Wie gaat er 5 mei naar Heerjansdam???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Wie gaat er 5 mei naar Heerjansdam???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:02

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat dees t zo doen Tong uitsteken me zusje zou fotos maken maar ze was t vergeten dus toen hebben wena t rijden nog effies gemaakt... wel jammr... Huilen maar iemand van de vereniging die mee was heeft wel fotos gemaakt als t goed is Tong uitsteken Haha! dus misschien plaats k die nog wel n xtje...ow ja.. als je d rop klikt worden ze groter gloof ik.. maar anders waren de fotos nogal groot als ik ze gewoon had geplaatst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:05

Ik vond dat er die dag wel erg laag gejureerd werd. Ik had 148 en 153, ik heb eerlijk gezegd nog nooit zulke lage punten gehad. Als ik slecht gereden heb, wil ik mijn lage punten best accepteren. Laatst zat ik niet lekker in mijn vel, ging het heel slecht en had ik 146 en 158, die 146 waren verdiend, die 158 niet. Maar nu waren mijn proeven echt een winst waard, perfect ging het niet, maar het was wel winst waard.. maar goed.. volgende keer beter.

Michelle heb ik wel gezien, maar ik vond jou jas meer bruin dan paars Haha! Ik zag je bij de BMW staan toen ik aan het inrijden was. Talitha heb ik volgens mij haar proef zien rijden.. grote schimmel?

En toen we er heen gingen reed het busje van garage knurp (ofzo) van Opel voor ons, ik weet alleen niet meer wie dat was... het was een beetje stressen toen we aankwamen, want mijn vader zijn wagen stond nog vast geslibd enz.. dus ik heb niemand aan kunnen spreken..

Hier nog wat foto’s :

Afbeelding

Afbeelding

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 14:22

Die schimmel is idd van mij en dat Opel-busje ook!!! Haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:38

He Shanna, dan heb ik jou ook gezien haha! Een vriendin ging foto's maken van je middendraf! "mijn paard" was op dat moment ook op het veld, met zn eigenaresse, ik moest later.

Mijn jas wordt toch echt aubergine genoemd, maar tis maar net hoe je er naar kijkt haha heb een kledingset die ik echt groen vind en mijn moeder bruin (van meerdere mensen zijn de meningen verdeeld haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:57

Waar gingen jullie dan heen op de heenweg? Wij reden met 3 trailer achter jullie maar op een begeven moment gingen jullie over een dijk naar Devel, jullie gingen naar rechts en wij rechterdoor. Dat is echt behoorlijk omrijden, rechtdoor is sneller, vandaar dat wij er ook iets sneller waren Haha! Wij waren de eerste 3 auto’s een witte mercurius bus, een 2 paards trailer met een mercedes ervoor, en een champagne kleurige jeep. Jij stond achteraan als ik me niet vergis? Was je met 2 schimmels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:06

Michelle77 schreef:
He Shanna, dan heb ik jou ook gezien haha! Een vriendin ging foto's maken van je middendraf! "mijn paard" was op dat moment ook op het veld, met zn eigenaresse, ik moest later.

Mijn jas wordt toch echt aubergine genoemd, maar tis maar net hoe je er naar kijkt haha heb een kledingset die ik echt groen vind en mijn moeder bruin (van meerdere mensen zijn de meningen verdeeld haha)

Ja klopt haha, maar die waren niet helemaal gelukt hihi.. Die grote vos dan dus toch jou vos.. de eigenaresse was iets ouder al is het niet? Ik vond het allemaal wel heel spannend haha.. ben je 16 mei ook van de partij?

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 17:45

Ik ben idd met een omweg gereden Haha!

Rakkertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:54

hey allemaal
ik heb zazoutje talitha15 en miesie gezien Tong uitsteken
en ik heb talitha15 en miesie van dichtbij gezien Bloos

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:00

ShannaY schreef:
Michelle77 schreef:

Ja klopt haha, maar die waren niet helemaal gelukt hihi.. Die grote vos dan dus toch jou vos.. de eigenaresse was iets ouder al is het niet? Ik vond het allemaal wel heel spannend haha.. ben je 16 mei ook van de partij?

Ja klopt, das de mijne,na ja mijne, zit nix van mij bij,maar om het zo te zeggen. Heb ook niemand daar gesproken, ben niet zo brutaal haha!

