Na de hoed, de kleding......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:52

pol013 schreef:
Geloof dat de woorden van Martien van der Heuvel een beetje uit zijn verband worden gestrokken hier. Als je het artikerl in de laatste paard en sport leest zie je dat het ook gaat over de mogelijkheid van sponsoring op de kleding. Het zwarte jasje laat weinig ruimte voor het zichbaar maken van sponsors. Sponsors zijn nou eenmaal erg belangrijk in onze (en iedere) sport. Het is weinig aanrtekkelijk voor een sponsor om alleen zichtbaar te zijn op een paar vierkante centimeter op het sjabrak.

Sponsors zijn helemaal NIET belangrijk voor een sport.
Daar gaat de sport juist aan kapot.
Die importantie wordt je alleen maar aangepraat.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:03

sponsoring niet belangrijk????? Vraag dat maar aan Anky, Coby, Imke, Tineke, Arjan en de rest. Sonsoring in de basis sport vind ik af en toe ook niet echt nodig. Want heeft mijn mede M1 ruiter nou echt een gesponsorde trailer en auto nodig??? Ik doe het ook met een gehuurde trailer en mijn paard loopt er niet minder om.
In de topsport kunnen ze niet zonder sponsoring. Het gaat daar gewoon om veel te hoge bedragen. Ik denk ook dat hier wat meer mogelijkheid voor de sponsors moet komen. Niet in de B proefjes!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:05

Voor Anky, Coby en weet-ik-veel-wie is sponsoring misschien persoonlijk belangrijk, niet voor de sport an-sich......

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:14

Wat moet de BASISSPORT met individuele sponsoring?! Juist, helemaal niets. Van den Heuvel slaat dus helemaal de plank mis, want hij vergeet blijkbaar dat de paardensport van de KNHS niet alleen om de profs draait. Het gaat niet om de OS, het gaat -als het goed is!!- met name om de basissport, om de alledaagse ruiter die voor zijn lol wat wedstrijdjes wil rijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:17

jaja dus die mensen kunnen ook meedoen op het niveau waarop ze nu meedoen zonder sponsorgeld??? Dan kunnen ze het zich niet meer veroorloven om de paarden aan te houden tot ze er op fatsoenlijk niveau zijn. Dan hebben we geen Lancetjes en idocusjes meer dus (hmm hebben we nu al niet meer). Dan kunnen onze ruiters het niet betalen om de goede paarden te kopen en hun paarden over te laten vliegen naar de olympische spelen. En het is WEL belangrijk voor de sport om een top te hebben waar de basisruiters zich aan kunnen optrekken en incidenteel iets over wordt uitgezonden op tv.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:20

In de basissport rijden er juist een hoop "gekken" met logo's op hun dekje zonder dat ze gesponsord worden in de werkelijke betekenis van het woord, maar alleen om dat het zo "interessant" staat, kijk hoeveel advertenties er staan waar mensen een Rabo dekje of deken willen kopen, blijkbaar wil men daar graag mee rijden, ongesponsord!!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:23

pol013 schreef:
sponsoring niet belangrijk????? Vraag dat maar aan Anky, Coby, Imke, Tineke, Arjan en de rest.

Ik denk niet dat deze groep uit schaamte hun vermogen durft vrij te geven op Bokt.

Anky schat ik in op enkele miljoenen.
Coby schat ik iets lager in, maar gezien het personeelsbestand en het onroerende goed is die toch ook zeker niet "onbemiddeld".
Imke heeft dankzij het media-imperium van haar vader en de dressage academy ook bar weinig geldzorgen.
Arjan is de geliefde zoon van een koppeltje steenrijke ouders.

Dus om je argumenten kracht bij te zetten had je beter een paar andere namen kunnen noemen...............

(en ook niet Leida Strijk, niet Gonnelien Rothenberger, niet de zusjes Koot, etc etc.................. had dan liever Ellen Bontje genoemd!)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:24

WWWiske schreef:
In de basissport rijden er juist een hoop "gekken" met logo's op hun dekje zonder dat ze gesponsord worden in de werkelijke betekenis van het woord, maar alleen om dat het zo "interessant" staat, kijk hoeveel advertenties er staan waar mensen een Rabo dekje of deken willen kopen, blijkbaar wil men daar graag mee rijden, ongesponsord!!!!

OK dan!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:30

Ik vrees toch dat hier een inschattings fout wordt gemaakt. De miljoenen waar over gesproken wordt zijn niet bepaald vrij besteedbaar. Dit zou pas het geval zijn als ze het spul verkopen en ervan gaan rentenieren. Zolang deze mensen bezig blijven in de sport moeten ze dat geld blijven 'rondpompen' in hun bedrijf/ sport om de boel draaiende te houden. Ik zeg niet dat ze het er zelf zo slech vanaf brengen maar dat ze nu zelf schatrijk zijn?? nee

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:34

Het bouwbedrijf v Grunsven is een leuke nalatenschap, en bij de meeste families "met geld" profiteren de kinderen al eerder ( lees tijdens het in leven zijn van de ouders) van de vruchten van pa en ma.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:38

