[ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kadir4ever

Re: [ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:12

xjessx schreef:
kadir4ever schreef:
ben net terug..
de eerste proef ging opzich wel.. maar het was best warm.. dus kadir was beetje Lui..
me 2e proef ging iets minder moet nog wel op me punten wachten en moet vanavond Kur Rijde.. zin in!!

Ik heb jou geloof k gezien Tong uitsteken jij had 232 en 225 punten? kan dat?

jaa Klopt..\\"*LOL*\\"
was Met de Kur Op muziek 3de \\"Haha!\\" Tussen de Paarde \\"Clown\\"
haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:11

Reed jij de kur op muziek met een vosje of een bruine pony?
Een stalgenoot die meedeed met de kur op muziek vond de pony's heel goed!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:11

nelis schreef:
nou de bekende namen reden wel leuke rondjes op een enkeling na
maar in het b en l zater er scht mensen tussen waarvan ik dacht "wat doen jullie hier"
geen afstand kloppend paard er door drukken en dan nog het paard af slaan ook als het niet sprong

Ja precies de bekenden, maar er zijn ook mensen die voor het eerst meededen. als het dan niet vlekkeloos gaat kan je die mensen niet kwalijk nemen. iedereen moet het leren incl paarden.

jij bent ook begonnen in de B. had je veel ervaring? nee denk het niet, want eens moet de eerste 2 en 3 de x zijn.
dus van wat doen jullie hier? kunnen ze ook ooit over jou gedacht hebben. ik vind persoonlijk dat je best wat zachter in opmerking kan zijn, want er zijn ook mensen die er wel hard voor trainen en lessen enz, die worden nu over 1 kam gescheerd door zo'n opmerking.

dat er soms heel hard gereageerd wordt vind ik ook overdreven en niet eerlijk tegenover het paard. je mag best als hij stopt 2 x een tik met de zeep geven, maar dan ook wel weer onspannen en opnieuw toerijden.

de jury was ook vrij streng met dit soort dingen, want er zijn meerdere mensen naar de jurywagen geroepen, dus die mensen zijn er ook op aangesproken. ik geloof ook niet dat dit alleen op dit concours gebeurd, want het gebeurd overal.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:30

droefje schreef:
nelis schreef:
nou de bekende namen reden wel leuke rondjes op een enkeling na
maar in het b en l zater er scht mensen tussen waarvan ik dacht "wat doen jullie hier"
geen afstand kloppend paard er door drukken en dan nog het paard af slaan ook als het niet sprong

Ja precies de bekenden, maar er zijn ook mensen die voor het eerst meededen. als het dan niet vlekkeloos gaat kan je die mensen niet kwalijk nemen. iedereen moet het leren incl paarden.

jij bent ook begonnen in de B. had je veel ervaring? nee denk het niet, want eens moet de eerste 2 en 3 de x zijn.
dus van wat doen jullie hier? kunnen ze ook ooit over jou gedacht hebben. ik vind persoonlijk dat je best wat zachter in opmerking kan zijn, want er zijn ook mensen die er wel hard voor trainen en lessen enz, die worden nu over 1 kam geschoren door zo'n opmerking.

dat er soms heel hard gereageerd wordt vind ik ook overdreven en niet eerlijk tegenover het paard. je mag best als hij stopt 2 x een tik met de zeep geven, maar dan ook wel weer onspannen en opnieuw toerijden.

de jury was ook vrij streng met dit soort dingen, want er zijn meerdere mensen naar de jurywagen geroepen, dus die mensen zijn er ook op aangesproken. ik geloof ook niet dat dit alleen op dit concours gebeurd, want het gebeurd overal.

moest ff wat aanpassen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:34

ik ben ook in het oefen begonnen en daarna b etc etc

maar ik ging wel goed voorbereid op wedstrijd voor mijn gevoel.
dit was tevens in de regio utrecht waar ik destijds woonde en werkte.

mijn mening is gewoon dat er in deze regio mensen vaak slecht voorbereid op wedstrijd gaan. en da daardoor er dus communicatie stoornissen ontstaan wat weer leid tot missen van zelf vertrouwen bij de ruiter.
dit geld alleen voor de springcombi's
want ik vind dat er in deze regio erg goed word omgegaan met de dressuur op de wedstrijden. en dat mensen daar zeer serieus aan het werk mee zijn en niks overhaast doen
terwijl met springen der al snel word gedacht ""oh we gaan thuis over een meter ,nou dan doet ie het ook wel op concours""
in mijn ogen tenminste.
en dan kan jij mij hard vinden maar ik scheer echt niet iedereen over dezelfde kam maar ik zeg wel wat mij opvalt

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:44

ShannaY schreef:
Reed jij de kur op muziek met een vosje of een bruine pony?
Een stalgenoot die meedeed met de kur op muziek vond de pony's heel goed!

ik reed op de donkere.. Haha!
was wel 3e en het vosje was 2e.. Knipoog maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:03

Dan vond ze jullie heel goed!!

