waar instrumentale muziek downloaden voor kur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:56

Horsedances schreef:
Dus binnenkort moet ook ik mee gaan doen aan dat kinderachtige gedoe van "this is a demo..............this is a demo..............this is a demo". Boos!

Theo

Hahahahahaha ik moest zo lachen 1 regel later:
Citaat:
Met synthesyzer? Verdrietig Haha! Tong uitsteken

Dus theo ik denk dat je zelfs "this is a demo" niet als synthesizer eronder mag plakken. Tong uitsteken Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:09

wauweltje schreef:
Als je een kur laat maken, dan moet je volgens mij in ieder geval de choreografie zelf nog verzinnen. Misschien zien heel veel ruiters hier tegen op. Het arbeidsintensieve dat helpt ook niet mee, gezien het feit dat iedereen het tegenwoordig heel erg druk heeft.

En het 83 keer rijden van (gedeelten uit) de geplande kur is ook niet echt bevorderlijk voor het ontspannen rijden.
Als je dan uiteindelijk die rommel binnen de 5 minuten hebt gepropt, kom je tot de conclusie dat je kur nu eigenlijk gelijk is aan al die andere kuren van de andere ruiters............

Om hier enige variatie in aan te kunnen brengen is het volgens mij noodzakelijk dat je als ruiter veel ervaring hebt opgebouwd met tijdschemas van de diverse patronen en je minstens een tweede paard hebt om de lijnen of de gehele proef geregeld mee te oefenen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:36

En er aan het einde achter komen dat je paard er schoon genoeg van heeft, en al bij het intro zo'n blik krijgt van "Gadverdamme niet weer hé".

Theo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:38

Horsedances schreef:
En er aan het einde achter komen dat je paard er schoon genoeg van heeft, en al bij het intro zo'n blik krijgt van "Gadverdamme niet weer hé".

Theo

Kijk een man met ervaring!
Toch handig als een kurmaker iets van het rijden begrijpt.......

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:39

haha Rusty zal best weleens zo gekeken hebben denk ik.
Niet in Aken, toen schrok hij zich dood van het intro (stond ook wat hard)...
Wordt die 5 minuten grens van de kür trouwens streng gehandhaafd? volgens mij heeft CGJ daar al eens iets over gezegd...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:50

Die 5 minuten grens zal ook nog wel een 4% marge hebben, net als bij snelheidsmetingen.

De jury zal raar opkijken als een deelnemer na afloop verhaal komt halen over de strafpunten en vraagt naar de "GEIJKTE STOPWATCH"..........

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:53

Citaat:
Wordt die 5 minuten grens van de kür trouwens streng gehandhaafd? volgens mij heeft CGJ daar al eens iets over gezegd...

Het is natuurlijk niet altijd vijf minuten, dat hangt van de klasse af.

Gezien er bij de FEI nog steeds vanuit gegaan wordt dat men een cassette-bandje gebruikt, wordt er zeer coulant met deze vijf minuten om gegaan. Maar om nou een GP-kür van Anky te gaan gebruiken voor een Z-kür, denk ik dat je wat teveel vraagt van de flexabiliteit van de juryleden. Haha!

Wat trouwens ook schitterende muziek en choreografie is voor een kür, was de show tijdens de viering van het 125e jubileum van het Koninklijke Friesche Stamboek. Maar die duurde wel een 1.5 uur, en... het was een Pas de 130. Haha!

Theo

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:24

mmm of je zorgt gewoon dat je een jury erbij haalt om de oefeningen te oefenen waarbij de jury kijkt wat de sterke en zwakke punten van jouw paard zijn en op welk punt in de bak je welke oefeningen het beste kunt laten zien (en nu praat ik over Z2 niveau) Haha! Knipoog

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:34

Ik en mijn paard blijven het leuk vinden de kur op muziek. Als hij de muziek hoort heeft hij iets van"daar gaan we".Een probleem als we vaak de kur rijden dan lijkt het net of mijn paard al de oefeningen uit zich zelf doet. Goed geheugen?

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:30

jorg schreef:
Ik en mijn paard blijven het leuk vinden de kur op muziek. Als hij de muziek hoort heeft hij iets van"daar gaan we".Een probleem als we vaak de kur rijden dan lijkt het net of mijn paard al de oefeningen uit zich zelf doet. Goed geheugen?

Ik denk een goede choreografie samen met een goed stuk muziek!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:51

Citaat:
de kur rijden dan lijkt het net of mijn paard al de oefeningen uit zich zelf doet. Goed geheugen?

