wie gaan er 17 april naar Norg

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: wie gaan er 17 april naar Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:54

Haha, je leest het niet meer, maar veel succes nog!! Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:46

Mijn pony liep opzich wel lekker, maar in de proef ging de galop niet zo goed. Ik heb wel wat foto's maar durf ze niet te plaatsen hoor Bloos
Mijn houding was trouwens ook slecht maar ik had wat last van mijn rug. Oja, en ik krijg vaak te horen dat ik scheef zit (mijn ene schouder zit lager dan de ander, dus daarom lijkt dat zo) maar dat komt omdat ik een afwijking heb aan een spier bij mijn nek.

Ik had trouwens 138 (wel erg laag vond ik) en 149.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:01

Hier was mijn houding dus zo bagger..
Afbeelding

Deze was iets beter..
Afbeelding

De rest laat ik niet zien Bloos

Iemand nog belang bij deze pony? Ik ga straks over op een paard.

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:10

Royaltjuh schreef:
Nou we zijn er weer. Ponywedstrijd is ook weer achter de rug, wat een drama!!! We waren er met 2, 2 ukken (welsh A'tjes Knipoog ). Voor beide meisies was het de 2e wedstrijd, de 1e buiten. Dus op van de zenuwen natuurlijk. Beide pony's waren superbraaf met losrijden. Dus eerst de 1 de ring in. Nog voordat ze begonnen was schrok de pony, begon te bokken en dat kon ze niet meer uitzitten. Dus eraf, pony vloog over het hele terrein Verward Naja, gevangen en weer opgestapt. Alleen moest ze ff bijkomen, dus hop de 2e de baan in. Die was nu natuurlijk nog zenuwachtiger, en toen pony nr2 begon te dribbelen werd ze bang (hij is lang dekhengst geweest dus vrij matcho...). Huilen!!! Ze wou niet meer. Naja, nou zijn we weer thuis met 2 teleurgestelde meisjes die hun proeven niet eens gereden hebben!!! Maybe next time...

waren dat toevallig een schimmeltje en een bruine pony?

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:11

ik heb vanmorgen gereden.
deze pony heb iklanger dan een jaar niet gestart omdat ze kreupel was en de dressuur eigenlijk helemaal zat was!
ik had 152 en 153 en ben geloof ik 6e en 7e geworden in de L2. ik ben opzich wel tevreden!
Laatst bijgewerkt door HedwigG op 17-04-05 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:11

Zo! Ik ben ook weer terug!! Lachen

Het ging erg goed met losrijden. lekker voorwaarts en goed ontspannen. Toen de ring in, achteraf gezien viel ik weer een beetje terug in mijn "oude" rijstijl, en dus verkrampt. Verder ging de proef nog aardig goed moet ik zeggen. Hij viel een keer uit de contra, nouja, hij sprong alleen met zijn achterbenen over en ik was al in de hoek voor a dus heb ik hem maar teruggenomen naar draf. En hij ging een keer in de middendraf (wat niet zijn sterkste punt is Knipoog) naar de galop. Als die twee 4-en een 6 waren geweest had ik al een winstpunt te pakken. Verder had ik wel een stuk of zes keer een 7 dus ik ben trots op m'n mannetje! Ik weet waar ik nog extra op moet letten maar ik les sinds een maand bij iemand anders en in die tijd heb ik helemaal opnieuw leren rijden.. ik rij nu veel ontspannener en alles gaat veel beter. Maar in tijden van nood val je dan toch weer terug. Volgende keer gewoon weer proberen en dan lukt het vast wel! Haha! Bloos
Foto's komen vanavond of morgen! Lachen

Oohja, Rieta, ik zag zoveel mensen met hoedjes en ik dacht al dat ik je herkende... maar ik heb het er toch maar niet op gewaagd. Wél heb ik foto's van jou eerste proef gemaakt, die zal ik je vanavond of morgen wel even toesturen! Knipoog

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:15

oh vet leuk Haha! Haha! Haha! heb ik helemaal niet gezien :p nou ik had asociaal hoog gewoon. Er zijn nu nieuwe proeven in de Z2 en in die proeven is 240 pas een winstpunt ik had in mijn 1e proef 165 en in mijn 2e proef 154. Was 2x 1e geworden Haha! helemaal blij goeie afsluiter. Om 8 uur vanaaf brengen we haar naar haar nieuwe eigenaar. Mila. Jammer maar wel super goed afgesloten

