Waarom zo snel mogelijk naar hogere klasse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 18:05

_MaanMeisje_ schreef:
Hmmm ik wil nu eigenlijk ook wel zo snel mogelijk winstpunten voor de M2. Ik ben nog geen M2 gestrat, maar het is een beetje een droom van mij Z1 te worden met mijn pony, voor ik met haar stop.
Dan ga ik dus zo snel mogelijk over. Er zijn ook mensen die b rijden terwijl die makkelijk in de L2 kunnen... Dat vind ik ook een beetje overdreven want je wekt enige argwaan alleen voor de prijzen te gaan.
Maar goed, ik denk dat het gewoon persoonlijk is wat je het liefste doet.
De mensen die te snel overgaan zullen dat wel merken, maar aan de andere kant, de jury's hebben ze dan wel die winstpunten gegeven... Dan zouden ze niet compleet voor gek moeten staan in de volgende klasse.

Ja die heb je ook. Helaas ken ik er ook 2.

Bijvoorbeeld van de ene: Paard is thuis M2, start B met gemiddeld 185 pnt. Daarna L1 en L2 gemiddeld met 180 pnt. Nederlands Kampioen geworden in het B, L en dit jaar volgens mij bijna in de M1.
Belachelijk dan toch?
Overigens heeft de ruiter ook een eigen paard in het Z en vast en zeker nog paar paarden in de hogere klassen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:37

Ik rijd nu nog geen wedstrijden maar als ik ga starten wil ik ook de B zo snel mogelijk uit omdat ik al eerder B heb uitgereden-> 12/13 wp's (dit dan wel op een manege pony)
maar toen ik mij eigen paardje kreeg ben ik even gestopt ect. En aangezien mijn paardje al M2 + wp's heeft gelopen zie ik geen reden om in de B te blijven hangen.
En misschien rij ik de L1 ook wel meteen door (behalve dan als het super slecht gaat Knipoog )
Vanaf de L2 zie ik wel hoe het gaat maar dan ben ik van plan om wel iets langer door te rijden.....

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:48

ik heb het forum niet helemaal gevolgd, maar ik denk dat je gewoon een klasse hoger moet gaan als je paardje en jij daaraan toe zijn. Mensen die er nog niet aan toe zijn en toch een klasse hoger gaan komen zichzelf tegen. Ik Rijd nu met mijn paardje Z1 na vijf jaar en heb al mijn klasse hlemaal uitgereden, maar heb soms het gevoel dat ik best nog even in de M2 had willen blijven hangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:52

QuijoSavan schreef:
Ja die heb je ook. Helaas ken ik er ook 2.

Bijvoorbeeld van de ene: Paard is thuis M2, start B met gemiddeld 185 pnt. Daarna L1 en L2 gemiddeld met 180 pnt. Nederlands Kampioen geworden in het B, L en dit jaar volgens mij bijna in de M1.
Belachelijk dan toch?
Overigens heeft de ruiter ook een eigen paard in het Z en vast en zeker nog paar paarden in de hogere klassen.

Voor mij zou dan de uitdaging eraf zijn... Of is dat raar Verward

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:57

Je moet gewoon overgaan naar de volgende klasse als je de oefeningen onder de knie hebt, en als je paard er klaar voor is. Wat heeft het voor zin om in een klasse te blijven hangen als de volgende klasse ook een eitje voor je is?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:24

_MaanMeisje_ schreef:

Is iemand die er ook wat mee bij verdient, dus lekker veel publiciteit! Pfff ik vind het triest, niemand had kans om te winnen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:27

Tulandro schreef:
Je moet gewoon overgaan naar de volgende klasse als je de oefeningen onder de knie hebt, en als je paard er klaar voor is. Wat heeft het voor zin om in een klasse te blijven hangen als de volgende klasse ook een eitje voor je is?