Nee, een uitmuntend geheugen, daarom moet je een kür op muziek slechts een zeer beperkt aantal malen oefenen. Daarna rij je gewoon wat korte stukjes uit je kür met een koptelefoon op.

Theo

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:02

Horsedances schreef:
Nee, een uitmuntend geheugen, daarom moet je een kür op muziek slechts een zeer beperkt aantal malen oefenen. Daarna rij je gewoon wat korte stukjes uit je kür met een koptelefoon op.

Theo

Gelukkig heb je er verstand van!
Tong uitsteken

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:16

Citaat:
Gelukkig heb je er verstand van!

Dat komt mede vanwege het feit dat ik jouw instructrice als klant heb.

Theo

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:24

Het begint hier te stinken mensen!

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:16

nieuwschierig Knipoog wie mag die instructrice dan wel zijn?

Ik vind het persoonlijk toch wel handig om de kur een paar keer te oefenen. Ik kijk nu ook veel naar opnames van mijn kur zodat ik mij goed kan concentreren!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:04

Horsedances schreef:
Dat komt mede vanwege het feit dat ik jouw instructrice als klant heb.

Theo

Oh?

Dat meen je niet?
Ik heb geen rijles dus ik vraag me af wie en wat voor instructies dat dan wel mogen zijn!
Maar ik heb wel een idee!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:54

oot123 schreef:
Kan dat dan zomaar?
Ik kan me zo voorstellen dat de kür die je van een ander leent op maat is gemaakt voor die ander, dan klopt het geheel toch niet meer?
Verward

Beetje late reactie, ben ziek geweest Knipoog

Maar ik heb zelfs door een vooraanstaand ruiter in onze omgeving (zal geen namen noemen Schijnheilig ) horen zeggen: "gewoon je proef op de letter rijden en niet teveel naar de muziek luisteren" Omdat je beter een nette proef kunt rijden dan een wat slechtere die precies op de muziek wordt gereden. En door het vele uitwisselen van küren zijn ze toch zelden helemaal passend.

Bovendien was de geluidsinstallatie op de regiokampioenschappen in Zuid-Holland zo slecht dat het niet uitmaakte wat voor muziek je had, de jury hoorde er toch niks van Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:28

Citaat:
Maar ik heb zelfs door een vooraanstaand ruiter in onze omgeving (zal geen namen noemen ) horen zeggen: "gewoon je proef op de letter rijden en niet teveel naar de muziek luisteren" Omdat je beter een nette proef kunt rijden dan een wat slechtere die precies op de muziek wordt gereden. En door het vele uitwisselen van küren zijn ze toch zelden helemaal passend.

Ah en daarom winnen dus vaak de 'nieuwkomers'? Omdat die wel met liefde voor hun sport, inzet en betrokkenheid, een kur in elkaar hebben gezet (okay de record-play kuren even buiten beschouwing gelaten), hard hebben geoefend en daarom een keurige kur OP muziek rijden, waardoor beide onderdelen goed uit de verf komen!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:03

Randy01 schreef:
Ah en daarom winnen dus vaak de 'nieuwkomers'? Omdat die wel met liefde voor hun sport, inzet en betrokkenheid, een kur in elkaar hebben gezet (okay de record-play kuren even buiten beschouwing gelaten), hard hebben geoefend en daarom een keurige kur OP muziek rijden, waardoor beide onderdelen goed uit de verf komen!

Ik wou dat het zo was, maar bij ons in de regio zijn het toch meestal de gevestigde namen die bovenaan staan hoor.
Al ben ik het met je eens dat het veel meer een uitdaging is om wat moois te maken van je kür. Maar als de gevestigde orde dan toch een betere uitvoering van de oefeningen laat zien, vind ik toch dat zij horen te winnen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:44

Heb je gedeeltelijk gelijk in maar ik vind ook dat als de muziek gewoon niet klopt, dit behoorlijk terug te vinden moet zijn in het cijfer voor de muziekkeuze etc.!
Waardoor iemand met het iets minder bewegende paard maar netjes gereden proef sowieso in de prijzen rijdt en misschien ook wel bovenaan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:59

Ik heb ook nog even gekeken naar de uitslagen van de Inter1 kur in Roosendaal.........

Je wordt er toch kotsmisselijk Misselijk van dat er in het cijfer voor de ARTISTIEKE presentatie ENORME verschillen zitten...........

