05

ikke doe mee, ga 27 nov. starten bij prinsenstad, in de B paarden

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:43

Ragne schreef:
Zo Daphne wat een giga-startlijst! dat wordt een lange dag voor je.
Als je kijkt naar de lijst van dit weekend Capelle, scheelt het wel wat ruiters. Maar jullie hebben natuurlijk 2 dagen selecties, handig voor de thuisruiters .

Die M2-bulk bij ons is wel te verklaren, we rijden al jaren met een grote groep ruiters selectie en iedereen promoveert op hetzelfde moment. Wel gezellig trouwens

Het valt wel op dat ik nu veeeel meer afmeldingen heb dan normaal...komt dat doordat iedereen maar één proef mag starten soms??

Ja die M2 groep is vanaf de L volgens mij al samen aan het opgaan, wel grappig!

AFgelopen zondag is de eerste selectiewedstrijd in Capelle geweest van onze kring, uitslagen staan op www.startlijsten.nl

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:29

Ik doe mee in de M2 bij kring 7!

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:11

Ik heb de hele ochtend (Z2, Z1, L2 en B) in Capelle zitten schrijven, was wel een lange zit, maar wel gezellig. Dus misschien heb ik nog wel sommige van jullie voorbij zien komen haha