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:16

Had je dan 152, Ilsemarie (dat maak ik op uit je bovenstaande post, je schreeft dat als twee vieren zessen waren geweest, dat je op een wp zat) ?
Vind ik echt hartstikke netjes, nog even de puntjes op de i en je zit op een winstpunt OK dan!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:21

Ja, had 152. (echt dom dat ik dat er dan weer niet bij zet Bloos)

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:23

Super rieta, mooie afsluiter OK dan!
Heb je nog leuke foto's van vanmiddag?
Volgens mij heb kloppen de punten die je hebt neegezet niet, dan heb je nl. nog lang GEEN winstpunt Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:25

@ dione: inderdaad... ik dacht ookal.. lees ik niet goed ofzo?! Knipoog
En ik heb nog wel wat foto's van Rieta Knipoog

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:04

HedwigG schreef:
Royaltjuh schreef:
Nou we zijn er weer. Ponywedstrijd is ook weer achter de rug, wat een drama!!! We waren er met 2, 2 ukken (welsh A'tjes Knipoog ). Voor beide meisies was het de 2e wedstrijd, de 1e buiten. Dus op van de zenuwen natuurlijk. Beide pony's waren superbraaf met losrijden. Dus eerst de 1 de ring in. Nog voordat ze begonnen was schrok de pony, begon te bokken en dat kon ze niet meer uitzitten. Dus eraf, pony vloog over het hele terrein Verward Naja, gevangen en weer opgestapt. Alleen moest ze ff bijkomen, dus hop de 2e de baan in. Die was nu natuurlijk nog zenuwachtiger, en toen pony nr2 begon te dribbelen werd ze bang (hij is lang dekhengst geweest dus vrij matcho...). Huilen!!! Ze wou niet meer. Naja, nou zijn we weer thuis met 2 teleurgestelde meisjes die hun proeven niet eens gereden hebben!!! Maybe next time...

waren dat toevallig een schimmeltje en een bruine pony?

Ja zo ongeveer Knipoog De ene was een bruin-roan (schimmeltje Knipoog ) en de andere een zweetvosje (bruine Knipoog ) heb je ons gespot Bloos Bloos Schaamtelijke vertoning daaro, pff.... Zal onze stal ook es niet zijn Knipoog Clown

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:07

ja volgens mij wel.. ik weet het niet zeker hoor..
ze moesten wel aardig vroeg starten. in de buurt van 10 uur of niet..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:24

Jup Bloos Bloos Bloos Jeetje, naja vergeet dat dan maar snel weer Knipoog Whahaha......

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:29

Vriendinnetje deed van mij ook mee.. Was in de L/C twee keer 0, en twee keer 1ste.. Lachen

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:31

Zo, wij zijn ook weer terug..... Heb al wel gegeten en gedouched hoor, maar we waren niet vroeg weer terug. Vanmorgen om 8.15 op het fietsje naar de paardjes gestapt. Om 9.30 vertrokken (ik op de fiets) m'n zusje en "hellen" op de pony. Om 10.50 waren we er ongeveer. Pony tussendoor weer naar huis gebracht en toen bij de springring blijven hangen Tong uitsteken om 18.00 waren we weer thuis Bloos . Maar m'n zusje had 157 en 159 punten, 4e en 5e winstpuntje. Vierde wedstrijd voor deze pony, dus we waren tevreden.

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:37

als iedereen hier iets neer zet kan ik natuurlijk niet achterblijven hea...

hier komt het...:

ik moest meteen om 9 uur starten in het L1-C maar de jury van 1e proef was te laat dus was ik maar met de 2e proef begonnen. Ik vond dat hij fijn liep, eigenlijk geen foutjes. Ook Corrie de eigenaresse van de pony vond dag, dus we dachten: daar zit vast wel een winstpuntje in.. maar helaas 153 punten

de 2e proef (dus eigenlijk de 1e) ging minder, bij doorzitten wou die in gallop springen en hij viel na de middengalop terug in de draf. dus we dachten, daar heb ik vast minder punten dan in de 1e proef.. maar toch 154 punten..
Snap ik dan niet hea maargoed :S