CGJ12 schreef:
niet de zusjes Koot,

Die waren toch onlangs failliet verklaard? Mischa werkt nu bij de Academy en Barbara is ergens in Ibiza... of was het nu Hawai?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:50

pol013 schreef:
Ik vrees toch dat hier een inschattings fout wordt gemaakt. De miljoenen waar over gesproken wordt zijn niet bepaald vrij besteedbaar. Dit zou pas het geval zijn als ze het spul verkopen en ervan gaan rentenieren. Zolang deze mensen bezig blijven in de sport moeten ze dat geld blijven 'rondpompen' in hun bedrijf/ sport om de boel draaiende te houden. Ik zeg niet dat ze het er zelf zo slech vanaf brengen maar dat ze nu zelf schatrijk zijn?? nee

Met de lesgelden die de dames vragen zal dat ook wel geen probleem zijn......
Echt waar, ik heb er geen medelijden mee.
Het is niet anders.
Neem van min maar gerust aan dat hun financiële reserves veel groter zijn dan jij denkt.
Het betreft hier geen "gokzieke" voetballers die het geld over de balk smijten, maar zeer intelligente zakelijke personages.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:51

Tyrza schreef:
Die waren toch onlangs failliet verklaard? Mischa werkt nu bij de Academy en Barbara is ergens in Ibiza... of was het nu Hawai?

toch niet met de kas??? Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:45

Ik vind dus wel dat sponsering de sport kapot maakt.
Neem als voorbeeld de SGW mensport waar ze bezig zijn de trajecten uit de marathon te schrappen omdat deze oninterresant zouden zijn voor het publiek (en dus de sponsors).
Het C+D traject zijn al geschrapt en men overweegt om ook het A+B traject te schrappen Scheve mond
Gewoon zelf warm rijden en dan de hindernissen in Scheve mond
Als ik mensport van nu vergelijk met de sport van 10 jaar geleden zijn we er echt niet op vooruit gegaan

Op grote spring/dressuurwedstrijden zie je steeds vaker dat de sponsor zich gaat bemoeien met startlijsten Scheve mond
Ik vind het niet erg als een bedrijf iemand financieel ondersteunt maar zodra ze gaan bemoeien met kleding, regelementen en startlijsten slaat het naar mijn idee veel te ver door.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:54

Ilindra schreef:
Op grote spring/dressuurwedstrijden zie je steeds vaker dat de sponsor zich gaat bemoeien met startlijsten Scheve mond
Ik vind het niet erg als een bedrijf iemand financieel ondersteunt
maar zodra ze gaan bemoeien met kleding, regelementen en startlijsten slaat het naar mijn idee veel te ver door
.

Ga jij ze dat even vertellen in Ermelo, of moet ik dat weer doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:11

CGJ12 schreef:
Ga jij ze dat even vertellen in Ermelo, of moet ik dat weer doen?

Ik kom er toch langs als ik naar mijn werk ga, dus ik kan het zelf wel een keer doen Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:09

Afbeelding

Paardensport zal zichtbaarder worden, met die belofte heeft de KNHS de Rabobank als sponsor opnieuw voor 4 jaar vastgelegd. Het sponsorcontract is goed voor 500.000 euro per jaar.

Hans Ten Cate, lid raad van bestuur van de Rabobank, signaleerde ongeveer een jaar geleden in de Hoefslag 'het zichtbaarheidsprobleem' van de paardensport 'Ik hoorde van alle kanten dat het Rabo Talentenplan zo'n goed en gewardeerd iniatief was voor de paardensport. Maar toen ik op het CHIO rondliep, zag ik dat daar de concurrenten prominent aanwezig waren, terwijl wij als hoofdsponsor min of meer onzichtbaar waren. Dat was een doorn in mijn oog....................................................................................................................Het KNHS-plan paardenhouderij nieuwe stijl moet er daadwerkelijk voor zorgen dat de zichtbaarheidsplannen verwezenlijkt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:38

Sportsponsoring is best een interessant gegeven. Ik heb er dit voorjaar een vak over gevolgd in Kopenhagen.

Ik ben het niet eens met de bewering van CGJ12 dat sport geen sponsoring nodig heeft. Ik denk dat het behoorlijk dom is om sport en bedrijfsleven niet aan elkaar te koppelen.

Sponsoring is in bijna alle gevallen direct gelinkt aan zichtbaarheid van logo's ed. Naamsbekendheid is een van de belangrijkste redeneren voor een bedrijf om aan sponsoring te willen doen. Het gesponsorde object moet niet alleen de naam van het betreffende bedrijf in beeld krijgen, het object moet ook passen bij het 'gevoel' wat het bedrijf aan zijn klanten wil meegeven.

Velux (dakramen) sponsort bijvoorbeeld een Deens zeilteam.
http://193.163.166.98/v-dk/sponsoring/0.asp
omdat het imago van een zeilteam past bij het imago dat Velux bij zijn klanten wil oproepen. (frisheid, licht, gezondheid etc)

Er is een model ontworpen voor het tonen van sponsorlogo's op de vloer van bijv basketbalvelden en ijshockeyvelden. Er is berekend hoe vaak welke plek getoond wordt in een uitzending en een bedrijf betaalt nav daarvan.

