B-dressuur commentaar op protocol

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Re: B-dressuur commentaar op protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 01:13

eigenlijk is dit best wel een muggenzifttopic..........

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:20

idd Natasha daar zat ik ook al aan te denken...... maar zoals ik al eerder zei... neem het proefje op, en dan kan je precies laten zien wat de jury bedoelt ziet je dochter het gelijk....
en bij ons op stal rijd een meisje van 11 in de L2 (cat. D) en die snapt ook wat er op haar protocol staat en ze leest het altijd... als iemand het niet wil lezen moeten ze het zelf weten.... maar ik vind dat je er altijd weer van leert!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 00:58

saffier schreef:
idd Natasha daar zat ik ook al aan te denken...... maar zoals ik al eerder zei... neem het proefje op, en dan kan je precies laten zien wat de jury bedoelt ziet je dochter het gelijk....
en bij ons op stal rijd een meisje van 11 in de L2 (cat. D) en die snapt ook wat er op haar protocol staat en ze leest het altijd... als iemand het niet wil lezen moeten ze het zelf weten.... maar ik vind dat je er altijd weer van leert!!!

mijn overgrootvader is 107 geworden en rookte... dus van roken wordt je oud?????

uitzonderingen bevestigen de regel....

@Kafue: zal me een snot zijn of Piaffe te vertalen is of niet.. dit topic ging om het commentaar op de coupon bij B-dressuur en bij de kids....
te vertalen of niet.. als je al schermt met theorie moeten die woorden wel staan in het proevenboekje en dat doen ze niet.. evenmin zijn ze nederlands.. moeten we de eis voor wedstijdruiters dan maar gelijk meertalig maken (= wel handig als ze internationaal gaan starten........ )
en lieverd... vraag die 6 jarigen even wat takt betekent, 2 talig betekent niet gelijk technisch meer talig en Welnee die kleintjes kleppen de ouderen na ... +:

en heeft niets te maken met moeten rijden van wedstrijden, mijn dochter MAG wedstijden rijden en zo ken ik er velen die moeten smeken om te MOGEN starten..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:53

Alane schreef:

@Kafue: zal me een snot zijn of Piaffe te vertalen is of niet.. dit topic ging om het commentaar op de coupon bij B-dressuur en bij de kids....
te vertalen of niet.. als je al schermt met theorie moeten die woorden wel staan in het proevenboekje en dat doen ze niet.. evenmin zijn ze nederlands.. moeten we de eis voor wedstijdruiters dan maar gelijk meertalig maken (= wel handig als ze internationaal gaan starten........ )
en lieverd... vraag die 6 jarigen even wat takt betekent, 2 talig betekent niet gelijk technisch meer talig en Welnee die kleintjes kleppen de ouderen na ... +:

en heeft niets te maken met moeten rijden van wedstrijden, mijn dochter MAG wedstijden rijden en zo ken ik er velen die moeten smeken om te MOGEN starten..

Dus de woorden moeten maar vertaald worden in het Nederlands omdat jouw 6 jarige dochten WEDSTRIJDEN MAG RIJDEN?????? En een ander moet smeken.

. Nogal wiedes dat die dus takt, aanleuning, schwung en dergelijke niet kent, die spreekt nog maar net ABN, als ze het al spreekt.

En TAKT is een heel algemeen beschaafd gebruikt woord binnen de paardensport, niets moeilijks aan. Als je maar weet waar je mee bezig bent.

Er zijn wel meer woorden die niet vertaalbaar zijn en daar valt niemand over

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:26

Alane schreef:
saffier schreef:

mijn overgrootvader is 107 geworden en rookte... dus van roken wordt je oud?????

uitzonderingen bevestigen de regel....

Het meisje waar ik het over had heeft het de eerste keer ook aan haar instructeur gevraagd..... niets mis mee daar zijn ze voor!!! en telkens als ik iets zeg over proef opnemen en dan samen terug kijken reageer je daar niet op....... het is een simpele oplossing maar ja ik krijg zo het idee dat je geen oplossing hoeft..........