Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:03

Dus als je alles samenvat denkt de KNHS rendabel te kunnen werken als Wanroy weg is. Het enige argument dat voor Ermelo pleit( in dit topic) is de centrale ligging en de stalling voor paarden.

En dan de nadelen:
Niet op zondag.
Ongezellig.
Onmogelijke aanrijroute in de zomer( heb je al eens in de file naar de snelweg gestaan?)
Personeel zit in portocabins.
Geen weide, alleen een groot grasveld.
Omdat het verlies lijdt willen ze er nieuwbouw tegenaan gooien.
Dat altijd slim, als een schip zinkt moet je er een gat bijmaken, dan zinkt het langzamer Ziek

Voor mij persoonlijk is het niet op zondag verhaal het sterkste argument om Ermelo vaarwel te zeggen en naar een centrale plaats te vertrekken waar deze regel niet geldt, maar(nogmaals) dat is persoonlijk.
En op de 2e plaats een locatie zoeken die ook op een mooie zomerdag normaal bereikbaar is.

Van Wanroy weet ik niks, alleen dat het wel heel ver weg is als je met de trailer daar naartoe gaat. Maar hoevaak doe je dat? Hoeveel mensen gaan er naar de Hippiade in Wanroy? En wie gaan er( buiten brabanders) naar de evenementen in Wanroy? Wij niet igg.

Mijn eigen conclusie is dan ook dat ik voor nieuwbouw zou zijn mits het niet op de biblebelt is. En mits de nieuwbouw d.m.v. sponsoren en overheidsgelden grotendeels bekostigt zou kunnen worden. Hoe doen al die voetbalstadions dat toch? Kan dat niet, dan maar een kleinere opzet, b.v. een leegstaand kantoor in Almere voor het personeel en de wedstrijdaccomodatie huren.
Of kleinere regionale centra's oprichten( of huren) voor de clinics, cursussen en ruiterkampen.
Dan krijg je igg vat op je vaste lasten. Nu leeft de KNHS ver boven zijn stand en dragen wij leden, alleen de lasten maar niet de lusten. Het gros van de leden komt n.l. helemaal nooit in Wanroy of Ermelo.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:53

Wie kent trouwens de details over dat "zondagverhaal" van Ermelo?

A. Worden er geen evenementen gehouden volgens de historische buurt-tradities?
B. Worden er geen evenementen gehouden volgens de KNHS statuten?
C. Worden er geen evenementen gehouden omdat de gemeente-vergunnningen het niet toelaten?

Met andere woorden: hoe sterk is die regel.
Persoonlijk vind ik dat een ONMOGELIJKHEID om in de TOEKOMST ook nooit op zondag die tent te kunnen gebruiken voldoende om dan de gehele tent maar van de hand te doen.

Zondagsrust mag gerespecteerd worden.
Maar als een KNHS organisatie zichzelf daardoor te kort doet kunnen ze beter hun biezen pakken.
De sport rijmt zich ook niet met zondagsrust. Een paard kent geen zondagen........... alleen maandagsziekte omdat ie zondags verplicht rust kreeg......... Knipoog

Ik stem uit dit oogpunt nu al voor Wanroy...........

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:01

CGJ12 schreef:
Zondagsrust mag gerespecteerd worden.
Maar als een KNHS organisatie zichzelf daardoor te kort doet kunnen ze beter hun biezen pakken.
De sport rijmt zich ook niet met zondagsrust. Een paard kent geen zondagen........... alleen maandagsziekte omdat ie zondags verplicht rust kreeg......... Knipoog

Ik stem uit dit oogpunt nu al voor Wanroy...........

Zondagsrust, juist ja!
Ik heb een paar jaar op de Veluwe gewoond, een paar km. van Ermelo en geloof me.......het is vanwege het zwarte kousen (sokken) gemeentelijk gereformeerd beleid. Met alle respect voor iedere religie ( zo moet je je vandaag de dag indekken tegen mogelijke aanslagen Schijnheilig ) maar zelfs de ijssalons zijn op zondag bij 30 graden gesloten, je moet wel erg diep het bos in gaan, wil je zonder scheve ogen van je buren kunnen paardrijden op zondag.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:04

Ik heb 5 jaar geleden al eens een opmerking gemaakt op de Friese vergadering over die "zondagsrust" ik vond dat niet eerlijk tegenover middenstanders en gelovigen met een andere heilige dag. Maar er kon gewoon niet over gesproken worden. Niet op zondag, punt uit. Hakken in het zand, onze zondag is heilig en daar komt een andersdenkende gewoon niet aan. Met andere woorden, kokervisie.
Dus als er iemand op dit punt, een inhoudelijk gesprek kan aangaan met de knhs hou ik me aanbevolen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:47

