Waarom nog dressuurrijden??? ;(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oscarlover

Re: Waarom nog dressuurrijden??? ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:08

Nog 1 ding, waarom krijgt de Jury op de schuld???

Paardrijden is nu eenmaal een jury sport...
Als je daar niet tegen kunt moet je niet gaan paardrijden...

En het ligt niet alleen aan de jury, als je een flitsende proef neer zet kan die er niet om heen...

Wat banketstaaf is, is wat voor iemand er voor je rijd.. Als je een super goed paard en mooi voor je hebt lopen, en je daarna moet, is moeilijker.

Zoals op de drentse, ik noem alleen maar een voorbeeld, wel echt gebeurd maja
Ik moest met mijn Z1 proefje van de pony's na edwart Gal met gribaldi...
Dat is banketstaaf, maar voor de Jury niks aan te doen,

af en toe zijn er jury's die na de luxe of papier kijken, maar als je goed rijd kan de jury er gewoon NIET omheen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:27

Oscarlover schreef:

En het ligt niet alleen aan de jury, als je een flitsende proef neer zet kan die er niet om heen...

Wat banketstaaf is, is wat voor iemand er voor je rijd.. Als je een super goed paard en mooi voor je hebt lopen, en je daarna moet, is moeilijker.

af en toe zijn er jury's die na de luxe of papier kijken, maar als je goed rijd kan de jury er gewoon NIET omheen

Ohja, Edward Gal tussen de pony's lijkt me nogal erg onwaarschijnlijk

En voor een jury moet dat niks uit maken welke combinaties elkaar opvolgen in de ring, iedere combinatie moet worden bekeken met dezelfde criteria ongeacht wie er voor hem of haar aan de start is gekomen. Vaak is het zo dat de ruiter zich te veel gaat focussen op de startlijst (wie rijden er mee, wie rijdt er voor mij etc) en gaat hierdoor al met een hele andere instelling de ring in, zonde!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:53

Ben ik blij dat mijn instructrice ook jurylid is , die kent het verhaal van 2 kanten .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:00

Ik vind wel dat als eerste rijden een nadeel is want dan ben je de maatstaf voor de rest.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:53

talented schreef:
Oscarlover schreef:

Ohja, Edward Gal tussen de pony's lijkt me nogal erg onwaarschijnlijk

En voor een jury moet dat niks uit maken welke combinaties elkaar opvolgen in de ring, iedere combinatie moet worden bekeken met dezelfde criteria ongeacht wie er voor hem of haar aan de start is gekomen. Vaak is het zo dat de ruiter zich te veel gaat focussen op de startlijst (wie rijden er mee, wie rijdt er voor mij etc) en gaat hierdoor al met een hele andere instelling de ring in, zonde!

haha, Edward Gal tussen de pony's JA echt waar...
Ik moest op de drentse na de paarden, en na Edward, natuurlijk val je dan weg in het niks...

en jah, kijken na afstammeling mag niet, maar word zeker wel gedaan, en daar kan je niets aan veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:54

Hoe lang is dat geleden?
Toen edward ook nog een Edwardje was?
Anders kan het niet

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:59

En Gribaldi nog Gribeltje?

Trouwens, Edwardje is toch geen Drent? Waarom rijdt hij dan met de Drentse Kampioenschappen mee?
Laatst bijgewerkt door Kitty op 30-06-05 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:03

haha idd

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:13

Ik kweetniet maar misschien rijdt ze selectie op de grotere wedstrijden voor EK pony's??? Ik heb niet in haar profiel gekeken dus een GOK! Dan zou het wel kunnen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:58

orionneke schreef:
Ik kweetniet maar misschien rijdt ze selectie op de grotere wedstrijden voor EK pony's??? Ik heb niet in haar profiel gekeken dus een GOK! Dan zou het wel kunnen........

Er staat duidelijk bij "op de drentse" das geen EK/WK... Ik heb edward iig nog nooit in Drenthe zien rijden, anders was ik wel wezen kijken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:04

Ah! Ik weet al wat ze bedoeld, ik heb Silvia wel zien rijden deze zomer en ze heeft na Wilmer lanning gereden met Kigali of Radar..... De Z ringen zaten helemaal door elkaar, dus pony's en paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:05

En dezelfde jury lijkt me ook niet van toepassing
Dus al reed ze na Edje
maakte dat nog niks uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:10

runningkawa schreef:
En dezelfde jury lijkt me ook niet van toepassing
Dus al reed ze na Edje
maakte dat nog niks uit

Zie mijn post, ze heeft de verkeerde persoon voor zich...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:19

Ik schrijf toch SELECTIE voor EK...................