Nee 16 mei ben ik er niet. Ik heb nu 9 wp int M1 en wil de selecties, en hopelijk de ZH kamp int M1 rijden. Dus een beetje rustig aan met de wedstrijden!!!! 5 en 25 juni selectie en daartussen in ook nog 2 (gave concoursen hier bij ons id buurt) Stel dat ik elke keer winst rij kom ik op 17, kan ik nog net de ZH rijden.... Ik heb me wel net ingeschreven voor mn 1e M2 proef, eind augustus! Lukt het niet om naar de ZH te mogen dan miss al met de Kievittrofee!

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:02

Waarom zeg je dan niets???? Sneaky hoor! Wat vond je van mijn "paardenopvangpaard". Ik vind het nog steeds geweldig als ik eerste wordt (en zeker in zo'n groot deelnemersveld) met mijn (gratis) Bloos paard. Ik ben gewoon apetrots op mijn kanjer!!!!!!

Michelle: dan heb ik jou paard toch gezien en er naast gereden ook, maar toen zat de eigenaresse erop en ik dacht al dat jij jonger was, dus ik twijfelde of jij het was. Wel een onwijs gaaf paard trouwens!!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:43

ik heb wel constant gekeken voor een grote schimmel en uiteindelijk je wel gezien, dacht ik hahaha!
Enne bedankt voor het compliment!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:01

16 mei is er selectie op de Devel hoor Michelle, daarom doe ik dan weer mee. Ik ga ook de 29e op Oud-beyerland, ik weet niet welke kring jij hebt, maar ik rij in Kring 5, en hoop ook door de selecties te komen. Als er ditmaal wel vrolijke jury's zijn Knipoog

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:12

Mij hoor je niet klagen overde jury hoor, want ik had in mijn 1e proef 167 punten!!! Bloos . Oke, in mijn 2e had ik er 147, maar dat vond ik ook terecht. Toen was het meer van: Paard waar ga je met Talitha naartoe!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:10

Dan ben je 1 van de weinigen, over de hele dag werd er laag gejureerd... In alle nivo's, ik wil best toegeven als ik slecht gereden heb, maar allebei mijn proeven waren zeker winst waard. Er waren 12 mensen van stal mee, waarvan er maar 2 in beide proeven winst halen. Dat is eigenlijk niks voor onze vereniging haha Haha!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:53

wij waren met z'n 5en gegaan.. en in de b had alleen ik winst en prijs.. en int L1 had dr een 1 winst en in 't M1 had dr eentje nog winst.. duss t viel ook wel tegen behalve voor mij dan Tong uitsteken

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:44

ik heb talitha15 gezien
k heb je proef ook gezien,
je heb een prachtig paard
en ik heb je met de prijs uit reiking gezien
je liep pal naast me ik stond naast een klein meisje
maar ik heb Zazoutje ook gezien want ik was aan het losrijden
en zei stond steeds naar me te kijken Haha!
en ik wist dat het het zusje was van mr_micky
mij pony was zo aan het showen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:39

er is idd laag gejureerd, of misschien eens een keer erg streng??? ;0 wat mij vooral opviel was dat er op zulke dagen met gemiddeld 10 starters per rubriek er altijd wel 1 of 2 echte uitschieters tussen zitten, die echt duidelijk beter zijn de rest! Hier is dat dus nergens gebeurd! van de 18 M2 starters 5 wp in de 1e proef en 3 wp in de 2e proef, waarbij het hoogste 164 was! Bij ons in de M1 was het hoogste 160, 2 x 159 (waaronder ik joepi) 2e proef, 4 mensen met 157 (ikke weer!!!) als hoogste.

Maar goed dit is geen discussie over de jury verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:26

Nou streng vind ik in de B zijn de steeds meer geworden, tegenwoordig moet je paard in de B perfect op alle lijntjes lopen, terwijl het vroeger nog normaal was als hij met zijn hoofd in de lucht loopt. (Nu doet mijn paard dit niet, maar ik kan best begrijpen dat andere b-ruiters die dit nog niet onder controle hebben zich een beetje belazerd voelen, B staat immers voor Beginner) Het is wel frappant, ik kreeg tenminste 1 goede opmerking en dat was dat hij met het halthouden mooi vierkant stond. Maar de rest was commentaar waar ik eigenlijk helemaal niks mee kon. Het was ook onterecht haha.. Maar wat jij dus beschrijft, dat gevoel heb ik ook niet..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:33

ShannaY schreef:
Nou streng vind ik in de B zijn de steeds meer geworden, tegenwoordig moet je paard in de B perfect op alle lijntjes lopen, terwijl het vroeger nog normaal was als hij met zijn hoofd in de lucht loopt.