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de mensen die euhmz in het L2 zitten en dan met 10 winst. meteen M1 gaan starten en dat diegene daar nog niet klaar voor is.
Ik zie zo vaak mensen die (vandaag iemand op stal die zei van: Vandaag 2 winstpunten en volgende week en dan kan ik en ga ik Z2 starten. Ze rijdt meestal rond 180, dus net winst....okeej, hier is het verschil toch niet zo enorm?)
gewoon overgaan terwijl je nog maar net een winstwaardige proef rijden. Hoe moet dat dan in de volgende klasse?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:54

maar quijosavan, jij schrijft dit :Bijvoorbeeld van de ene: Paard is thuis M2, start B met gemiddeld 185 pnt. Daarna L1 en L2 gemiddeld met 180 pnt. Nederlands Kampioen geworden in het B, L en dit jaar volgens mij bijna in de M1.
Belachelijk dan toch?
dat zal dan betekenen dat ik belachelijk ben omdat ik mijn (m2 paard) weer in de b ga starten? Verward
ik zelf heb nooit hoger gereden dan L1 met 3/4 wp's (maar die waren niet officeel meegetelt met de knhs)
Ik kan er dus niets aan doen dat ik weer in de B moet starten, ik zou het liefst ook in de L1 verder gaan en die dan na 10 wp's over gaan naar de L2 maar dat kan dus gewoon niet.
maar omdat ik een m2 paardje heb ben ik belachelijk bezig?
denk het niet....
ik heb al eerder gezegt zodra ik mijn wp's heb in de B heb en waarschijndelijk ook in de L1 wil ik meteen over...
Maar ik vind het belachelijk dat als ik op het wedstrijd-terrein kom ik meteen een stempel opkrijg met : meisje met hoog opgeleid m2 paard dat prijsjes in de B komt pakken....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:58

en okeej, ik heb dan niet nog een paar Z paarden thuis staan, maar de stempel blijft en dat is wat mij zo ergert....
en okeej ik moet het er mee eens zijn, als je al eens eerder Z bent geweest en je hebt een paardje wat wat hoger opgeleid is hoor je niet in de B of L thuis.......

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:21

QuijoSavan schreef:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de mensen die euhmz in het L2 zitten en dan met 10 winst. meteen M1 gaan starten en dat diegene daar nog niet klaar voor is.
Ik zie zo vaak mensen die (vandaag iemand op stal die zei van: Vandaag 2 winstpunten en volgende week en dan kan ik en ga ik Z2 starten. Ze rijdt meestal rond 180, dus net winst....okeej, hier is het verschil toch niet zo enorm?)
gewoon overgaan terwijl je nog maar net een winstwaardige proef rijden. Hoe moet dat dan in de volgende klasse?

Ik zou me daar niet zo druk om maken, als je er niet klaar voor bent, rijd je vanzelf geen punten. Zo simpel is het, en of je nou dan in de L2 blijft hangen en veel winstpunten rijdt, of dat je in de M1 blijft hangen, en geen winstpunten rijdt, maakt voor mij geen verschil. Het is allebei een stukje ervaring.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:41

Eigenlijk beslist toch iedereen voor zichzelf wat ze doen, het is duidelijk dat er veel verschillende meningen zijn. Elk paard verschilt en elke mens verschilt...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:42

patos schreef:
Hier in de buurt zijn geen geldprijzen te winnen en op de grotere concoursen worden de prijzen weggesleept door de prof-ruiters met dure paarden. Ik kan alleen zo nu en dan mij beker weer terug verkopen aan de organiseerende club, dan is het startgeld er weer uit.

Vanaf 7,50 aan inschrijfgeld, zijn geldprijzen verplicht!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:57

liesjuh91"]
maar quijosavan, jij schrijft dit :Bijvoorbeeld van de ene: Paard is thuis M2, start B met gemiddeld 185 pnt. Daarna L1 en L2 gemiddeld met 180 pnt. Nederlands Kampioen geworden in het B, L en dit jaar volgens mij bijna in de M1.
Belachelijk dan toch?
dat zal dan betekenen dat ik belachelijk ben omdat ik mijn (m2 paard) weer in de b ga starten? Verward
ik zelf heb nooit hoger gereden dan L1 met 3/4 wp's (maar die waren niet officeel meegetelt met de knhs)
Ik kan er dus niets aan doen dat ik weer in de B moet starten, ik zou het liefst ook in de L1 verder gaan en die dan na 10 wp's over gaan naar de L2 maar dat kan dus gewoon niet.
maar omdat ik een m2 paardje heb ben ik belachelijk bezig?
denk het niet....
ik heb al eerder gezegt zodra ik mijn wp's heb in de B heb en waarschijndelijk ook in de L1 wil ik meteen over...
Maar ik vind het belachelijk dat als ik op het wedstrijd-terrein kom ik meteen een stempel opkrijg met : meisje met hoog opgeleid m2 paard dat prijsjes in de B komt pakken....
[/quote]

Dat bedoel ik niet. Die vrouw rijdt zelf ook regelmatig Z proeven en dan heeft ze dus genoeg ervaring.
Jij bent zelf nog onervaren in die hogere klasses, dus dan is een B-proef een veel betere plek.

