Oostzaan Taams

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:58

BoemBoem schreef:
Kom een keer langs, kan je het zelf beoordelen, en als je zomers komt met je paard kan je rustig wennen aan de manier waarop alles hier geregeld wordt. Paard in de wei OK dan! (eigen afgezette stukje wei, met veilige omheining), daarna trainen en dan lekker je paard op stal.
Als je nooit iets anders probeert zal je het nooit te weten komen *LOL* .

Wat denk je dat wij hier doen met onze paarden in de zomer?? Punniken ofzo?? Mijn paard staat hier van de zomer ook op een afgezet stukje samen met zijn maatje en waarschijnlijk nog 2 lieve pony's erbij. We kunnen zelf bepalen met wie ze komen te staan en daarna train ik of ga ik lekker het Twiske in met hem als ik hem 's avonds als ik uit mijn werk kom van het land haal. Na het rijden gaat hij lekker op stal omdat ik mijn paard niet dag en nacht op het land wil hebben, dus wie ben jij om voor mij te bedenken wat ik wel/niet met mijn paard doe??

Ik mag dan wel in jouw ogen een simpele B ruiter zijn maar dat houdt niet in dat mijn paard iets te kort kom en dat ik niet serieus met mijn paard om zou gaan. Ik heb iedere week les van mijn eigen instructeur die overigens ook jurylid is en 1x in de 2 weken hebben we springles op stal en verder longeren of naar buiten. Tjsa voor ons verschild de zomer kwa training niet van de winter.

Verder boeit het mij niet of er nou wel/niet ruiters bij ons op stal staan die hoger dan Z zijn... dat heeft toch niets met mijn rijkunsten te maken. Ik sta al ruim 1,5 jaar met plezier op Taams en we hebben een hele leuke ploeg mensen op stal en gaan zowel op stal als daarbuiten met elkaar om.

Kwa stalling is denk ik niet aan jou om te bepalen wat we daarvoor betalen. Denk dat het op zich niet veel verschild bij jullie maar daar kan ik snel achterkomen hoor, heb ook zo mijn connecties Haha! Blij voor jou dat jij het bij Marijnissen zo naar je zin hebt.. laat ons dan ook in onze waarde.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:35

Volgens mij is BoemBoem even vergeten dat er wel een ruiter is die hoger dan Z rijdt en bij Taams op stal staat! Of is dat inmiddels alweer verleden tijd? Nicole van A........??

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:09

Yvette12 schreef:
Volgens mij is BoemBoem even vergeten dat er wel een ruiter is die hoger dan Z rijdt en bij Taams op stal staat! Of is dat inmiddels alweer verleden tijd? Nicole van A........??

Ja klopt en daar refereerde zij eerder al aan op een niet zo nette manier om het zo maar te zeggen!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:50

BoemBoem schreef:
Als je met een auto en een trailer kan rijden en bereid bent iemand op te halen ben je niet per definitie een paardenmens. Begrijp me niet verkeerd, ik heb opmerkingen over de kwaliteit van de stal, niet over de mensen, deze zijn gerust ok. Maar wanneer je zelf niet echt met paarden bezig bent, en dat is wat anders als biks voeren of met je tractor de bak slepen, maar aktief springen, rijden, fokken, naar keuringen gaan enzovoort, dan begrijp je ook niet altijd wat er nodig is voor zo een dier. Tuurlijk hebben ze de intentie om alles goed te doen, maar het gebeurd zo vaak dat het eerst op de goedkoopste manier gaat en als dit dan niet blijkt te werken, alles weer veranderd moet worden. Ik ben blij dat jullie allemaal tevreden zijn, en als ik eigenaar was zou ik dit gebruiken om de maandelijkse kosten in januari flink te verhogen, want als ik jullie zo hoor betalen jullie veel te weinig voor wat de stal jullie allemaal biedt.

nee hoor. wij betalen absoluut niet veel te weinig.
alleen wat jij zegt gaat nergens over!
daar hebben we het over!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:53

BoemBoem schreef:
Kom een keer langs, kan je het zelf beoordelen, en als je zomers komt met je paard kan je rustig wennen aan de manier waarop alles hier geregeld wordt. Paard in de wei OK dan! (eigen afgezette stukje wei, met veilige omheining), daarna trainen en dan lekker je paard op stal.
Als je nooit iets anders probeert zal je het nooit te weten komen *LOL* .