Sorry Shanna, maar dit ben ik niet met je eens. Mijn pony liep "vroeger" (=20 jaar geleden) vaak met z'n kop in de lucht, maar winstpunten kreeg ik daar echt niet mee.

De B staat inderdaad voor Beginner, maar je moet je paard wel fatsoenlijk door de proef kunnen sturen. Niet dat ik beweer dat jij dat niet gedaan hebt, maar ik vind dat de ruiters vaak best snel tevreden zijn over hun prestaties en daardoor ook winst verwachten, terwijl dat vaak niet zo is.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:49

ik had tovalig echt t id toen k aan het losrijden was an waar zijn de andere B ruiters nou??? want k had echt t id dat oris met dr kop in de lucht liep en totaal niet ontspannen was... en ik ree ontzettend slecht vond ik... en k snee alle hoeken bijna af en stond scheegf met ahlthouden.. en ik kreeg gewoon 2 winstpunten in totaal... en was 2e en 4e wat ik dus niet snapte.. dan waren die anderen dus nog beroerder dan mij gaan rijden ofzo?? wa k me niet kon voorstellen.... t enige wat k wel weet is dat me 2e jury m'n paard ontzettend mooie tact en gangen vond hebben duss Tong uitsteken misschien had ik wel gewoon geluk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:18

Ik heb op het voorste veld losgereden voor de ringen, dus niet achterin, daar vond ik het veld te slecht. Nee mijn paard is er lekker doorheen, is ontspannen, en loopt al op L-nivo, de paarden die ik gezien heb, vond ik niet bijzonder lopen. Nu zeg ik niet dat ik perfect mijn proeven gereden heb, maar beide waren zeker winst waard. Ik haal altijd redelijke punten, en als ik slecht rij, dan heb ik ook slechte punten.

De B staat inderdaad voor Beginner, maar je moet je paard wel fatsoenlijk door de proef kunnen sturen. Niet dat ik beweer dat jij dat niet gedaan hebt, maar ik vind dat de ruiters vaak best snel tevreden zijn over hun prestaties en daardoor ook winst verwachten, terwijl dat vaak niet zo is.

Karin, heb ik iets verkeerd gezegd? Ik heb bij mij op stal vaak zat meegemaakt met de wedstrijden, dat als een paard met zijn hoofd in de lucht liep ook nog gewoon een winstpunt kreeg hoor, zo raar is dat niet, zolang een paard zijn oefeningen goed loopt krijg je een punt. Jij als jury zou toch wel moeten weten dat niet elke jury hetzelfde beoordeeld? Ik wil ook geen paard in de B met zijn hoofd in de lucht zien lopen, maar het gebeurd anders veel te vaak. En ik ben wel op zodanig nivo dat ik weet wanneer ik slecht of goed heb gereden Knipoog Bovendien heb ik altijd mensen mee die ook mijn proef zien en oordelen. Je valt me nu een beetje aan alsof ik niet wil toegeven als ik slecht rij!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:22

HOe lang van te voren was de startlijst voor 5 mei bekend? Ik zit namelijk met smart te wachten op de startlijst voor 16 mei!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:24

ShannaY schreef:
Je valt me nu een beetje aan alsof ik niet wil toegeven als ik slecht rij!

Nee, nee, nee! Dat had ik er ook bijgezet!
Ik vind alleen dat men vaak erg snel tevreden is over een proef en daardoor ook wel eens onterecht winst verwacht.
Maar ik heb ook wel eens tegenvallende punten en andersom komt het ook voor.

Gewoon snel vergeten en de volgende keer beter! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:34

Ja, heb ik ook gedaan hoor, maar tis toch altijd even tegenvallen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:39

ik denk dat het bij iedereen gewoon op is gevallen dat er vrij lage punten waren, niet dat dat per definitie betekent dat er laag gejureerd is! zie mijn commentaar over de verhoudingen hierboven