[quote="Tulandro schreef:
Ik zou me daar niet zo druk om maken, als je er niet klaar voor bent, rijd je vanzelf geen punten. Zo simpel is het, en of je nou dan in de L2 blijft hangen en veel winstpunten rijdt, of dat je in de M1 blijft hangen, en geen winstpunten rijdt, maakt voor mij geen verschil. Het is allebei een stukje ervaring.

Dat weet ik, maar ik ben deze topic gestart om te kijken of er mensen mij konden vertellen waarom ze zo snel overgaan.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:27

QuijoSavan schreef:
Jij bent zelf nog onervaren in die hogere klasses, dus dan is een B-proef een veel betere plek.

Hoe geraak je dan hoger Verward hehe vind ik wel een maffe opmerking Tong uitsteken
Dus omdat je niet ervaren bent in hogere klasses moet je maar in de B blijven... maar als je dan over mag ben je dan wel ervaren in de hogere klasses,nee tog?? Dat vind ik echt een rare opmerking, ik ben (dat mag in België) zelf meteen gestart in de A en met mn andere paard de L; das hier ook niet meer dan normaal hoor, maar das dus de L voor jullie en de M, mijn paarden konden thuis perfect de Z2, dan ga ik niet andermans geluk ontnemen door in de B te starten...
Je moet starten in de proef waar je klaar voor bent.

Ik zou me ook maar vervelen zou ik eerst (ga ff in Nederlandse proeve zegge) in de B gaan starten, dat heb ik gedaan toen ik kleiner was, maar mn vader geeft veel geld uit aan goede training... dus dan ga ik niet met elk ander paard weer in de B beginne he.. dat zou al te gek zijn.. en daar zou de ouwe echt ni om lache, en mn trainer ook ni, die zou me echt vierkant uitlache...

XXX

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:32

Belli schreef:
Hoe geraak je dan hoger Verward hehe vind ik wel een maffe opmerking Tong uitsteken
Dus omdat je niet ervaren bent in hogere klasses moet je maar in de B blijven... maar als je dan over mag ben je dan wel ervaren in de hogere klasses,nee tog??

XXX

Dat bedoel ik niet. Ze heeft het namelijk over dat ze binnenkort gaat starten. Dus dan bedoel ik dat ze dan inderdaad beter in het B kan beginnen, omdat ze zelf nog geen ervaring heeft met dit paard en in de klasse m2.
Tuurlijk als ze hoger kan, moet ze het vooral lekker doen. Tuurlijk moet ze ook niet in het B BLIJVEN!

Minnie_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:28

QuijoSavan schreef:

Ik vind dat QuijoSavan een beetje aan het zeuren is, je kunt heel goed met 10 winstpunten in de L2 al M1 klaar zijn ook als je steeds rond de 160 rijd. En dit kun je niet via de computer beoordelen, je ziet elkaar niet rijden ( de meesten in ieder geval niet) en ieder zal voor zich wel weten wat ze kunnen en als dat niet zo is kom je er snel genoeg achter!!
OK dan!
Je traint met je paard om verder te komen en ik neem aan dat je steeds een klasse in het voren traint en niet op het laatste moment!! toch?? OK dan!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:33

_MaanMeisje_ schreef:

Ik ben het hier niet mee eens. Het is elke keer weer een uitdaging om een paard verder te trainen en te starten en vervolgens te promoveren. Bovendien kan die persoon niet meerdere paarden in de Z starten als ze er ook een in de B rijdt, dat is namelijk niet toegestaan. Knipoog

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:37

liesjuh91 schreef:
als je al eens eerder Z bent geweest en je hebt een paardje wat wat hoger opgeleid is hoor je niet in de B of L thuis.......