Denk dat je me toch verkeerd begrijpt, gaat mij er niet om wanneer je hoger als Z rijd je niks te zoeken hebt bij Taams, alleen heb ik gemeld dat er geen ruiters zijn die hoger als Z rijden. Het is toch leuk om te zien wanneer er goede ruiters om je heen rijden.
De reden waarom ik daar mijn paard niet neer zet heb ik eerder gemeldt, maar blijkbaar heb ik dit verkeerd of stel ik andere eisen, want als ik jullie reacties lees is het daar prima.
En voor wedstrijden is het daar ok, dat heb ik vanaf het begin geschreven, en uiteindelijk begon het topic hierover en heeft de moderator aangegeven het topic hierover te willen voortzetten, dus laten we dat dan ook doen. Doei, doei

dus moet je gewoon kappen met dat zwartmaken. waar jij mee bezig bent gaat gewoon veel te ver!
en uiteindelijk ben JIJ degeen die hieorver begonnen is door heel taams te gaan zwart maken.
als jij gewoon antwoord op de vraag had gegeven en je andere onzin lekker voor je had gehouden, hadden er nu geen problemen geweest!

en btw, zoals jij nu uitlegt wat er bij jou gebeurd gaat bij ons precies t zelfde!
beetje jammer!
onze paarden gaan namelijk ook op de wei, daarna lekker rijden en daarna op stal. dus wat is dan je probleem?

en er zijn jammer maar helaas meerdere mensen die hoger als Z rijden, dus de mensen die bij ons rijden hebben ook mensen die goed rijden om hun heen.
dus precies t zelfde.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:59

Yvette12 schreef:

ja klopt inderdaad! en nog wel wat mensen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:02

fresco schreef:
Ik ben trouwens Leonie Buur en start met Buur's Wisper in het M2!

oke, ik zal het in de gaten houden tegen die tijd! *LOL*

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:52

kon het niet laten om toch nog even te reageren.... Tong uitsteken

ik ga in januari starten met mijn paardje
mijn stalgenoten rijden ook wedstrijden bij taams en zijn zeer te spreken
ook heb ik een kennis bij taams staan en daar ben ik wel es mee meegegaan,leuke stal,mooie binnenbak,net erf,ruime boxen,leuke kantine,leuk geheel dus.....1 nadeel voor taams heb ik wel Scheve mond de prijs Geld, geld!
maar dat ligt meer aan mijn budget denk ik

ik ga zeker ook een keer bij taams starten....lekker dichtbij...
sympathiek of onsympathiek....je hebt ze overal...deal with it... Knipoog

dan toch nog een klein vraag je offtopic:
als marijnissen zo geweldig is waarom komt die stal dan nooit af?(gewoon nieuwsgierig)

dappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:51

Citaat:
Wat denk je dat wij hier doen met onze paarden in de zomer?? Punniken ofzo?? Mijn paard staat hier van de zomer ook op een afgezet stukje samen met zijn maatje en waarschijnlijk nog 2 lieve pony's erbij. We kunnen zelf bepalen met wie ze komen te staan en daarna train ik of ga ik lekker het Twiske in met hem als ik hem 's avonds als ik uit mijn werk kom van het land haal. Na het rijden gaat hij lekker op stal omdat ik mijn paard niet dag en nacht op het land wil hebben, dus wie ben jij om voor mij te bedenken wat ik wel/niet met mijn paard doe??

Waarom stond je afgelopen zomer dan in Broek en Waterland op het land????

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:54

ja ik wil ook wel even storen......hahaha, maar sorry ik wil weer wat anders weten......wat zijn de kosten bij Taams en bij Marijnissen? en zijn er verder nog extra kosten of regels?

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:11

Yvette12 schreef:

AnneOmie schreef:
Enne for your info.. er zijn wel meer mensen die hoger dan Z rijden hoor Ik zie dat je weinig weet van Taams

Boemboem vroeg:
Wie dan?

Was ik zeker niet vergeten, AnnieOmie is wel vergeten antwoord te geven op mijn vraag!
Waarschijnlijk bleek het bij nader inzien toch zo te zijn dat er niet meer als 1 ruiter hoger is als Z.