Alleen geen "grote" concoursen op zondag in Ermelo dan ofzo? want afegelopen zondag was er gewoon een ZZGP wedstrijd

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:53

Ik wou net schrijven Wouter; ik weet toch zeker dat ik wel vaker naar zzgp-wedstrijden ben geweest in Ermelo op zondag.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:55

Overigens kan ik er met m'n verstand niet bij dat er nog mensen in dit land wonen die dergelijke (in mijn ogen onzinnige) geloofsuitingen verkiezen boven economische belangen. Is dan er zo'n groot tijdverschil dat ze daar nog in de middeleeuwen leven? Verward

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:59

Wouter24 schreef:
Alleen geen "grote" concoursen op zondag in Ermelo dan ofzo? want afegelopen zondag was er gewoon een ZZGP wedstrijd

Volgens mij alleen geen kampioenschappen op zondag.
Als ik het me goed herinner was dat een van de voorwaarden van de KNF voor de fusie (dankzij de grote druk/invloed van o.a de Gelderse Bond binnen de KNF)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:02

Aimee schreef:
Overigens kan ik er met m'n verstand niet bij dat er nog mensen in dit land wonen die dergelijke (in mijn ogen onzinnige) geloofsuitingen verkiezen boven economische belangen. Is dan er zo'n groot tijdverschil dat ze daar nog in de middeleeuwen leven? Verward

Yep, als je meer voorbeelden wil kijk je maar naar de radicale islamieten, die zijn vaker in het nieuws maar hun opvatting verschillen weinig van de z.g. zwarte kousen. Ikke,ikke ikke, en de rest kan stikke of leven naar onze normen en waarden(gruwel)

Wat voor mij geldt is dat de KNHS een overkoepelende organisatie is, die dus boven alle rangen en standen behoort te staan. Als iemand op zondag niet mee kan doen aan de hippiade, mag de bond dus niet die persoon voor gaan trekken ten koste van een ander. En dat doen ze wel.

Dus KNHS moet zich eigenlijk helemaal niet met de wedstrijdsport bemoeien maar zorgen dat de financiën en de administratie op orde is. Laat de westrijden, accomodaties e.d. maar over aan mensen die er verstand van hebben. De KNVB heeft toch ook geen nationaal stadion??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:09

amondi"]
Yep, als je meer voorbeelden wil kijk je maar naar de islamieten.
[/quote]

Mijn uitspraak ging inderdaad over autochtonen. Dat islamieten hun geloof nog zo uiten, dat weet ik, maar die komen dan ook uit landen waarin ze inderdaad vaak nog leven als in de middeleeuwen [size=7](ja, kom maar een aanslag plegen. Liefst in Amsterdam, want woon in hetzelfde blok als Rob Oudkerk --> twee vliegen in één klap. Zeg er alleen wel bij dat er continu politie-bewaking is)[/size].

[quote="amondi schreef:
De KNVB heeft toch ook geen nationaal stadion??

Haha!:D:D Heel sterk, alleen is de wedstrijdstructuur van de KNVB ook heel anders en zelfs internationale kampioenschappen worden nooit op één locatie georganiseerd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:04

Aimee schreef:
Het is onmogelijk om ten allen tijde iedereen tevrede te stellen, zodoende geldt meestal de "wet van het grootste getal".

Als 99 % van de ruiters geen bezwaar heeft tegen de verplichte helm, dan valt die ene procent Z-ruiters in het niet.

Als niemand het knhs-centrum in Wanroij mist, behalve de leden uit noord-brabant en limburg, winnen de tien andere provincies het van de zuidelijkste twee.

Als B-Z voornamelijk voordeel hebben van de regeling omtrent de klasseindeling voor die kleinere groep meermaals-ZZ-ruiters, dan vervalt het nadeel dat die laatste groep ondervind.

Met eigen belang heeft het daarom imo weinig te maken.

Okéé ik geef toe, val een beetje laat in. Maar mensennogantoe wat loopt dit topic snel zeg! Bloos!

Om nog even terug te komen op eigen belang of solidariteit.
Solidariteit is er duidelijk niet binnen het ruitersgilde van het KNHS.

Dat is m.i. nl. dat ook al heb je niets met een bepaalde regel te maken je de groep,of het groepje, steunt die er wel mee te maken heeft en haal je niet enkel je schouders op omdat het voor jou een vervanmijnbedschow is. Vergeet niet dat het KNHS zo vanalles door kan drukken.

