Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:18

Barcelano schreef:
Ik had een nette proefje gereden was heerlijk ontspannen vond ik staat er op me protocol:Niet kauwgom eten tijdens proefje Daarom was ik dus zo onstapannen zat lekker te bellenblazen.

Haha...dit vind ik echt grappig jurycommentaar Ik moest erg lachen toen ik het las

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:28

Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:35

ik heb afgelopen week erg leuk commentaar gehad nl.
harmonie tussen amazone en paard en leuk paard super bewegingen ......kijk daaar doe je het voor !

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:47

haha echt leuk commentaar komt er hier voorbij!

ik had een keer wedstrijd (in het Z2, het was mijn 2e wedstrijd in het Z2) en de jury was M. de Bel en Dhr. Nijskens

Mevrouw stormde haar auto uit om me te zeggen dat ik mooi gereden had en Meneer zei dat ik op de goede weg was, en dat het er goed uitzag

ik helemaal blij

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:35

HAHA, vandaag had ik grappig commetaar.

Namelijk: 22. Vrije stap is geen luie stap.
Oepsie. En ik had een 5 voor mijn houding... (maarja, dat vergeet ik gewoon in de proef ). Maar ik was wel 1ste hoor met 170 punten

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:43

ik vergeet ook altijd mn houding hoor.. wel meer mensen denk ik
vooral met doorzitten.. thuis gaat dat altijd wel goed, maar op een wedstrijd bonk ik maar wat op het zadel.. geen idee.. het lijkt wel of ik het ineens niet meer kan.. ik ben dan denk ik ook met veel te veel andere dingen bezig
maar iig gefeliciteerd met je punten

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:46

OemmiejO schreef:
ik vergeet ook altijd mn houding hoor.. wel meer mensen denk ik
vooral met doorzitten.. thuis gaat dat altijd wel goed, maar op een wedstrijd bonk ik maar wat op het zadel.. geen idee.. het lijkt wel of ik het ineens niet meer kan.. ik ben dan denk ik ook met veel te veel andere dingen bezig
maar iig gefeliciteerd met je punten

Dankje

Tja, ik zit er altijd wel belabbert op. Met de les word er altijd wel op gehamerd waardoor het wel lukt, maar nu was mijn lesgever er ook niet bij.. Met doorzitten zit ik juist veel rechter! Dan kan ik Dante veel beter rijden, gaat het ook 10x beter.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:52

UdieLover schreef:
Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..

Dan heeft het paard niet zuiver gestapt....

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:21

eerste (onderlinge) wedstrijd: amazone heeft een paardvriendelijke manier van rijden...

heeft de hele week goed gemaakt

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:27

UdieLover schreef:

Is een fout die erin kan sluipen, heb het ook eens als commentaar op moeten schrijven van een jury.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 08:38

Urielle schreef:
UdieLover schreef:

Dan heeft het paard niet zuiver gestapt....

Ze is in de war met de extra gang van een ijslander, de Tölt. Die kan je leren en wordt ook wel telgang genoemd. Dat is dus iets heel anders dan stappen terwijl je paard eerst beide linkerbenen en vervolgens beijde rechterbenen zet
Laatst bijgewerkt door Frantic op 06-11-05 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 08:45

Vreemd jury commentaar: gewoon 1 heel punt vergeten in te vullen Dat noem ik pas ECHT vreemd jurycommentaar

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:29

vandaag paard loopt over de b.s. weg. Was op de e-b-e volte. Ik neem aan buitenstelling?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:34

iemand die bij ons een paard stalt.( een leuke vos, en de jury hielt van zwarte paarden) kreeg te horen dat ze EGT GEEN combinatie waren

Arnyek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:37

Sammie schreef:
vandaag paard loopt over de b.s. weg. Was op de e-b-e volte. Ik neem aan buitenstelling?

Met b.s. wordt hier, denk ik, de buitenschouder. Je paard zoekt dan weer de aanleuning van de muur en dus ipv mooi de volte rond af te maken (met buiging en stelling) klapt je paard uit de volte.
Als je paard dit vaker doet, kan je je paard aan het eind van de volte iets rechter maken (minder buiging en stelling) zodat hij minder snel over de buitenschouder weg kan lopen.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:41

Sammie schreef:

Buitenschouder.