Daarna snel mijn jasje uit en mn sweater aan en Flame zijn bandages om, en naar het springen. Ik sprong B cat. C
Ik had bijna geen tijd. Heb 3 sprongetjes kunnen maken en toen moest ik het parcours in. Ik vond het parcours niet echt eng.
1e hindernis had ik meteen een weigering.. daarna was het goed.. alle hindernissen netjes overheen.. tot hindernis acht.. een hekje (pony heeft beetje obsessie voor hekjes, ze bijten ofzoo :S)
Toen dus op hindernis 8 een weigering en op hindernis 9 ook nog 1tje...
er waren 10 hindernissen dus ik heb het net niet uit kunnen springen...

Maar toch voor de 1e x weer op 'echt' officieel springen.. best netjes en ik ben ook zeer tevreden op mijn toppertje...

Volgende week springen en dressuur in Eelde.. hopen op dan wel een winstpunt Lachen

hier nog even een foto.. ik vind hem echt zooo mooi... Kwijl
zie die oortjes naar voren!!!

Afbeelding

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:38

ow ja ik was trouwens de 1e proef (dus eiglijk de 2e) gedeelt 3e en de 2e proef ook 3e

hellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:40

Ik had 153 en 159 punten voor de 1e keer L1.. Haha! en met springen was ik uitgebeld.. Boos!

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:42

nawjaw hellen we gaan binnenkort even naar Tolbert, oefenparcours met Corrie.. hopen dat punk dan staks beter wil springen.. en flame ook natuurlijk..
en die winstpunt.. jij wel ik niet Boos!:P

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:46

@ Royaltjuh: ben jij trouwens Anneloes?? nu je het zo over die welsjes hebt dacht ik dat.. Lachen
heb ik gelijk??

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:12

ohjah hehe die punten kloppen niet Haha! ik had 265 en 254 haha.....ik ben super benieuwd naar de foto's mijn laatste proef met de pony. We hebben haar net naar Mila gebracht hopen dat zei der net zo ver mee komt als ik

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:48

Ik moest m2 dresuren met een d-pony:
Ik had 148 en 157 punten..
Ze was zo erg sloom, maar toch nog ff 1 winstpunt Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:22

CGJ12 schreef:
Het secretariaat was DE GEHELE DAG volledig ONBEREIKBAAR..........

Daar is nog iemend ONTZETTEND boos over......... Boos!

Was al maanden geleden gevraagd... tot aan zaterdag nog geen brief ontvangen hoor... idd niet telefonisch bereikbaar, maar uiteindelijk via-via iemand te spreken gekregen. Zou teruggebeld worden.... niet dus. Zelf maar weer bellen... zou weer teruggebeld worden....: het hoeft niet meer... was een ring uitgevallen.... 5 minuten later: kun je toch nog komen....? Zucht Ach gut

Eenmaal aangekomen op zondagmiddag.... Ik heb nog nooit 'zo'n rommelige ontvangst en begeleiding meegemaakt. We begonnen al met ruim een half uur vertraging.... gelukkig zijn de ponyruiters nog niet zo mondig als die paardenruiters... En die bedank koek (zo'n Groningse met die vieze stukjes) mochten ze houden.

Ben hier vorig jaar ook geweest, maar kan me niet herinneren dat het toen ook allemaal zo vreemd liep. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.

Reed er nog iemand in ring 2 zondagmiddag?

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:17

Rieta: ik heb nog met je moeder gesproken. Het meisje die je pony nu heeft, heeft er na de wedstrijd toch nog een tijdje op gereden? Je hebt het knap gedaan, hoor. Ik begreep dat de tweede proef erg lastig was!

Voor wat betreft de organisatie: we hadden ruiters die gewoon niet op zijn komen dagen, twee juryleden hebben een half uur pauze gehad. Ontzettend vervelend! Maar er waren ook een flink aantal mensen die zich wel hadden aangemeld, maar geen coupons hadden opgestuurd. Die moesten er dus tussen geplaatst worden tijdens de wedstrijddag, wat voor vertraging heeft gezorgd.

Gelukkig hadden we vooral 's middags redelijk goed weer (het werd steeds warmer) en lag het terrein er goed bij. En het was goed toeven in de manege!