Wanneer dat paard ook daadwerkelijk uitgebracht is in een hogere klasse en jij Z hebt gereden is het verplicht te starten in de hoogst gezamelijke klasse. De betreffende ruiter kan dan dus geen B starten met dat paard...
Maar goed ook dat er die regels zijn.
Als het paard alleen verder afgericht is maar nog nooit op wedstrijd is verschenen vind ik het een ander verhaal. Thuis lopen ze namelijk allemaal Grand Prix *LOL* *LOL*

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:09

Ik rij ook maar tot de 10 wintspunten, omdat het me veel te veel geld en tijd kost om door te starten tot de 20. Mocht ik niet klaar zijn voor de volgende klasse, dan zou ik mijn paard wel één keer uitbrengen in de hogere klasse (voor het plaatje, je paard is dan namelijk wel een klasse hoger volgens de KNHS stand) maar daarna tijdelijk met starten stoppen tot ik echt goed klaar zou zijn voor de hogere klasse.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:15

Samsam schreef:
Vanaf 7,50 aan inschrijfgeld, zijn geldprijzen verplicht!!

Raad eens... het inschrijfgeld is precies 7 euro, dat is eigenlijk standaard op de wedstrijden hier in de omtrek.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:07

patos schreef:
Raad eens... het inschrijfgeld is precies 7 euro, dat is eigenlijk standaard op de wedstrijden hier in de omtrek.

Dat is wel balen!

Minnie_Me, ik ben dit topic gestart om te vragen waarom mensen die nog meer net winst rijden (daarmee bedoel ik mensen die dus eigenlijk nog niet klaar zijn voor de volgende klasse) meteen overgaan naar de volgende klasse.
Ik heb daarop al vele antwoorden, waar ik zelf nog nooit op gelet heb, zoals geldkwestie.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:41

precies, als je paard al hoger is afgericht(M in dit geval) en je bent zelf z geweest mag je niet eens starten in de B of L maar moet je verplicht naar de M...
het kan dus niet dat deze vrouw die QuijoSavan noemt de wedstrijden B&L heeft gereden met dit paard....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:54

Ik weet alleen dat ze haar eigen paard in het Z1 start en ze kwam 2 weken geleden naar stal om haar gemaakte kür op muziek te rijden.

Melanie15

Re: Waarom zo snel mogelijk naar hogere klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:56

Sommige mensen zeggen hier dat mensen belachelijk bezig zijn als je met 10 winstpunten over gaat en je steeds maar net een winspunt hebt. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik 2 jaar over de L2 deed(er zat wel mkz en nog iets tussen maar toch) Mn 2 ena-laatste wedstrijden had ik ongeveer 158,159 en 166, 167. Toen had ik 9 winstpunten, mn laatste wedstrijd had ik 156, net n winspunt dus. Ik ben meteen overgegaan. Dan kan je wel zeggen, je reed net winstpunten, maar als je n lange tijd in dezelfde klasse zit, ben je echt wel toe aan iets anders en het wil ook niet zeggen dat als je net winstpunten krijgt, dat je dan nog niet klaar bent voor n nieuwe klasse, want ik heb de M1 in een paar maanden uitgereden en ik ga echt niet elke week op wedstrijd.

Als je lang in dezelfde klasse zit, helpt het soms juist om over te gaan want dan zit er weer uitdaging in.

pol013

Re: Waarom zo snel mogelijk naar hogere klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:18

Ik denk dat het nogal een groot verschil maakt hoe vaak je op wedstrijd gaat. Ik ga zelf maar 1 keer per maand. Als ik dan klaar ben met de ene klasse (10 punten) schrijf ik me in voor de volgende. Dan heb ik nog een maand om wat puntjes op de I te zetten want we zijn al een paard maanden bezig met de nieuwe oefeningen te introduceren. Na de eerste proef die als test dient (en waar ik dus geen winstpunten verwacht) heb ik dus weer een maand om het verder uit te werken. Daar komt bij dat ik de indruk begin te krijgen dat mijn paard echt groeit in het werk. Hij was een sloom slecht gemotiveerd paard in de B en nu we oefenen voor de M2 wordt hij meer fanatiek. Hij werkt veel harder dan vroeger en lijkt het nog leuk te vinden. Dat is voor mij een reden om een uitdaging te behouden in het rijden door middel van wedstrijden rijden.