De KNHS breekt de sport af, zeker de dressuurtak.
Heb er 7 jaar niets mee te maken gehad, toen ik stopte was het nog gewoon KNF. Begin dit jaar weer en heb nog geen wedstrijd gereden maar ben nu al moe van het KNHS.
Kan het alsjeblieft weer teruggedraaid worden naar vóór de fusie?
Kunnen die mensen die de 'muur' daar in stand houden en er enkel voor het uitdenken van debiele ideeën zitten alsjeblieft opstappen.
Kan er alsjeblieft leiding komen in de wanorde en niet enkel gedanst worden naar de pijpen van de heren big-shot sponsors?

Ik weet dat voor de fusie ook niet alles koek en ei was, maar dít zooitje ongeregeld maakt het echt te bont.
Ik hoop dan ook van harte dat er idd een gigantische bom gaat barsten binnen de KNHS en dat heren geleerden sponsorkontkruipers, hun biezen zullen pakken. (excuse my language, maar soms zijn er geen 'fatsoenlijke' woorden om iets uit te drukken)

Ik stel nóg eens voor dat iedereen de KNHS voor de keus stelt.
Óf de chipregeling, het hoedvoornemen en het (eraan te komen) tenuegebeuren wordt teruggedraaid, óf alle KNHS leden onderbreken voor 1/2 of 1 jaar hun lidmaatschap.
Wedden dat het dan wel heel anders kan.

Gewoon een kwestie van de taal van het KNHS spreken, t.w. GELD.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:09

Laat ik 31 januari maar eens tussen de grijze massa op deze ingelaste vergadering gaan zitten, eens goed aanhoren hoe zuid nederland zijn gal spuwt over de KNHS. Dan kan ik waarschijnlijk ook nog even wat handtekeningen voor de hoedenactie van deze antie KNHS-ers krijgen en gelijk peilen of dat de oude NBVR (incl. hoed) niet weer in leven geroepen kan worden.

Tjitske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:15

Lees hier zeer regelmatig mee dus nu ook maar eens in de pen.
Misschien aan schrale troost, maar waar is het eigenlijk geen bende.
Wanorde, een structuur die niet deugd, dure jongens en nog veel meer.
Eigenwijze koppen aan de top die maar niet willen luisteren, bolwerken van macht en geld maar dan wel ten koste van de leden. En dan als topper: financiele problemen.
Zag ook de opmerking: kijk eens naar het centrum van de Friesen, verkocht voor een appel en een ei. Ja de klopt. Gebouwd voor 16 miljoen gulden en verkocht voor 3.1 miljoen euro.

Maar nu het aller aller vreemdste:
Wij (het Friesche Stamboek) hebben sinds (bijna) twee jaar een totaal nieuw Bestuur. Dit bestuur is op een heel foute manier aan de macht gekomen. Ik laat de details maar achterwege, anders zit ik hier volgende week nog. Hoe dan ook, we zijn dieper gezonken dan ooit tevoren.

Onze penningmeester-vice voorzitter in dit bestuur heet Harm Fennema.
Hij heeft bij ons met alles en nog wat te maken: structuur, centen en ga maar door (zie puinhoop KNHS). Maar wat wil nou het geval: deze man kwam bij jullie vandaan, bij het KNHS en regelde toe bij jullie de centen, de fusie, de structuur, enz. enz. Kortom, jullie worden bedankt *LOL* *LOL* *LOL*

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:29

@Tjitkse,
Mijn oprechte medeleven Bloos Huilen Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:31

Zouden er dan niet genoeg mensen zijn om de 'oude' NBVR weer nieuw leven in te blazen? Ik denk dat er mensen zat zijn die weer snakken naar de NBVR. Daar moeten toch wel een aantal goede bestuurders tussen zitten?

Uiteraard weer met de kampioenschappen op zondag in Kootwijk *LOL*

Windekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:40

Ach Tjitske, jullie komen zowiezo toch de kant van Ermelo uit........hengstenkeuring is ook al in Ermelo, wie weet komt het FPSkantoor ook nog wel naar Ermelo toe.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:45

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ben het in grote lijnen met de mensen hier eens.

Het heeft beide zijn voors en tegens, maar ik meende juist dat Wanroy verbouwd zou worden, misschien was dat een kleine mis-lezing van ondergetekende.

