En dan de nadelen:
Niet op zondag.
Ongezellig.
Onmogelijke aanrijroute in de zomer( heb je al eens in de file naar de snelweg gestaan?)
Personeel zit in portocabins.
Geen weide, alleen een groot grasveld.
Omdat het verlies lijdt willen ze er nieuwbouw tegenaan gooien.

Dat altijd slim, als een schip zinkt moet je er een gat bijmaken, dan zinkt het langzamer

Voor mij persoonlijk is het niet op zondag verhaal het sterkste argument om Ermelo vaarwel te zeggen en naar een centrale plaats te vertrekken waar deze regel niet geldt, maar(nogmaals) dat is persoonlijk.
En op de 2e plaats een locatie zoeken die ook op een mooie zomerdag normaal bereikbaar is.
Van Wanroy weet ik niks, alleen dat het wel heel ver weg is als je met de trailer daar naartoe gaat. Maar hoevaak doe je dat? Hoeveel mensen gaan er naar de Hippiade in Wanroy? En wie gaan er( buiten brabanders) naar de evenementen in Wanroy? Wij niet igg.
Mijn eigen conclusie is dan ook dat ik voor nieuwbouw zou zijn mits het niet op de biblebelt is. En mits de nieuwbouw d.m.v. sponsoren en overheidsgelden grotendeels bekostigt zou kunnen worden. Hoe doen al die voetbalstadions dat toch? Kan dat niet, dan maar een kleinere opzet, b.v. een leegstaand kantoor in Almere voor het personeel en de wedstrijdaccomodatie huren.
Of kleinere regionale centra's oprichten( of huren) voor de clinics, cursussen en ruiterkampen.
Dan krijg je igg vat op je vaste lasten. Nu leeft de KNHS ver boven zijn stand en dragen wij leden, alleen de lasten maar niet de lusten. Het gros van de leden komt n.l. helemaal nooit in Wanroy of Ermelo.