1 Dominique Filion 6.725 7.825 7.15 Even gezien in procenten 67.25% 78.25% 71.5%
5 Monique van Dijk 6.35 7.25 7.15 Even gezien in procenten 63.5% 72.5% 71.5%

En dan moet je nagaan dat het artisitiek cijfer voor het grootste deel bepaald wordt door "het gereden zijn"en "de impuls en verzameling".....
Ervan uitgaande dat er op die gedeelten niet zoveel verschil inzit, zit er nogal wat verschil in de beoordeling van "de muziek"........

Vind je het gek dat ik zo langzamerhand een ontzettende hekel heb gekregen aan het fenomeen dat KÜR heet................
Leuk publieksnummer, maar doe het alsjeblieft voor de lol........ zonder jury.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:17

CGJ12, je hebt volkomen gelijk. Maar zoals ik zo vaak al gezegd heb, dit heeft te maken met een groot gebrek aan adekwate opleidingen voor juryleden, en het ontbreken van vaste regels voor de beoordeling van het artistieke gedeelte. Toen een aantal malen geleden een drietal vooraanstaande Amerikaanse juryleden stelde dat het niet te doen is om alle details van een kür op muziek in ogenschouw te nemen, ben ik eens rond gaan bellen en mailen. De meeste konden zich wel in dit standpunt vinden, al waren er ook een aantal die het absolute onzin vonden.

Nu Jan Peeters zijn omvangrijke archief, om hem moverende redenen, heeft gesloten zal het steeds moeilijker worden om aan goed opleidings-materiaal te komen. En zolang er een gebrek aan geld is bij de nationale federaties, en de FEI er niets tot nauwelijks iets aan doet (wil doen), zullen we voorlopig nog wel in dit vacuum blijven zitten.

Dat de kür op muziek niet meer van de agenda kan worden geschrapt mag duidelijk blijken uit de volgende videoclip, waar 8000 mensen volledig uit hun dak gaan

http://www.horsedances.net/LeeuwGoffert123.wmv

Dus we moeten niet de baby met het badwater weggooien, maar dat er wat moet gebeuren lijkt mij evident.

Theo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:33

Het voorbeeld dat jij met je clipje aangeeft is precies wat ik bedoel.
KÜR is eigenlijk een publieksnummer.
Daar ben je geen jury voor nodig.
Sterker nog........ daar zou een jury niet over MOGEN beslissen..........

De titels bij de hedendaagse dressuurkampioenschappen worden nog steeds verreden met die verplichte achterlijke kuren.
De jury heeft zo'n ENORME invloed op de einduitslag met een subjectief oordeel dat ik nog steeds niet begrijp dat die kuren ook op lager niveau verplicht zijn gesteld.

Begrijp me......... ik heb niks tegen een kur op zich.......... maar wél tegen de hedendaagse SUBJECTIEVE beoordeling.
Daarom pleit ik ook voor een verwijdering van de kur op Z2 niveau voor de kampioenschappen.
Voor mijn part bedenken ze dan een EXTRA küren-kampioenschap, waarbij een publieksjury van 200 man een grote stem krijgt voor de "muzikale interpretatie"..............

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:49

CGJ, door jouw verhaal krijg ik visioenen van Dressuur-Idols!
sms nu voor de winnende kür naar 0909-....

ff BCM mailen Knipoog

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:51

Citaat:
Daarom pleit ik ook voor een verwijdering van de kur op Z2 niveau voor de kampioenschappen

De ontwikkeling (zeker in het buitenland) is juist tegenover gesteld. Vanaf traininglevel heb je al küren (er zit niet eens galop in, omdat de overgang draf-galop nog te moeilijk is). Ik heb eens heel Amerika over me heen gekregen toen ik stelde dat dit soort küren bij ons in Nederland een "rondje rond de barbeque" genoemd werd.

Ik zou niemand aanraden om een Z1-kür te rijden, maar om een Z2-kür van het programma te schrappen zal zeker tot heel veel verlies aan sponsors leiden. En als de motivatie is dat er in het artistieke gedeelte te veel subjectieve punten zitten, dan kunnen we de hele dressuur wel afschaffen, want het technische gedeelte is vaak ook een zeer subjectieve beoordeling.

Een duidelijk "book of conduct" en een goede opleiding is het paard voor de wagen spannen, het simpel afschaffen van alle küren op muziek is het paard achter de wagen spannen.

Theo