Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol013 schreef:
Toen ik later ging kijken zag ik inderdaad dat er een aantal opmerkingen bij stonden 'te groot'/ 'te klein' bij
bv een gebroken lijn in contra galop.
Ik weet dat de uitvoering voor de rest prima in orde was maar dan krijg je alsonog een 4 alleen omdat je die ene meter er naast zit. Ach ja, misschien moet je in de M2 ook wel een beter inzicht hebben in waar de X zit, al blijf ik dat lastig vinden.
CGJ12 schreef:Tizzy1 schreef:............
Enne... ik rij zelf L2 en heb vorig jaar zelfs een
klacht ingediend tegen een jurylid die belachelijk lage cijfers gaf!
Een 3 voor iets wat echt goed ging, en dan ook nog geen opmerking erbij zetten op de coupon.
Dat is eigenlijk ontzettend zielig van je..........
Als jury moet je weten dat tegen een OORDEEL van een jury nóóit appèl mogelijk is.............
En gelukkig ook maar.......
Zelf jureer ik ook heel vaak, ( en ik MAG niet eens meer L2 rijden) ........ en dan gaat iemand dus een klacht tegen mij indienen omdat ik een 3 geef, mét commentaar erbij?
Van een meisje van 12-15 zou ik zoiets kunen verwachten, maar niet van een volwassen iemand die zélf nota bene jury is, en zou moeten kunnen RELATIVEREN........... (het is maar en spelletje hoor!....)
zucht.
Gulpje schreef:Mag je dan jureren als je 'slechts' L2 rijdt?
ART_UMA schreef:Tizzy1 schreef:ik ben nl wel een jurylid dat rustig een 2 of zelfs een 1 (voor de moeite) durft te geven
Zo, lef goozertje (M/V). Zal wel aan mij liggen, maar in de B heb ik nog geen 1 of zo hoeven geven. Dat zou betekenen dat iets eigenlijk niet is uitgevoerd. Dan lijkt me -2 en opnieuw laten uitvoeren meer in het voordeel van de ruiter.
Trouwens, het gaat er toch niet om om een binaire score te geven. Het was tijdens de laatste bijscholing belangrijker om een gelijke beoordeling te krijgen dan extreem te punten, maar misschien was dat bij jou anders.
Mexx schreef:Lielle schreef:er staat een voorkeur voor presentatie in het dressuurboekje en daarin staat vlechten bovenaan. Lijkt me dat dat meer punten oplevert.
Bij een Fries hoef je volgens het boekje niet te vlechten. Toch hoor ik vaak dat jury's een punt aftrekken als een Fries met losse manen de ring binnen komt. Wat is daar dan de reden voor en doe jij dat ook?
(zelf vlecht ik mijn Fries wel altijd, aangezien mijn handen anders in de knoop komen met de manen en ik vind het mooi dat je dan de hele hals kan zien)
Tizzy1 schreef:Ik zei dus een 3 geven ZONDER commentaar erbij...
Tizzy1 schreef:
@CGJ12
Heb je wel goed gelezen? Ik zei dus een 3 geven ZONDER commentaar erbij...
Tizzy1 schreef:En trouwens wat heeft het ermee te maken dat jij niet eens meer L2 MAG rijden? Ik zie het verband niet...
CGJ12 schreef:Lielle schreef:dat zou ik iig gedaan hebben, toen ik nog jureerde. Een volledige volte in de verkeerde galop is max een 3.
Bij mij een 1.
De voorlezer krijgt van mij trouwens óók een 1, als die niet blèrt richting de ruiter dat ie verkeerd zit.........
Anoukie schreef:Je mag toch tijdens je proef geen hulp van buitenaf krijgen of heb ik het verkeerd begrepen?
Anoukie schreef:Nou kom CGJ, schijn jij je lichtje er eens op?
Mag je tijdens je proef hulp van buitenaf krijgen, bijv. van je voorlezer die tegen je zegt dat je in de verkeerde galop zit?
knhs reglement artikel 133 schreef:
Hulp van derden
Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.
Effy schreef:Pony's worden tegenwoordig voor zover ik heb meegemaakt nog steeds soepeler gejureerd dan paarden. Aan de ene kant vind ik dit krom, aan de andere kant valt het te begrijpen.
Verder weet ik niet of 'strenger' het juiste woord is. Wat er nu gevraagd wordt in de dressuur is gewoon veranderd ten opzichte van wat er vroeger gevraagd werd. Het ideaalbeeld is veranderd en daar hoort anders rijden waarschijnlijk ook bij.
Ik denk niet dat het met strenger zijn te maken heeft. Wat mij betreft zijn jury's tegenwoordig nog niet streng genoeg.
Anoukie schreef:Ik vind ze in regio Utrecht sowieso minder streng dan in regio Brabant.
SelenaV schreef:Stond bij niet omgesteld bij K (moeste M-x-K van hand veranderen.)..
Anoukie schreef:Je stond niet omgesteld? Ik zou ook niet weten wat je daarmee bedoeld? Dat je niet de juiste stelling reed ofzo?