Als je de kleding in de paardensport dus vrij laat, is er meer mogelijk qua reclame-uiting. Ik vind de redenering uit het artikel niet zo gek.

Echter, de kleding in de dressuursport is aan bepaalde eisen verbonden vanwege de aard van de sport. De kleding is erop gericht om de aandacht van de ruiter op het paard af te leiden. Daarnaast maakt de kleding een betere beoordeling van de houding en inwerking van de ruiter mogelijk.

Op dezelfde manier zijn de bedrukte hekjes die ooit tijdens het EK in Verden ingevoerd werden nooit doorgevoerd. De hekjes waren namelijk helemaal dicht tot op de grond en belemmerden het uitzicht van de jury op de beenzetting van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:12

Toch denk ik dat er meer mogelijkheden voor kledingsponsoring zijn dan men denkt. Waarom rijdt Angela vd Berg in een clinic op de Hippiade in een rijrok? Daar had ze nou dus even een rabobank polo aan moeten hebben! Hetzelfde geldt voor Edward in zijn demonstratie.

Ik denk dat er zeker mogelijkheden voor sponsor uiting binnen de paardensport zijn, zonder direct alle traditie op de schop te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:15

Zonder sponsors bestaat de KNHS niet lang meer en hebben al die ruiters niks meer om met hun sponsors, sponsorgelden, sponsormateriaal en sponsorkleding meer om heen te gaan in dit land.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:10

Zep schreef:
Sponsoring is in bijna alle gevallen direct gelinkt aan zichtbaarheid van logo's ed. Naamsbekendheid is een van de belangrijkste redeneren voor een bedrijf om aan sponsoring te willen doen. Het gesponsorde object moet niet alleen de naam van het betreffende bedrijf in beeld krijgen, het object moet ook passen bij het 'gevoel' wat het bedrijf aan zijn klanten wil meegeven.

Ik ken ook sponsoren die miljoenen steken in een sport(er), niet om hun naam te vergroten, maar puur om een paar "jeugdvrienden" uit die sport wat geld toe te steken.
Het mom "sponsoring"zorgt er dan mooi voor dat de bedrijfskas linea recta grotendeels naar vriendjes gaat terwijl de directeur elk weekend een leuk uitje heeft......
En nog AFTREKBAAR ook............
Dat marketing verhaal wordt er door een ander bevriend marketingbedrijfje bij verzonnen als je het mij vraagt.

Wáár gaan we heen?
Waar gaan we héén?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:15

Zep schreef:

Velux (dakramen) sponsort bijvoorbeeld een Deens zeilteam.
http://193.163.166.98/v-dk/sponsoring/0.asp
omdat het imago van een zeilteam past bij het imago dat Velux bij zijn klanten wil oproepen. (frisheid, licht, gezondheid etc)

Tricky vraagje aan je.......
Misschien leuk om even na te gaan of:

1. De directeur van Velux niet TOEVALLIG een zoon/dochter/neefje/nichtje in die sport heeft op redelijk niveau?

2. De directeur TOEVALLIG zelf (of zijn vriendin Haha!:D:D) een gepassioneerd zeiler is?

Is één van die dingen het geval, neem dan van mij aan dat die punten doorslaggevend zijn geweest, en niet dat marketingverhaal.
Voor dergelijke marketingverhalen wordt altijd een marketeer in de hand genomen die "naar het juiste antwoord" moet toewerken.......... Daar wordt die uiteindelijk ook (grof) voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:18

Karin schreef:
Waarom meteen zo negatief? Waarom meteen het stempel 'clown'? Er is toch ook een tussenweg? Eventingruiters hoeven hun cross ook niet 'strak in pak' te rijden maar mogen zelf hun kleding en kleuren kiezen. Zitten die volgens jullie ook als clown te paard? Verward

Dat die man van de KNHS het zo zwart/wit stelt met dat schaatspak wil IMO nog niet zeggen dat hij dat letterlijk zo bedoelt. Maar in de paardensport mag een beetje meer gemak en comfort van mij best doorgevoerd worden.

Ik ben zelf niet zo weg van dat 'pinguinpak'. Een lichtgekleurde rijbroek vind ik absoluut niet handig, om van zo'n plastron nog maar te zwijgen. Maar goed, 'gelukkig' rijd ik geen dressuur- of springwedstrijden (meer), dus ik ontkom daar mooi aan. Knipoog

Ben het met je eens. Praktisch gezien is het pak wat wij nu dragen helemaal niet handig. En het kan best anders, en toch praktisch en mooi zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat deze meneer een strak schaatspak bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:19

yentle01 schreef:
Elke sport heeft zijn eigen voorschriften! Laten we dat behouden.

Niet iedere verandering is een verslechtering, al is dat altijd erg moeilijk in conservatief denkend paardenland.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:46

Pipo schreef:
Niet iedere verandering is een verslechtering, al is dat altijd erg moeilijk in conservatief denkend paardenland.

Nee, misschien niet. Maar ik zit niet te wachten op veranderingen. Ik vind de huidige kleding prima.

Ik wil niet in een trainigspak op concours!