Ik had laatst een proefje gereden. Ging echt helemaal niet fijn. Komt de jury naar het losrijterrein. (om te kijken waar de volgende bleef)
zegt ie: nou hoe vond je het gaan.
Dus ik: eh, niet echt fijn
Hij: nou, sommige stukjes mag je meer verzameling, maar je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen.
punten: 186 (int Z)

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:51

Een van mijn eerste B proefjes toen ik een jaar of 12 was; m`n paard vloog na een redelijk fraai ingezette enkele passen middendraf in galop waarop mij de woorden 'he, lúl' ontschoten.

Jury: 7 -1 "Stemhulpen niet toegestaan".

Gewéldig mens.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:23

Arnyek schreef:
Sammie schreef:

Met b.s. wordt hier, denk ik, de buitenschouder. Je paard zoekt dan weer de aanleuning van de muur en dus ipv mooi de volte rond af te maken (met buiging en stelling) klapt je paard uit de volte.
Als je paard dit vaker doet, kan je je paard aan het eind van de volte iets rechter maken (minder buiging en stelling) zodat hij minder snel over de buitenschouder weg kan lopen.

Aha oke, dan kan ik meer wel wat in voorstellen

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:04

ik had ook zoiets. Had gister wedstrijd. Ik moest bij de A een overgang van galop naar draf maken.Deed ik ietsjes te vroeg, nog gene meter. Heb ik een 1

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:18

met palermo: overal 7 en 8 en op en het rijden in het algemeen 5, pard kan meer
blijkt dat hij wist dat iemand anders er m mee was, maar ik begon net en was nog maar b
met pally sander: kwam de jury uit de auto en ze zei: wat een geweldige draf heeft dat paard

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:53

ik had in de M2
schouderbinnenwaarts 4 : slingerd en paard blijft met achterhand op de hoefslag

en een vriendin van mij had dezelfde jury in de Z1:
Travers : 3 slingerd en paard blijft met voorhand op hoefslag?

snapte er echt niets van.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:45

Luci schreef:
Een van mijn eerste B proefjes toen ik een jaar of 12 was; m`n paard vloog na een redelijk fraai ingezette enkele passen middendraf in galop waarop mij de woorden 'he, lúl' ontschoten.

Jury: 7 -1 "Stemhulpen niet toegestaan".

Gewéldig mens.

Geweldig!!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:50

Ik had er ook nog één :

Ik reed op de Oud- Beijerlandse Ruiterdagen met Monchique in het L1. Ik moest of bij E of bij B afwenden. Als het bij E was geweest had ik nog de halve bak door moeten lopen. Dit had ik niet gek gevonden, aangezien het L1 was. Ik neem het risico en wend toch bij B af, waarna ik tegen mijn moeder fluister als ik passeer "is het nou B of E?".
Ma hoort me wel, maar leest gewoon door dat ik halt moet houden op X
"Is het nou B of E?", vraag ik iets harder zonder mijn mond te veel te bewegen.
(ik hoor intussen nog geen toeter ofzo)
Weer leest ma door, maar als de jury me heel verward aankijkt, ben ik het toch echt kwijt. Ik draai me om in mijn zadel, laat met één hand de teugels los en zet de hand op de lepel (detail) en scheeuw naar mijn moeder: "IS HET NOU B OF E!?!"
"B schat", zegt mijn moeder heel droog.
"Oké dan", zeg ik, pak de teugels op en rij verder...

Staat er op de protocol: -1 Ook moeder/dochter ruzie is tijdens de proef niet toegestaan Ik had overigs wel 164 punten Maar echt een te melige jury

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:36

Ja ik weet er nog een, Saskia was ondertussen Z pony's en moest bij X halthouden groeten, baan verlaten bij A.
Ik lees het woordje groeten niet. Mevrouw houdt keurig halt en verlaat de baan en zegt in het voorbijgaan, maar ik heb niet gegroet, jij las dat niet voor. Ik zeg terug, dan draai je maar om en groet je nu, je bent pas 100 x op wedstrijd geweest dan weet je toch dat je aan het eind moet groeten?

Staat er op het protocol: Amazone dient de proef te kennen! Discussie gesloten.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:44

goede galop, wissels horen niet in de B, het althouden en groeten was uitmuntend, maar dat je vervolgens heel de proef in een keurig nette arbeidsgalop aflegt is niet de bedoeling !!