Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ushi schreef:Ik vond dat halthouden en groeten aan het begin eiglijk best fijn. Ff rustig ademhalen enzo. En precies op de letter vond ik eiglijk ook wel fijn. Ik heb altijd geleerd op de letter te rijden en als je bij M bijvoorbeeld een overgang van draf naar stap moet maken bij B (of tussen B-M) alvast voorbereiden zodat je bij M gewoon een NETTE overgang kan maken zonder trekken en plukken.
ranna schreef:Gewoon een kwestie van goed voorbereiden en niet met een paard op wedstrijd gaan dat er nog niet klaar voor is.
Sjappie schreef:amondi schreef:Als jij graag wedstrijden wilt rijden met een krabbelende wpn'er, draver, haflinger of shetlander mag je dat helemaal zelf weten.
Maar het gaat niet om wat voor een paard, het gaat erom wat je eruit rijdt.
Juist nu vind ik dat de betere paarden vaak vooraan staan, ondanks de rijtechnische tekortkomingen van de ruiters.
Dat laatste dat klopt, maar wat je daarvoor zegt, ben ik niet met je eens. Jury's kijken juist NIET naar wat je er uit rijdt. Voorbeeld: je rijdt op een haflinger (no offence naar haflingerliefhebbers!) en die kunnen nu eenmaal niet super uitstrekken. Toch doet jouw haffie het voor zijn doen eigenlijk supergoed, betekent dat dan dat je toch een hoog cijfer moet krijgen? Nee dus, zo werkt het niet.
yatoucha83 schreef:hallo
even een vraag
word de L1 en L2 nou L of blijft het L1 en L2?
stel je hebt wanneer de L1 en L2 dus L worden 3 wp's in het L2, sta je met 0 in het L?
wat zou er in het L2 veranderen??????
pb'en mag natuurlijk ook
bvd leonie
ranna schreef:Gewoon een kwestie van goed voorbereiden en niet met een paard op wedstrijd gaan dat er nog niet klaar voor is.
orionneke schreef:ranna schreef:Gewoon een kwestie van goed voorbereiden en niet met een paard op wedstrijd gaan dat er nog niet klaar voor is.
Hier zit nog een fout in!! Er bestaan ook paarden die alles kennen maar op vreemd terrein kijkerig/bang/gespannen/aanstellerig zijn....... Moeten wij gewoon maar GEEN wedstrijden gaan rijden dan???
Ik ben maar gestopt met indoor rijden want elke keer is het de vraag hoe het gaat. Als je dan in het M2 zit wordt je daar niet vrolijker van en je voelt je knap voor banketstaaf staan en onbegrepen.
Denk dat sommig emensen met een soort van hobbelpaard maar eens zich af moeten vragen HOE zij zich zouden voelen.....
Ik heb maar voor mijn eigen waarde gekozen om hem thuis te houden en thuis te genieten van zijn kwaliteiten ipv elke week maar verantwoording af te leggen en opmerkingen te horen als: ging niet zo goed he als je ergens in de 130 punten hebt......omdat hij niet rond ging en zo gespannen was dat je geen fatsoenlijke proef meer neer kunt zetten!
orionneke schreef:Kunnen we niet lichtrijden in het M/Z invoeren![]()
Tooske schreef:orionneke schreef:Kunnen we niet lichtrijden in het M/Z invoeren![]()
Neeee dankje ik rij veel lekkerder met doorzitten
orionneke schreef:Weet je wat dan wordt het vrij gegevenhehehehe. Grapje.
Maar ik bedoelde meer dat als een paard indoro bijv bagger loopt en zelden goed dan wordt dat vaak OOK gegooit op de hoop van: hoe komt die in het m2 of van die mag ook wel eerst oefenen thuis.......
Heeft verder niks met dat lichtrijden gebeuren wat ik zeg te maken, dat is gewoon mijn paard hahaha. Was ook maar grapje. Maar mijn andere opmerking is serieus.
Ik bedoel je kan niet altijd zien of een paard slecht gereden is of dat hij compleet blokkeert door spanning...........of iig blijkbaar de leken onder ons niet.
benneton schreef:
Er was trouwens iemand die vroeg over het wijken in de L, over die minimaal 5 meter. Als het goed is, wordt iemand die 5 meter wijkt net zo beoordeeld als iemand die 10 meter wijkt. Het gaat om de techniek van het wijken dan, niet om hoe lang je het vol kunt houden. Ik hoop dat de jury's dit soort dingen gaan begrijpenDaaar ben ik bang voor!
@