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:21

Teigetje008 schreef:

2e punt: Ik heb soms het gevoel dat je in de b nu al moet rijden alsof je een z ruiter bent. Er wordt steeds strenger gekeken. Vroeger haalde je in de b al een winstpunt als je de gangen liet zien en binnen de baan bleef
Op zich vind ik dit niet zo erg, het zal uiteindelijk beter voor de sport zijn. (maar
ik zou best eens 160 punten willen halen
)

En wat haal ik gisteren???160 punten
Alleen ik snap er geen bal van, want het ging echt niet goed naar mijn gevoel. Maar ik had kenners aan de baan en die zeiden dat mn eerste proef (160) er stukken beter uitzag dan de 2e (145) terwijl ik de 2e lekkerder vond gaan...haha Toch maar eens gaan filmen dus. (p.s. ik zou ook wel eens 170 punten willen halen! (wie weet helpt het )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:34

Joki schreef:
Ik vind wel dat als eerste rijden een nadeel is want dan ben je de maatstaf voor de rest.

Dat is onzin. De eerste die bij mij in de ring komt kan net zo goed winnen als de laatste.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:45

Das heel mooi dan kom ik bij jou rijden ! Maar ik blijf als eerste nadelig vinden, ik heb liever dat er al een maatstaf is dan dat ik het ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:59

orionneke schreef:
Ik schrijf toch SELECTIE voor EK...................

Ja ben niet blind en kan lezen, maar zij schrijft Drentse, nu ken ik haar toevalllig en ze rijd niet voor selecties oid. Verder zijn er in Drenthe echt geen selecties voor EK's hoor.....

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:46

KarinvdM schreef:
Joki schreef:

Dat is onzin. De eerste die bij mij in de ring komt kan net zo goed winnen als de laatste.

Ik denk dat elke jury deze theorie uitspreekt maar in de praktijk gaat het toch écht vaak heel anders...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:53

Ben het met je eens talented doe mij maar ergens in het midden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:23

talented schreef:
Ik denk dat elke jury deze theorie uitspreekt maar in de praktijk gaat het toch écht vaak heel anders...

Ik denk niet dat jij een uitspraak kunt doen over hoe ik een eerste starter beoordeel... Ik wel, die beoordeel ik op dezelfde wijze als de laatste. Hoewel je dan vaak na al die combinaties wat minder fris bent.

Het maakt mij ook niet uit als ik voorin of achterin moet starten. Als je een nette proef laat zien zal je ook nette punten krijgen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:25

Mag ik vragen (no offense) kun je ook al je persoonlijke voorkeuren buiten het protocol houden?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:30

KarinvdM schreef:
talented schreef:

Ik denk niet dat jij een uitspraak kunt doen over hoe ik een eerste starter beoordeel... Ik wel, die beoordeel ik op dezelfde wijze als de laatste. Hoewel je dan vaak na al die combinaties wat minder fris bent.

Het maakt mij ook niet uit als ik voorin of achterin moet starten. Als je een nette proef laat zien zal je ook nette punten krijgen.

Oke oke, laat ik het anders zeggen. Ik ben nu al vier keer als eerste moeten starten, zette vier keer een goede proef neer en kreeg een schrale winstpunt. Wanneer ik gewoon in het midden van de ring mag starten wordt eenzelfde soort proef met veel meer punten beloond. Dan mag jij een jury zijn die dit niet zo beoordeeld, maar ben ervan overtuigd dat veel te veel jury's wel zo punten !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:44

Joki schreef:
Mag ik vragen (no offense) kun je ook al je persoonlijke voorkeuren buiten het protocol houden?

Ja, dat probeer ik in ieder geval wel. Het maakt me ook niet uit of je met een IJslander, een Haflinger een tinker of wat dan ook de ring in komt. Of ik een IJslander wel of niet leuk vind is geen issue, daar gaat het niet om.
Maar als ik een mooi en goed bewegend paard om de ring zie rijden dan ga ik er wel even voor zitten, maar die kan achter de haflinger eindigen als die een betere proef neerzet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:59

Ja en een ijslander kan nooit tippen aan een paard met meer beweging en uitstraling ook al loopt de ijslander correct........ Op voorwaarde dat het paard ook een correcte proef neerzet.......

Ik denk dat je onbewust je toch laat misleiden..........en ik zie dat niet als een verwijt/beschuldiging. Dat is nou eenmaal menselijk.