nelis schreef:nou de bekende namen reden wel leuke rondjes op een enkeling na
maar in het b en l zater er scht mensen tussen waarvan ik dacht "wat doen jullie hier"
geen afstand kloppend paard er door drukken en dan nog het paard af slaan ook als het niet sprong
Ja precies de bekenden, maar er zijn ook mensen die voor het eerst meededen. als het dan niet vlekkeloos gaat kan je die mensen niet kwalijk nemen. iedereen moet het leren incl paarden.
jij bent ook begonnen in de B. had je veel ervaring? nee denk het niet, want eens moet de eerste 2 en 3 de x zijn.
dus van wat doen jullie hier? kunnen ze ook ooit over jou gedacht hebben. ik vind persoonlijk dat je best wat zachter in opmerking kan zijn, want er zijn ook mensen die er wel hard voor trainen en lessen enz, die worden nu over 1 kam geschoren door zo'n opmerking.
dat er soms heel hard gereageerd wordt vind ik ook overdreven en niet eerlijk tegenover het paard. je mag best als hij stopt 2 x een tik met de zeep geven, maar dan ook wel weer onspannen en opnieuw toerijden.
de jury was ook vrij streng met dit soort dingen, want er zijn meerdere mensen naar de jurywagen geroepen, dus die mensen zijn er ook op aangesproken. ik geloof ook niet dat dit alleen op dit concours gebeurd, want het gebeurd overal.