Spring- of dressuurgefokt, tja, ik heb een Ferro gekocht toen die nog bekend was als springvererver en ik heb nu een Voltaire x Nimmerdor. Er zijn zat springhengsten die goede bewegers voortbrengen!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoukie schreef:Ik heb liever een fijn, vriendelijk en werkwillig paard met 3 goede gangen dan een monster van een dier met 3 fantastische gangen.
Spring- of dressuurgefokt, tja, ik heb een Ferro gekocht toen die nog bekend was als springvererver en ik heb nu een Voltaire x Nimmerdor. Er zijn zat springhengsten die goede bewegers voortbrengen!
daantjuhhh schreef:Een 3 omdat het niet diogonaalsgewijs gaat...
Kom op zeg.
CGJ12 schreef:Pipo schreef:............je ziet zeker wel dat mensen een ander paard kopen zodra ze geen winstpuntjes meer rijden. Ipv naar zichzelf te kijken wat er rijtechnisch niet goed gaat, word er maar een ander paard aangeschaft.....
Een dergelijke gedachtengang vind ik ook niet meer dan logisch........ Tegen een goed paard kan geen instructeur op.....
Gertjan Albers en Christian Doornbos kunnen nog zoveel lessen nemen en naar zichzelf kijken als ze willen, maar met die Jordan en Minardi rommel wordt het nooit wat........
knightloekie schreef:och ja zo denken er een aantal mensen bij mij op stal ook over...Gewoon elke keer als je vastloopt een nieuwe beest kopen..
CGJ12 schreef:Volgens mij is het een beter idee om voorlopig eerst maar eens even de versnelde-promotieregeling beter te gaan stroomlijnen:
Nu mag een 2x Z1+1 ruiter ALLES Z1 starten, terwijl iemand die éénmaal Z2+40 is en daarnaast nog 40x M2+20, NOOIT hoger mag starten dan L1................
daantjuhhh schreef:@CGJ12
Voor de 100ste x snap ik de 3 wel
Alleen hoort er meer bij dat onderdeel.
Het afenden,. halthouden, achterwaards en weer voorwaards.
Als alleen het achterwaards fout gaat?? een 3??
Vind ik vreemd.
Je hebt de rest van de onderdelen ook nog te jureren.
Je hebt zeg maar 7 + 3 +7 = 6
en commentaar over het achterwaards
Je hebt 3+ 7+ 7= 6.. en commentaar over het afwenden.
knightloekie schreef:och ja zo denken er een aantal mensen bij mij op stal ook over...Gewoon elke keer als je vastloopt een nieuwe beest kopen..
daantjuhhh schreef:het alternatief.
Een goede instructiese
CGJ12 schreef:daantjuhhh schreef:@CGJ12
Voor de 100ste x snap ik de 3 wel
Alleen hoort er meer bij dat onderdeel.
Het afenden,. halthouden, achterwaards en weer voorwaards.
Als alleen het achterwaards fout gaat?? een 3??
Vind ik vreemd.
Je hebt de rest van de onderdelen ook nog te jureren.
Je hebt zeg maar 7 + 3 +7 = 6
en commentaar over het achterwaards
Je hebt 3+ 7+ 7= 6.. en commentaar over het afwenden.
We zegt mij dat ik die drie sub-onderdelen een even zwaar gewicht moet geven????
Ik dacht meer aan 7 / 1 (met factor 5) / 7 ........ en dan resteert een 3.
Ander voorbeeld: In een aantal Z2 preven zit een halve grote volte plus changement in één cijfer. Als een paard naspringt bij de wissel resteert een 4.......... Al was de contragalop ook een 9.
Je kunt gewoon niet alles 1 op 1 lospulken.
Ludora schreef:Ik ben van mening dat als je een keurige proef met een normaal tot goed maar simpel paard neerzet dat dat
beloont moet worden met een WP. Vooral in de basis... Het gaat om het gereden in de proef....
Ludora schreef:
Maar aan de andere kant, als je mijn paard een middendraf ziet doen of een bovengemiddeld paard, waarvan ik ook denk WOW, die kan niet het zelfde punt krijgen als ik, dat zou niet kloppen.....
.
CGJ12 schreef:Ludora schreef:Ik ben van mening dat als je een keurige proef met een normaal tot goed maar simpel paard neerzet dat dat
beloont moet worden
met een WP. Vooral in de basis... Het gaat om het gereden in de proef....
En daar wringt hem de schoen......... in het woordje "moet".
Pipo schreef:Ludora schreef:
Maar aan de andere kant, als je mijn paard een middendraf ziet doen of een bovengemiddeld paard, waarvan ik ook denk WOW, die kan niet het zelfde punt krijgen als ik, dat zou niet kloppen.....
.
Het gaat toch niet om de kwaliteit van het paard in de proef? Dan kunnen ze beter alleen nog maar bestgaandrijpaardrubrieken maken.......
.
Het gaat toch niet om de kwaliteit van het paard in de proef? Dan kunnen ze beter alleen nog maar bestgaandrijpaardrubrieken maken.......
.