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:20

dappie schreef:
Waarom stond je afgelopen zomer dan in Broek en Waterland op het land????

Begrijp ik het goed dat AnnieOmie afgelopen zomer niet op het land heeft gestaan bij Taams Bloos! .
Wooooooaaaaaaaahhhhhhhh, AnnieOmie als dit klopt hoor ik graag je toelichting.
Als je paard ergens anders stond denk ik inderdaad dat je zat te punniken bij Taams.
Overigens verbaast het mij niet,volgens mij gaat 30-40 % daar in de zomer weg.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 21:31

Sorry, hoor meiden WAT ZIJN JULLIE ERG!! Scheve mond
Jullie laten je weer van je beste kant zien (horen)....wat maakt het nou uit wat een ander er van vindt hoe jij je paard houdt én verzorgt, als jij denkt dat je het goed doet, wat dan nog!
Laten jullie jezelf niet zo opnaaien en houdt het nou eens gezellig!

Ik heb trouwens nog nooit zo veel reacties gehad op een topic....hihihi Knipoog
Laatst bijgewerkt door fresco op 24-11-04 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:32

AnneOmie schreef:

Ik mag dan wel in jouw ogen een simpele B ruiter zijn maar dat houdt niet in dat mijn paard iets te kort kom en dat ik niet serieus met mijn paard om zou gaan. Ik heb iedere week les van mijn eigen instructeur die overigens ook jurylid is en 1x in de 2 weken hebben we springles op stal en verder longeren of naar buiten. Tjsa voor ons verschild de zomer kwa training niet van de winter.

Het gaat mij er niet om dat je een simpele B ruiter bent en dat veroordeel ik ook niet, maar ik hoop dat je het met me eens bent dat het leuker is om naar de robbie williams te luisteren als naar de josti band.
Kan je iets meer vertellen over je eigen paard, hoe lang je er al mee traint en hoe de vorderingen zijn. Ik bedoel als je wekelijks van een jurylid les krijgt moet je toch zo de B door zijn! Overigens klinkt jurylid wel lekker maar zegt dit weinig, wat interessanter is wat voor niveau je instructeur zelf is, en hoe zij alles overbrengt.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 21:35

Ben ik absoluut niet mee eens, boemboem, een instructeur hoeft zeker geen hoog niveau te rijden om goed les te kunnen geven!
Ik heb eens een clinic van Annemarie Sanders (Olympiade rijder) gehad, nou heb nog nooit zo'n slechte les gehad....ze kan het gewoon niet overbrengen!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:43

fresco schreef:
Ben ik absoluut niet mee eens, boemboem, een instructeur hoeft zeker geen hoog niveau te rijden om goed les te kunnen geven!
Ik heb eens een clinic van Annemarie Sanders (Olympiade rijder) gehad, nou heb nog nooit zo'n slechte les gehad....ze kan het gewoon niet overbrengen!

Ik bedoel met niveau niet direct de klassering, maar het algehele niveau moet beter zijn als jezelf. Een instructeur moet het gevoel hebben en zich in jou kunnen verplaatsen, het goed kunnen overbrengen en ook motiveren op de juiste momenten. De meeste instructeurs banketstaaf een uurtje aan mekaar en hebben weer geld verdient.
Voor mij is de graadmeter eigenlijk dat ik moet merken dat me instructeur er zelf ook plezier in heeft en een bepaald enthousiasme uitstraalt.
En inderdaad Annemarie Sanders is olympiade rijder, maar dit waren wel andere tijden als nu, ze heeft een geweldige prestatie geleverd.
Ik heb haar nooit meegemaakt en kan voor de rest dus niet over haar oordelen.
Laatst bijgewerkt door BoemBoem op 24-11-04 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 21:49

idd we zitten weer op een lijn...
Hoewel mijn instructrice maar..Z2 rijdt en ik voorheen ook (ik start nu een andere) ben ik zeer gesteld op haar manier van lesgeven.
Zij heeft les van Henk en Wilma van Bergen en heeft zo'n goede kijk op het rijden dat ik na 3 jaar nog na elke les weer wat geleerd heb.
Zij hoeft maar een woord te zeggen en daar heb ik al genoeg aan, dat vindt ik belangrijk, dat je elkaar aanvoeld én natuurlijk verder helpt!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:55

Hallo, les van Henk en Wilma van Bergen, dat zijn volgens mij niet de minste, die is in ieder geval serieus met de sport bezig, maar dat bleek ook al uit haar punten van afgelopen week. goed om te horen dat je zo tevreden bent over je instructeur, waar staat zij met haar paarden?

