Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

We hadden elke wedstrijd een onderlinge wedstrijd wie de meeste vlechtjes had
(record van me staat op 57) Uiteraard met witte tape erom die ik door de helf knipte. Heidens karwei.
Als je niet goed genoeg je best deed kreeg je vanalles achterna geworden.
We waren ook de enige KNF-club in de hele buurt die dat had.
Ook uiteraard een witte koordsingel en een wit dekje van de ponyclub. Tijdens het oefenen lag er een vilten dekje onder wat je niet kon wassen, alleen afborstelen.
(jeugdtrauma, ik wou zo graag zo'n mooie blauwe canvas deken met gele biezen
)
Als je er tijdens de lessen eraf viel moest je trakteren.
Je pony moest schoon zijn tijdens de les, net als je laarzen en de rest van je uitrusting. Als er maar een strootje in de staart zat kon je gelijk weer vertrekken en kwam je de les niet in. (ik heb weleens staan janken toen mijn pony een mega strontplek op de kont had en ik het niet weg kreeg; snel pony nog maar even plaatselijk gewassen)

Kwamen we daar met een pony of 8 voorbij gecrosst om de volgede les gruwelijk op ons flikker te krijgen
vonneke schreef:en toen stond er ook nooit een pony bevangen of kreupel
.
.
. Ideaal voor paarden die hun ruiter niet zo erg graag mochten
.annegti schreef:
De instructeur had een lange zweep waarmee ie feilloos je handen kon raken als je deze niet rechtop had. *voelt nog de striemen over de handen* Je ouders vonden dit ook prima; je was immers gewaarschuwd en je had dus maar beter moeten luisteren.
En toch reed ik toen al voor mijn plezier en doe dat nog steeds
Hielp wel trouwens.
)
dus ik tegen die mevrouw: Nou, mijn boekje was goedkoper als die van u, dit is de gulden prijs geweest
idje schreef:Ja en dan die zitoefeningen. achterstevoren op je paard en dan in draf en galop of
gewoon benen heffen, handen los en dan galopperen. Springen zonder beugels met je handen op je rug. Ideaal voor paarden die hun ruiter niet zo erg graag mochten
.

Zep schreef:Als ik met mijn paarden zou hebben gedaan wat ik met mijn ponies allemaal uitspookte, was ik al 10 keer verongelukt.