Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pris_Sunday schreef:Shannay:
Er zijn best springpaarden die het gewoon niet in hun hebben om rustig rondje te rijden in zo'n dressuurringetje, maar toch heel braaf zijn in de "springring".
Niet elk paard is gelijk.
Ik vind er trouwens zelf ook niet echt zoveel aan, om in een dressuur ringetje rond te rijden.. en doen wat in het proefje staat.
Dus ik vind het nogal een raar iets als je springen en dressuur op dezelfde hoogte moet doen.
En trouwens.. er zijn meer paarden die Z kunnen springen dan die Z kunnen dressuren..
Iedereen denkt er anders over..
daantjuhhh schreef:Ja als ik er binnekort weer aan toe kom doe ik dat ook weer.
Bren nu te druk met dressuren.
Wil snel door de L1 heen straks en ze zit vast in de rug.
Ik spring wel bijna elke week, maar das gewoon een paar sprongetjes op 80cm.
Als mijn paard binnenkort weer tijd heeft voor springen ben je van harte uitgenodigt!!!
daantjuhhh schreef:Middengalop heb ik totaal geen moeite mee.
Ik oefen veel in tempo wisselingen in galop.
Zo leg ik 2 grondbalken neer met een afstand er tussen van z'n 10 tot 15 meter.
Dan galapeer ik er in normaal tempo over heen.
Laten we zeggen dat ik 6 galoppassen maak.
Dan probeer ik daar 7 van te maken.
En later probeer ik er 5 van te maken.
Is een moeilijke maar fijne oefening vind ik.
daantjuhhh schreef:Ja je moet er van uit gaan dat er normaal ongeveer 6 a 7 galoppassen tussen de balken gaan. Op die afstand is het niet zo heel moeilijk.
Als je hem kort legt dat hij in normaal tempo 3 maakt is het moeilijk om er 4 van te maken.
Dan van 7, 8 passen te maken.
Maar dat jullie nog nooit van die tip hebben gehoord.
Hij word hier regelmatig uitgevoerd door verschillende ruiters.
Pipo schreef:daantjuhhh schreef:Ja je moet er van uit gaan dat er normaal ongeveer 6 a 7 galoppassen tussen de balken gaan. Op die afstand is het niet zo heel moeilijk.
Als je hem kort legt dat hij in normaal tempo 3 maakt is het moeilijk om er 4 van te maken.
Dan van 7, 8 passen te maken.
Maar dat jullie nog nooit van die tip hebben gehoord.
Hij word hier regelmatig uitgevoerd door verschillende ruiters.
Dat is een bekende oefening. Daarmee leer je schakelen. Maar daar heb je die balkjes niet perse voor nodig. Ik doe dat liever zonder balkjes.
ShannaY schreef:Het klinkt nu net alsof niemand ooit schakeld in zijn galop..
Ik schakel ook, maar heb daar geen balkjes voor nodig, denk ook niet dat mijn mede ruiters daar van gediend zijnAnders krijg je zo'n oeps, een balk, *jump*, rol, kletter, bok, situatie.
Pipo schreef:Tijdens het springen komen je dressuurmatige problemen net iets meer tot uiting dan in een dressuurproefje Daantjuhhhhhhh. En dat laat afgaan, dat is een kwestie van trainen en je paard dressuurmatig voorelkaar krijgen.
En als ie zo vast in de rug zit, is het helemaal goed om juist veel te springen, zoals Lielle al zei: veel in-uitjes.
runningkawa schreef:Hoeft toch niet met je eigen paard
hoeft voor de wp voor het springen te halen ook niet
KimS schreef:hier moet je 55% rijden voor een wp. er wordt wel lager gepunt dan in Nederland. (heb ook al in Ned wedstr gereden dus kan vergelijken) En wij moeten dan ook nog eens 15 wp'en halen, max 25. Vroeger was dat 20 ptn. Hier zijn mensen die al meer dan 5 jaar in de laagste klasse meerijden![]()
En dat krijg je dus als het moeilijker wordt om punten te halen.
Urielle schreef:Maar wie een Z-paard heeft staan waarmee ik eens mag starten voor mijn 2x Z ......