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:05

danifur schreef:
dus moet je gewoon kappen met dat zwartmaken. waar jij mee bezig bent gaat gewoon veel te ver!
en uiteindelijk ben JIJ degeen die hieorver begonnen is door heel taams te gaan zwart maken.
als jij gewoon antwoord op de vraag had gegeven en je andere onzin lekker voor je had gehouden, hadden er nu geen problemen geweest!

Problemen, welke problemen dan!?
Je ervaart het als zwart maken maar ik geef gewoon een kritische mening, en heel Taams zwart maken is onzin, er zijn genoeg goede dingen maar niet alleen maar, en hierin verschillen wij blijkbaar van mening. Ik probeer al meerdere malen het advies van de moderator op te volgen om on-topic te blijven maar jij (met AnnieOmie) blijven er over doormekkeren, waar ik vervolgens weer op reageer. Doei, doei

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:09

Sandrine is super fanatiek en geeft een klein groepje les, alleen serieuze ruiters.
Hoewel ik ook zo met me paard naar de Veluwe op vakantie ga hoor!
Ze staat bij Karin Zwart op stal en reed daar wat jonge paarden aan voor Karin.
Daar is ze nu mee gestopt omdat ze bang is zich te blesseren, het gaat namelijk net zo goed met Ravel - N en dat zou zonde zijn.
Ik wil echt niet opscheppen, maar ze is echt goed!

BoemBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:25

Karin Zwart is toch ook een top amazone, dit bedoel ik, wanneer je wilt presteren moeten een aantal factoren bij elkaar komen. goede begeleiding, perfecte stalling en goed voerschema, perfecte trainings accomodatie ( zodat je in rust kan trainen en je geen zorgen hoeft te maken over wat er om je heen gebeurd) en de mogelijkheid om naast de training je paard ook te laten ontspannen met weidegang,buitenrit of stapmolen en als het even kan tussen de keren dat je gaat lessen door nog wat zinnige tips van stalgenoten.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:30

Wij hebben thuis ook geen top-accomodatie, maar wel een rijbak die bijna altijd droog is én een meewerkende schoonvader die serieus is met de paardjes.
We hebben geen stapmolen, binnenbak of solarium, maar ik red me prima!
Hoewel met dit natte pokkeweer is het wel eens fijn om droog te kunnen rijden....

pretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:25

Sorry hoor, maar wat een gezeur hier allemaal. Als iedereen zich gewoon eens met zijn eigen zaken zou gaan bemoeien en iedereen elkaar (en de stalaccomodatie)in zijn waarde laat dan kunnen we het toch hartstikke gezellig hebben!? Ach gut

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:37

BoemBoem schreef:
Problemen, welke problemen dan!?
Je ervaart het als zwart maken maar ik geef gewoon een kritische mening, en heel Taams zwart maken is onzin, er zijn genoeg goede dingen maar niet alleen maar, en hierin verschillen wij blijkbaar van mening. Ik probeer al meerdere malen het advies van de moderator op te volgen om on-topic te blijven maar jij (met AnnieOmie) blijven er over doormekkeren, waar ik vervolgens weer op reageer. Doei, doei

de problemen die jij nu creeert!
en ik vind inderdaad dat jij aaan het zwartmaken bent ja!
als jij je mening hebt prima.
maar geef dan ook alleen antwoord op HAAR gestelde vraag, en ga niet alles erbij halen, en dat is wel wat jij doet.
jij kraakt namelijk meteen alles af!
en ik had het advies ook willen opvolgen van de mod!
maar dat advies was niet nodig geweest als jij hier nooit mee begonnen was!

Doei, doei

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:38

pretje schreef:
Sorry hoor, maar wat een gezeur hier allemaal. Als iedereen zich gewoon eens met zijn eigen zaken zou gaan bemoeien en iedereen elkaar (en de stalaccomodatie)in zijn waarde laat dan kunnen we het toch hartstikke gezellig hebben!? Ach gut

inderdaad.
maar dat schijnt erg moeilijk! *LOL*