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:45

nelis schreef:
ik ben ook in het oefen begonnen en daarna b etc etc

maar ik ging wel goed voorbereid op wedstrijd voor mijn gevoel.
dit was tevens in de regio utrecht waar ik destijds woonde en werkte.

mijn mening is gewoon dat er in deze regio mensen vaak slecht voorbereid op wedstrijd gaan. en da daardoor er dus communicatie stoornissen ontstaan wat weer leid tot missen van zelf vertrouwen bij de ruiter.
dit geld alleen voor de springcombi's
want ik vind dat er in deze regio erg goed word omgegaan met de dressuur op de wedstrijden. en dat mensen daar zeer serieus aan het werk mee zijn en niks overhaast doen
terwijl met springen der al snel word gedacht ""oh we gaan thuis over een meter ,nou dan doet ie het ook wel op concours""
in mijn ogen tenminste.
en dan kan jij mij hard vinden maar ik scheer echt niet iedereen over dezelfde kam maar ik zeg wel wat mij opvalt

Ieder natuurlijk zijn of haar eigen mening, maar wil er even aan toevoegen dat het niet makkelijk is om te starten met springen.

Je mag met 1 winstpunt in de B dressuur al gaan springen. Mijn mening is dat ik dit een beetje weinig vindt.

Als je op een manege springt en niet op een of andere springstal is het voor de ruiters en paarden ook heel moeilijk om te starten en is een B parcours best pittig. Deze ruiters en paarden kunnen niet of nauwlijks oefenen op dit niveau en worden dan in zo'n parcours vind ik toch wel in het diepe gegooit. Wat droefje aangeeft eens moet dus de eerste keer zijn en alle eerste keren zijn moeilijk.

Wil er ook nog even aan toevoegen dat de mensen die voor ons uitkwamen dit jaar, waarvan twee voor het eerst niet met instelling kwamen "zo dat doen we even". Deze mensen springen regelmatig en rijden ook regematig wedstrijden, alleen altijd in een bak en zijn nog nooit op een veld gestart.

Over het onvoorbereid op wedstrijd gaan (springcombi's) daar kan je eigenlijk niet over oordelen. Je weet niet wat die mensen thuis doen met hun paard. Dat je die indruk krijgt als je heel wat slechte combinaties ziet kan ik me wel voorstellen. Miscommunicaties onstaan altijd en zeker in het begin en het is zowel voor ruiter als paard een goede leer vind ik. Ze zeggen niet voor niets van fouten leer je.

Nog even over de kur. Hoor hele goede verhalen hierover. Echt leuk. Vind het wel jammer dat ik er zelf niet kon zijn i.v.m. een BBQ. Dit was natuurlijk ook heel gezellig, maar toch jammer. Hoop dan ook dat ik het volgend jaar weer mee mag maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:42

Is er al iets bekend over de foto's ??
Zijn ze al ergens te bezichtigen?

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:12

weet iemand waar de uitslagen staan?? Of hoe miranda met kostendrukkers melvin (grote schimmel in het Z2(debuut combinatie)) hebben gereden? En hoeveelste was sandra zoutendijk met kostendrukkers tops-field in het M1? Ik weet wel dat ze 156 punten had

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:31

Passoa schreef:
weet iemand waar de uitslagen staan?? Of hoe miranda met kostendrukkers melvin (grote schimmel in het Z2(debuut combinatie)) hebben gereden? En hoeveelste was sandra zoutendijk met kostendrukkers tops-field in het M1? Ik weet wel dat ze 156 punten had

ik weet alleen dat sandra niet bij de 1e 5 zat, misschien net eronder.

waar uitslagen en foto's komen weet ik niet. misschien op de site van de vereniging. anders moet je de vereniging even mailen?