Als men het ineens correct aan wil pakken, dan is het topografisch het meest verantwoord als beide centra eruit gaan en er een mega-centrum in de regio Utrecht komt, waarin al het goede gecentreerd wordt. Natuurlijk is dat onhaalbare kaart, maar de leden van de KNHS krijgen ieder jaar te maken met extreme prijsverhogingen en steeds wazigere regels, waardoor ik eigenlijk wel weer ben voor de oude regeling: NBVR etc.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:45

ranna schreef:
Ik stel nóg eens voor dat iedereen de KNHS voor de keus stelt.
Óf de chipregeling, het hoedvoornemen en het (eraan te komen) tenuegebeuren wordt teruggedraaid, óf alle KNHS leden onderbreken voor 1/2 of 1 jaar hun lidmaatschap.
Wedden dat het dan wel heel anders kan.

Gewoon een kwestie van de taal van het KNHS spreken, t.w. GELD.

Toch eens gaan kijken hoe de mogelijkheden in Duitsland en Belgie zijn. Ik denk dat vrij weinig mensen zin hebben om een jaar niet te starten. Maar stel dat je in duitsland of belgie gewoon kan instromen, en naar een jaar weer in nederland teruginstromen (met hoed!). Dan zou ondertussen wel gepromoveert moeten kunnen worden ed. Als dit mogelijk zou zijn (geen idee of het kan). Zou in ieder geval heel zuid en oost nederland een jaartje gedag kunnen zeggen tegen de KNHS zonder er zelf al teveel last van te hebben.
Solidariteit is er inderdaad niet meer. Bij ons op stal ook de lijst opgehangen. Ik kreeg voornamelijk te horen dat ze het wel belachelijk vonden maar toch nog lang niet in het Z zaten, toch geen wedstrijden reden etc. En dus daarom niet tekenenden.
En over dat ruiters die hoger gereden heb niet meer in de lagere klasses kunnen starten... waar kan ik tekenen?
Ik denk ook dat er veel mensen snakken naar de oude NBVR, ik heb de NBVR nooit meegemaakt (rijd net een jaar wedstrijden). Maar als ik het zo hoor ruil ik er de KNHS graag voor in!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:49

Fleurtje100 schreef:
En over dat ruiters die hoger gereden heb niet meer in de lagere klasses kunnen starten... waar kan ik tekenen?

wat bedoel je precies? Die regel bestaat nl nu, als je twee keer ZZ-L bent geweest (bv) mag je geen B en L1 meer starten etc.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:56

Lielle schreef:
wat bedoel je precies? Die regel bestaat nl nu, als je twee keer ZZ-L bent geweest (bv) mag je geen B en L1 meer starten etc.

Ik las laatst in paardenkrant dat er daarvoor ook een actiegroep was opgericht, met handtekeningen etc. Tineke Bartels steunde ze. Maar nergens waar je dan kon tekenenen ofzo. Volgens mij mogen ze nog wel HC starten. Start over 1,5 week tegen Karen Nijvelt en die rijd dan ook HC mee. Eigenlijk vind ik het best leuk om tegen zulke mensen te rijden. Ze eruit rijden is al helemaal geweldig (wat soms best lukt omdat ze meestal met een jong onervaren rondvliegend paard komen). En van zulke mensen verliezen vind ik ook niet zo erg. Verschil is er nou eenmaal. Ga uiteindelijk toch voor de punten. Alleen op kampioenschappen vind ik zo'n regel terecht, maar die was er al dacht ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:56

Tjitske2 schreef:
Maar nu het aller aller vreemdste:
Wij (het Friesche Stamboek) hebben sinds (bijna) twee jaar een totaal nieuw Bestuur. Dit bestuur is op een heel foute manier aan de macht gekomen. Ik laat de details maar achterwege, anders zit ik hier volgende week nog. Hoe dan ook, we zijn dieper gezonken dan ooit tevoren.

Ik heb begrepen dat er ook geprobeerd is om posters op een internet-forum de mond te snoeren.........

Straks moet BartvB ook onze gegevens doorgeven aan de KNHS...........
Moet ik de gebroeders Anker alvast inschakelen of zal het zo'n vaart niet lopen?

Gezien de reactie die ik vorige week kreeg van iemand die openlijk de Regio Drenthe steunde voelde ik al bijna de noodzaak om aangifte te doen bij de politie van bedreiging..... om op zijn minst persoonsbeveiliging aan te vragen......... Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:57

die actiegroep wil die regel dus terug draaien. Ik weet verder niet wie dat regelt, kan me ook niet druk maken over die regel Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:00

Fleurtje100 schreef:
Ik las laatst in paardenkrant dat er daarvoor ook een actiegroep was opgericht, met handtekeningen etc.

Klopt.
De groep wil de regel terugdraaien, maar vindt het WEL TERECHT dat ze niet mee mogen doen op kampioenschappen!

Door die laatste toevoeging heb IK ook getekend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:01

waar staat die info?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:01

waar kun je tekenen dan?